Samsung LE-32T51B
30 svar till detta ämne
Postad 23 October 2005 - 11:30
kRiLLo
-
kRiLLo
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hejsan! Letar efter en bra lcd skärm. Var inne på att köpa Viewpia LC-32IE21 när det var kampanj på den fast jag hann inte förens den tog slut. Så nu vill jag inte köpa den för då känns det som man blir lurad på 1300kr. Fast jag hittade en intressant lcd när jag satt och letade idag. SAMSUNG LE-32T51B heter den. Så nu undrar jag om det är nån som har hört nåt om SAMSUNG LE-32T51B , om den ska vara bra och så ? Länk till lcdn finns här http://www.dustinhom...odID=5010087520/MVH kRiLLo
Postad 24 October 2005 - 13:40
kRiLLo
-
kRiLLo
-
Användare
-
-
106 inlägg
Tycker skärmen är lik Samsung LE32R51B och den har ungefär samma egenskaper. Kan det vara så att SAMSUNG LE-32T51B är en uppgradera version av Samsung LE32R51B ?
Postad 24 October 2005 - 14:52
rox
-
rox
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nja, skulle nog vilja säga att den är något sämre men inte direkt någon enorm skillnad.
Något lägre kontrast, den är inte "hd-ready" men upplösningen klarar det.
Har själv sett le-27T51 på expert som kostar 8999:- och där stod den bredvid en Sony s-26 och sonyn var något bättre men prismässigt tycker jag den är väldigt prisvärd iaf 27" varianten.
Postad 28 October 2005 - 03:21
true_fuse
-
true_fuse
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Expert har 32" an för 13999:- tittade själv på 27`an (dvd progressive komponent) och tyckte bilden var riktigt godkänd. Den är HD-Ready och ska vara väldigt lik LE-32R51 förutom kontrasten som är något sämre på t51, fast t51 är ju bra mycket snyggare och någon tusenlapp billigare.. svårt val!
Postad 28 October 2005 - 06:55
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Hejsan!
Letar efter en bra lcd skärm. Var inne på att köpa Viewpia LC-32IE21 när det var kampanj på den fast jag hann inte förens den tog slut. Så nu vill jag inte köpa den för då känns det som man blir lurad på 1300kr. Fast jag hittade en intressant lcd när jag satt och letade idag. SAMSUNG LE-32T51B heter den. Så nu undrar jag om det är nån som har hört nåt om SAMSUNG LE-32T51B , om den ska vara bra och så ?
Länk till lcdn finns här http://www.dustinhom...odID=5010087520
/MVH kRiLLo
<{POST_SNAPBACK}>
om du nu känner att du blir lurad kan du väl vänta på att det kommer ett nytt erbjudande, jag ser nämligen viewpian som bättre än den dära samsungen, vilken jag testade någon timme i en butik... viewpian är i orginalpriset mycket prisvärd ändå
Postad 20 December 2005 - 18:20
Unregisteredc81788c7
-
Unregisteredc81788c7
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!!
Jag köpte 27":aren idag och är mycket nöjd. Har inte hunnit att testa den så mycket, har typ bara kört xbox360  , grymt fint. Tyckte annars att det var ok bild med analog signal. Har inga tidigare erfarenheter så jag har inget att jämföra med.
Postad 24 December 2005 - 14:08
Onoff säljer 27:an för 7990kr på mellandagsrean. Deras har dock tillägget "X" i namnet som verkar vara en uppgradering till hd-ready. (vilket inte verkar ha varit helt säkert innan)
God Jul.
Postad 25 December 2005 - 13:28
Tellus82
-
Tellus82
-
Användare
-
-
200 inlägg
Håller på att testa en LE-32T51B och jag kan säga att den tar 576P, 720P och 1080i över DVI ingången utan minsta bekymmer, dessutom stödjer den 1360x768 pixelmappat över dsub ingången (lämnar 3 pixlar i sidled på varje sida svart... inget man tänker på) med en ruggigt bra bild som följd... Vart faktiskt riktigt imponerad över hur bra bild den lämnar över vga ingången om man kör pixelmappat, den konkurrerar faktiskt med min ViewSonic VP171b som jag kör på DVI pixelmappat
En annan fördel med denna burk är att den har inga som helst bekymmer med over/underscan varken via HDMI/DVI, component eller annat...
Är själv euronisc handlare & vi säljer denna modell för 12990... Kan skarpt rekommendera den om man råkar vara intresserad av att koppla på en dator (även om du inte handlar från euronics  ) Har testat en hel del lcd burkar & denna är faktiskt en av dom bättre... billigare philips burkarna kommer inte i närheten med varken bildkvalitet eller kompabillitet...
