Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rasterbator nån som har testa det programet

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 November 2005 - 22:20

Jimmy_JDM
  • Jimmy_JDM
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hejhopp

hitta det här programet nyss, tänkte om det va nån annan som har provat det, isf har ni bilder å visa upp?

http://homokaasu.org/rasterbator

för er som inte vet vad det är så hmmmm kort förklaring ta en egen bild gör det SKIT STOR
skriv ut på papper å vips du har en fototapet för nåra ynka kronor

här är lite smakprov på vad man kan göra

Postad bild

Postad bild

Postad bild

jag är helt uppe i varv sen jag hitta programet då jag precis är sugen på att fixa en fototapet,
så nu tokletar jag en shysst bild

vet inte om den har vart uppe redan, jag sökte men hitta inge

enjoy

Mvh Jimmy

Postad 27 November 2005 - 23:21

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Coolt, men måste man itne ha GRYM upplösning på bilden för att det ska bli ok?

Postad 28 November 2005 - 02:14

Jimmy_JDM
  • Jimmy_JDM
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
det skadar väll inte iaf, ju större desto bättre

Postad 28 November 2005 - 17:50

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Hej! :B

Programmet tas upp lite i denna tråden -> LÄNK! :)

Postad 11 January 2006 - 00:35

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Hejhopp

hitta det här programet nyss, tänkte om det va nån annan som har provat det, isf har ni bilder å visa upp?

http://homokaasu.org/rasterbator

för er som inte vet vad det är så hmmmm kort förklaring ta en egen bild gör det SKIT STOR
skriv ut på papper å vips du har en fototapet för nåra ynka kronor

här är lite smakprov på vad man kan göra

Postad bild

jag är helt uppe i varv sen jag hitta programet då jag precis är sugen på att fixa en fototapet,
så nu tokletar jag en shysst bild

vet inte om den har vart uppe redan, jag sökte men hitta inge

enjoy

Mvh Jimmy

<{POST_SNAPBACK}>

Någon som rasterberat något än? Jag håller på att komponera en 5x3, återkommer med bilder när det är klart. :)

Postad 17 January 2006 - 23:31

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Se i mitt Galleri för resultat. :D

Postad bild

Postad 20 January 2006 - 14:50

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Måste det finnas mellanrum mellan deltavlorna? Fungerar det att få en enda bild utan att skarvarna syns??

Jag vet att det kan vara svårt, men om man skriver ut bilderna så att de överlappar varandra med 1 cm så kan man sedan lägga de övervarandra endast vid överlappningen och sedan skära. Då borde bilderna passa in mycket bättre än om man bara lägger de bredvid varandra!

Se bifogad bild!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.JPG   14.57K   400 Antal nerladdningar

Redigerat av Trekker, 20 January 2006 - 15:09.

Postad 20 January 2006 - 22:29

Unregistered080d5b59
  • Unregistered080d5b59
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har testat Rasterbator och det är grymt coolt måste jag säga. Får passa på att säga att det finns en liknande funktion i Microsoft Publisher (finns i Office-paketen tror jag) som kallas för "Poster". Här kan man skriva ut ända ut i kanterna på A4-sidorna och till och med överlappa varandra lite grann, då slipper man ju "hål" mellan sidorna.

Kanske kan vara nåt. Finns säkert nåt bra freeware som har samma funktion som Publisher också... :)

Postad 21 January 2006 - 12:03

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Man kan även i Rastorbator ta bort hålen mellan bilderna. Det jag skrev om var problemen med att sätta upp bilderna så att man inte ser de fula skarvarna, även om de bara är mindre än en halv millimeter.

Redigerat av Trekker, 21 January 2006 - 12:04.

Postad 21 January 2006 - 14:54

Unregistered080d5b59
  • Unregistered080d5b59
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Man kan även i Rastorbator ta bort hålen mellan bilderna. Det jag skrev om var problemen med att sätta upp bilderna så att man inte ser de fula skarvarna, även om de bara är mindre än en halv millimeter.

Jaså kan man? I den versionen jag kör så blir det en marginal på minst en halv centimeter och jag ser inga inställningar som gör att man slipper den. Det finns ju en mängd skrivare idag som skriver ändå ut i kanten och använder man dessa skulle man slippa klistra och skära och "krångla".

