Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Som registrerad användare på MinHembio kan du utnyttja många funktioner som du annars inte har tillgång till:

  • Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.
  • Ge omdömen på produkter och butiker

 Klicka här för att bli medlem.

Användarnamn  
Lösenord  
     
     
 
 Glömt ditt lösenord?
Klicka här
 

Hearthstone: Saviors of Uldum

Skriven av: Freezard  |  Datum: 2019-09-01  |  181 besökare



Genre:
Kortspel

Släppdatum: 6 augusti 2019

Utvecklare: Blizzard

Utgivare: Blizzard

Plattform: PC


S
aviors of Uldum bygger vidare på äventyrstemat som introducerades i League of Explorers, denna gången är det skattjakt i öknen som gäller. Räkna alltså med att stöta på olika djur som trivs i hettan som kameler, skorpioner, hyenor, och krokodiler men givetvis är ingen Hearthstone-expansion komplett utan magiska varelser i form av mumier, golems, nagas, och statyer.

De orädda äventyrarna är tillbaka som kort och denna gången besitter de enorma krafter om ens kortlek inte innehåller några dubbletter. Sir Finley uppgraderar till exempel ens Hero Power och Reno delar ut 10 skada över motståndarens undersåtar, ett kort som används flitigt i Mage som har blivit lite av en toppklass. Numera är dock Blizzard hyfsat snabba på att nerfa kort och klassen har nyss blivit svagare i en patch. Mitt favoritkort i expansionen, Puzzle Box of Yogg-Saron, innehas också av Mage och precis som det låter ärver kortet galenskapen från Yogg-Saron i att kasta 10 slumpmässiga spells från vilka klasser som helst. Ofta kan det totalt svänga hela spelet till din fördel men ibland drar man verkligen på sig en nitlott, riktigt kul för den som gillar att gambla alltså.

Quests är tillbaka från Journey to Un’Goro men nu i nedskalade versioner. De är alltså enklare att fullborda men belöningarna är också mindre kraftfulla än de tidigare i Un’Goro. Något de har gemensamt är att alla uppgraderar ens Hero Power och jag har fått spela en del med Shaman och Warlock. Shaman har kanske det bästa questet med en belöning som gör att alla battlecries sker två gånger. En väldigt rolig kortlek att spela eftersom man nästintill har oändligt med värde tack vare bland annat alla små lakejer som introducerades tidigare i år, plus en ny i Uldum. Den nya lakejen ger +2 HP och taunt till en annan undersåte så den är tack och lov inte så kraftfull som många av de andra.

Warlock-questet är definitivt inte lika spännande då den bara uppgraderar ens Hero Power så att den inte skadar ens hjälte plus att kortet som man drar får sin manakostnad reducerad till 0. Mina försök att klättra på laddern med Mecha’thun gick inte särskilt bra då kortleken är alldeles för långsam för dagens meta, men questet kan i alla fall med 0 mana-effekten öppna upp för kraftfulla combos.

Kanske den största nyheten i Uldum är ändå det nya nyckelordet Reborn som gör att undersåtar som dör återuppstår med 1 HP. Lite som Deathrattles alltså, men ändå inte. Till exempel räknas de som skadade när de återuppstår, något som Temple Berserker utnyttjar då den har +2 attack när den är skadad. De kan också helas tillbaka till sin ursprungliga hälsa. Med andra ord så borde de vara extra effektiva i Priest, men de flesta av undersåtarna har för lite HP för att det ska spela in. Kanske det starkaste nya Reborn-kortet är ändå Wrapped Golem som är en stor bjässe med 7 attack och 5 HP. Den genererar nya 1/1 tokens med taunt efter spelarens tur, något som är extremt irriterande i arenan eftersom den är väldigt svår att ta kål på. Även om Reborn är lite för likt Deathrattle så gillar jag idén eftersom den passar bra in på temat i expansionen, dock hoppas jag på något mer spännande nästa gång.


Slutsats: Rise of Shadows som påbörjade Hearhtstone-året var inte riktigt min grej, men med Saviors of Uldum är jag tillbaka i leken igen. Jag gillar verkligen äventyrskänslan som syrar igenom alla kort och många av dem är baserade på smågalna slumpmässiga effekter. Att köra Quests igen är riktigt kul fast jag tycker att det hade räckt med dessa vad gäller legendariska kort så att chansen att få fler Questkort är större när man öppnar boosters. Jag har öppnat ungefär 100 boosters och bara fått 3 av 9 Quests så det känns lite trist. Arenan har jag hållit mig undan ett tag nu, men med den nya rotationen med Uldum är det roligare än på länge. Det går bra att köra offensivt men även riktigt defensivt, vilket jag gillar att göra. Mycket bättre än förra rotationen där det var väldigt endimensionellt och nästan enbart handlade om att stacka mechs. Nästa stopp är äventyret Tombs of Terror som kommer den 17:e september.



Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.