Jag betalade 26 000 kronor för min 40" Sony hösten 2006.
Varför hade jag så bråttom?
.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
46 relaterade trådar
Postad 07 March 2012 - 08:46
Grattis.
Jag betalade 26 000 kronor för min 40" Sony hösten 2006. Varför hade jag så bråttom? . Postad 07 March 2012 - 10:35
Otålighet är en dygd! Det är sådana som du som räddar vår ekonomi, som köper varor tidigt och tqack var det gör så att våra företag kan göra nya produkter tillgängliga tidigt. Som säkert också byter ut dina produkter ofta (innan de egentligen gått sönder). Ja det tar en del av din plånbok men vår nationella ekonomi gillar dig! Postad 07 March 2012 - 14:08
Ska uppgradera tv och panasonic känns som ett bra val. Hade redan beställt en om det inte vore för att ja är orolig för Buzzing.
Har dock svårt att hålla fingret borta från att beställa P50ST32Y. Under 10.000 med två par 3D brillor!!! Ska man chansa på denna och hoppas på att den inte buzzar märkbart eller ska man invänta modell 2012 (som lär gå på över 10.000 utan glasögon. :S) Postad 07 March 2012 - 14:34
Jaja, jag betalade 25 000 kr för en Pioneer 427XD i december 2006.... Postad 07 March 2012 - 17:20
Fick hem mina PS3 3d glasögon jag beställt idag och kan meddela för de som är intresserade att änsålänge verkar de funka kanon med min GT30.
Har bara provat med 2D->3D läget litegrann men de funkar iaf. Postad 07 March 2012 - 18:44 Var köpte du dem och pris? Har sneglat lite på dessa förut men inte vågat köpa. Postad 07 March 2012 - 19:14 https://www.planetax...es/711719990215 Där köpte jag. Postad 07 March 2012 - 23:55
Hifi-klubben rekommenderar Vogel Thin 305 väggfästet till en 55" VT30. Men på Vogels hemsida föreslår dom andra fästen när man knappar in Panasonic TX-P55VT30. Någon som har erfarenhet av VT30/Vogel Thin 305? Tycker funktionen med "serviceläge" där man kan tilta ut skärmen i nederkant för bättre åtkomst verkar mycket smidig.
Postad 08 March 2012 - 10:13
Måste man ha en PS3 för att se 3D med dessa glasögon? Postad 08 March 2012 - 10:20
Jag köpte en lågupplöst 50" Sony bakprojektions-TV för 48500 för massor av år sen (typ år 2000). So what? Den var übergrym då (tyckte jag). Postad 08 March 2012 - 10:23
Jag är riktigt nöjd men min ST, köpte den på netonnet när den var "veckans klipp". 3D:n är den bästa 3D jag upplevt och 2D bilden är riktigt bra, än sålänge inga "fel" som buzzing eller liknande.Enda minuset såhär långt är att fjärren saknar belysning. Postad 08 March 2012 - 18:24
Nej de ska inte behövas. Postad 08 March 2012 - 19:08
Hej,
Efter att följt tråden länge nog..... Klippte till på Komplett:s kvälls "rea" förra onsdag och det blev en P50VT30E för 13 000kr. Har letat i tråden vad som gäller för inkörning, men hittar inget. Vad gäller? Hur har ni andra gjort? (satte den på THX direkt och den har nu stått och gett njutning i 1 dygn - magisk TV! Hade en Pioneer tidigare, så är kräsen. Men denna är sjukt bra) Ha de´, S7 Postad 11 March 2012 - 13:42
Lite av en miss där. VT30Y hade varit bättre gällande garantier för dig som svensk/nordbo. Men oavsett lär du nog vara nöjd med Tvn. Postad 11 March 2012 - 20:51
Tänkte köpa en TX-P46G30Y och när den väl kommer på posten vill jag testa HD-material på en gång. Eftersom jag ännu inte har skaffat en riktig mediaspelare tänkte jag att panasonicens inbyggda kanske funkar? Vilka format gäller? Eller är den helt värdelös så att jag är tvungen att köpa mediaspelare till ankomsten? Har nämligen inte lyckats få fram exakt vilka format den klarar, hittar bara massa trådar om folk som inte får den att funka. Så om någon har erfarenhet av Panasonics mediaspelare...
Postad 11 March 2012 - 21:06
Jag avråder att köpa en G30 då många surrar och lider av buzzing. Dom nya plasmorna släpps vilken dag som helst. Postad 11 March 2012 - 22:58 Är naturligtvis en VT30Y, my misstake... Postad 11 March 2012 - 23:37 Vilken TV rekommenderar du istället? Jag föll för G30 eftersom den är billig nu, 5990 på Komplett. Jag misstänker att de nya plasmorna kommer kosta det dubbla. Om TV:n surrar kan man väl reklamera? Komplett har ju ångerrätt även om varan är uppackad så då är det väl lugnt. Såvida inte surr utvecklas med tiden, det har jag ingen aning om. Redigerat av Unregistered4e0766c3, 12 March 2012 - 00:42. Postad 12 March 2012 - 07:23
Kör in teven med fullbild. Du kan naturligtvis titta på teveprogram eller på film under inkörningen. Postad 12 March 2012 - 11:50
Går det att använda P50G30E för comhem? På deras hemsida listar de P50G30Y men inte P50G30E? Men enda skillnaden verkar vara att E är en "Europamodell" och Y "Nordenmodell" vad nu det betyder.
