Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audioquest signalkablar; behöver info innan köp

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 maj 2005 - 05:51

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
tjenare.....


ska snart uppgradera kablaget i min anläggning till AQ rakt igenom.


jag har just nu ett par AQ signal kablar som passar mina öron perfekt, tex. när jag jämförde dessa mot mina gammla supra så var skillnaden ENORM.


men nu när jag ska köpa nytt, så är jag lite färsk på hur dom olika modellerna förhåller sig till varandra.

jag har hört dom flesta av AQ:s signal kablar, men bara korta stunder och med olika elektronik/högtalare.

så jag undrar hur dom olika modellerna "låter" i jämförelse imot varandra, fördelar/nackdelar osv.

ge mig tips ni som har kunskap(jag vet att det finns ett par).



mvh avancerar.

#2

Postad 31 maj 2005 - 06:04

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
I Hifi & Musik NR 5 (Maj 2003) testas 18 olika högtalarkablar. Skaffa detta nr.

#3

Postad 31 maj 2005 - 06:27

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Det viktigaste med om du ska välja AQ som kablage är att dom har olika signal kablar som matchar högtalarkabel.

Dock så finns det många äldre modeller som inte går att köpa nytt utan där får du leta på nätet efter begagnat, vilket är det jag rekommendera att du gör.
Såvida du inte är krösus sork och kan slänga pengarna omkring dig.

Sen ska du bi-ampa så välj inte singel biwire på kabeln utan kör fullrange på kabeln och sätt en annan kabel för topparna.

Själv så kör jag med anaconda signalkabel och volcano som högtalarkabel.
Detta är en optimal kombination utav kablar och kan bara säga att det låter ruskigt bra.
signalkabel innan anacondan heter amazon och det är en silverkabel, men den är uppbyggt på samma avancerande sätt som anacondan fast då den har koppar istället.
Den kan du hitta runt 7-8000:- beggat och den är bra mycket bättre än dagens skykabel som är deras dyraste signalkabel och den är gjord i silver den oxå fast med färre och klenare ledare.

Men en riktigt grym uppsättning av riktigt hög nivå är att du typ kör anacondan som signal kabel och sen volcanon till basen och sen kilimanjaro högtalarkabel till topparna. Då, då har du ett ljud som du garanterat blir nöjd med.
Men det är ju helt klart priserna som får avgöra vad man anser själv vara värt.
Men enligt mig så är det värt varenda krona då jag tycker att du får så mycket mera utav din anläggning och har man ändå investerat i dyr eloktronik så varför ska man då köra med snikiga supra crap?
Men kolla gärna runt på typ audiogon.com eller ebay.com då det finns hyffsat mycket begget där att få till bra priser.

#4

Postad 31 maj 2005 - 17:49

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
tack för tippsen!!



angående bi wire/bi amp så är det uteslutet, eftersom nht evolutions monitorer kör med endast en kontakt uppsättning(a la dynaudio).


jag har som sagt funderingar på "pikes peak" till högtalarna, vilken signalkabel är att rekomendera till dessa?

vilken coax/optisk kabel är att föredra?


avancerar.

#5

Postad 31 maj 2005 - 17:56

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
by the way........supra eller liknande(budget skit-som enligt mig låter förfärligt) har alldrig varit ett alternativ i min anläggning eller ljudideal.


senast körde jag med ett par cloue kablar för 3000kr utan terminering, och dessa kablar är väldigt bra för sitt pris, med en sjukt bra/fast bas och ett väldigt informativt/separerat mellan register, men en fruktansvärt dålig diskant återgivning.


så nu ska jag gå upp ett steg högre än dessa i ljudkvalitet å pris/prestanda.


avancerar.


obs-vet du ngn sida där jag kan kolla på bilder på äldre AQ signalkablar, så jag vet vilken modell jag äger nu.


tjenixen!!!

#6

Postad 31 maj 2005 - 18:07

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
panther är minst rekomenderat till peaken men du fåt anacondan billigare beggad!
jag betalade som sagt senast 2450 för en anaconda inkl frakt från usa,nypris på 9700 för 0.75m ( klart bättre en dagen sky, dvs den bästa interconnecten ) bara amazon är bättre men den är dyyyyyr.
skillnaden med dom gamla och dom nya är att anaconda/amazon har 6 ledare inte 3.
anaconda i teflon/pe insulation, samma för amazon fast med ledare i silver, amazon finns för runt 5500-8000 beggad beroende på längd.

audiogon har mycket bilder men du kan ju också googla.