Postad 21 January 2006 - 17:00

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Jaså kan man? I den versionen jag kör så blir det en marginal på minst en halv centimeter och jag ser inga inställningar som gör att man slipper den. Det finns ju en mängd skrivare idag som skriver ändå ut i kanten och använder man dessa skulle man slippa klistra och skära och "krångla".

<{POST_SNAPBACK}>

Jag känner inte till någon skrivare som skriver helt ut på kanten, finns det så är det ju optimalt isåfall! Jag ändrade en inställning i Acrobat (recommended) så att den skrev ut så lång ut på sidorna som möjligt, men det blev ändå en kant som man fick klippa bort. Man skulle även kunna ha lite kul om man hade en A1, A2 eller A3 skrivare. Jag köpte ju ett special-papper som var lite tjockare, kanske är det svårare att hitta till t.ex A1 (eller lättare t.o.m). :)

Jag valde medvetet att ha mellanrum eftersom jag limmade upp alla på en liten träram var och effekten var just att kunna se att det är ramar. Men jag ser problemet om man ska matcha dom precis mot varandra, det blir väldigt pilligt att få det exakt.

http://homokaasu.org/rasterbator finns det ju några tusen exempel att titta på. ;)

// chicken

Redigerat av chicken, 21 January 2006 - 17:02.

Postad 21 January 2006 - 19:02

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Förlåt, jag läste fel! Det var marginalen runt varje bild som man kunde ta bort.

Redigerat av Trekker, 21 January 2006 - 19:04.

Postad 21 January 2006 - 19:10

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Chicken, du skriver i ditt galleri att det är bra upplösningen även på nära håll och att det inte är pixligt o.s.v.

Denna bild från ditt galleri vittnar om motsatsen. Man ser pixlarna, eller bättre sagt rastreringen!

Postad bild

Postad 21 January 2006 - 19:44

Unregistered080d5b59
  • Unregistered080d5b59
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag känner inte till någon skrivare som skriver helt ut på kanten, finns det så är det ju optimalt isåfall!

Tja, nästan alla skrivare som släppts har väl denna funktion? Min senaste Multifunktionare från Brother har det i alla fall. (http://www.brother.s...rod_art=MFC210C) och dessutom har väl alla sk. "fotoskrivare" med självaktning detta också... :)

Postad 21 January 2006 - 23:43

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Jag börjar bli lite skeptisk till detta program efter att jag gjort en direkt jämförelse med en bild som jag förstorat med ett vanligt ritprogram. Man ser knappt någon skillnad. Det ser t o m bättre ut med ritprogrammet än med Rastorbator. Man slipper rastren.

Ni kan kolla jämförelsen nedan. Det ska föreställa en liten del av en tropisk bild.

Bild 1 med Rastorbator
Bild 2, med vanligt ritprogram

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.JPG   54.47K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.JPG   51.54K   1 Antal nerladdningar

Postad 22 January 2006 - 10:19

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Chicken, du skriver i ditt galleri att det är bra upplösningen även på nära håll och att det inte är pixligt o.s.v.

Det jag menar är att från en källbild på 1024x768 så är det inte alls störande att stå nära när det är cirklar, svårt att förklara. Det blir mer artistikt. Bra att nämna är att jag tog hem standalone-versionen av programmet. Där kan man ange hur stora cirklar man ska använda (jag använde 3mm), i online-programmet på nätet är det minst 8mm eller något sånt.

Jag börjar bli lite skeptisk till detta program efter att jag gjort en direkt jämförelse med en bild som jag förstorat med ett vanligt ritprogram. Man ser knappt någon skillnad. Det ser t o m bättre ut med ritprogrammet än med Rastorbator. Man slipper rastren.

Ni kan kolla jämförelsen nedan. Det ska föreställa en liten del av en tropisk bild.

Bild 1 med Rastorbator
Bild 2, med vanligt ritprogram

<{POST_SNAPBACK}>

Smäll upp detta på X antal sidor och du ser skillnaden mellan fyrkanter och cirklar tydligt. Har du en källbild på 3000x2250 så kanske det funkar iofs utan fyrkantseffekter. :) Det jag är mest imponerad av är "svärtan" jag fick i bilden, den är riktigt bra. På bilden längst ner till höger på min rasterberade bild är det riktigt svart, jag var rädd att det rasterberade resultatet skulle bli ljusare.

