Samsung LE32R41BX "Problem"
24 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2006 - 16:54
matte001
-
matte001
-
Rookie
-
6 inlägg
Köpte denna modell för en vecka se´n och är mkt nöjd. Två saker stör mig ngt dock. I en tråd för ett tag se´n nämde någon ett fenomen med fyra ljusa fält på skärmen när den är "helt"(bortsett då från de ljusa fälten) svart. Min TV visar samma sak. Jag antar att skärmen belyses av fyra lampor en i vardera hörn av tv:n och där ljusstrålarna träffar skärmen uppstår dessa fält fullt synliga utan att man behöver anstränga sig för att se dem. Har fler än jag och föregående skribent haft samma problem?
Nr. 2 och det mest störande, hur stänger jag av TV:n?, helt?!! I manualen skrivs att vill man stänga av TV:n helt måste man trycka på ON/OFF knappen på TV:n och vill man försätta den i standby-läge trycker man på ON/OFF knappen på kontrollen och lampan på TV:n lyser med ett fast rött sken. Problemet är att den försätts i standby-läge och lampan lyser även när man stänger av den med knappen på TV:n. Den drar visserligen endast 5 Watt i standby-läge men ändå...
OM den är helt avstängd efter det att jag stängt av den genom att trycka på knappen på TV:n, hur ska jag då veta när den inte är det då standby lampan lyser hela tiden?
Detta låter väl som ett löjligt problem men det är jävligt störande!
Postad 11 januari 2006 - 17:30
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Lysande hörn är väl inte ovanligt på LCD-apparater men vet inte hur mkt man skall tåla och vad som är "normalt". Angående avstängningen så måste du rycka ur sladden ur TV eftersom nätdelen och annan elektronik ändå får ström fastän du stänger av den där fram.
Postad 11 januari 2006 - 18:56
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag köpte också en Samsung 32R41 för en två veckor sedan. Funger bra, den har inga ljusare partier vad jag kan se. Till och med analogkanalar funger bra tycker jag.
Som du säger så står det i manualen att man ska stänga av på tv'n och inte med fjärrkontrollen. Men jag har då inte sett att det skulle var någon skillnad att stänga av den på TV jämfört med fjärrkontrollen!
Har inte hittat de optimala inställningarna ännu, blir lite så att man justera lite varje dag. Kan nog säga att jag har samtliga värden mellan 50 och 60, var ligger ni på för värden?
Vilken färginställning, jag har just nu normal.
Samt så tycker jag att hudtonen går något mot gul, men jag tycker det att svårt att justera bort detta, har försökt att öka den rosa, men jag tycker inte det ger så mycket. Vad har nu för personliga färgjusteringar om ni nu gjort detta?
Sedan som avslut så kan man ju tycka att när fjärrkontrollen ändå har så många knappar som man aldrig använder att man inte kunde ha fått en knapp per ingång, så man slapp att varje gång bläddra igenom samtliga. Samt att jag tycker att det är konstigt att man lagt bildinställning med zoom under luckan.
Men i stort en väldigt bra tv, nog en av de bästa i sin prisgrupp
Postad 11 januari 2006 - 19:36
stellanb
-
stellanb
-
Användare
-
-
222 inlägg
Köpte en 26" LE26R41 till sovrummet och är helnöjd, har inte sett några tendenser till de problem som du beskriver. Funderar på att köpa en LE32R41 till vardagsrummet, men avvaktar nog lite för att se om fler har liknande problem.
Postad 24 januari 2006 - 22:24
LKPG
-
LKPG
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej på er är det någon som har tips om vilka inställningar man borde göra på tv:n för att få en bra bild? har lite svårt att få färgerna att bli bekväma för ögat. kan behöva lite tips. Även för bästa inställningarna för datorn.
Postad 24 januari 2006 - 23:05
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Hej på er är det någon som har tips om vilka inställningar man borde göra på tv:n för att få en bra bild? har lite svårt att få färgerna att bli bekväma för ögat. kan behöva lite tips. Även för bästa inställningarna för datorn.
Ställde samma fråga, särskilt justering av färg hade jag svårt att bedömma, tyckte effekten av justeringen var ganska liten. Jag har mellan 50-60 på samtliga inställningar och färg står på normal. Jag ökade rosa en aning, kommer inte ihåg nu men tror att den ligger på 55. Men det är svårt att få precis såsom man vill ha det, tycker nog att jag vill minska lite på gult också
Redigerat av Unregistered124686ac, 24 januari 2006 - 23:06.
Postad 28 januari 2006 - 13:39
Trumlaren
-
Trumlaren
-
Rookie
-
5 inlägg
Funderar på att köpa denna tv. Var idag inne på HIFI-klubben och Elgiganten. Elgiganten sa att de inte skulle sälja Samsung något mer p g a alla problem de har haft med Tv:n!!! Någon som vet något mer? Samsung har ju fått bra betyg överallt???
Postad 28 januari 2006 - 14:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har haft en 32R41 nu i snart 1 månad, enbart gott att säga om denna. Vad jag vet så har aldrig Elgiganten sålt Samsung LCD, däremot plasma som det är mycket problem med.
Redigerat av Unregistered124686ac, 28 januari 2006 - 14:18.
Postad 28 januari 2006 - 20:05
Hämähäkki
-
Hämähäkki
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Jag tycker att kvalitén på R41/R51 serien är fruktansvärt dålig, hoppas Centralservice inte fixar felet på min fjärde Tv (LE-32R51) så att jag kan skicka tillbaks den igen och begära pengarna tillbaks och köpa en Sharp istället.
Redigerat av Hämähäkki, 28 januari 2006 - 20:07.
Postad 28 januari 2006 - 22:37
LKPG
-
LKPG
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej nu har jag en fråga! är det någon som vet vad detta ljusfenomen är? vet att det kan förekomma ljus i hörnen på lcd men detta med ljus inne i skärmen känns lite fel?!
PICT1351.JPG 577,83K
430 Antal nerladdningar
Postad 29 januari 2006 - 01:14
Hämähäkki
-
Hämähäkki
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
LKPG: Har haft samma sak på min tredje och fjärde Samsung LE-32R51, återförsäljaren (Hembiobutiken) säger att detta är normalt, alltså lite ljusgenomsläpp ifrån bakgrundsbelysningen men jag hade inte nåt sånt i min första och andre (dessa ifrån www.worldofbaccarat.net)
Se min tredje tv (bifogade filen)
Min fjärde är på service, där såg det mer ut som att nån bilstod bakom panelen med strålkastarna på, såpass illa alltså.
Förmodar att CCFL rören eller vad det nu är som belyser panelen ligger monterade på dettavis (Ursäkta kvalitén, lille skakis och rita med touchpad  )
Sen att vissa är helt tokigt förstarka eller ja svaga det är väl nåt en servicetekniker borde kunna åtgärda, tycker jag iaf.
Redigerat av Hämähäkki, 29 januari 2006 - 01:24.
Postad 29 januari 2006 - 14:05
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Köpte min LE40 via Hemmabiobutiken och är supernöjd, har inte sett tendens av dessa ljusfenomen som vissa av er råkat ut för. Hoppas allt löser sig för er.
Till er som funderar köpa denna modell så kan jag garantera att det finns fler nöjda kunder än missnöjda. Tyvärr med sådana här forum så tenderar missnöjda ventilera sig mer, de nöjda sitter ju framför TVn å hänger inte här
Det spelar nog föga roll vilket märke eller modell som du köper, du kommer garanterat att hitta missnöjda ägare av dom också. Så det är bara att rikta in sig på en modell som passar din smak, pris, design, märke mm, sen är det bara att slå till. Man kan inte vänta i all evighet.
Jag struntar i vad andra tycker å tänker osv om denna modell, jag är supernöjd med min TV
och att gå från en 11 år gammal 28" TV som tjöt som en stucken gris i 5 minuter vid varje uppstart
så är det total Harmoni vid varje TVstund nuförtiden:)
Lycka till med era inköp!