VDM5 räcker som coax, men om du kör optisk ska du köra på riktig fiber, väldigt öppet i övreregistret. :)

Redigerat av softman3, 31 maj 2005 - 18:22.


#7

Postad 31 maj 2005 - 18:18

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Audioquests gamla kablar (tja inte alltför gamla då) hittar du på hemsidan.
http://www.audioquest.com/
Längst ner till höger finns länken "AQ CABLE ARCHIVE", fast den kanske du redan hade sett??

#8

Postad 31 maj 2005 - 19:58

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
[quote name='andy76q' date='May 31 2005, 06:27 ']
Det viktigaste med om du ska välja AQ som kablage är att dom har olika signal kablar som matchar högtalarkabel.

Var hittar man info. om vilka som matchar???
Har själv King Cobra, vilken högt.kabel matchar isåfall den???

#9

Postad 31 maj 2005 - 20:19

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

Var hittar man info. om vilka som matchar???
Har själv King Cobra, vilken  högt.kabel matchar isåfall den???

<{POST_SNAPBACK}>


du ska se till ledaren och lindningen för att få fram anpassningen samt färgen på kablarna.

ex. ( gamla modellerna )

everest/kilmanjare - amazon
volcano - anaconda
caldera - python
osv...

nya modellerna har jag inte riktigt koll på, ointressanta pga dbs. dock är cobra en ny förbättrad version av coral.

cobran är bäst med CV6 alternativt gibraltar.

Redigerat av softman3, 31 maj 2005 - 20:19.


#10

Postad 31 maj 2005 - 20:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Maila och hör lite med hifihuset i örebro, dom kan väldigt mycket om Audioquest och jag tror nästan alla kör med det i sina anläggningar hemma :)

#11

Postad 31 maj 2005 - 21:32

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
du ska se till ledaren och lindningen för att få fram anpassningen samt färgen på kablarna.

Om färgen spelar roll på kabeln så borde väl King Cobra och Vulcano vara en grym matchnig? :)

King Cobra och Vulcano

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 31 maj 2005 - 21:33.


#12

Postad 31 maj 2005 - 21:39

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
skrev att jag inte har koll på nya modellerna, det gäller för dom äldre då strumpa och färg är samma i serierna.

cobran passar men du får inte ut allt, har testat då jag har några cobra och jag kör med volcano...

#13

Postad 31 maj 2005 - 21:51

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

skrev att jag inte har koll på nya modellerna, det gäller för dom äldre då strumpa och färg är samma i serierna.

cobran passar men du får inte ut allt, har testat då jag har några cobra och jag kör med volcano...

<{POST_SNAPBACK}>


Okej! :)
Får väl se vad det blir sen,jag skulle gärna vilja ha någon modell som mättar mina lite vassa diskanter,så det blir väl någon biwire kabel...

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 01 juni 2005 - 08:34.


#14

Postad 01 juni 2005 - 04:55

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
tackar för svaren och tippsen :)



-det ska bli kul att koppla ihop allt om ett tag...........


avancerar.

#15

Postad 01 juni 2005 - 08:44

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Jag hakar på denna tråd lite...
Jag har Pikes Peak som en del av er vet.

Om vi lägger oss i prisklassen 0-8000, vilken signalkabel ska jag välja?

Jag har tidigare fått svar från Softman men har tyvärr råkat tappa bort det pmet, sen har ju alla olika öron så vad tycker ni folk?

I min signatur ser ni min anläggning så ni vet vad jag har.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 01 juni 2005 - 08:49.


#16

Postad 01 juni 2005 - 15:58

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
Kim!

panther skulle jag rekomendera, du nämnde intresset för cheeta men panther anser jag är bättre ( pga teflon insulation ) , silver är enligt mitt tycke inget bra val för ljud, endast för bild men det är en annan diskution.

kör DBS med DBS, det är nog nått jag skulle understryka som viktigast så båda signal och högtalarkabel har samma förutsättningar!

det samma gäller gamla serien, signal. utan DBS = högtalar. utan DBS.

men fortfarande min åsikt. :)

Redigerat av softman3, 01 juni 2005 - 16:00.