Postad 12 March 2012 - 16:11
Jag är nu inne på min 2:a 50" VT30 med gröna fläckar. Jag ger Panasonic ett försök till innan jag försöker häva köpet och få mina surt förvärvda pengar tillbaka...
Är det verkligen inga fler här som råkat ut för samma problem? Om man kollar in andra forum på nätet så verkar detta vara ett ganska vanligt problem. Jag är nyfiken på hur det har gått för andra svenskar som haft det här strulet... Postad 13 March 2012 - 14:03
Är det Y eller E-modellen? Verkar förekomma en del i storbritannien i alla fall om man utgår från det som skrivs på avforums, verkar också mest drabba 50-tummaren, ser då inget sådant på min 55-tummare. Postad 13 March 2012 - 14:27
Vad menar du med gröna fläckar? Jag har gröna och röda prickar på min LG plasma fast det syns inte på normalt tittavstånd. Tydligen helt normalt för plasmor. Postad 13 March 2012 - 14:51
Just nu vet jag inte om jag har en E eller Y-modell faktiskt. Tror inte det spelar ngn roll.
Bifogar ett exempel på hur en Panasonic med gröna fläckar kan se ut (bild på min förra tv).
DSC01664.jpg 1.19MB
43 Antal nerladdningar
Postad 13 March 2012 - 14:58
Har också sådär på min GT30, 50". Har mailat Panasonic angående firmwareuppdatering som ska fixa detta, folk har fått hjälp i England iaf! Annars får jag också lämna tillbaks den. Postad 13 March 2012 - 15:06
Har fått hem min G30 igår, hur bra som helst. Inget surr eller buzzing. Jag är grymt nöjd med tvn, försöker få mina föräldrar att köpa denna också. (extremt billigt för så bra kvalite) Postad 13 March 2012 - 20:37 Fint! Då blir det att beställa en sådan ikväll! Förresten, har du hunnit utforska vilka format den inbyggda mediaspelaren klarar av? Jag har ingen mediaspelare än och vill mycket gärna testa hd-material det första jag gör. Tänkte därför försöka ta reda på detta så jag kan förbereda det hela Redigerat av Unregistered4e0766c3, 13 March 2012 - 21:12. Postad 13 March 2012 - 21:44
Jag fick min idag & är mer än nöjd ! Postad 14 March 2012 - 00:41 Beställde du 46:an från Komplett? Om inte, kanske någon annan av er som beställt er tv där? Ringde dit och frågade om dom levererar tv på pall, men det gör dom tydligen icke, nån som fått sin löst utan pall? Tycker det verkar lite risky, speciellt om dom skulle få för sig att lägga ner den under leverans. Postad 14 March 2012 - 02:18
Beställde en GT30 46" från cdon.com och den var på pall
Beställde en GT30 46" från cdon.com och den var på pall
Postad 14 March 2012 - 08:34
Första gången jag lämnade in teven så gjorde de en uppdatering av panelens firmware men det hjälpte tyvärr inte. Hoppas det kan funka för dig! Jag tycker att felet syns mest i THX-läget. Postad 14 March 2012 - 17:58
Kan inte rekommendera plasma köp från Komplett. Började med hempaket på en G30Y, som var krossad när jag packade upp den. Ringde kundservice som skickade en ny, samma visa denna gång. Ringde upp igen och ville ha den nya levererad på pall istället (den skulle stå upp var löftet från kundservice). Det gjorde den inte, den låg ner på en EUR-pall, ej fastspänd. Tog inte emot den och där är vi nu. Postad 14 March 2012 - 18:06 Puh, tack för info, tur att jag inte hann beställa! Att dom inte fattar hur man ska leverera en TV, hur svårt kan det vara liksom. Redigerat av Hassezilla, 14 March 2012 - 18:06. Postad 14 March 2012 - 19:14
Jag köpte min G30Y från Komplett.se (Hempaket för 299:-) och det var inga som helst problem. Från postbilen till dörren så fraktades den i alla fall ståendes. Lite buzzing hör jag, men inget som stör mig nämnvärt mycket.
