vinner ni?
vad har ni vunnit som mest?
förlorar ni?
kul å veta.....
själv har jag precis börjat, lite smått!!
avancerar.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 May 2005 - 17:55
hur mkt satsar ni?
vinner ni? vad har ni vunnit som mest? förlorar ni? kul å veta..... själv har jag precis börjat, lite smått!! avancerar. Postad 13 May 2005 - 18:06
Spelar sporadiskt på oddset... Blivit mindre och mindre då jag sitter online och spelar istället... Bättre odds, och roligare saker att satsa på...
Men men. Brukar ligga på en hundring ungefär när jag satsar på oddset. Beror ju på hur man spelar... Spelar man säkert (lågoddsare) vinner man ju ofta men lite. Och tvärt om åt andra hållet... Självklart spelar man ju inte enbart på extrema lågodds som 1.02 osv. Utan blandar in nån skräll i systemet så man får lite kosing. Vet inte vad maxvinsten jag vunnit ligger på... nånstans runt 1000 lappen... Förlorar.. jo.. men det beror ju helt på hur man satsar... Postad 13 May 2005 - 19:06
ok, själv spelar jag oxå enbart online......
satsar mkt pengar. polarn på jobbet drar in ca 15tkr i veckan, och dit är jag påväg hoppas jag-jag har ju precis börjat. avancerar. Postad 13 May 2005 - 19:44
hehe, akta dig så du inte blir spelberoende bara
Och angående frågan så spelar jag inte särskillt ofta, har spelat på bomben 5ggr, vunnit 2ggr av dem och vunnit 520kr som mest. MVH Marcus Redigerat av Warlokk, 15 May 2005 - 21:24. Postad 13 May 2005 - 19:47
Vill bara påpeka att man hör mycket när folk vinner och lite eller inget alls när de förlorar. Många tror ärligt att de ligger på plus men får en överraskning om de bokför sina spel (ett bra sätt att lägga av på förresten Postad 13 May 2005 - 20:30
polaren jag pratade om, förlorade 35000kr i helgen, igå var han uppe på 55000kr igen, nu(för en minut sedan) forlorade han allt igen.
det går upp å ner. det gäller att ta ut pengarna i tid-man får inte bli för girig-men det är ju lätt att bli det..... avancerar. Postad 15 May 2005 - 09:04
Mors!
Spelar men med sånna pengar uppåt 50,000:- då tycker jag man är lite snett ute oavsett om man är miljardär... Iaf som en vanlig svensson, med en vanlig svenssonlön tycker jag att en tusenlapp i veckan kanske är rimligt att spela för. Vinner man ena veckan spelar man fortfarande för en tusenlapp och likadant när man förlorar så man håller koll på spelandet. På bomben t.ex. ska man ju hitta ett system man gillar med tokiga resultat och samtidigt ha med nån spik för att hålla nere utgiften och sen sitta under året och vänta. Till slut smäller det till med ett rejält odds i en 0 - 6 match och man får en feting i kassan... Lite personliga åsikter...spela för det är kul inte för att bli miljonär. //lux Postad 15 May 2005 - 18:00
tror det är viktigt att ha en spelbudget exempelvis per månad.
Lika viktigt tror jag det är att säkra vinsten när den kommer, dvs ta ut överskottet som man ligger +. Visst kan man tjäna pengar på spel men det kräver en hel del självdisciplin. Postad 15 May 2005 - 18:19
Japp - det är a & o men väldigt få som har det. Dyker hela tiden upp något "bra odds" som ligger utanför planen som man bara inte kan låta bli att spela på. Har man sedan kompisar som också spelar så är det ännu svårare iom alla diskussioner. Spela bara med pengar du kan undvara och se dem som förlorade (som ett krogbesök tex). Allra helst - spela inte alls. Postad 15 May 2005 - 20:40
man märker snabbt om ens spelsystem fungerar.
Själv har jag precis börjat spela på engelsk fotboll och lite ishockey och det har gått rätt bra med ett par vinster. Än så länge spelar jag bara med ganska liten insats typ 50 kr spelet, ibland 100. Man märker snabbt om ens kunskaper räcker till för att gå plus annars bör man lägga av. lite off-topic Det finns dock ett annat sätt att tjäna lätta pengar och det är på börsen. fast då krävs sparkapital och tålamod, men man kan få mycket bra avkastning på 3-5 års sikt om man har kunskaper om marknaden. Men man får vara bered på att läsa på en del först. Själv sparar jag en del varje månad för att placera på börsen, vilket jag tror är det lättaste och säkraste sättet att tjäna pengar. Postad 15 May 2005 - 20:52
Säkraste är väl att jobba in dom hederligt... Postad 15 May 2005 - 20:54
Det går knappast att bli rik på sitt jobb i sverige.. för höga skatter för det..
