Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Som registrerad användare på MinHembio kan du utnyttja många funktioner som du annars inte har tillgång till:

  • Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.
  • Ge omdömen på produkter och butiker

 Klicka här för att bli medlem.

Användarnamn  
Lösenord  
     
     
 
 Glömt ditt lösenord?
Klicka här
 

Diablo III: Rise of the Necromancer

Skriven av: Freezard  |  Datum: 2017-07-12  |  2876 besökare



  • Genre: Action RPG
  • Släppdatum: 27 juni 2017
  • Utvecklare: Blizzard
  • Utgivare: Blizzard
  • Plattform: PC/PS4/Xbox One


N
ecromancern från Diablo 2 har invaderat världen i Diablo 3 och gett det lite mer liv (eller död?).

Blizzard har genom åren fortsatt att uppdatera Diablo 3 och med jämna mellanrum lagt till nya saker att göra. Nu är det dags för en större uppdatering som kostar 15 € och det är alltså en ny klass som det handlar om denna gången, och ingen expansion. Utöver Necromancern får man även mer utrymme för föremål och karaktärer plus kosmetiska föremål.

Versionen i D3 har en mix av gamla och nya färdigheter som kretsar kring ben och blod. Att skapa skelettkrigare, magiker och golems funkar bättre i D3 eftersom AI:n är smartare, dock blir spelsättet väldigt likt det som Witch Doctorn har med sina hundar och sin Gargantuan. En ny mekanik är att lik skapas när varje fiende dör och de kan användas i en rad olika färdigheter. Precis som i D2 kan man explodera liken vilket resulterar i en massa blod, men man kan också absorbera dem för att få mer hälsa/resurser eller skapa och skicka iväg en lans som gör stor skada på enskilda fiender. Sist men inte minst kan man återuppleva fienderna för att få ännu mera kompisar, om inte skeletten vore nog.

Min favorit är nog dock Siphon Blood som suger åt sig fiendernas liv så länge man håller nere knappen. Men med runor kan man få den till att frysa fiender eller förgifta dem. Animationen ser riktigt häftig ut. Givetvis kan man fortfarande kasta förbannelser på fiender och precis som i D2 är de vitala till klassen. Till sist har Necromancern ett par mäktiga färdigheter som bara kan användas varannan minut: Army of the Dead som skapar ett stim av hungriga skelett, och Land of the Dead som låter en använda likfärdigheter utan att det krävs några lik i 10 sekunder, vilket i princip betyder att man kan ta ner vilken boss som helst och regenerera så mycket liv att man knappt kan dö.

Självklart har Blizzard lagt till en mängd nya föremål till Necromancern. Precis som till alla andra klasser finns det 5 olika uppsättningar och dessutom 30 legendariska föremål. Som vapen är det lie som gäller och en ny slags mystisk off-hand. Jag skulle säga att alla uppsättningar går att köra på rätt hög nivå och jag har testat de flesta. Att ha en armé av skelett var inte riktigt min grej utan jag föredrog ett mer aktivt spelsätt där man trycker på knappar i princip hela tiden. Riktigt kul, även om Necromancern inte är speciellt bra i grupper hittills, eftersom klassen är så beroende av lik och det tar längre tid för fiender att dö i grupper.



Slutsats: Necromancern ger nytt liv för både inbitna spelare och de som kanske bara spelar D3 då och då. Jag har aldrig sett så många spelare online samtidigt som när klassen dök upp så den har blivit väldigt populär, det är svårt att hitta någon som inte kör med Necromancern just nu. Det bör sägas att det inte finns någon ny story eller liknande utan det är bara klassen som gäller, dock med nya röster vid dialoger såklart. Men vill man ha kul en stund till i D3 så kan jag rekommendera klassen - det kan bli det sista stora som kommer till spelet.



Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.