#17

Postad 01 juni 2005 - 18:58

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
nu har jag pengarna.


så alla begg annonser ni hittar med "pikes peak" och uppåt får ni gärna lägga in här.

-även signal som passar.

sen så har jag nu beställt ett paket NHT U2 m.m., vilken kabel är att rekomendera till dessa??det är ju två subbor ett slutsteg(löst) ett delningfilter(löst).....

mvh avancerar.

#18

Postad 01 juni 2005 - 19:17

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Kim!

panther skulle jag rekomendera, du nämnde intresset för cheeta men panther anser jag är bättre ( pga teflon insulation ) , silver är enligt mitt tycke inget bra val för ljud, endast för bild men det är en annan diskution.

kör DBS med DBS, det är nog nått jag skulle understryka som viktigast så båda signal och högtalarkabel har samma förutsättningar!

det samma gäller gamla serien, signal. utan DBS = högtalar. utan DBS.

men fortfarande min åsikt. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Panther har jag haft hemma och är jättenöjd med den.
Ligger i helt rätt prisklass också samt att det är den kabel som han jag handlar av har rekomenderat så då är väl saken glasklar? :D

Idag har jag dock varit på Ikea så det får bli en månad fram med signalkablar, men tack för tipset Softman.

Cartman rockar!

#19

Postad 01 juni 2005 - 19:27

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

nu har jag pengarna.


så alla begg annonser ni hittar med "pikes peak" och uppåt får ni gärna lägga in här.

-även signal som passar.

sen så har jag nu beställt ett paket NHT U2 m.m., vilken kabel är att rekomendera till dessa??det är ju två subbor ett slutsteg(löst) ett delningfilter(löst).....

mvh avancerar.

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla in signaturen SB22EW han har ett par Everest för 22 000:- kanske överstiger budgeten vad vet jag men det är helt klart ett intressant pris.

https://www.prisjakt...username=sb22ew

#20

Postad 01 juni 2005 - 19:45

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

nu har jag pengarna.


så alla begg annonser ni hittar med "pikes peak" och uppåt får ni gärna lägga in här.

-även signal som passar.

sen så har jag nu beställt ett paket NHT U2 m.m., vilken kabel är att rekomendera till dessa??det är ju två subbor ett slutsteg(löst) ett delningfilter(löst).....

mvh avancerar.

<{POST_SNAPBACK}>



sök själv på audiogon, välj och vraka!

själv skulle jag köpt volcanona som finns på hifimagasinet till basarna om du har anslutning för den typ av kablar och inte special för dina nht.
sen skulle jag satsat på KE4 eller KE6 till topparna, om du tycket om silver dvs.

du måste känna själv vad du har för pengar till kablar...

Redigerat av softman3, 01 juni 2005 - 19:49.


#21

Postad 02 juni 2005 - 04:52

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
självklart känner/VET jag hur mkt pengar jag har till kablar, och det är en del.



jag har nu kontakt med volcanon på hifimagasinet, jag köper den.



soft man: den kabeln är 1,5 år.....så berätta för mig om det är ngn skillnad på denna gentemot en ny som man köper idag????, jag menar då kontakter/utseende/innehåll/teknik m.m.

när kom den nyaste volcanon ut på marknaden???

mina nht m6:or använder sig utav 1 kontakt per högtalare.


ge mig nu all info du besitter softman om volcano.

mvh micke.

#22

Postad 02 juni 2005 - 11:11

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Nu är inte jag softman men jag har själv volcano kabel och den i princip enda skillnaden på volcanon är att den nya har DBS och detta ska inte vara lika bra allra helst på volcanon som får en mera sammanhållet ljudbild med DBS och lite mera aggresiv i sin karaktär utan DBS.

Men hur kör du basarna på dina nht? Är det inte separat topp och basen försig på dessa högtalare?

Då skulle du isf köra volcanon på basarna och sen en KE4 eller KE6 till topparna.

Men vet som sagt inte hur låderna är ihopkopplade?

Men hur som helst så kommer du bli supernöjd med denna volcano kabel.
Men försök att få tag i en Anaconda signalkabel till denna.