Tänkte ta in samsungs 40" lcd (61 modellen) & kika lite på den med...
Postad 27 December 2005 - 21:34
Unregisteredc81788c7
-
Unregisteredc81788c7
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Onoff säljer 27:an för 7990kr på mellandagsrean. Deras har dock tillägget "X" i namnet som verkar vara en uppgradering till hd-ready. (vilket inte verkar ha varit helt säkert innan) God Jul.
<{POST_SNAPBACK}>
köpte min fär 8999kr på power, men det var bara att åka in så fick jag tillbax 1000kr
Postad 28 December 2005 - 01:02
Gott nytt år!
Såg att euronics-kedjan säljer 27:an med samma pris. (7990kr)
Tror fan jag ska gå in på Widegren och slå till.
Tycker det verkar vara en mycket trevlig och problemfri apparat och det känns som en överkomlig kompromiss.. i väntan på Godot. (den blir toppen i sovrummet sen..)
Postad 07 January 2006 - 14:46
Unregistered45a06858
-
Unregistered45a06858
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Jag lyfter den här tråden igen, visst det var den 28 dec det skrevs senast, men det har ändå gått 10 dagar sen dess...
jag funderar på LE32R51 och den här som kostar 1500 kr mindre
Jag frågar då er som har den hemma, är ni lika nöjda med köpet än?
Är den här nya -X modellen verkligen HD-ready?
Jag har sett den i butik med Valiant-filmen rullandes och den uppfyller mina krav gällandes TV iaf. den känns lite plastig i utseendet när jag ser den på bilder på nätet, men bildkvalitén väger nog upp det, vet inte om jag vill betala 1500 mer för att få en snygg TV
MVH Kimp3
Postad 07 January 2006 - 15:41
burret
-
burret
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Köpte den här för några dagar sen och är nöjd. Jag tycker inte att det är en plastig TV den står stabilt. Det som skiljer T51 och R51 är väl kontrasten, DVI istället för HDMI och några funktioner som man ändå inte behöver. Men om man vill lägga ut 1500 på detta så gör det men du kommer inte bli missnöjd med en T51.
Postad 07 January 2006 - 16:35
Unregisteredc81788c7
-
Unregisteredc81788c7
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag lyfter den här tråden igen, visst det var den 28 dec det skrevs senast, men det har ändå gått 10 dagar sen dess...
jag funderar på LE32R51 och den här som kostar 1500 kr mindre
Jag frågar då er som har den hemma, är ni lika nöjda med köpet än?
Är den här nya -X modellen verkligen HD-ready?
Jag har sett den i butik med Valiant-filmen rullandes och den uppfyller mina krav gällandes TV iaf. den känns lite plastig i utseendet när jag ser den på bilder på nätet, men bildkvalitén väger nog upp det, vet inte om jag vill betala 1500 mer för att få en snygg TV
MVH Kimp3 
<{POST_SNAPBACK}>
var också inne på att köpa R51, när jag var inne för att hämta min tv fick jag reda på att dom hade haft innbrott på lagret så dom hade inga kvar. då blev jag erbjuden en T51, var jag inte nöjd fick jag ju byta så jag tog den. är mycket nöjd men tv:n, kör xbox360 och det ser extremt bra ut. tv:n är hd-ready. har fått några döda pixlar men det gör ju inget när samsung har 100% pixel garanti från 26" och upp
Redigerat av Unregisteredc81788c7, 07 January 2006 - 16:36.
Postad 07 January 2006 - 16:46
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
har fått några döda pixlar men det gör ju inget när samsung har 100% pixel garanti från 26" och upp 
<{POST_SNAPBACK}>
Samsung har väl inte 100% pixelgaranti på döda pixlar utan det är väl på endast lysande pixlar.
Postad 08 January 2006 - 12:46
burret
-
burret
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Håller på att testa en LE-32T51B och jag kan säga att den tar 576P, 720P och 1080i över DVI ingången utan minsta bekymmer, dessutom stödjer den 1360x768 pixelmappat över dsub ingången (lämnar 3 pixlar i sidled på varje sida svart... inget man tänker på) med en ruggigt bra bild som följd... Vart faktiskt riktigt imponerad över hur bra bild den lämnar över vga ingången om man kör pixelmappat, den konkurrerar faktiskt med min ViewSonic VP171b som jag kör på DVI pixelmappat
En annan fördel med denna burk är att den har inga som helst bekymmer med over/underscan varken via HDMI/DVI, component eller annat...