// chicken

Redigerat av chicken, 22 January 2006 - 10:20.

Postad 22 January 2006 - 14:57

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Gjorde en idag för skojsskull...

Skulle gärna sätta upp den men tyvärr har man inget garage.. :)

Bifogad fil  Blandat_22_jan_007.jpg   785.16K   950 Antal nerladdningar

Postad 22 January 2006 - 19:01

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Smäll upp detta på X antal sidor och du ser skillnaden mellan fyrkanter och cirklar tydligt. Har du en källbild på 3000x2250 så kanske det funkar iofs utan fyrkantseffekter. :) Det jag är mest imponerad av är "svärtan" jag fick i bilden, den är riktigt bra. På bilden längst ner till höger på min rasterberade bild är det riktigt svart, jag var rädd att det rasterberade resultatet skulle bli ljusare.

// chicken

<{POST_SNAPBACK}>

Du kanske har rätt men det syns inte på de tester jag gjort! De förstoringar som jag visat (Bild 1 o 2) är en delbild som skulle skrivas ut på en A4 av 28! Alltså jämförelsebilderna ovan är delbilder av totalt 28 A4 ark! Jag har även backat ett antal meter utan att kunna bestämma vilken av bilderna som ser bäst ut. Vad tycker du? Bild 1 eller 2?

Jag bör påpeka att jag använde den minsta möjliga pixelvarianten (1 mm)!

Beror din fina svärta på skrivaren/färgpatronen eller Rastorbatorn??

Redigerat av Trekker, 22 January 2006 - 19:04.

Postad 22 January 2006 - 19:44

ZIIC
  • ZIIC
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Shit va coolt! Detta måste undersökas :)

Postad 22 January 2006 - 20:10

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Om någon undrar från vilken bild mina Bild 1 och 2 kommer ifrån, se nedan

http://www.rssc.com/.....oral reef.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------

Om någon vill ha lite naturbilder i hög upplösning så kan ni kolla på denna hemsida, nedre länk

http://www.epa.gov/g...e/viz_par1.html

Här nedan är det hus, skyskrapor m.m. i HD
http://larscapes.com/amsterdam/

I nedre länk finns en gigantisk mängd högupplösta bilder (flera Mbyte stora) , de kostar dock 1 dollar.
http://www.dreamstim...hp?stock=photos

Redigerat av Trekker, 22 January 2006 - 22:47.

Postad 23 January 2006 - 00:16

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

I nedre länk finns en gigantisk mängd högupplösta bilder (flera Mbyte stora) , de kostar dock 1 dollar.
http://www.dreamstim...hp?stock=photos

<{POST_SNAPBACK}>

Holy. Det var en lysande källa!

Jag bifogar en rasterbering jag själv blev inspirerad av, hade jag hittat bilden hade jag använt den istället! Spiderman är mina barns idol, så det var en okay bild. Frugan är väl inte så jätteimponerad av motivet. :)

// chicken

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bridge.jpg   23.39K   3 Antal nerladdningar

Postad 28 January 2006 - 20:54

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Jag kanske är lite rubbad, men denna bild i hög upplösning skulle sitta fint... :lol:

Bifogad fil(er)

Postad 29 January 2006 - 10:18

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

Jag kanske är lite rubbad, men denna bild i hög upplösning skulle sitta fint... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Lite rubbat kan det tyckas vara :blink: hehe men det gör ju inget!
Kanske inte exakt den men: http://www.radgraphics.net/misc.htm verkar ha några.

//Loofy

Postad 29 January 2006 - 12:40

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0

Jag kanske är lite rubbad, men denna bild i hög upplösning skulle sitta fint... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du läst/ sett boken 100 solar

Postad 29 January 2006 - 16:51

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Intressant bok...synd man inte har en scanner.
Bilden jag la upp är från filmen "Trinity and Beyond".
Riktigt bra film om USA:s testprogram...bara musiken får håret att resa sig i nacken... :)

Loofy: Tyvärr är det bara småsmällar på den sidan.
Krävs några megaton för min störning.... ;)

Redigerat av Unregisteredebdbf243, 29 January 2006 - 16:56.

Postad 29 January 2006 - 17:07

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

Loofy: Tyvärr är det bara småsmällar på den sidan.
Krävs några megaton för min störning.... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:
Verkar vara dåligt med sånna bilder om man gör enkla sökningar på google. :)

//Loofy

Postad 29 January 2006 - 22:51

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
coolt... Tackar för detta tips!!

Ngt sådant här måste väl Photshop oxo ha?

Postad 30 January 2006 - 08:25

Unregistered77246013
  • Unregistered77246013
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Testade en raster för länge sedan som jag slängt upp på väggen för att testa innan renovering. Tror det är 32 st a4.

Reservoir Dogs och barnkalas:
Postad bild

Postad 30 January 2006 - 09:24

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Reservoir Dogs och barnkalas:

:)

// chicken

Postad 02 February 2006 - 18:44

[email protected]
  • 0
Jag nappade på iden! Mitt bidrag :blink:

Bifogad fil(er)

Postad 02 February 2006 - 18:52

Coore
  • Coore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Detta kan ju vara ett riktigt snyggt sätt att fixa absorbenter på, lite djupare ramar bara.
Om man först har en ram som man fyller med material, sen drar man tyg över det och läger på en till ram som man limmar fast papperet på.
Det får nog bli till att göra något sådant.

Postad 03 February 2006 - 04:50

carsa827
  • carsa827
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej

Jag har laddat ner "standalone version" dvs programmet till datorn för att kunna bearbeta filer större än 1 MB. När jag skriver ut till pdf får jag dock bara svart-vitt. Vet någon hur man ändrar till färg?

Tack på förhand

Edit
Kom på att man ska välja multicolor om man vill ha färg :blink:

Redigerat av carsa827, 03 February 2006 - 05:18.

Postad 03 February 2006 - 08:34

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Jag har provat programmet nu på några bilder.. Vet dock inte hur resultatet kommer att bli, men eftersom jag jobbar på ett kopieringsföretag så är det bara att köra på när cheferna har lunch :blink: Blev 30 st. A3 ark... Hihii.. Ska bli kul att sätta upp det på väggen sen. Någon som har tips på hur jag ska göra. Sätta allt på en stooor skiva eller små ramar? Ska upp på en gipsvägg. Jag är så otroligt slö så bilder på resultatet lär drööööja.. heheh

Har dessutom upptäckt att vår färgmaskin har en funktion som kan göra liknande genom ett pappersoriginal. Provade igår och det fina är att det inte blir prickar utan bilden blir rätt o slätt uppförstorad.. Med bra kvalitet dessutom. Utgick från ett A4 original och gjorde förstoringen till A1 med A3 ark. Ska ju bli 4 st sådana men den körde ut 8 st. Så jag får testa lite till o se vad som gick fel..

Efterlysning: Sida med bilder som är stående och väldigt avlånga... Motiv spelar mindre roll

Postad 03 July 2006 - 09:38

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Häftigt, får bli ett projekt någon gång i framtiden :rolleyes:

Kan man få nåt tips eller riktmärke för hur hög upplösning det krävs för att få en rätt skarp och detaljerad bild på ung 1m x 1m ?

Tack på förhand
Passerati

Postad 06 July 2006 - 10:01

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Verkar vara ett riktigt schysst program och idé då jag länge klurat på att fixa
någon tavla hemma till de kala väggarna och på detta vis kan man ju bestämma själv
över motivet och gillar idén med flera små tavlor som skapar motivet.

Någon som har tips på vart man hittar schyssta ramar för hyfsat billig peng då det går
åt ett gäng stycken? Ikea kanske?

Själv lutar det åt någon trevlig sci-fi bild från Nasa's hubble teleskop. Högupplösta och riktigt
snygga i mitt tycke!

En annan liten cool idé är ju bilden på vintergatan och texten " You are here".

Mvh
Micke

Postad 06 July 2006 - 23:59

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Verkar vara ett riktigt schysst program och idé då jag länge klurat på att fixa
någon tavla hemma till de kala väggarna och på detta vis kan man ju bestämma själv
över motivet och gillar idén med flera små tavlor som skapar motivet.

Någon som har tips på vart man hittar schyssta ramar för hyfsat billig peng då det går
åt ett gäng stycken? Ikea kanske?

Själv lutar det åt någon trevlig sci-fi bild från Nasa's hubble teleskop. Högupplösta och riktigt
snygga i mitt tycke!

En annan liten cool idé är ju bilden på vintergatan och texten " You are here".

Mvh
Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Är också på jakt efter snygga ramar.Helst vill jag ha A4 ramar i enbart glas,inga ramar runt om.Bara glas...Har två st som jag köpte på IKEA för flera år sen,men nu hittar jag inga på nätet.Hör gärna av dig om du hittar några snygga ramar.Tänkte göra en snygga affisch åt flickvännen... :angry:

Edit:Hittade mina glasramar på Clas Ohlsson...22 kr st för A4 ramar.

Redigerat av Djingis Khan, 07 July 2006 - 00:16.

Postad 06 August 2006 - 16:54

Unregistered6aa886e5
  • Unregistered6aa886e5
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Mycket snyggt detta, hade jag inte sett förut....

Men hur gör jag som inte har ngn färgskrivare av klass? Kan man gå till ngt företag på
orten som skriver ut bilderna åt en? (Bor i Kalmar) Vad skulle man kunna tänkas få betala för de isf?

Ngn som vet?

Postad 06 August 2006 - 21:10

WereWolf
  • WereWolf
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Mycket snyggt detta, hade jag inte sett förut....

Men hur gör jag som inte har ngn färgskrivare av klass? Kan man gå till ngt företag på
orten som skriver ut bilderna åt en? (Bor i Kalmar) Vad skulle man kunna tänkas få betala för de isf?

Ngn som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

www.hitta.se gav flera resultat i Kalmar! http://www.hitta.se/...BoxWhere=Kalmar

Postad 30 August 2006 - 13:27

Unregistered49577949
  • Unregistered49577949
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Mitt bidrag då.
Tjejkompisens lillebrorsas brud fyllde år. Självklart måste man ställa upp då :)

Postad bild

O så har vi självklart tjejkompisens tavla. :) (Dock mkt mkt sämre då denna var den första jag provade med Rasterbator)

Postad bild

Edit: ett tips bara. Har ni en bild i färg och vill skriva ut i svartvitt, redigera bilden till svartvitt INNAN ni använder programmet. Har själv upplevt grov skillnad på att göra bilden svartvit innan programmet gör det åt en.

Lycka till.

Redigerat av Unregistered49577949, 30 August 2006 - 13:30.

Postad 04 September 2006 - 17:50

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Är också på G att "rasterbata" ett par bilder o slänga upp på mina fula kala väggar i lägenheten, dock var jag runt idag och letade material att fästa upp de på, jag var först inne på att klä in frigolit med tyg för att sen limma på pappren, men snackade med en kille på optimera och han trodde det skulle vara svårt att få det snyggt.

Någon som har några ideér på hur man kan få upp pappren? materialet ska helst vara så lätt som möjligt då ett par av de ska hänga på betongvägg, så man slipper borra hål och bara kan hänga en krok och dra t.e.x steksnöre i mellan.

tjockare papper/papp, masonit skivor - vad vet jag ;) gärna tips på affär i lund/malmö regionen också!

ett par ex. på bilder jag funderar på att köra med.

edit: Sparkar liv i tråden igen, fixade ihop en liten tavla idag utav en "deep edge canvas" ram ifrån panduro och en 56x56 svartvit rasterbering på "gudfadern". Bilder kommer inom kort :angry:

blev faktiskt bra, körde med spraylim och så hade jag laminerat utskrifterna så det ser lite snyggare ut, var även enklare att få fast det gissar jag.

Bifogad fil(er)

Redigerat av bono82, 24 September 2006 - 16:18.

Postad 24 September 2006 - 18:26

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Sådär blev gudfadern, slängde bara upp den där en annan tavla hängde innan, den platsen ska "the dude" ha (bifoga bild på han nertill, dock bara utskriven och laminerad) :D

edit: Tappade alla intresset för "rasterbering" helt plötsligt? :P Limmade fast min 60x90 utskrift av "the dude" ifrån big lebowski precis, och jag är helnöjd!

Köpte 4cm tjocka ramspända dukar på panduro för ändamålet, 70x100 som jag tog till the dude gick på 169, helt klart överkomligt för en så stor "tavla"

Skulle gärna vilja se lite bilder om det nu är fler som provat på programmet..

Bifogad fil(er)

Redigerat av bono82, 27 September 2006 - 14:11.

Postad 28 September 2006 - 13:36

MrRulle
  • MrRulle
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag har tänkt att göra en men har problem med motivet. Vet inte vad jag vill ha... Helst nåt i svart-vitt. Bra upplösning. Finns det nåt ställe på nätet man kan hitta högupplösta bilder som man kan "låna"? Har t.o.m. bett en kompis som är amatörfotograf att ta några häftiga bilder som man kan använda men det är svårt för honom när jag själv inte riktigt vet vad jag vill ha. :)

Kommer definitivt att lägga upp bilder då jag får något klart.

Postad 28 September 2006 - 13:45

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jag har tänkt att göra en men har problem med motivet. Vet inte vad jag vill ha... Helst nåt i svart-vitt. Bra upplösning. Finns det nåt ställe på nätet man kan hitta högupplösta bilder som man kan "låna"? Har t.o.m. bett en kompis som är amatörfotograf att ta några häftiga bilder som man kan använda men det är svårt för honom när jag själv inte riktigt vet vad jag vill ha.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag "lånade" de bilder jag printat hittils från Deviantart.com.
Har 5-6 motiv till som jag ska printa så fort panduro får hem resten av ramarna jag beställde, tycker det blir skitläckert. Jag har printat mina på en vanlig laserskrivare med 1200dpi.

Bifogad fil(er)

Redigerat av bono82, 28 September 2006 - 13:47.

Postad 05 October 2006 - 07:53

Unregistered49577949
  • Unregistered49577949
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag har tänkt att göra en men har problem med motivet. Vet inte vad jag vill ha... Helst nåt i svart-vitt. Bra upplösning. Finns det nåt ställe på nätet man kan hitta högupplösta bilder som man kan "låna"? Har t.o.m. bett en kompis som är amatörfotograf att ta några häftiga bilder som man kan använda men det är svårt för honom när jag själv inte riktigt vet vad jag vill ha.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag "lånade" de bilder jag printat hittils från Deviantart.com.
Har 5-6 motiv till som jag ska printa så fort panduro får hem resten av ramarna jag beställde, tycker det blir skitläckert. Jag har printat mina på en vanlig laserskrivare med 1200dpi.

<{POST_SNAPBACK}>

Sjysst bild det där!
Lust att länka till den på deviant? :ph34r:

Letar ny skrivare för tillfället.. lär printa ut mkt så fort den är köpt!

Postad 02 November 2006 - 14:28

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Tänkte vara lite kreativ med rasterbator i helgen igen :)

4st motiv, ska sitta i en "fyrkant" på väggen med en lampa i mitten som lyser på alla 4, hade jag tänkt ialla fall..

dessa 4 motiven grävde jag upp på deviantart, 50x70 canvas ramar ska inhandlas på rusta åt de.

reservoir dogs bilden ska redigeras så den är endast svartvit också.

En sån här lampa, hoppas på att den kommer lysa upp alla bilderna, förutsatt att ramarna inte är för tjocka..
http://www.ikea.com/...Number=10071964

Bifogad fil(er)

Redigerat av bono82, 02 November 2006 - 14:30.

Postad 02 November 2006 - 20:48

chicken
  • chicken
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Coolt! Ska verkligen bli kul att se resultatet! :)

Postad 21 November 2006 - 02:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Gjorde ett försök jag med ikväll. 18 ramar från clasohlson, A4, bild rastererad med upp till 5mm cirklar och multi-color.

Nöjd med resultatet. :)

Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 November 2006 - 02:32.

Postad 21 November 2006 - 09:18

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Riktigt coolt de här!

Jag skulle vilja att folk la upp lite coola högupplösta bilder... alt. länkar.
Gärna med filmtema då vi befinner oss i ett sånnt forum :D

Postad 23 November 2006 - 00:26

storcken89
  • storcken89
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Denna sida är en av de bästa jag vet för att hitta på hödupplösta bilder på bilar
www.seriouswheels.com

Men hur stor bild kan man få snygg med upplösningen 1920x1440??
Är jävligt sugen på denna koenigsegg, den är ju så j'vla snygg. :wub:
http://www.seriouswh...A-1920x1440.htm

Postad 24 November 2006 - 02:39

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Limmade fast min 60x90 utskrift av "the dude" ifrån big lebowski precis, och jag är helnöjd!

######r va snygg bilden med The dude är, du skulle inte vilja länka till den på deviantart?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.