Mvh
Andreas

#23

Postad 02 juni 2005 - 11:27

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Andy76 & Softman// Vet inte hur insatta ni är i H/K signature men ni är ju insatta i Audioquest så...

Jag har ju Pikes Peak till högtalarna och kommer att köpa Panther kablarna för cd.
Men mellan för och slutsteg sitter 5 st. no name kablar.

Vad hade ni kört?

Kan säga direkt att jag inte har för avsikt att lägga hur mycket som hellst på detta men kanske 2-4000 för alla 5 kablarna.

Vad tror ni om Copperhead till center och bakkanaler och Jaguar, cings cobra eller Diamondback till frontarna mellan för och slutsteg`?

Jag tycker det låter vettigt.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 02 juni 2005 - 11:30.


#24

Postad 02 juni 2005 - 13:08

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Jag skulle nog rekommendera ändå att tänka på att hålla panther hela vägen till frontarna så en panther till frontarna och king cobra eller diamondback till resterande.

Glöm inte bort att det går att fynda på begagnat marknaden.

#25

Postad 02 juni 2005 - 13:30

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Ok Panther rakt igenom alltså.

Det innebär 9000:- för två par då jag aldrig har gillat begagnat men det kan jag leva med så länge resultatet blir bra.

Till center vill jag ha en bra kabel (går det at köpa enstyck eller är det enbart par som gäller, Audioquest säljer väl i par?) men till de bakre är det inte lika viktigt då det mest är explosioner och publik som man hör där.
Jag kör ju varken SACD eller DVD Audio.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 02 juni 2005 - 13:37.


#26

Postad 02 juni 2005 - 13:40

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Ska du bibehålla den goda prestandan så tycker jag att du minst ska ha en panther från frontarna så du inte missar något där.

Och angående beggat så är det ju bara ett positivt sätt att kunna köpa bättre kablar för mindre eller samma pengar som dom billigare varianterna.

Köpte en anaconda ihop med softman och vi denna för 2450:- per kabel ink. frakt från usa.

Och kan säga att vi hade riktig tur med denna för den här kablen var helt ny, orörd.
Och den kostade då 9500:- ny

#27

Postad 02 juni 2005 - 17:12

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

Nu är inte jag softman men jag har själv volcano kabel och den i princip enda skillnaden på volcanon är att den nya har DBS och detta ska inte vara lika bra allra helst på volcanon som får en mera sammanhållet ljudbild med DBS och lite mera aggresiv i sin karaktär utan DBS.

<{POST_SNAPBACK}>


det är skillnad på strukturen för dielectric-ledarna. i den gamla sitter dielectricen i huvudsak i huvud skärmen.

Jag har ju Pikes Peak till högtalarna och kommer att köpa Panther kablarna för cd.
Men mellan för och slutsteg sitter 5 st. no name kablar.

Vad hade ni kört?

<{POST_SNAPBACK}>


hade satsat på cobran pga PSC+ ledarna...dvs samma ledare som i panther.

Jag skulle nog rekommendera ändå att tänka på att hålla panther hela vägen till frontarna så en panther till frontarna

<{POST_SNAPBACK}>


håller med andy! ;)

Ok Panther rakt igenom alltså.

Det innebär 9000:- för två par då jag aldrig har gillat begagnat men det kan jag leva med så länge resultatet blir bra.

Till center vill jag ha en bra kabel (går det at köpa enstyck eller är det enbart par som gäller, Audioquest säljer väl i par?) men till de bakre är det inte lika viktigt då det mest är explosioner och publik som man hör där.
Jag kör ju varken SACD eller DVD Audio.

<{POST_SNAPBACK}>


köper du från rätt ställe spelar beggat ingen roll!
kör också panther till centern! dom går att köpa löst fast då brukar man få beställa endast en kabel... :rolleyes:

Och angående beggat så är det ju bara ett positivt sätt att kunna köpa bättre kablar för mindre eller samma pengar som dom billigare varianterna.

Köpte en anaconda ihop med softman och vi denna för 2450:- per kabel ink. frakt från usa.

Och kan säga att vi hade riktig tur med denna för den här kablen var helt ny, orörd.
Och den kostade då 9500:- ny

<{POST_SNAPBACK}>


japp helt :( NY!!!! ;) JA!!!!! bättre än att vinna på lotto! ;)

Redigerat av softman3, 02 juni 2005 - 17:14.