Postad 15 May 2005 - 21:05
ja om man är hyfsat intelligent och matematiskt lagd så kan det gå, och det gör det för en del människor. Har dock inte testa själv ännu..
Postad 15 May 2005 - 23:15
Du sa tjäna pengar , sen om man blir rik på det eller inte , det har jag osagt... Postad 16 May 2005 - 02:54
pengarna jag/vi spelar för är ju ihopvunna pengar.......spelar inte med stora summor ifrån den egna lönen......om man då tex inte går back, så att kapitalet är slut.
poker har jag småtestat lite(menn det är inte min grejj)årkar inte sitta i timmar i sträck på turneringar osv. men polaren jag pratade om har/spelar även poker en del, han har dragit i ganska stora summor här oxå, men han har även förlorat en hel del. enligt mig tycker jag absolut att det är ok att spela, dom som säger imot är enligt mig ofta för feg för att sätta lite pengar.....ska man göra pengar(på detta sätt) så får man ju självklart ta lite risker....... /mvh avancerar. Postad 18 May 2005 - 08:58
Hej, oddset spelade jag för ca 2 år sedan. Det var nära att sluta riktigt illa. Jag spelade Lången, Stryktipset, Matchen, Keno, Lotto... Ni ska bara veta vilka alla konstiga (och vissa rätt bra) system jag har använt och konstruerat själv. Jag började dock bli spelberoende och det är ett ****!!!
VAR FÖRSIKTIGA MED HUR MYCKET NI SPELAR! Det gäller att ha ofantlig självdisciplin. Jag har vunnit mest på dubbel och en gång vann jag på en trippel där jag satte ett handbollsodds på oavgjort! Oddset var ca 9! JAg var väldigt glad och optimistisk så nästa dag var jag naturligtvis tvungen att satsa igen... Ett tips till er alla är att testa era kunskaper/system innan ni börjar spela!!! Ni kan t ex skriva upp hur mycket ni tänkt satsa, oddsen, vilken match och vilket datum. Gör så i 1 - 2 månader! Ligger ni på plus (utan att ha fuskat med bokföringen, t ex "Äh jag hade ändå inte tänkt spela på den matchen, jag stryker den från bokföringen" Det var så jag slutade med spelandet! Jag insåg att systemen inte var tillräckligt bra! Dessutom blev jag jäääävligt irriterad på sportexperter som är 100 % bergssäkra på att ett visst lag ska vinna, sedan sitter man framför teven och vill hoppa in i rutan för att klå upp de! Jag kan dela med mig av ett enkelt system för Lången dubbel kombinerat med singel: Man väljer x (singel) och 2 (ihop med nedanstående 1:a) för en match som man tror kommer vara skräll. Till den andra matchen väljer man den favorit (1) man är "säker" på! Det blir två kombinationer x (singel) och 1,2 (dubbel). Om man då prickar in skrällen och favoriten har man vunnit och är glad. Om skrällen däremot råkar bli oavgjort har man en backup så att man inte förlorar för mycket. Om dock skrällen (2:a) visar sig var 180 grader feltippad och blir en 1:a bör man läsa på eller sluta spela Hoppas ni vinner mycket och utvecklar hemmabion Redigerat av Trekker, 18 May 2005 - 09:01. Postad 19 May 2005 - 05:02
du verkar vara klok, och det är det viktigaste av allt-inklusive självdiciplinen. jag ska berätta hur vi/kompisen(inte alltid, men hellst)satsar..... vi/kompisen tar en(1) match(det är bäst i längden)-som är "mkt säker", och så sätter man en stor summa pengar på den-tex. en match ger 1.30 i odds, å så sätter man 20000kr på den-går den in så har man vunnit 6000kr-och det är i detta läget man SKA ta ut sina 20000kr, och sedan fortsätta att spela vidare med sina 6000kr-och med lite flyt så har man lätt 10/15/20 tkr i månden. och om man förlorar så är det ju inte ens "egna" pengar, svårare än så är det inte. -men visst, det är mkt pengar att förlora om/när man losar sin första insats. mvh avancerar. Postad 19 May 2005 - 10:04