<{POST_SNAPBACK}>
Testa du DVI med en DVD spelare eller med en dator? Jag har testat med dator och jag fick 720p att fungera bra förutom att man inte får med hela skrivbordet, men 1080i blev flimrigt.
Postad 08 January 2006 - 18:34
Endymion
-
Endymion
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag inhandlade Samsung LE-32t51b idag på Onoff i samband med att jag köpte en tvättmaskin... Än så länge riktigt nöjd med bildkvaliteten trots att jag matar den med sämsta tänkbara analoga signal  Otroligt bra bild på DVD film, ska koppla in min XBox 360 senare ikväll och kika hur det blir.
Återkommer med intryck.
Postad 08 January 2006 - 18:41
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
ni gör mig förrvirrad :s
Ska jag köpa en r51 eller t51? Har bara sett r51 live och blev kär direkt.
Postad 08 January 2006 - 18:56
Unregistered40c6dce0
-
Unregistered40c6dce0
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Det låter bra, funderar också på att ev. köpa en sån här på Onoff nu, såg att dom säljer den för 12990 nu vilket är helt okay för att kunna hämta lokalt. Är mycket intresserad av bildkvaliten mot xbox360 då jag köper LCDTV mycket för den anledningen. Så släng gärna upp lite bilder på denna kombo om du har möjlighet, vore guld. Har du VGA kabeln så testa gärna den också. //Lajun Jag inhandlade Samsung LE-32t51b idag på Onoff i samband med att jag köpte en tvättmaskin... Än så länge riktigt nöjd med bildkvaliteten trots att jag matar den med sämsta tänkbara analoga signal Otroligt bra bild på DVD film, ska koppla in min XBox 360 senare ikväll och kika hur det blir.
Återkommer med intryck.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 08 January 2006 - 23:28
Endymion
-
Endymion
-
Rookie
-
6 inlägg
Det låter bra, funderar också på att ev. köpa en sån här på Onoff nu, såg att dom säljer den för 12990 nu vilket är helt okay för att kunna hämta lokalt. Är mycket intresserad av bildkvaliten mot xbox360 då jag köper LCDTV mycket för den anledningen. Så släng gärna upp lite bilder på denna kombo om du har möjlighet, vore guld. Har du VGA kabeln så testa gärna den också.
//Lajun
Ok kopplade precis in 360n, switchade komponentkabeln till "HD" och satte in 720p i settings... kan bara säga O-M-F-G vilken bildkvalité. Drog igång Fight Night 3 demot som jag tyckte var äckligt snyggt på min vanliga 28" Philips CRT TV (körde med Advanced AV Scart förut) och nu är det... det är... helt sanslöst... Även provat Kameo som snabbast och skärpan och detaljnivån är enorm. Du lär INTE bli besviken om köper TVn primärt för att lira på... Drog massor med snabba kamerapareringar i Kameo och såg ingen antydan till någon form av ghosting för övrigt, varit svårt att hitta information på hur många MS den här TVn egentligen ligger på men det vad jag sett hittills är det inga problem. Ska försöka fixa lite bilder om jag får låna farsans digitalkamera om han kommer och hälsar på någon dag. Har bara sunkig mobilkamera själv :/
Postad 08 January 2006 - 23:56
Unregistered40c6dce0
-
Unregistered40c6dce0
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tackar för intrycken, riktigt kul å höra att den verkar fungera bra mot 360n. Håller med om att FN3 är grymt, ska bli ett nöje att lira på HDTV sen. Som du säger går det inte att hitta info om responstid, antagligen ligger den på runt 12ms som storebror r51:an. Men ett värde säger inte så mycket utan det gäller ju att se det i verkligheten. Nu blir man ju riktigt sugen  Blir att åka förbi Onoff i veckan å kika. Står mellan denna och Q320, som för tillfället kostar lika mycket. //Lajun Ok kopplade precis in 360n, switchade komponentkabeln till "HD" och satte in 720p i settings... kan bara säga O-M-F-G vilken bildkvalité. Drog igång Fight Night 3 demot som jag tyckte var äckligt snyggt på min vanliga 28" Philips CRT TV (körde med Advanced AV Scart förut) och nu är det... det är... helt sanslöst... Även provat Kameo som snabbast och skärpan och detaljnivån är enorm. Du lär INTE bli besviken om köper TVn primärt för att lira på... Drog massor med snabba kamerapareringar i Kameo och såg ingen antydan till någon form av ghosting för övrigt, varit svårt att hitta information på hur många MS den här TVn egentligen ligger på men det vad jag sett hittills är det inga problem.
