Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken är den BÄSTA Media Extendern?

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 8,59 (168) Inga priser
49 relaterade trådar
* Officiell tråd - TViX M-6500A * (7525 inlägg) 6 år sedan
TViX N1 (1086 inlägg) 8 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 10 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 12 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 12 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 13 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 13 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 13 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 14 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 14 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 14 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 14 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 14 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 14 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 14 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 14 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 14 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 14 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 14 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 14 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 15 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 15 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 15 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 15 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 15 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 15 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 15 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 15 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 15 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 15 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 15 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 15 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 15 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 15 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 15 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 15 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 15 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 15 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 15 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 15 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 15 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 05 februari 2009 - 12:37

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Som rubriken lyder... vilken är egentligen den bästa?

Har länge letat en ersättare som kan spöa skiten ur min gammla chippade XBOX med xbmc.

Det enda jag egentligen saknar idag är att den kan streama DVD-filmer (utan att hacka), Blueray och andra högupplösta format och att den skall ha digital ljudutgång.
Sen skall den givetvis vara lika okomplicerad och klara av allt som min gammla XBOX. (Spelar alla kända ljudformat, Divx, Xvid utan problem, klarar av att hantera RAR-bibliotek!)

Finns det något idag som klarar det???

Har kollat lite på Tvix och Popcorn. Tvixen är på tok för buggig för sitt pris och inte allt för okomplicerad.
Popcorn sägs vara sämre på allt, så den går automatiskt bort i så fall. Kollade in Popcorn på MediaMarkt i Nacka, men dom fick aldrig igång den, så den kändes inta alls stabil.


Kanske någon här med erfarenhet av gammla Xboxen som vet vad jag pratar om????

#2

Postad 05 februari 2009 - 12:43

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Mmmm får lite granna intrycket av att du vill ha allt men "vill inte betala för det"
Tror du kommer få bekymmer att hitta en buggfri spelar som är billig och som "bara" kan spela Bluray, alla ljudformat, divx, xvid osv. som dessutom inte är krånglig.

Jag skulle nog spontant tycka att du borde satsa på en HTPC istället för mediaextender. Du har valt bort både twix och Pch, och de är väl de 2 stora aktörerna.

Du kan vilja ta en titt på Western Digital HD player. vansinnigt billig och den ska fixa 1080p. nackdelen med den är väl då att den varken har nätverksingång eller inbyggd hårddisk så man får köpa sig en extern disk och springa mellan!

Lycka till.

#3

Postad 05 februari 2009 - 12:48

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Vilken är den BÄSTA Media Extendern?

HTPCn.

#4

Postad 05 februari 2009 - 13:05

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Visst kan jag tänka mig betala om det fungerar... men Tvix fungerar inte alls bra. Men självklart vill man komma ner i pris så långt man kan.. är ju inte gjord av pengar :blink:

HTPC är ett allternativ.. med en liten flash-disk så skulle den nog bli rätt tyst också. Har inte kollat vad det skulle kosta... men visst, bättre än så är lär det knappast bli.
Ett krav är att man kan streama film från en server. Hårddisk vill jag hellst vara utan.

Kollade lite på HDX HDX-1000. Den ser lovande ut på pappret, men det är ju där det.

#5

Postad 05 februari 2009 - 14:34

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
_Lucifer_:

Du ska ställa dig själv frågan, gillar jag att pilla mycket med datorer? Då är HTPC:n ett bra alternativ. För det är helt klart en hel del pill för att få till allt.

Varken Tvix eller NMT-spelarna (PCH, Elektron, HDX) "spöar skiten ur" din Xbox... Det är en bra lösning, jämför du den så kör ju den med en 700Mhz processor jämfört med Sigma 8635 (i NMT o Tvix), den går på 300Mhz... Så det är stor skillnad i rå datakraft. Så det är ingen "spöa skiten" jämförelse, utan mer: Vad har du för behov och vad är du för snubbe jämförelse som ska till!

Att Mediamarkt inte kan sätt på en Popcorn Hour säger nog mer om dom än om spelaren... HDX är exakt samma spelare, det är bara skalet o några småsaker som skiljer, den kör NMT precis som PCH...

#6

Postad 05 februari 2009 - 17:56

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

_Lucifer_:

Du ska ställa dig själv frågan, gillar jag att pilla mycket med datorer? Då är HTPC:n ett bra alternativ. För det är helt klart en hel del pill för att få till allt.

