Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 32LX1D

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 december 2005 - 23:15

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Bra lcd-tv? Prisvärd?

Men man vill ju inte köpa något för 15k och inte vara nöjd.

Synd att alla jäkla nätbutiker inte har öppet köp. För nätbutikerna innebär öppet köp att varan är helt oanvänd. Något som då är omöjligt om man vill utvärdera tvn bildkvalitet.

Alternativet är då att vända sig till något av dom stora hemelektronikkedjorna.. men då behöva betala minst 25% högre pris.

Har haft en SAMSUNG LE32R41B hemma (gav 16500 och lämnade tillbaka på öppet köp), och den var jag inte SÅ nöjd med för det priset.

Hade beställt en Hyundai Q320 men avbeställde, verkar vara så lång leveranstid på dom.
Men kanske bildkvalitén är i samma klass som LGn? Isåfall borde man kanske ha tålamod och invänta den..

Redigerat av EatMyRam, 01 januari 2006 - 21:57.

Postad 30 december 2005 - 23:32

Evilnils
  • Evilnils
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Alla nätbutker har väl i alla fall ångerrätt. Jag lämnade precis tillbaka en Viewpia till Dusin Home utan problem. Pengarna tillbaka. Se bara till att inte ta sönder och spara allt emballage när du packar upp. Sen testar du den ett par dagar i all försiktighet. Gillar du den inte packar du ner den exakt som du fick den och ringer och säger att du vill utnyttja ångerrätten. Den gäller 14 dagar.

Väsentligt oförändrat skick är det som gäller. Ha det i åtanke vid uppackning.

Postad 30 december 2005 - 23:37

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Alla nätbutker har väl i alla fall ångerrätt. Jag lämnade precis tillbaka en Viewpia till Dusin Home utan problem. Pengarna tillbaka. Se bara till att inte ta sönder och spara allt emballage när du packar upp. Sen testar du den ett par dagar i all försiktighet. Gillar du den inte packar du ner den exakt som du fick den och ringer och säger att du vill utnyttja ångerrätten. Den gäller 14 dagar.

Väsentligt oförändrat skick är det som gäller. Ha det i åtanke vid uppackning.

<{POST_SNAPBACK}>

Från hemmabiobutiken:

Ångerrätt
Citat från Konsumentverket om Distansavtalslagen (se länk nedan):
"Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den."

Enligt Distansavtalslagen får kunden undersöka produkten men inte använda den, då förfaller rätten att ångra sig. För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer Hembiobutiken att debitera kunden de kostnader Hembiobutiken lider för att återställa produkten.

Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Hembiobutiken står kunden för. Om produkten har betalats av kunden måste Hembiobutiken betala tillbaka summan inom 30 dagar efter det att produkten mottagits av Hembiobutiken.

Hos Konsumentverket hittar du en bra sida om Distansavtalslagen.
För lagtexten, besök Rixlex.

Som jag tolkar texten får jag i princip bara packa upp den och titta på den. Inte koppla in den.
Men det är ju lite luddigt.. Med använda kan man ju mena att använda den för dagligt bruk också. Inte bara koppla in och testa hur bilden är..

Redigerat av EatMyRam, 30 december 2005 - 23:37.

Postad 31 december 2005 - 00:19

Evilnils
  • Evilnils
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ja, texten stämmer. Men om du återpackar den skickligt så kan dom ju inte på något sett se att du faktiskt har använt den :)

Jag menar, ska dom ta fingeravtryck på powerknappen eller :)

Som sagt, jag hade använt min Viewpia. . .men jag var noga med att spara all emballage, och nu har jag fått varenda krona tillbaka.

Postad 31 december 2005 - 01:50

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Jag hoppas och tror att du blir nöjd med din LX1a. Det är iallafall jag :)

Om man mejlar nätbutikerna och frågar om man får prova apparaten brukar dom gå med på det om man är försiktig, även om dom uppger annan på sin hemsida.

Om du endå känner dig osäker är här några råd:
Tänk på att när du öppnar lådan behöver du inte dra upp nån tejp utan det räcker med att du lossar handtagen i nederkanten på lådan, sen kan du lyfta locket rakt upp. Slit sen inte upp påsarna utan lossa tejpen försiktigt eller klipp upp den så att du kan packa sakerna om det skulle behövas utan att det märks. Bläddra försiktigt i manualen.

Jag tror att jag skulle klarat packa ihop min LX1a utan att någon skulle kunnat märka att den var provkörd. Jag sökte inte ens in kanalerna på tunern då jag till en början enbart matade den med komponent från digitalbox och HDMI från DVDn.

LYCKA TILL!!

Postad 31 december 2005 - 09:59

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

• 15 622 inlägg
  • 0
plomberade kontakter från fabrik, det skulle alla åf gilla :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.