Ska försöka fixa lite bilder om jag får låna farsans digitalkamera om han kommer och hälsar på någon dag. Har bara sunkig mobilkamera själv :/
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 09 January 2006 - 09:42
Unregisteredc81788c7
-
Unregisteredc81788c7
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
har fått några döda pixlar men det gör ju inget när samsung har 100% pixel garanti från 26" och upp 
<{POST_SNAPBACK}> Samsung har väl inte 100% pixelgaranti på döda pixlar utan det är väl på endast lysande pixlar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ringde suporten och fråga, dom sa att det var 100% pixel garanti.
Postad 09 January 2006 - 16:01
Unregistered080d5b59
-
Unregistered080d5b59
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
En fråga om väggmontering av den här modellen (LE-32T51) som finns på OnOff bla.
Går den att montera på en vägg utan att man "klämmer" kablarna som sitter i bak på den? Har får mig att kontakterna står rakt ut på den här modellen.
Någon som väggmonterat den?
Postad 19 January 2006 - 20:39
_Oskar_
-
_Oskar_
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag ska skicka iväg min Samsung slim-fit 32´´ som hade väldigt många fel(gemensamt på den modellen).
Är nu på jakt efter en LCD 32´´ har kollat lite på denna o Hyndaui Q320. Undrar bara om det är någon som har upplevt några problem hittils (som geometri fel mm) med denna modellen?
Postad 25 January 2006 - 16:22
Unregisteredb26577e2
-
Unregisteredb26577e2
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag ska skicka iväg min Samsung slim-fit 32´´ som hade väldigt många fel(gemensamt på den modellen). Är nu på jakt efter en LCD 32´´ har kollat lite på denna o Hyndaui Q320. Undrar bara om det är någon som har upplevt några problem hittils (som geometri fel mm) med denna modellen?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är i EXAKT samma situation som dig.. =) Hade en slimfit som jag reklamerade och letar nu 32" LCD och har denna som ett av alternativen... Har inte tittat på den andra tv'n du nämner dock, så tack för tipset!
Postad 26 January 2006 - 01:07
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Har haft min T51 i snart 3 veckor och är riktigt nöjd med den faktiskt!
Har en Asus Pundit-R med inbyggt grafik kort, radeon 9100 me DVI. testade att ansluta datorn till tv´n via DVI men tyckte ärligt talat att kvaliten var bättre med VGA.
Ringde o snackade med en kille på Samsungsupporten som sa att det är olika från tv till tv o rekommenderade VGA på T51:an.
Det var nån som frågade om responstiden, den är 8 ms på T51:)
Är faktiskt väldigt nöjd med tv´n , en sak bara som irriterar mig lite är att tv´n knäpper (knakar?).
Men det är plasten i tv´n som låter när den blir varm vid start o kall vid avstängning.
men men, sånt får man leva med.
Annars är den jävligt snygg och stillren!
Tycker att R51 ser lite space:ig ut med silverfärgen, föredrar svart
Postad 26 February 2006 - 18:40
Unregistered1e1298be
-
Unregistered1e1298be
-
Användare
-
-
145 inlägg
Heej
Jag har varit ute efter en tv länge och har hittat den här och undrar nu om den är värd att lägga ner sina surt förvärade pengar på ?
/ Jakob
Postad 03 March 2006 - 21:08
Endymion
-
Endymion
-
Rookie
-
6 inlägg
Länge sen jag svarade här nu... Fortfarande extremt nöjd med TVn. Ännu mera nöjd sedan jag kom på att "dynamisk kontrast" var boven i dramat där kontrasten ibland blev mörkare när bilden var mörk. Dynamisk kontrast är visst någon inställning där TVn själv känner av den "optimala" kontrasten för tittande, men den suger totalt  Blev mycket bättre när man stängde av den så nu har jag ingenting att klaga på vad det gäller bilden.
Men ja, TVn är mycket bra som svar på frågan.
Postad 10 March 2006 - 16:20
Har äntligen köpt en 27:a, och har just bara kört svideo mot digitalbox, dvd och analogt.
Bilden är betydligt bättre mot digitalboxen/dvd än analogt, och även när man kör digitalt så skiljer sig kvaliten ganska mycket mellan olika kanaler.
Detsamma med dvd, allt beror på kvaliten på källan. (det jag sett är dock helt ok)
Har precis som andra stängt av dynamisk kontrast då den faktiskt bara kan tänkas göra nytta med
dålig vhs eller andra källor med ojämn kvalitet.
Brusreduceringen behövs oftast inte den heller - avstängd får bilden, tycker jag, bättre flyt i vid t.ex panoreringar o dyl.