Varken Tvix eller NMT-spelarna (PCH, Elektron, HDX) "spöar skiten ur" din Xbox... Det är en bra lösning, jämför du den så kör ju den med en 700Mhz processor jämfört med Sigma 8635 (i NMT o Tvix), den går på 300Mhz... Så det är stor skillnad i rå datakraft. Så det är ingen "spöa skiten" jämförelse, utan mer: Vad har du för behov och vad är du för snubbe jämförelse som ska till!

Att Mediamarkt inte kan sätt på en Popcorn Hour säger nog mer om dom än om spelaren... HDX är exakt samma spelare, det är bara skalet o några småsaker som skiljer, den kör NMT precis som PCH...


Tack för den sakliga informationen... :blink:
Visst förstår jag att personal på Mediamarkt och alla andra elektronikkedjor inte har de allra djupaste kunskaperna. Annars hade dom nog inte jobbat där.... säger jag med risk att trampa någon här på tårna.
Men så pass insatt tycker jag att han borde ha varit ändå om han gör ett försök att dema maskinen. Men det är väl bara jag?

Det ser ut som om man får kolla upp HTPC marknaden och se vad man kan bygga ihop.

Eller så får man helt enkelt sänka sina krav....

Redigerat av _Lucifer_, 05 februari 2009 - 17:58.


#7

Postad 05 februari 2009 - 20:02

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0

Har kollat lite på Tvix och Popcorn. Tvixen är på tok för buggig för sitt pris och inte allt för okomplicerad.
Popcorn sägs vara sämre på allt, så den går automatiskt bort i så fall. Kollade in Popcorn på MediaMarkt i Nacka, men dom fick aldrig igång den, så den kändes inta alls stabil.

Tja du, vad gäller TViX:en så finns det de som inte har de minsta problem och som kliar sig i huvudet när du säger att den är buggig. Jag är en av dem. Jag skulle påstå att vissa Popcorn-ägare hävdar detsamma och med all rätta. Det har så otroligt mycket med materialet du matar prylen med. Och visst, Xboxen kanske åt det mesta, men den äter inte 1080p-material som TViX:en och Popcorn Hour gör, och det har ju bland annat med hårdvaran att göra, precis som TViX:en och Popcorn Hour kanske kan få problem med vissa gamla DivX-filmer osv. som är hopkokade med gamla codecs från 1400-talet.

Summa sumarum: du behöver troligen en HTPC med dina krav. Skulle du sänka kraven bara något utan att kräva att "allt" och "alla" filer verkligen ska fungera, "för alltid", så kommer du hitta ett gäng media extenders som fixar det. Men återigen, det har så mycket med vad det är för material du matar den med samt att det gäller att ställa in allt rätt, precis som man får göra med andra prylar. Det är mycket gnäll på forum som dessa, just för att forumen fungerar som en problemdatabas. Det är ju fler som skriver om sina problem än att spontant skriva hur bra allt fungerar och att de INTE har problem. Tänk på det också. Det, tillsammans med en kostnadsanalys i relation till en HTPC. För övrigt skulle jag vilja hävda att TViX:en är den, eller en av de absolut MINST buggiga produkterna i den här klassen. Jag är defintivt inte den enda TViX-ägaren, som inte har några problem alls med produkten. Så det så. :blink:

#8

Postad 07 februari 2009 - 22:56

bugkiller
  • bugkiller
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Tja du, vad gäller TViX:en så finns det de som inte har de minsta problem och som kliar sig i huvudet när du säger att den är buggig.
....
För övrigt skulle jag vilja hävda att TViX:en är den, eller en av de absolut MINST buggiga produkterna i den här klassen. Jag är defintivt inte den enda TViX-ägaren, som inte har några problem alls med produkten. Så det så. ;)


Medhåll. Även om Tvixen har förbättringspotential och det onekligen finns buggar om man läser på forumen så har jag inte drabbats av någon bugg under ett år med en Tvix 6500a. Tvixen är grymt stabil och har spelat allt, utan undantag, som jag har matat den med. Det enda jag egentligen saknar är bättre WLAN-stöd och att den skulle kunna spela filmer som är rarade. Skulle jag köpa en ny mediaextender idag skulle jag köpa Tvixen igen. Hoppas att det finns ännu bättre enheter om ett år. Tvixie (tvixie.com) gör sitt till för att tvixen ska kännas så bra.