Du kan ta bort "om" för det är "när" som gäller. Det finns nästan bara ett "säkert" system och det är att spela "ackumulerat". Det innebär i korthet att man först bestämmer en summa man vill vinna. För varje missat spel så ökar man nästa insats så mycket att den dels täcker upp tidigare förluster plus att den hämtar hem den tänkta vinsten. Haken med detta är att det krävs fasta odds, nästan obegränst med kapital plus att man måste få spela med icke limiterade insatser. Redigerat av Unregistered1013, 19 May 2005 - 10:51. Postad 19 May 2005 - 11:23
Det var precis vad som hände mig flera gånger! Vad händer om man t ex satsar 20000 på 1,30 i odds vinner detta, får 6000 kr, satsar 5900 av dessa och förlorar. Då har man 100 kr kvar att spela på ett nytt spel. Om man är en sådan som satsar 20000 kr på ett spel kan man inte hålla sig till endast de resterande 100 kronorna. Jag hade också en sådan tid då jag var övertygad om att 1,30 eller liknande odds innebar super, 100%, totalt, extremt säkra matcher. Sedan så får topplaget en spelare utvisad, samtidigt som det andra laget sätter straffen som den utvisade drog på sig. Då har man en spelare som påverkade hela machens utgång. Visst kan topplaget komma igen men det kanske slutar med oavgjort till slut och det vinner man inget på! Jag skriver ur egen erfarenhet. Sedan kan laget ha en dålig dag, eller är inte tillräckligt motiverade. Kommer ni ihåg när Assyriska vann mot Djurgården i någon slags turnering. Ett tips: SPELA ALDRIG PÅ HOCKEYMATCHER. Hade jag låtit bli hockeymatcherna hade jag legat på plus nu. Det var de som gjorde att jag förlorade en del pengar. Hockeymatchernas resultat skiftar så mycket att ingen spel-/lag-/motivationsanalys kan tillräckligt bra förutspå hur matchen slutar. Man kan lika gärna singla slant. Annat är det med fotboll. Redigerat av Trekker, 19 May 2005 - 11:25. Postad 19 May 2005 - 14:46
kan kanske stämma om elitserien men under hockeyvm var det en del mycket spelarbara odds tex tjeckien mot schweiz, ryssland mot österrike o.s.v. gjorde en fin vinst på 1.7 ggr insatsen..
Postad 19 May 2005 - 15:14
Japp - det är exempel på "nästan helt säkra" matcher. De har visserligen ett lågt odds men det kan ändå anses som överodds (=spelbart). Tyvärr kommer de för sällan för att ha någon större betydelse för en spelare. Brasilien-Kina var tex ett bra spelobjekt under senaste fotbolls-vm. Sedan blir det alltid en och annan skräll även här och då man vinner relativt lite på favoriterna så faller det hela ihop om man missar en enda match. Edit: Ang. frågan i första inlägget: Har spelat (ffa trav) för ca 200 000 kr och vunnit uppskattningsvis ca 100 000 kr. Ligger alltså ca 100 000 kr minus. Detta är dock under många år och istf bla krogbesök så wtf Edit2: Glömde berätta att jag var 5cm (v75 - sista loppet) från ca 800 000 kr (Axvalla den 8 mars 1997). Jag fick 18 000 kr men mådde bara dåligt i nästan 1 vecka Redigerat av Unregistered1013, 19 May 2005 - 15:26. Postad 19 May 2005 - 17:00
Hehe , får mig o tänka på en av min polares travpolare som kallas 2-miljoners mannen i deras sällskap , men det är inte pga att han har vunnit 2 mille , utan för att han missade det på ett målfoto Postad 19 May 2005 - 17:54
Japp, det var elitserien som drog ner mig i skiten!
Pefre Äntligen förstår jag varför du i nästan varje inlägg avråder från spel! Postad 19 May 2005 - 18:44
Vet inte riktigt vad du menar men... Mina 100 000 kr minus är under ca 20 år. Jag har räknat ut att jag satsat ca 10 000 kr om året och dragit in ca 5 000 kr om året om man slår ut det hela. Jag varken röker eller dricker (väldigt lite iaf Jag har alltså klarat mig från spelberoende även om det fanns ett visst sug i mitten på 80-talet. Däremot så har jag en bekant som trillat dit. Han lånar pengar från en person för att kunna betala skulden hos en annan. För några år sedan gick han tom ner ett tiotal kilo i vikt pga att han inte hade pengar till mat. Det var alltså viktigare att spela än allt annat i livet Redigerat av Unregistered1013, 19 May 2005 - 19:27. Postad 20 May 2005 - 00:04
tycker ni skriver väldigt "konstigt"......
