Alla nätbutker har väl i alla fall ångerrätt. Jag lämnade precis tillbaka en Viewpia till Dusin Home utan problem. Pengarna tillbaka. Se bara till att inte ta sönder och spara allt emballage när du packar upp. Sen testar du den ett par dagar i all försiktighet. Gillar du den inte packar du ner den exakt som du fick den och ringer och säger att du vill utnyttja ångerrätten. Den gäller 14 dagar.
Väsentligt oförändrat skick är det som gäller. Ha det i åtanke vid uppackning.
<{POST_SNAPBACK}>
Från hemmabiobutiken:
Ångerrätt
Citat från Konsumentverket om Distansavtalslagen (se länk nedan):
"Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den."
Enligt Distansavtalslagen får kunden undersöka produkten men inte använda den, då förfaller rätten att ångra sig. För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer Hembiobutiken att debitera kunden de kostnader Hembiobutiken lider för att återställa produkten.
Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Hembiobutiken står kunden för. Om produkten har betalats av kunden måste Hembiobutiken betala tillbaka summan inom 30 dagar efter det att produkten mottagits av Hembiobutiken.
Hos Konsumentverket hittar du en bra sida om Distansavtalslagen.
För lagtexten, besök Rixlex.
Som jag tolkar texten får jag i princip bara packa upp den och titta på den. Inte koppla in den.
Men det är ju lite luddigt.. Med använda kan man ju mena att använda den för dagligt bruk också. Inte bara koppla in och testa hur bilden är..
Redigerat av EatMyRam, 30 december 2005 - 23:37.