//PeO
Postad 29 januari 2006 - 17:33
Hämähäkki
-
Hämähäkki
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Köpte min LE40 via Hemmabiobutiken och är supernöjd, har inte sett tendens av dessa ljusfenomen som vissa av er råkat ut för. Hoppas allt löser sig för er.
Till er som funderar köpa denna modell så kan jag garantera att det finns fler nöjda kunder än missnöjda. Tyvärr med sådana här forum så tenderar missnöjda ventilera sig mer, de nöjda sitter ju framför TVn å hänger inte här
Det spelar nog föga roll vilket märke eller modell som du köper, du kommer garanterat att hitta missnöjda ägare av dom också. Så det är bara att rikta in sig på en modell som passar din smak, pris, design, märke mm, sen är det bara att slå till. Man kan inte vänta i all evighet.
Jag struntar i vad andra tycker å tänker osv om denna modell, jag är supernöjd med min TV och att gå från en 11 år gammal 28" TV som tjöt som en stucken gris i 5 minuter vid varje uppstart så är det total Harmoni vid varje TVstund nuförtiden:)
Lycka till med era inköp!
//PeO
<{POST_SNAPBACK}>
Roligt för dej att du har en av de få väl fungerande. Själv hoppas jag att min LE-32R51 kommer tillbaks i fullt acceptabellt fungerande skick nästa vecka.
Postad 29 januari 2006 - 22:15
Unregistered4877c979
-
Unregistered4877c979
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hallå!
Jag körde samsungen och sharp (LC37GD7E) sida vi sida under en helg och det hjälpte i alla fall mej att välja...
Så mitt tips är att välja ut de två favoriterna som man vill ha. Köp sedan båda och försäkra er om att ni får lämna igen dom. Det underlättar med med ett bra kreditkort om man inte har gott om kontanter
/Håkan
Postad 29 januari 2006 - 23:33
LKPG
-
LKPG
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack för svaren. ska gå o klaga i morgon o hoppas att dom är så pass hjälpsamma att det inte blir något problem att lösa problemet med TV:n. känns så tråkigt med dessa problem när jag har spenderat väldigt lång tid med att försöka reka marknaden och sökt efter den bästa TV:n med ett utseende som jag gillar för en så låg peng som möjligt! Ja handlade TV:n på expert så hoppas att det var värt dom extra kronorna för att få bättre servis!
Postad 30 januari 2006 - 21:21
Hämähäkki
-
Hämähäkki
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Skulle få min bakgrundsbelysning justerad hos service, blir intressant och roligt att se ifall TV:n uppfyller mina förväntningar, dvs. inget tjut, stabil och jämn bakgrundsbelysning och en fläckfri anti-dödpixel panel  mmm..
Postad 15 april 2006 - 17:46
GoBLiN_
-
GoBLiN_
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
köpte en LE32R41B i vintras och märke inte efter en så lång tid att den gav ifrån sig ett svagt men MYCKET störande enfrekvent ljud. frekvensen förändras då ljustyrkan förändras på bilden (hörs väldigt tydligt då ljusstyrke sensorn är på). var då in på power och fick den utbytt... men till min stora förtvivlan så var det samma problem med den nya. nån mer som haft samma problem?
/ Nicke
Postad 19 april 2006 - 08:52
Blistok
-
Blistok
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej!
köpte en LE32R41B i vintras och märke inte efter en så lång tid att den gav ifrån sig ett svagt men MYCKET störande enfrekvent ljud. frekvensen förändras då ljustyrkan förändras på bilden (hörs väldigt tydligt då ljusstyrke sensorn är på). var då in på power och fick den utbytt... men till min stora förtvivlan så var det samma problem med den nya. nån mer som haft samma problem?
/ Nicke
<{POST_SNAPBACK}>
Har exakt samma problem. Brummandet hörs tydligt när man sänker volymen. Hade en Samsung Slimfit CRT innan och den brummade också.
Postad 25 april 2006 - 06:15
Hobit
-
Hobit
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
/ Nicke
<{POST_SNAPBACK}>
Hallå! Har haft 2 st av denna modell i min ägo,bägge hade detta brummande ljud du stör dig på. Modellen är sådan tyvärr. Jag har en annan modell idag,funkar klockrent.
Postad 08 maj 2006 - 10:44
Andres
-
Andres
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
/ Nicke
<{POST_SNAPBACK}>
Har du kommit till rätta med problemet? Lämnat in den för service eller fått en ny på garanti? Har nämligen samma problem med min LE-26R51 som jag haft i ca 2 veckor. På hifiklubben skickade de mig till en TV-reparatör, har inte varit iväg än dock - borde man inte kunna få en ny TV på garantin? /Andres
Postad 20 maj 2006 - 16:52
Pertan81
-
Pertan81
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Ingen som har problem med ljudet på sin LE-32R41?
T.ex när jag kollar på DvD och har stereon på för att få bättre ljud men samtidigt har tvns högtalare på så blir det ett eko. Ungefär som om ljudet från tvns högtalare kommer lite efter.
Postad 20 maj 2006 - 17:52
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har samma sak. Det blir som värst när jag tar ljudet ut från tv:n ljudutgång och tar den via förstärkaren, då blir det ett väldigt eko, och man måste stänga av tv ljudet. Detta är inte så konstigt eftersom ljudet måste gå en extra väg. Bätte blir det om man tar ljudet optiskt från DVD direkt till förstärkaren, då är det bra synkat med bild/ljud på tv:n
Postad 23 maj 2006 - 18:36
olix
-
olix
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
/ Nicke
<{POST_SNAPBACK}>
Hade precis samma problem med min LE32R41BX som jag köpte för ett par veckor sedan. Jag lämnade in den till Centralservice i Göteborg efter några dagar. Fick tillbaka den igår efter att dom bytt nätdelen, men jag hör ingen skillnad alls, fortfarande samma brummande, typ 50Hz. Jag märkte att det blev lite kraftigare när jag monterade TVn på väggfästet. Eftersom jag inte tror att detta oljud kommer att förvinna även om jag lämnar in TVn igen, så blir det nog att öppna upp härligheten själv för att försöka dämpa med diverse gummifötter, silikon och annat trevligt, kan ju inte bli värre än att den går sönder ;-) Ska försöka återkomma med resultat...
Postad 04 juni 2007 - 20:59
Jeuge
-
Jeuge
-
Rookie
-
5 inlägg
LE32R41BX problemen finns tydligen på fler ställen. Min svärmor ser nyhetsmorgon på fyran och hon har samma problem och det är inte hon som surrar. Jag tycker det påminner om någon form av distortion effekt som jag har i ett musikprogram jag håller på med. Det låter lite elektriskt på något sätt och som spräckta högtalare. Svårt att beskriva men det grötar till rösterna och är störande.
Har upplevt lite av samma problem med dåliga ljudsladdar mellan datorn och stereon. Jag pratade med några datakillar på jobbet och de pratade om jordfel och nån galvanisk pryl som jag inte kom ihåg vad den heter.
Vet inte hur jag ska agera mot samsung eller on off i detta fall eftersom jag vet av erfarenhet hur det kan vara.
En kompis hade problem med ljudet till sin philips 42". Ljudet som han problem med lät som en svärm på 2 miljoner syrsor. Men teknikern tyckte det var normalt och gav rådet att höja volymen
Postad 04 juni 2007 - 21:06
Jeuge
-
Jeuge
-
Rookie
-
5 inlägg
Ett tiläggg är att även på denna tvaparat ändras ljudet när man skiftar i meny instälnningarna. Det räcker även att slå av eller på vissa av de olika teknikerna med brusreducering så ändras burret. Sen kör man igång dvdn igen och då är det tillbaka mer konstant burr surr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|