det är klart att ingen match är helt säker(självklart inte-det är ingen match) det är ju det som är grejjen-klart att man förlorar/vinner upp å ner..... det är ju det som är grejjen(spänningen/chansningarna) inte faan kan man tro att man ska gå runt å bara vinna hela tiden...... men om man håller sig till en summa som man "får förlora" varje månad, och håller vid det.....så är det väll inget problem????-jag spelar/satsar pengar-för att jag vill vinna mer pengar..... avancerar. Postad 20 May 2005 - 01:20
Själv tappade vi det 7:e rättet på en hästtunga. Det var lite kluvna känslor när man såg tungan på den andra hästen passera mållinjen först på målfotot. Är inte det sånt som händer i Bamse? Postad 20 May 2005 - 01:37
Spelar lite ibland på expekt o unibet. Sätter ofta dubblar och tripplar. Mest fotboll. Sätter
ofta en 100-lapp per match! Ibland slänger jag väg en chansning oxå. Typ en sexling eller nått sånt och satsa lite mindre. Har satt en sexling en gång. Och en fyrling med 2 X i. Fast vi snackar småpengar. Satte 3000kr på portugal mot grekland i EM! (tror d var portugal) Blev väl X. Lagom ångsest då. Fick bara ett infall. Därefter har jag satt på en såndär "JÄTTE-SÄKER-MED -LÅGT-ODDS-MATCH" 1.30 Juventus-Atalanta! Det blev 2-2! Inte så roligt d heller. Så jag skiter i sånt nu Däremot går det bättre med pokern. För där vet jag man kan lyckas och gå bra med rätt disciplin och kunskap. Dock inga stora summor. +8000kr kanske. Ska tillägas att jag lirar på låga bord. Postad 20 May 2005 - 04:59
ok, det låter ju bra med din poker då
alla fastnar man för lite olika saker, men även jag tycker att pokern är faktiskt lite små rolig. jag satte en "20 matchare" på oddset förra veckan-det var kul(satte 1 krona) kör rätt ofta 2-3-4-5-6:lingar, men om man sätter en större summa pengar så kör jag bara en(1) match. avancerar..... Postad 20 May 2005 - 07:52
Enligt min åsikt är de enda vinnarna i spel de som äger spelet d.v.s. Svenska Spel, Unibet o.s.v. Vill vi tjäna riktiga pengar bör vi starta ett sådant företag!! Vad sägs? Det kan vara ett dotterbolag till prisjakt.nu
Fördelen med sådana företag är att de inte behöver ha något varulager, ingen transport av varor o.s.v. Det är omöjligt att förlora eftersom en viss andel av intäkterna återförs till spelarna medan resten går till företaget. Redigerat av Trekker, 20 May 2005 - 07:58. Postad 20 May 2005 - 08:07
avancerar.: Jag förstår vad du menar, som sagt har jag också tänkt på detta sätt förut, men disciplinen brast! Jag måste fråga dig hur mycket du ligger på plus? Inte en uppskattad siffra utan en bokförd siffra!!! Tänk vad man kan göra för de pengar man satsar på spel: köpa nya filmer, spara till projektor, nya skivor, ny dvdspelare, resor... Å andra sidan kan man ändå vara nöjd när man förlorar eftersom pengarna investeras i samhället (hoppas jag Redigerat av Trekker, 20 May 2005 - 08:09. Postad 20 May 2005 - 08:23
Ovanstående är ett bra exempel på "gamblerlogik" (spelarlogik), som skiljer sig från ickespelarlogik. Om du vunnit 6000 kr så är de dina pengar! De ingår då i din totala förmögenhet. Om du förlorar de betyder det att du har förlorat en del av din totala förmögenhet. Vi kan ta ett annat exempel från ett annat håll! Om du t ex får löneförhöjning med 3000 kr så betyder det inte att du kan tänka: Det här är högre än min vanliga lön, därför kan jag slösa bort det på vad som helst (typ spel) och det skulle inte betyda något, eftersom det egentligen inte ingår i min vanliga förmögenhet. OBS! Jag försöker bara bredda din vy så att du inte fastnar i den onda cirkeln som tar slut när man är pank. Jag säger inte åt dig att sluta, var bara försiktig. Man mår jävligt dåligt om man förlorar för mycket pengar! Mvh /Trekker p.s. Här har du en länk till en tråd jag startade för 2 år sedan. Det var innan jag förlorade ett antal tusenlappar. MAn kan se hur bra det går för mig, skryter som fan. Att jag inte anade att det skulle gå åt h-vete bara någon månad senare. Hade jag haft tillgång till mer pengar än de få tusenlappar jag hade och hade det inte funnits en maxgräns för spel per match kunde jag ha förorat xxxxxx kr. Därför kommer jag aldrig att spela över nätet! Man är mer eftertänksam om man står med en bunt tusenlappar i handen och ska satsa jämfört med om man med bara ett klick sänder över 50 000 kr till t ex Unibet. prisjakttråd - oddset Redigerat av Trekker, 20 May 2005 - 08:42. Postad 20 May 2005 - 08:33