Det är också stor skillnad när man kollar på dagen "i dagsljus" och på kvällen, så man kan behöva justera kontrast och ljushet, alternativt skapa en inställning i t.ex "standard" för dagvisning och en i "personlig" för kvällsvisning. Alla inställningar sparas för vald ingång såg jag, mycket bra.
Man kan dessutom byta namn på ingångarna efter vad man anslutit till dem, också bra.
Men ställer man in allt rätt, och källan har bra kvalitet -> Toppenbild med gott om fina detaljer och skönt flyt. Bättre än vad jag sett på många betydligt dyrare lcd's och plasmas. Och jag som bara kör svideo...
En aning stick mot cyan/rosa kanske, men det försvinner när man ställer ner färgmättnad.
Det ska även år att balansera färgerna själv med komponent, så det är inga större problem.
Ljudet är dock inget jag är speciellt imponerad av, speciellt då jag kör allt genom en hundrafalt kraftigare hemmabioanläggning. Men det spelar alltså ingen roll för mig som kör ljudet digitalt
direkt från digitalbox.
Ska pröva med komponent och dvi (mot dator) men återkommer då.
Nöjd?
-Jättenöjd.
Postad 13 March 2006 - 16:43
Unregistered28754
-
Unregistered28754
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Hej, lite sugen på denna TV, har en 32" crt TV hemma nu som jag visserligen är nöjd med men tanken¨på lite nytt lockar ju  så en fråga bara... hur bred är själva bildytan i cm, mätte min crt till 68cm på bredden.. vill alltså veta hur mycket större en platt blir (för det blir den väl)? / EA
Postad 16 March 2006 - 10:40
Unregistered080d5b59
-
Unregistered080d5b59
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har haft min (Samsung 32" LCD TV LE-32T51) i lite över 3 månader och kan bara säga att jag är toppennöjd med min (med tanke på priset). Kör med komponent från Xboxen och får mycket bra bild. Har även testat att mata den från PC i upplösningen 1360x720 och får grymt fin bild.
Enda som är lite skumt är när man kollar på film med xboxen och vissa tecknade filmer innehåller en extra "ljus vit" färg så verkar det som inte tv klarar av det utan färgen blir väldigt mörkt röd kan man säga. Har dock bara sett detta på tecknade filmer och enbart vid 2-3 tillfällen så ingen fara för min del.
En annan grej jag måste meddela är att om någon har en X2VGA adapter och tänkt koppla sin xbox till VGA-ingången på TV är att det inte funkar alls. TV gillar tydligen inte synken från X2VGA adaptern eller nåt för syns något gör det inte.
Postad 25 April 2006 - 17:52
snisnor
-
snisnor
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har äntligen köpt en 27:a, och har just bara kört svideo mot digitalbox, dvd och analogt. Bilden är betydligt bättre mot digitalboxen/dvd än analogt, och även när man kör digitalt så skiljer sig kvaliten ganska mycket mellan olika kanaler. Detsamma med dvd, allt beror på kvaliten på källan. (det jag sett är dock helt ok)
Har precis som andra stängt av dynamisk kontrast då den faktiskt bara kan tänkas göra nytta med dålig vhs eller andra källor med ojämn kvalitet. Brusreduceringen behövs oftast inte den heller - avstängd får bilden, tycker jag, bättre flyt i vid t.ex panoreringar o dyl.
Det är också stor skillnad när man kollar på dagen "i dagsljus" och på kvällen, så man kan behöva justera kontrast och ljushet, alternativt skapa en inställning i t.ex "standard" för dagvisning och en i "personlig" för kvällsvisning. Alla inställningar sparas för vald ingång såg jag, mycket bra. Man kan dessutom byta namn på ingångarna efter vad man anslutit till dem, också bra.
Men ställer man in allt rätt, och källan har bra kvalitet -> Toppenbild med gott om fina detaljer och skönt flyt. Bättre än vad jag sett på många betydligt dyrare lcd's och plasmas. Och jag som bara kör svideo... En aning stick mot cyan/rosa kanske, men det försvinner när man ställer ner färgmättnad. Det ska även år att balansera färgerna själv med komponent, så det är inga större problem.
Ljudet är dock inget jag är speciellt imponerad av, speciellt då jag kör allt genom en hundrafalt kraftigare hemmabioanläggning. Men det spelar alltså ingen roll för mig som kör ljudet digitalt direkt från digitalbox.
Ska pröva med komponent och dvi (mot dator) men återkommer då.
Nöjd? -Jättenöjd.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du fått det att funka med DVI kabeln?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|