#9

Postad 09 februari 2009 - 07:01

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

den skall ha digital ljudutgång.


Det finns sladdar som ordnar med digitalt ljud ut från XBOX.

#10

Postad 10 februari 2009 - 09:33

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag har en Tvix 6500 är en av dem som inte uppfattar tvixen som så värst "buggig". Av några hundra filmer så har endast 2 stycken hängt sig. Jag kör mest ISO/IMG men även 720 & 1080 MKV och lite äldre Divx. Och de saker som jag upplevt som "buggiga" innan är lösta i senaste FW. Tänker då på foto-visning och att den ibland inte hittar mina nätverksdiskar. Jag håller med om att där finns saker som man kan förbättre men jag tycker det är väl värt de 3000 jag betalade för min.

Har en polare som har en HTPC och visst finns där fördelar med det. Men den kostade betydligt mer och han får själv hålla reda på uppdateringar och codec. Och i just hans fall så är han jävlgt trött på det och är själv ute efter en mediaspelare där någon anna löser problemen. Men skal du ha det bästa så är det nog just en HTPC du skal ha.

#11

Postad 10 februari 2009 - 21:52

MikaelEriksson
  • MikaelEriksson
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag hoppas ni ursäktar att jag följer upp denna tråd med ytterligare en fråga.

Just nu sitter jag och ritar på hur jag vill att mitt "kompletta" digitala hem bör se ut i framtiden.
Jag har börjat med att bygga en HTPC av chassiet Moneual 972, i det kör jag Windows Vista med Media Center Edition. Min HTPC har jag kopplat till en Samsung LE40A766 (DLNA-certifierad). Så här långt fungerar allt mycket bra.

Nästa steg är att skaffa några Media Extender's till övriga icke DLNA-certifierade LCD och Plasma TV.
Jag letar därför efter en Media Extender som är DLNA-certifierad och därmed har support för UPnP.
Anledningen är att jag vill "framtidssäkra" mina TV-apparater för andra produkter jag skaffar som är just DLNA-certifierade. T.ex. mobiltelefon, kamera, NAS o.s.v.

Vet ni om det finns någon Media Extender som är DLNA-certifierad, klarar UPnP och helst har inbyggd DVD eller Bluray läsare?

Jag läste att Sigma Design EM8622L har support för detta men jag hittar tyvärr inte någon produkt baseras på det.

#12

Postad 10 februari 2009 - 22:17

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
MikaelEriksson:

De som är DLNA certifierade är NMT-spelarna: Popcorn Hour, Elektron, HDX, iStar, eGreat osv. Ingen NMT finns idag med BluRay, de få som har DVD-läsare klarar inte komersiella skivor (hyr/köp filmer). Den enda på marknaden som har BluRay är HDi Dune som inte klarar Upnp (vad jag läst hittills).

Men väljer du en NMT-maskin så får du en mycket duktig Mediaspelare som kommer fixa det du vill. Jag skulle bedömma att det kommer antagligen NMT-maskiner inom de kommande 3-4 månaderna som ev kommer ha DVD men antagligen inte BluRay spelare.

#13

Postad 11 februari 2009 - 08:12

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

De som är DLNA certifierade är NMT-spelarna: Popcorn Hour, Elektron, HDX, iStar, eGreat osv.


Har NMT-systemet blivit DLNA-certifierat nyligen?
Jag har nämligen helt missat det.

//BC

#14

Postad 11 februari 2009 - 08:45

Deadmetal
  • Deadmetal
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Som rubriken lyder... vilken är egentligen den bästa?

Har länge letat en ersättare som kan spöa skiten ur min gammla chippade XBOX med xbmc.

Det enda jag egentligen saknar idag är att den kan streama DVD-filmer (utan att hacka), Blueray och andra högupplösta format och att den skall ha digital ljudutgång.
Sen skall den givetvis vara lika okomplicerad och klara av allt som min gammla XBOX. (Spelar alla kända ljudformat, Divx, Xvid utan problem, klarar av att hantera RAR-bibliotek!)

Finns det något idag som klarar det???