#28

Postad 03 juni 2005 - 07:28

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Tack för svaren grabbar men jag står fast vid mitt "anti begagnat".

Jag hoppas kunna höra av mig med lyssniingsintryck i det närmsta.

#29

Postad 03 juni 2005 - 08:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Tack för svaren grabbar men jag står fast vid mitt "anti begagnat".

<{POST_SNAPBACK}>

Det hade jag missat, varför detta?
Kan förstå att man kan vara rädd för begagnad elektronik, men kablar :(
Kablar är ju det som droppar mest i pris också, därmed bästa köp begagnat.

#30

Postad 03 juni 2005 - 08:45

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Två enkla anledningar:)

1: Jag vill ha det nytt när jag får hem det.
Jag vill vara den ende ägaren och bryta upp förpackningen.
Du vet som när man öppnar en flaska sprit och man hör hur det knäcker till.

2. Jag har fått så mycket hjälp av han jag handlar av så jag vill inte ringa och be honom om råd och diskutera olika lösningar på telefon och när jag är i affären och sedan "blåsa" honom genom att köpa begagnat.

Så därför vill jag ha nytt när det gäller dessa prisklasser.

En Audioquest Everest kabel hade jag i dagsläget däremot inte köpt ny eftersom att den finns på Prisjakt för 22 000:-, likaså de Audiovector S6 som jag har spanat in som finns för halva priset för då rör det sig om så otroligt mycket pengar men prisklasser som en Panther kabel (4500) köper jag hellst ny.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 03 juni 2005 - 08:50.


#31

Postad 14 juni 2005 - 18:09

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Har nu startat en Audioquest klubb där vi kan disskutera Audioquest samtliga kablar.
Audioquest klubben

Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 14 juni 2005 - 18:10.


#32

Postad 23 juli 2005 - 18:22

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Trevlig diskussion. Har ochså halkat in på Audioquest som kabelmärke och är mitt inne i en uppgraderingsfas. Jag bytte nyligen ut mina QED 1 signalkablar mot Audioquest King Cobra och är nöjd med resultatet även om jag inte får ut allt av dom pga mina dåliga Supra högtalarkablar.
Min nästa investering, och detta så snart som möjligt, blir altså i Audioquest högtalarkablar. Jag behöver Biwire och är mest intresserad i Bedrock.
Någon sa tidigare nåt om att färgen ska stämma överens och metallerna i ledarna plus att båda skulle ha dvs. inte ha dbs för att matcha varann så bra som möjligt.
Tyvär finns dock inga högtalarkablar i PSC+ (som King Cobra) men utan DBS så jag undrar vad ni tycker.
Earth serien är för dyr för mig plus att de har DBS allihop. Nåt råd?

#33

Postad 23 juli 2005 - 18:42

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Audioquest har nyligen börjat med DBS på Gibraltar...Jag tror inte att Audioquest sätter på DBS på sina kablar utan att det förbättrar ljudet,har svårt att tro att de skulle ändra på en av deras mest sålda kablar till det sämre... :)


Trevlig diskussion. Har ochså halkat in på Audioquest som kabelmärke och är mitt inne i en uppgraderingsfas. Jag bytte nyligen ut mina QED 1 signalkablar mot Audioquest King Cobra och är nöjd med resultatet även om jag inte får ut allt av dom pga mina dåliga Supra högtalarkablar.
Min nästa investering, och detta så snart som möjligt, blir altså i Audioquest högtalarkablar. Jag behöver Biwire och är mest intresserad i Bedrock.
Någon sa tidigare nåt om att färgen ska stämma överens och metallerna i ledarna plus att båda skulle ha dvs. inte ha dbs för att matcha varann så bra som möjligt.
Tyvär finns dock inga högtalarkablar i PSC+ (som King Cobra) men utan DBS så jag undrar vad ni tycker.
Earth serien är för dyr för mig plus att de har DBS allihop. Nåt råd?

<{POST_SNAPBACK}>


Redigerat av Unregistereddebe7dcf, 26 november 2005 - 20:54.


#34

Postad 23 juli 2005 - 19:20

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

Audioquest har nyligen börjat med DBS på Gibraltar,men jag är säker på att du kan köpa denna fortfarande utan DBS i butik i Sverige... :)

<{POST_SNAPBACK}>


denna gibraltar är psc+ endast i 6 ledare, och 2 är i psc.... minns inte om det var dom smalaste ledarna eller tvärtom.

hur som kan du ju kolla ebay... finns fynd där...
(köp dock inget från en "hi-fi-store" från kina. han säljer som karnaa en gång uttryckte det... audioguest... ;)
jag hade affär på g med honnom och det var inte äkta AQ kablar som han försökte sälja......)

Redigerat av softman3, 23 juli 2005 - 19:47.


#35

Postad 12 november 2005 - 15:38

danielzon
  • danielzon
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
fick erbjudande om o köpa ett par audioquest jaguar häromdan...
nån som testat dom? dom med 24volts dsb.
han ville ha 1300. e det rimligt för dom? bara använda i ett demorum i 2månader.

#36

Postad 12 november 2005 - 15:59

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
jaguar är samma kabel som cobra fast med dbs.
det finns en aq tråd där du kan ställa frågan, men det visste ju inte du då du inte använde sökfunktionen...

jaguar har den renaste koppar som aq tillhandahåller och den är semi-balanserad för möjlig xlr kompatiblitet, kabeln är bra skärmad och snygg. ljud mässigt låter cobra bättre enligt mej och aq är min mest omtyckta kabeltillverkare, mina åsikter kommer av många års användning av aq.

hur som så är det enligt mej ett ok pris då du betalar samma pris som för cobran men jag är personligen inget fann av dbs så den biten är upp till dej.

cobran har en aning mörk ton och lite återhållsam bas, den är dock väldigt detaljerad i sin övriga karaktär. bra soundstage och ger ganska bra perspektiv på intsrumentens lokation.

dbs kan du uppgradera. tänk på att 24V innebär gamla modellen, kolla hur repig kontakten är på kontaktytan och gör en bedömning där i från. köp inte om rca:n är "sönderrepad".
om du köper denna och vill uppgradera så har jag 2 st 36V batteri kitt till dbs i carbon och inte i stål.

men som sagt. kolla aq tråden....

här är tråden

#37

Postad 13 november 2005 - 22:30

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
Har idag en Marantz SR6300 reciever, Panasonic DMR E-50 dvd brännare Infinity Beta högtalare och Rotel RB 850 slutsteg. Snart kommer jag få cd spelare Rotel RCD-1072 och senare uppgradera med Rotel helt i systemet. Funderar på Audioquest King Cobra som signalkabel mellan CD spelare och Reciever, tycker ni det är ett bra val och vad skall jag sedan ha för högtalarkablar till? Allt audioquest då, det får ju inte vara för dyrt så jag har tänkt max 200 kronor metern. Är det sedan viktigt jag köper liknande och bra signalkabel mellan slutsteg samt reciever eller kan jag köra den standard RCA jag har? Är det lika viktigt ha bra högtalarkablar som singnalkabel? Skall jag kanske ta en billigare signalkabel så jag kan matcha den med högtalarkablar av samma kvalite?

För att summera dessa frågor, vad för signalkablar och högtalarkablar rekommenderar ni ihop? Inte för dyra som sagt. Vart är det viktigast att ha bra kablar, signal eller högtalar? Har jag nog bra utrustning för att behöva så bra kablar?

#38

Postad 22 november 2005 - 12:18

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Kolla på ebay.com efter annonser. Jag har själv inhandlat AQ Bedrock av Audioadvisor o de låter grymt bra i mitt tycke, jag kör oxå AQ King Cobra som signalkabel (kolla bilder).

Totalpriset för mitt köp blev 200:-/m inkl frakt, sen var jag tvungen att använda Shopthestates.com då audioadvisor inte tog svenska kreditkort, men det var hyffsat billigt ändå.

#39

Postad 22 november 2005 - 22:31

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa kontakter WBT 0645 till Audioquest CV 4 och Audioquest King Cobra 0.75. Idag har jag Supra Combicon Banan samt Supra Linc 4.0 Fix. tror ni det är bra byte till min anläggning, se tidigare inlägg eller har ni förslag på annat, ex qed eller Monster Cable? Kanske fel tråd men..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.