Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

No More Heroes: Heroes' Paradise

Skriven av: Zoiler  |  Datum: 2011-06-16  |  2455 besökare

Betyg: Betyg: 6


 

  • Genre: Action
  • Release: 2011-05-27
  • Utvecklare: AQ Interactive
  • Utgivare: Konami
  • Plattform: PS3, Xbox 360

 

Ett spel som hade mått bra av mindre innehåll.

Travis Touchdown, mannen med ljussabeln, orange glasögon och skinnjacka är tillbaka i denna HD-port av Wii-originalet. Eftersom man kan köra med Playstation Move är själva spelmekaniken i stort sett identiskt med Wii-versionen (förutom att PS Move saknar intern högtalare så man kan inte använda den som telefon, vilket man kunde i Wii). Förändringar ligger i grafiken givetvis, men också i censuren som nu tillåter sprutande blod (istället för pixlar) och ”Very Sweet mode” som låses upp när man varvat spelet och innebär mer lättklädda damer.

Spelet är egentligen ett bossfightingspel där du ska besegra 10 excentriska bossar för att bli förstarankad, men det är tyvärr också ett ”sandlådespel” där man måste utföra sega sidouppdrag som att samla kokosnötter och klippa gräsmattor för att få ihop pengar till att delta i nästa bossfight. Dessa tråkiga sidouppdrag förtar flytet i spelet och staden man åker omkring i på Travis märkliga motorcykel är allt annat än bildskön. Frameraten är dessutom fortfarande instabil under dessa segment.

Bossfigherna är spelets höjdpunkter. De är som sagt excentriska, japanskt crazy och väldigt grafiskt tilltalande. Förvisso har de oftast smärtsamt mycket liv men det är ändå det bästa i spelet.

Vägen dit kantas dock av en mängd Move-svingande mot detaljfattiga och fantasilösa fiender som springer mot en, gärna i grupper. Stridssystemet är inte helt klockrent och även om man tack och lov slipper svinga Move hela tiden för att simulera ljussabelns svingande (det räcker att trycka på en knapp) så blir man ändå trött i armarna av att göra cirkelrörelser (i dödlägen) och ladda upp batterierna till ljussabeln. Speciellt uppladdandet är extremt jobbigt eftersom Move har problem att känna igen allt annat än överdrivna (masturberings)rörelser. Till allt annat fungerar dock Move-kontrollen perfekt så propz för det.

Till råga på allt är checkpointsystemet groteskt utdaterat. Dör man, vilket inte är konstigt med tanke på gängvåldtäkterna i striderna, så får man börja om från början av banan för det mesta, och samma sak gäller de långa bossfighterna. Spelet har också på tok för mycket laddningstider för dess grafik och omfattning.

För de som gillar japanska spel så kan detta definitivt vara något, humorn är rolig, karaktärerna riktigt sköna och grafiskt väldigt uppdaterade mot Wii-versionen och bossfighterna bra. Men allt utanför bosstriderna, samt checkpoints och laddningstider drar ned betyget betänkligt. Hade de bara gjort ett bossfightingspel så hade det varit kortare, men ironiskt nog bra mycket bättre.

 

+ Bossarna
+ Bättre grafik jmft med Wii
+ Bra Move-implementering
+ Humorn

- Checkpoints
- Dålig grafik jmft med 360/PS3-spel
- Allt utanför bosstriderna är meningslöst
- Laddningstiderna
- Striderna mot hejdukarna

 

6/10 – Godkänt

Skribent: Zoiler



Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.