Tv:n tar det mesta som jag försöker spela upp med min externa HDD. Vet därför inte om jag ska köpa en BluRay-spelare eller en media-spelare. Någon som har tips på en BluRay-spelare som funkar bra till G30Y ? Postad 15 March 2012 - 18:51
Eller så väljer man Pall Frakt! Så skickar även komplett din tv på pall(förhoppningsvis ståendes), visst dom har dyr frakt men är man inte villig att betala den så är det väl bara att beställa från någon annan återförsäljare.. jag köpte min vt30 55" där och hittar inte ett enda fel med den =) och den stod helt rätt på pallen.. Så det måste varit olyckligt för dig som fått den liggandes... Redigerat av Dammlampan, 15 March 2012 - 18:54. Postad 15 March 2012 - 21:25
Nu har jag fått tvn från Komplett och den är full av vad jag tycker ser ut som döda pixlar. Det är sju tätt belägna pixellinjer som sträcker sig lodrätt längs hela tvn som ett band ("bandets" har ungefär samma tjocklek som packtejp, varför jag först tyckte det såg ut som spår efter tejp). Det skumma är att i menyerna syns "bandet" av pixlar inte alls, det var först när vi satte på tv-sändning som det syntes. Och även under tv-sändning kan linjerna nästan försvinna, även om de finns där. Antar att det är döda/sovande pixlar det rör sig om och inget jag kan göra något åt? Förutom att lämna tillbaka förstås, vilket jag kommer att göra om de inte magiskt försvinner nästa gång jag sätter på apparaten.
Postad 15 March 2012 - 23:32 Testa med en annan källa, förslagsvis dvd eller liknande, om det rör sig om döda pixlar borde dom även synas i menyn. Hör du nån hög buzzing från den? Postad 16 March 2012 - 01:04 Har testat att spela video från inbyggda mediaspelaren och det blir samma sak där. Har inte haft möjlighet att testa med dvd-spelare, men jag ska göra det imorgon. Ingen buzzing, den är överraskande tyst faktiskt. Och utöver de mystiska linjerna (som ibland försvinner) är det riktigt fin bild Postad 16 March 2012 - 10:01
Du är inte ensam, dras med samma problem tyvärr och har en GT30=( Har följt debatten på andra sidor, AVforum & dyl.) där den del fått bort det efter rejäl inkörningsperiod, medans andra har det blivit värre för. Men nu igår när jag tittade på hockeykvalserien såg det rent ut sagt f*j*vligt ut mot den "vita" isen! Det var ett rejält grönt område typ i mitten av tvn, och det såg inte vackert ut=) så nu funderar jag på att skicka den på "reparation", alt få den utbytt, men då riskerar jag kanske att få en som buzzar, vilket min inte gör nu.. Panna borde verkligen vara mer måna om sina kunder och fixa en FUNGERANDE firmwareuppdate! Postad 16 March 2012 - 10:07
Har en GT30 och hade gröna fläckar, eller snarare minttgröna fält som syntes ganska tydligt när det var ljusa bilder typ en is på en hockyerink. Har hafte tv´n sen i julas och kört den normalt. Ser inget som helst grönt i bilden nu längre. Postad 16 March 2012 - 12:50
Ja det är för jäkligt. Jag kollade också på hockey igår med grön is. Det var så bisarrt att jag satt o småskrattade åt eländet. Det verkar som att nästa alla 2011 plasmor från Panasonic dras med detta problem. Jag råder verkligen INGEN att köpa en 2011 Plasma från Panasonic....
Har du ändrat några bild-inställningar? Jag körde min förra teve i 3 månader utan att det blev bättre... Postad 16 March 2012 - 12:57
Nja jag kör i normalläge som jag justerat lite efter min smak. Har bl.a dragit ner grönheten i bilden en aning eftersom jag tyckte att bilden överlag annars har lite grönstick. Tror dock att inte att det är någon inställning som gör att dessa fläckar försvunnit. Postad 16 March 2012 - 12:58
Inte jag iaf, och ingen av de 5 jag känner som köpte Panasonic 2011. Postad 16 March 2012 - 13:07
Är inne på min 2:a 2011-plasma nu och har inte heller sett detta problemet.
Skickade tillbaks min VT30 på öppet köp pga av buzzing och bytte istället in min trasiga 50PX8 mot en "motsvarande eller bättre" (extraförsäkring). Fick en 50C3E som ersättnings-tv. Buzzar mer än PX8:an (som f.ö. var knäpptyst även om man lade örat mot sidan på den), men hör den inte alls på samma sätt som med VT30:n. Postad 16 March 2012 - 13:08
Inte drabbat mig heller, TVn är jag riktigt nöjd med! Och alla som sett TV sändningar, BD filmer etc här tycker med det är en fantaskisk TV.
Den enda nackdelen är att jag inte kollar så mycket på min 720 panasonic projje längre, då allt känns så utvattnat och fattigt i bilden på den jämförelse med TVn... vet inte om jag ska sälja den... Postad 16 March 2012 - 14:50
Skönt att höra. Då kanske jag kan hoppas på att det blir "tredje gången gillt" för mig så jag äntligen får en VT30 utan gröna fläckar. Postad 16 March 2012 - 14:58
Jag håller tummarna!
Inget roligt att hålla på med att behöva reklamera TV-apparater... Redigerat av clawfinger, 16 March 2012 - 14:59. Postad 16 March 2012 - 17:38
Nu har jag testat med extern videokälla (dvd-spelare) på min G30 och ränderna är fortfarande kvar. Det är lite konstigt med dem, för i ena stunden kan de försvinna men sedan återkomma. Skiljer sig därmed lite från min tidigare erfarenhet med döda pixlar som har varit konstanta.
Komplett ska skicka en fraktsedel för retur. Men jag vill ha ny tv nu! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |