Hursomhelst jag satte upp duken och hyllan projektorn stod på. Dum som jag är så hade jag slängt över en filt på projektorn så den inte skulle få damm på sig när jag borrade och den blev överhettad och stängde av sig själv. Tempraturindiktorn lyste rött och det betyder att den stänger av sig själv för att den blivit för varm (enligt manualen).
Sen när allting var klart (duken + hyllan uppe och bilden inställd) så märkte jag direkt att något var fel, ju längre upp på bilden man kom desto mer inåt lutade bilden (se bild 1). Kan det vara så att det varit så tidigare men jag inte märkt det då jag inte hade duk? Kan det blivit så pga att den var tvungen att stänga av sig själv för den blev för varm? Eller kanske det blev så för att jag lutar projektorn för mycket nedåt för att bilden ska hamna rätt(se bild 2)?
Jag själv har ingen aning om vad felet kan vara och hur jag ska fixa det så all hjälp skulle vara bra! Tack så mycket!
EDIT: Ska väl även tillägga att projektorn står på ungefär 4-5meters avstånd och det är utzoomat så mycket det går. Så duken skulle passa ganska perfekt om bilden inte lutade inåt så mycket.
Bild 1

Bild 2

Ifall bilderna inte fungerar så är länkarna:
Bild 1 Bild 2
/Markus
Det här inlägget har ändrats av daxxar 26 December 2005 - 15:15
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - LG RD-JT92 *
5 bilder
350 filmer