Hjälp att koppla plasma till extern ljudkälla
Amitech 42P410
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
AMITECH Plasma 410 42tum (381 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 18 May 2005 - 11:36
Postad 18 May 2005 - 12:01
Postad 18 May 2005 - 14:02
En HDMI-kabel för bild från DVD till plasma. En optisk eller koaxial kabel från DVD till Logitech för ljud. En optisk eller koaxial från XBOX till Logitech för ljud, och slutligen någon form av bildöverföringskabel (komponent, scart, s-vhs, komposit) från XBOX till plasma för bild. Enklare kan det inte bli. Plasmaskärmen har inget med ljudet att göra, den skall bara hantera bild eftersom du har Logitech-systemet för ljudet.
---------------------------------------------------------------------------
Ok tack ska du ha! Nu blev jag lite klokare på vad jag ska köpa iaf =) Vad rekommenderas för bildöverföringskabel? Komponent, scart eller komposit? Sen tänkte jag på ifall jag vill ha ut ljud från tv:n när jag kollar på vanliga analoga kanaler.. då måste jag väl även koppla den på nåt sätt till Logitech-systemet?? Det är ju inga inbyggda högtalare i tv:n. Ursäkta om jag är lite snurrig nu, men jag kan snart inte tänka klart med alla dessa kablar =)
Postad 21 May 2005 - 06:01
Ok tack ska du ha! Nu blev jag lite klokare på vad jag ska köpa iaf =) Vad rekommenderas för bildöverföringskabel? Komponent, scart eller komposit? Sen tänkte jag på ifall jag vill ha ut ljud från tv:n när jag kollar på vanliga analoga kanaler.. då måste jag väl även koppla den på nåt sätt till Logitech-systemet?? Det är ju inga inbyggda högtalare i tv:n. Ursäkta om jag är lite snurrig nu, men jag kan snart inte tänka klart med alla dessa kablar =)
Använd ljudutgången (phono-kontakter) på plasman och koppla till Logitech'en, då borde du få ut analoga tv-ljudet.
Själv har jag digital-TV-box från vilken jag tar ljudet till surroundanläggningen.
Postad 21 May 2005 - 09:12
Använd inte nånting sämre än RGB-scart eller komponent. Komposit skulle jag inte ta i med tång ens.Vad rekommenderas för bildöverföringskabel? Komponent, scart eller komposit?
Obs! Scart är en kontakt som kan föra över olika signaler, varav RGB är den som ger i särklass bäst bild. Den kan också föra över t ex komposit, men då får du mycket sämre bild.
Postad 27 May 2005 - 13:48
Xbox -> Amitech med HDTV kabel (komponent) (med optisk ljud ut)
Xbox -> Z-680 med optisk kabel
Amitech -> Z-680 med enkel Phono till stereo kabel från biltema (20 kr). Kopplas in på "Front" bakom Z-680 kontrollpanel.
När jag tittar på TV kan jag få ut ljudet genom Z-680 i stereox2 (stereo fram + bak), fungerar bra. Dock går det inte att sänka ljudet med TVns fjärrkontroll.
/Henri
Postad 27 May 2005 - 15:08
Jag har också en XBox + logitech Z-680 + Amitech 410... Så här har jag kopplat:
Xbox -> Amitech med HDTV kabel (komponent) (med optisk ljud ut)
Xbox -> Z-680 med optisk kabel
Amitech -> Z-680 med enkel Phono till stereo kabel från biltema (20 kr). Kopplas in på "Front" bakom Z-680 kontrollpanel.
När jag tittar på TV kan jag få ut ljudet genom Z-680 i stereox2 (stereo fram + bak), fungerar bra. Dock går det inte att sänka ljudet med TVns fjärrkontroll.
/Henri
Ok tack så mycket! Jag ska hem och testa detta nu ikväll =) Lite tomt ljud nu med de små högtalarna jag fått koppla in =)
Postad 22 July 2005 - 21:15
Använd inte nånting sämre än RGB-scart eller komponent. Komposit skulle jag inte ta i med tång ens.Vad rekommenderas för bildöverföringskabel? Komponent, scart eller komposit?
Obs! Scart är en kontakt som kan föra över olika signaler, varav RGB är den som ger i särklass bäst bild. Den kan också föra över t ex komposit, men då får du mycket sämre bild.
Not om detta.
Amitechen har dubbla scart-ingångar, en märkt F scart, och en märkt H scart.
Det är enbart F scart som överför RGB, så det är den scart'en som kör kvaliten. Fast sen har du ju ett gäng komponent oxå, å dom är inte fel heller
Litet tips bara, om du har en moddad xbox, fixa M$ High Definition AV pack, det blir grönjävligt!
(för er som undrar varför jag skriver moddad så är det bara NTSC-spel som kör HDTV än, om du inte har xbmc tillexempel.... weeee
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
AMITECH Plasma 410 42tum 
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?