Har kollat lite på Tvix och Popcorn. Tvixen är på tok för buggig för sitt pris och inte allt för okomplicerad.
Popcorn sägs vara sämre på allt, så den går automatiskt bort i så fall. Kollade in Popcorn på MediaMarkt i Nacka, men dom fick aldrig igång den, så den kändes inta alls stabil.


Kanske någon här med erfarenhet av gammla Xboxen som vet vad jag pratar om????


Hej du
Jo, jag satt i samma sits som du med en chippad XBox som jag använde som multimediamaskin.
Den finns ju kvar även att jag trodde den skulle plockas bort när jag köpte Tvixen.
Använder den fortfarande när jag ska stream dvd film över nätverket som ligger rarpackat, vilket för övrigt
fungerar utan hackande.

Jag köpte en Tvix 6500a i varje fall och började testa mig fram med ny firmware, både original och andra.
Den som jag upplever funkar bäst för tillfället i min box, ska väl tilläggas, är Badeip's 1.3.74 Christmas ed.

Har även nya ikoner till de flesta mappar och filmer så nu ser den riktigt kul ut :)

Redigerat av Deadmetal, 11 februari 2009 - 08:46.


#15

Postad 11 februari 2009 - 10:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
BoneCutter:

Fel av mig, NMT är inte certifierat, i alla fall inte vad jag hittar!

Skälet att jag var så snabb är att det figurerat så mycket DLNA snack o loggor kring NMT. Däremot är den kompatibel mot DLNA.

All-in-one Solutions. The NMT is both a client and a server. It is a combination of a Network Attached Storage device (NAS), a Server and a Media Player. As NAS uses a Samba Server for an easy access to files stored on its hard drive. As server uses the UPnP AV NMPRv2.1 protocol and it’s compatible with the DLNA specification that allows compatibility with a wide range of devices as well as allowing other DMPs (Digital Media Player) accessing the NMT to perform streaming and playback its contents.


The NMT is perfect to access all your multimedia contents. Once installed you will have fast and easy access to all your favorite files. Once connected to your network, the NMT configures itself and automatically displays all the available AV/DLNA UPnP devices, and adds every shared file. With a few clicks with its remote control, you will be ready to see everything: Internet TV, Internet shared photo albums, Online radio stations, all kind of codified multimedia files, etc.


Mycket reklamsnack, men det viktiga är kompatibiliteten mot DLNA...

#16

Postad 12 februari 2009 - 10:27

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Har letat digital audio-kabel till Xbox men inte hittat någonstans. Alla Gamer-butiker bara tittar frågande på en och fattar inte vad man pratar om när man frågar.. :)

Kollade upp priser på ett HTPC-bygge, men det är väldigt svårt att komma under 10.ooo,- Om man vill ha vettiga prylar alltså....

Så en Tvix för 3000,- är egentligen snorbilligt i jämförelse med en HTPC då det bara är film jag behöver använda den till. Att det finns folk som inte upplevt att den är buggig har jag svårt att förstå. Har själv använt en Tvix 6500 och märkt att det finns en hel del att önska, men kan man leva med de relativt små iritationsmomenten som att t.ex. försöka manövrera i menyerna utan att bli gråhårig så ser den ut som en vinnare för tillfället.

Vem vet vad framtiden har i sitt sköte... mediaextenders är än så länge bara i fosterstadiet, och om inte film och musikindustrin hade motarbetat dom så hårt, varit så bakåtsträvande så hade det redan funnits en maskin idag som hade kunnat slå min gammla Xbox på fingrarna. ;)

#17

Postad 12 februari 2009 - 10:47

Deadmetal
  • Deadmetal
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Har letat digital audio-kabel till Xbox men inte hittat någonstans. Alla Gamer-butiker bara tittar frågande på en och fattar inte vad man pratar om när man frågar.. :)

Kollade upp priser på ett HTPC-bygge, men det är väldigt svårt att komma under 10.ooo,- Om man vill ha vettiga prylar alltså....

Så en Tvix för 3000,- är egentligen snorbilligt i jämförelse med en HTPC då det bara är film jag behöver använda den till. Att det finns folk som inte upplevt att den är buggig har jag svårt att förstå. Har själv använt en Tvix 6500 och märkt att det finns en hel del att önska, men kan man leva med de relativt små iritationsmomenten som att t.ex. försöka manövrera i menyerna utan att bli gråhårig så ser den ut som en vinnare för tillfället.

Vem vet vad framtiden har i sitt sköte... mediaextenders är än så länge bara i fosterstadiet, och om inte film och musikindustrin hade motarbetat dom så hårt, varit så bakåtsträvande så hade det redan funnits en maskin idag som hade kunnat slå min gammla Xbox på fingrarna. ;)


Jag tror du är på jakt efter en sån här: www.kjell.com, artikelnummer 38128 och en sån här: 37409

Det behövs förstås componentingång på tv:n

Sen får man ställa boxen i NTSC läge med "Enigma switch mode", därefter kan du ställa in att boxen ska skala upp
vanlig film till 720p, du kan dock inte köra högupplöst film som 720p och 1080p för då storknar den, den har
inte den processorkraften som behövs för det.

Jag använder min box så, det funkar även till en hel del spel oxå, blir mycket bättre bild.

Lycka till

Redigerat av Deadmetal, 12 februari 2009 - 10:48.


#18

Postad 12 februari 2009 - 10:48

2000
  • 2000
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag tror att du just svarade på din egen fråga."Vilken är den BÄSTA Media Extendern?"
Den bästa är den som kommer efter de som finns idag :)

Realistiskt är den senaste bland de bättre också den bästa. Använder själv PCH och den ÄR buggig men fungerar ändå riktigt bra. Kanske är HDX-1000 lite bättre men knappast mindre buggig. De kommer att bli bättre och bättre.

#19

Postad 12 februari 2009 - 12:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Jag tror du är på jakt efter en sån här: www.kjell.com, artikelnummer 38128 och en sån här: 37409

Det behövs förstås componentingång på tv:n

Sen får man ställa boxen i NTSC läge med "Enigma switch mode", därefter kan du ställa in att boxen ska skala upp
vanlig film till 720p, du kan dock inte köra högupplöst film som 720p och 1080p för då storknar den, den har
inte den processorkraften som behövs för det.

Jag använder min box så, det funkar även till en hel del spel oxå, blir mycket bättre bild.

Lycka till



Exakt en sådan jag har letat efter... Tack ska du ha! Ska be kärringen springa ner till närmsta Kjell & co för att inhandla en sådan.
Kör idag med component från Xboxen, 720p fungerar oftast rätt bra att spela upp för mig. Processorkraften räcker ganska långt faktiskt. Sen är jag lite osäker på vilka ljudfromat man kan spela upp, men efterssom den inte behöver koda om något så skall det väl inte ha ngn betydelse?

#20

Postad 16 februari 2009 - 17:23

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
kört me dmin tvix5100 i snart 10 mån och har inte gjort nåt med fw sen i somras, har nog plöjt igenom över 100 hdfillmer och ännu fler xvid utan några problem, grymt nöjd med hur den fungerar

#21

Postad 16 februari 2009 - 18:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag är supernöjd med min tvix 4100, visste har det hängt sig i någon film nån gång ... kanske 1 av 30 eller liknande.
Kollar väl säkert 4-5 timmar om dagen med den, typ det enda jag gör när ungarna lagt sig :blink:

Så tvix kan jag rekommendera helhjärtat, ska man bara se på film och tv-serier och inte hålla på och krångla med massa saker så är den bra.
Popcorn har jag bara testat som hastigast några gånger och jag blev inte imponerad även om den säkerligen är lika bra när man mekat en stund med den.

#22

Postad 18 februari 2009 - 20:15

Unregistered5fdc2bdf
  • Unregistered5fdc2bdf
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag hade också e xbox förut och var otroligt nöjd med den. När det så blev dags att skaffa en ny tv så räckte inte xboxen tll längre och jag tänkte att det får bli en HTPC om jag ska bli nöjd. Jag gick och skaffade en PS3 i alla fall och tack vare ett litet program som heter PMS så har jag skrinlagt planerna på en HTPC för tillfället.
Nackdelen är att en dator behövs i alla fall men fördelen är att den inte behöver så bredvid tvn och det är väldigt enkelt även om det inte är lika flexibelt som xboxen.
Helt klart är det ett ganska bra alternativ i alla fall. Du får ju en BluRay spelare också vilket inte tvixen och de andra mediaextenders har.

#23

Postad 27 februari 2009 - 15:43

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0
Angående media extender och Blueray spelare. Följande spelare ser rätt intressant ut.

http://m3.idg.se/2.1...-om-multiplayer



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.