Låter precis som en kompis till mig. Han slutade till och med att betala hyran och spelade upp pengarna istället Slutade med att han blev vräkt och med det ryckte han har om sig så var det inte helt enkelt att fixa ny bostad. Det är väldigt lätt att trilla dit i spelberoende och jag har själv känt att man måste ta igen det man har förlorat, lyckligtvis så har det aldrig gått så långt. Det enda som jag kan tillföra denna disskusion är att var försiktiga och tänk er för, spel och dobbel har förstört många liv och familjer. MVH Kribban Postad 20 May 2005 - 14:58
"Det enda som jag kan tillföra denna disskusion är att var försiktiga och tänk er för, spel och dobbel har förstört många liv och familjer.
MVH Kribban" som sagt börsen är bättre.. Redigerat av vinge, 20 May 2005 - 14:59. Postad 20 May 2005 - 15:42
Visst... även om det kan gå åt fanders där också. Börsen lockar nog dessutom inte den typen av folk som spelar på oddset/trav lika mycket. Vid spel så får du ett snabbt svar på om dina ideér är riktiga. På börsen kan det ta år. Jag tror det stora nöjet med spel är diskussioner (ibland häftiga) med andra spelare och analyserandet. Själva pengarna är ibland av sekundär vikt. Detta så länge man håller sig till mindre ("normala") summor. Blir det insatser på 20 000 kr (som nämns ovan tex) per spel så blir det ett helt annat allvar över det hela. Redigerat av Unregistered1013, 20 May 2005 - 15:44. Postad 20 May 2005 - 19:05
där tar du nog fel. många som har aktier spelar också mycket. det är pengarna som lockar och det är ju inget fel i det. Jag har inte aktier och fonder för att det är roligt. Däremot skall man passa sig för att tro att det går att göra snabba pengar på börsen, själv har jag en placeringshorizont på flera år i de flesta av mina investeringar. Om man är långsiktig samt inte tar alltför stora risker på börsen kan man tjäna stora pengar med ett hyfsat startkapital och då handlar det inte om tur utan sunt förnuft och kunskap.. Redigerat av vinge, 20 May 2005 - 19:06. Postad 20 May 2005 - 19:53
Möjligt - jag går bara på mina egna erfarenheter. Känner flera spelare (ffa trav) - ingen har börsintresse. Känner flera med seriösa aktier - ingen av dessa är spelintresserade. Postad 20 May 2005 - 22:25
faktum är att jag tycker det är alldeles för få som är intresserad av börsen, det räcker ju i princip med att köpa en allemansfond så får man 9% värdeökning per år vilket är mycket bättre än tex korträntor eller bankräntan.
Att vara kunnig om börsen kan innebära stora möjligheter för att förbättra sin ekonomi. Tänk bara på alla som inte rört sina ppm pengar därför att dom inte kan nåt om aktiemarknaden. Det kommer att bli väldigt stora skillnader i pensionen för dom som lyckas på börsen och dom som inte ens bryt sig om det och det tycker jag är lite orättvisst. Att lära sig lite om aktiemarknaden borde alla privatpersoner göra för sin egens ekonomiska framtids skull.. NU kom jag lite ur topic här men hoppas ni har överseende med det.. Postad 21 May 2005 - 10:41
Efter det första året vill jag minnas att det var dom som inte rört sina pensionpengar som klarat sig bäst...
Postad 22 May 2005 - 23:54
tack för tippsen att ta det försiktigt.........det gör jag
ibland går det upp ibland går det ner.....det är det som är spel!!! vågar man inte förlora, så ska man heller inte spela... mvh avancerar. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |