http://www.gran-turi...00_1910783.html
Hade de släppt det till PS4 hade bilderna haft större relevans....jaja, blir nog imponerande.
1 relaterade trådar
Postad 15 maj 2013 - 17:12 http://www.gran-turi...00_1910783.html Hade de släppt det till PS4 hade bilderna haft större relevans....jaja, blir nog imponerande. Postad 15 maj 2013 - 19:25 Postad 15 maj 2013 - 20:28 Postad 15 maj 2013 - 22:16 Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 maj 2013 - 22:16. Postad 15 maj 2013 - 22:19 Speaking at today’s Gran Turismo 15th Anniversary event at Silverstone racetrack in England, Yamauchi told IGN, “We actually do have a PlayStation 4 version in mind, but for this holiday season, we thought it would be best for users to release on PS3 for now.” Players eager to race around the world’s most iconic stadiums in all their next generation glory may want to put their brakes on though. Yamauchi adds, “I thought the best scenario would be to have the game come out, then to have new scenarios, new DLC and other updates. Once the players have thoroughly played out the system, if the PlayStation 4 version came out naturally, as part of that process, I think that would be the best scenario.” Postad 16 maj 2013 - 06:48 I vanlig ordning inget Gameplay vilket borde komma snart om de ska ut med spelet i år. Postad 16 maj 2013 - 13:51 så jag har undrat lite om G27 ratten kommer fungera till PS4.. men nu när det skall komma Gran turismo 6 så kanske det är dags att slå till på en ratt Postad 16 maj 2013 - 19:59 Postad 20 maj 2013 - 06:32 Postad 20 maj 2013 - 10:25 Postad 21 maj 2013 - 14:29 Blir nog att vänta in 6,5 till PS4 istället som Kazanori hintade om... Postad 24 maj 2013 - 16:02 Postad 28 maj 2013 - 02:04 PD är en ruskigt stor studio som behöver mycket pengar för att rulla(pun intended), de släpper aldrig vid release. Vidare får de nog inte bråka med Drive Club heller, så räkna med att det dröjer innan GT6 HD kommer och tidigast julhandeln 2016 innan "riktiga" GT7 kommer. Ändå intressant med GT6 till PS3. Lär ju vara sjukt optimerat. Postad 12 juni 2013 - 10:51
http://www.eurogamer...ch-gt6-at-60fps
PS 4 versionen kommer se ut så här måntro
GT 6 verkar lovande de verkar ha filat en hel del på fysiken. "GT6 EXISTS BECAUSE POLYPHONY PRESIDENT KAZUNORI YAMAUCHI WON'T REST UNTIL HIS GAMES PERFECTLY REFLECT THE SENSATION OF DRIVING A RACE CAR. We wrestled with the wheel, bringing the whole graceless affair almost to a halt before regaining control, and trying to keep notice for the next turn. Manual drivers make up the minority of GT's users of course, so it's all the more impressive that this detail is present. Like the incredibly high-poly cockpit of the Audi rally legend, it's something for the hardcore to enjoy. Both the aero and suspension physics engines have been rebuilt according to the real race data Polyphony's acquired since GT5, and that translates into much more realistic weight shifting mid-corner, and on the exit. Dampers and packers strain to balance my weight as I throw the S1 through Maggots, Beckets and Chapel a little bit quicker than it'd like. I wouldn't like to say how this will feel when you're using a pad rather than a wheel, but at least some of the necessary counter-steering I needed to stab into the wheel will translate to the analogue stick. With a wheel and pedals, GT6 demands as much from you as hardcore PC sims GTR 2 and rFactor. The sound mix is set to highlight lock-ups and tyre squeals, and that lets you react instinctively with your ears and your hands." http://www.computera...a-numbers-game/ Nu är ju GTR 2 och rFactor old gen men står den sig i jämförelse så har de ju bättrat sig rejält Postad 25 juni 2013 - 19:19 GTPlanet har en länk till 1080P/60FPS trailern (440MB lite drygt) som herr oqvist postade. Det är den bästa kvalitén av trailern såvitt jag vet. Rattköpare, skippa Logitech helt och hållet. Fanatec kör med remmar istället för snedkugghjul (G27). Tystare, håller bättre, lägre respons och mer detaljerad Force Feedback. Samt att Fanatec har ett par rattar som även fungerar till Xbox 360. Pedalerna, ja just ja, Logitech har riktigt horribel design på pedalerna. Potentiometrar som inte sitter fast ordentligt är att räkna med. Visst, det kan fixas genom att dra ur pedalerna ur ratten och sätta in dom igen, spela en timme och sen är det tillbaka till samma problem (broms, gas eller koppling ger konstant lite utslag eller så kan du inte få fullt utslag på pedalerna) men, verkligen inte OK för en produkt jag betalade nästan 3000 för. Växelspaken är det enda jag tycker Logitech gjorde bra. I alla fall G27:an, visst förlorade man sekventiella funktionen från G25:ans spak men väldigt mycket trevligare "klonk" i G27 gjorde det värt det för mig. Fanatec har modulära system. Du kan gå på en budgetvariant (CSR pedalerna) till att börja med och om du vill ha "mer" känsla från pedalerna så kan du uppgradera till CSR Elite/ClubSport/ClubSport V2 och få lastcell på bromsen. Den skillnaden är enorm. Bromsen känns betydligt mer naturlig att använda lastcell och det finns inte en chans i världen att man går tillbaka till potentiometer-styrda pedaler efter att ha vant sig med lastcell. (Första posten. Hej!) Postad 25 juni 2013 - 19:35 Hållbarheten gällande GT 3 RS V2 och Turbo S tror jag nog inte är bättre än G27 överlag. Har inte hört mycket problem gällande lösa pot metrar i G27. Har du kvar ratten skulle jag öppna och se om de helt enkelt inte har stoppat i dom helt korrekt eller så är det nog läge att reklamera. Logitech support brukar vara bra Jag föredrar känslan i Fanatec rattarna dock de är smidigare och tydligare med mindre skräp i ffb som du nämner och skränas inte lika mycket Har också bra erfarenheter med lastceller eller loadceller som det kanske är mer allmänt känt som. Går att simulera med gummi för att få ett mer progressivt motstånd än bara en relativt vek fjäder orkar med även om den är progressiv. Nackdelen är att dessa måste bytas med tätare intervaller än potentiometrar beroende på hur hårt du belastar dem. G27 är ett relativt driftsäkert budget alternativ. Om du kan hitta ett ex för 1500 så är det inte någon dålig affär. Kör med T500RS till 100 % dock G27 känns som en plastleksak i jämförelse. Postad 25 juni 2013 - 20:43 Det stämmer, GT3 RS V2:an hade många måndagsexemplar överlag tyvärr. Turbo S har dom tagit bort från sitt sortiment nu dock? Men, majoriteten av dom som fortfarande haft problem med sina rattar har väl fått valet att få en CSR istället. Har även sett en person få en CSR som utbyte istället för en Turbo S. Logitech, heh. Jodå, jag har två G27:or liggandes här, en som kuggen skavts ner på (sned från fabrik) och en som jag inte använder längre. Ratten fungerar men rasslar sådär som bara plast kan rassla. G25:or har jag haft tre av allt som allt. Samtliga pedaler har jag fått problem med potentiometrarna efter lång körning, fyra av dom var det potentiometern på gasen som gav upp. Både G25 och G27:orna har Nixon moddade bromsar. Mjo, reklamera fungerar helt okej men, problemet är på tok för vanligt. Har använt Logitech sedan Driving Force kom ut fram tills...ptjaa, fram tills jag testade en Thrustmaster och blev ****** efter cirka 20 sekunder. Har inte haft ett Logitech paket som fungerat i två års tid efter köp. Ptjaa, ratten behöver man inte öppna, det är ju pedalernas pottar som har kasst fäste i pedalhuset. Jo, T500:an är helt lysande, bättre Force Feedback än CSR-E i min åsikt men för dom pengarna vill jag inte behöva byta ut potentiometrar till lastcell. Samt, nya ClubSport pedalerna är helt gudomliga! Postad 26 juni 2013 - 08:56 Postad 26 juni 2013 - 21:42 Dom flesta LED lampor som sitter i bilar "blinkar". Syns tydligare i slow motion bara. Exempel av effekten ses här. Edit: Finns en mer teknisk förklaring till det men inget jag vet nog mycket om för att uttala mig, om någon korrigerar mig så tackar jag bara! Redigerat av Edd1e, 26 juni 2013 - 21:45. Postad 26 juni 2013 - 22:40
Ändå konstigt tycker jag, när de kunde dröja med GT5 så länge. men ha bråttom med GT6? Varför? Jag ser inte fördelen i det hela tyvärr, varken för utvecklarna eller oss spelare. Jag kommer inte införskaffa GT6 till PS3, känns meningslöst när man ändå kommer sitta och spela på en PS4:a inom ett år. Detsamma gäller Battlefield 4, dock är BF4 en helt annan sak jämfört med Gran Turismo imo. Fullt förståeligt att de släpper BF4 även till PS3. Postad 27 juni 2013 - 07:28 Well, det ger pengar till utvecklarnas lön, vilket vi spelare nog ska vara glada över. Fördelen är alltså pengar. Med det sagt så håller jag med om det mesta du säger. Det är, vad ska vi säga, ytterst icke optimalt att GT6 blev klart så sent. Att ett så pass high-profile och hard-core spel släpps EFTER uppföljande hårdvara släppts har aldrig hänt, det är verkligen superkonstigt. Som om MS skulle släppa Halo 5 till jul till enbart 360. Det går inte komma ifrån att det tar fokus från PS4 och splittrar kunderna. Extra tokigt blir det eftersom PS4 saknar BC. "Please buy our new hardware, but dont forget to use the old one" är både förvirrande och, faktiskt, för mycket begärt. En kompromiss mellan alla faktorer tycker jag skulle vara: Släpp GT6 PS3 till jul och håva in pengar till de som inte helt går över till PS4, vilket faktiskt är MÅNGA. Men samtidigt går man ut med GT6 PS4, helt enkelt GT6 kompilerad på PS4 med finputsad grafik (tänk Low vs High gfx settings på pc spel) - release våren 2014. Då ger man dessutom DriveClub några frimånader. Extrabonus blir de kunder som skaffat PS4 men inte har PS3, verkar bli några stycken det med. Sure, man skadar GT6 PS3 försäljning men spelet kommer ju ändå bli sålt till de som helt går över till PS4, köpet blir bara försjkutet lite. På så vis täcker man alla tänkbara kunder och man får en good-will i att inte tvinga kunderna att hänge sig till 2 platformar. Alla blir glada och allt är frid och fröjd i GT land. Just därför kommer det inte hända men, men... Redigerat av pacman, 27 juni 2013 - 07:36. Postad 28 juni 2013 - 09:05 Låter rimligt - tackar! Postad 28 juni 2013 - 17:57 Well GT har ju le mans, rally etc,natt och olika väder racing så det kan man ju säga att det gör. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 juni 2013 - 17:58. Postad 28 juni 2013 - 19:45 24-timmars känns för mig inte aktuellt, jisses så trist. Banan finns även i Forza 4. Rally vill jag inte ha, hellre då att spelet är bättre på racing, som det är till för. Natt och olika väder däremot, hade jag gärna tagit. Postad 02 juli 2013 - 19:38 Kört några vändor nu. Absolut trevligt att bilarna har fjädring nu. Grafiken är marginellt bättre än GT 5 men viktigare det flyter inte för fem öre. 20 fps i hud vyn ungefär och 12 eller något i cockpit vyn skulle jag gissa. AIn kan jag inte se hur de har jobbat med alls. Får väl se hur det blir när verkliga demot släpps men det här frestar inte för fem öre. Postad 03 juli 2013 - 15:30 När jag sedan satte i gt5 så kändes ju det som värsta arkadspelet! Dock ser det på många sätt bättre ut än gt6, men gt6 är mycket mer realistiskt. Drog igång mitt älskade F4 och blev plötsligt chockad hur orealistikt det också kändes nu efter kört gt6 i massa timmar! Är det något dom fått till i gt6 så är det ju tyngd o viktfördelning o realism överhuvudtaget, jämfört med andra spel. Men går ju knappt att använda ps3 kontrollen om man vill växla på samma knappar som på xbox, fick kramp i händerna efter bara några varv! Plockade på kvällen upp driving force pro ratten o satt enormt oergonomiskt med den ett par timmar till med spelet. Vissa delar av banan vinner man ju på att ha ratt o gaspedal som går att dosera så man kan köra mjukt men minsta sladd så är man ju körd med 900 graders ratt! Så himla trött på det! O byter man till 200 grader ja då kan man häva sladdarna men tappar finliret. Jaja, så länge man inte sladdar funkar ju ratten himla fint. Med kontrollen kan man ju nu dock verkligen drifta i ett gt spel! Men detta känns ju som ett ps4 spel "nedskalat" till ps3. Kommer köpa det till ps3 men bara om det verkligen inte kommer till ps4! Gillar mest av allt: repriserna! Underbart att se hur bilarna beter sig nu! Postad 03 juli 2013 - 15:59 Förstår helt att de två ytterligheterna inte fungerar så bra. Tror jag har min ställd på 450 eller däromkring när jag spelar Forza 4. Postad 03 juli 2013 - 16:17 Jag vet inte riktigt vilken steering lock jag fick med min F1 ratt på T500RSn. Kändes mer som 270 än 900 emellanåt. Ska testa 320 mm ratten där lär det väl bli 900 eller 1080 kan jag tänka mig. Jag gjorde en jämförelse med rFactor 2 och dess 370z och silverstone och där kändes GT 6 bra blekt. Total utklassning på alla plan. Postad 03 juli 2013 - 18:18 Får tyvärr ingen WOW känsla av demot, förhoppningsvis så fixar dom bra mycket innan släpp. Känns exakt som GT5 men med mjuka dämpare. Grafiken är densamma, fortfarande konstiga fysiska detaljer som jag stör mig på. Ska man t.ex ställa fast bilen med full gas och en aning broms så åker man i sidled!! Detta var på GT5 också vilket känns både overkligt och konstigt, det ger också mig en indikation på att körkänslan inte är ett dugg ändrat förutom dämpningen som kändes mer verklig. Som vanligt är repriserna otroligt snygga och där kommer det snygga med Gran Turismo fram. Men overall känns det som ett misslyckat demo där jag hoppas dom fixar mycket innan spelsläpp. Postad 03 juli 2013 - 18:33 Postad 04 juli 2013 - 02:16 Hur som känns betydligt bättre nu. Klart bättre känsla än i GT 5. Nu är jag lite mer sugen på det verkliga demot. Postad 04 juli 2013 - 08:29 Postad 04 juli 2013 - 09:03 Postad 04 juli 2013 - 09:24 Att ratta mycket hör ju till det verkliga. Sen som du säger så kanske det är annorlunda på racingbilar, det må vara. Postad 04 juli 2013 - 10:46 GT bilar har ofta omkring 500 i steering lock. Skiljer ju från förare till förare ofta dock. F1 har mindre. Bilarna sätts ju i regel upp så man inte behöver veva flera varv dock. De enda gångerna jag utnyttjar max lock är om jag spunnit av banan och måste svänga om eller något. Egentligen bara formula racing som jag ibland sitter på max. Det hör ju ihop med steering lock också. 700/35 är typ samma som 400/20 bara att du kan få tightare svängradie. Ingen aning vad de kör med i 370zn men styrningen känns hyfsat responsiv i alla fall. En del bilar kräver mer rattutslag för att hjälpa en bli smidigare och lättare hitta rätt vinklar. Det här känns inte som någon hårt race trimmad 370z i alla fall. Bootade upp rFactor 2 versionen och den var man direkt 5 sekunder snabbare med. Tror jag får 620 i steering lock på den och så kör jag 20 grader märks att styrningen är helt annorlunda och mer direkt men det beror mycket på fjädringen och de feta vingarna också klart mer race preppad . Academy versionen känns mer som något man köper i affärn Postad 04 juli 2013 - 13:06 Postad 05 juli 2013 - 23:04 Edit: Stämmer halvbra, (ovanligt med bilar som har speed sensitive steering dessutom och det som används fungerar inte på samma sätt som simmarna som nämnts i tråden såvitt jag vet?) många "simmar" har möjligheten att minska/öka linjäritet efter egen smak och kan därför kännas helt ok med både personbilar och F1. Du behöver inte svänga ratten ett och ett halvt varv för svänga med en F1 och å andra sidan så saftar du inte i närmsta vägg så fort du överkompenserar med några grader om du är lite för ivrig på gasen ut ur kurvor med personbilar. Redigerat av Edd1e, 05 juli 2013 - 23:18. Postad 11 juli 2013 - 20:59 Kan inte hitta det någonstans i PS-store... Postad 11 juli 2013 - 21:15
Testa sök på GT Academy 2013 så borde det dyka upp. Postad 11 juli 2013 - 21:25 Det såg jag ju innan Ligger demot där i eller är det bara ett annat namn? Redigerat av MartinAberg, 11 juli 2013 - 21:26. Postad 03 november 2013 - 10:58 Postad 04 november 2013 - 17:48
Känner för första gången inget sug efter Gran Turismo. Kan har att göra med att det kommer en ny konsol förvisso! Annars har jag köpt alla GT som släppts. Kanske kommer ett litet köpsug efter jul nyår Postad 04 november 2013 - 21:38 Dämpningen är uppmjukad, men kameran verkar ju lika stel i GT6 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |