Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC-40IE11

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Viewpia LC-40IE11 (TV) 0 (0) Inga priser

Postad 14 February 2006 - 22:17

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tyckte det kunde vara på sin plats att starta en tråd om denna Viewpia modellen oxå :P :D

Jag har jämnfört Viewpia LC-37IE11 med Viewpia LC-40IE11 och det skall inte vara något som skiljer dem åt utan just det yttre och sizen såklart :D

Specen som står på Dustin hemsida ger jag inte mycket för. Den verkar inte stämma alls..
Kollade på Viewpias hemsida och där var den exakt som Viewpia LC-37IE11.

Nåväl jag har iaf beställt denna maskin nu och förväntar mig att den kommer till mig på fredag!! :D
Min kompis har en Viewpia LC-37IE11 stående hos sig och är väldigt nöjd med sin.
Han kör idag VGA till sin Viewpia och DVI till sin 20" datorskärm?? ;)

Då jag bor i en ganska liten 2:a kommer jag använda denna 40" som huvudskärm.
Jag kommer köra DVI via min hFX Mcubed HTPC och FloppyDTV till 40" och sedan köra DVI till min 20" skärm oxå. Jag har ett XFX 7800GT kort med dubbla DVI :D , jag har för mig att jag läst att det skall vara ganska lätt att köra pixelmappat med detta kort.. :P :lol:

Just nu har jag dock ingen FloppyDTV..ÄN!! Så jag kör med en vanlig Comhem box.

Det kommer spelas en del på den kan jag tänka mig men det blir ju mycket annat oxå.

Japp det kommer komma bilder, tester och diverse info om denna, när tiden finns där :D

*reminder to myself

Buy DiNovo Media Desktop :D :D

Bifogad fil(er)

Redigerat av Nixxdorf, 14 February 2006 - 22:17.

Postad 21 February 2006 - 09:35

noose
  • noose
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hur har det gått? Har du fått skärmen ännu? Bilder? :angry:

Bifogad fil(er)

Redigerat av noose, 21 February 2006 - 09:45.

Postad 22 February 2006 - 16:17

noose
  • noose
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Bumpilibump!

Ingen som har sett denna live??

Postad 23 February 2006 - 18:59

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Då har man haft denna LCD i en vecka snart..

Första intrycket var att den var stor! Alltså själva tvn inte bara skärmen.. :)

Eftersom OS hockeyn precis hade börja så kasta vi bara upp den på tv bänken, in med scarten från min Comhembox. ( fullscart )

Bilden blev bra! inga släpningar som jag var rädd för till en början.
Har även kollat mycket fotboll och inte heller där kan man klaga på några släpningar. :P

Jag kör DVI till min HTPC ( XFX GeForce 7800GT ) och kan i princip köra vilka upplösningar jag vill.
Har inte testa 1366*768 än, då måste jag tweeka lite med Powerstrip och det har jag inte gjort än.
Jag kör 1024*768 just nu, för det är behagligast för ögonen.

Jag använder min LCD som första skärm och har en 20" skärm som spelar lite på som andra skärm.

När jag kör DVD filmer direkt från min Htpc så är bilden Perfekt!!!!! :D

Meeeeeeeeeeeeen!!!!!!!

När jag kör från min digitalbox så uppkommer ett rosa sken på ca 10cm på övredelen av skärmen.
Det är väldigt svagt och svårt att se, men det syns lite på mina bilder i mitt arkiv. Det som annars skall vara en svart blir rosa :unsure:

Detta är dock inget större problem, för det är inte så ofta som det syns på skärmen.
Visa sändningar är det tydligare än på andra dock... :D

Eftersom detta inte förekommer från in htpc så måste jag anta att det är från min digitalbox eller att det är dåliga kablar..

Alltså det är inte fel på skärmen utan det är mina prylar runt om...
Jag har testat att byta scart men icke..

Kan det vara Digitalboxen?? ( Humax CX-FOX C )

Jag kommer att köpa en FloppyDTV som skall in i min Mcubed HTPC.. Hoppas att ta bort eventuella störningar med hjälp av den.. även en ny antennkabel!

För övrigt tycker jag TVn är värd sina pengar!! :D

Samma fjärr som till 37"

Har lirat lite BF2 och FarCry på den... Det är nice som f_n!!

*kommer fylla på med mer info när jag har lust o tid :lol:

Redigerat av Nixxdorf, 23 February 2006 - 19:01.

Postad 24 February 2006 - 01:40

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Hmmm, kikade lite i 32"- och 37"-tråden där nån klagade på riktigt dålig betraktningsvinkel på 37-tummaren.
Nixxdorf, är detta fallet även på 40-tummaren? :unsure:

Mvh Henke

Postad 25 February 2006 - 13:12

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Såg på Viewpias hemsida att dessa skärmar ska ha inbyggd dvb mottagare, stämmer det? http://www.indtek.co...product1_12.php

Väljer mellan denna och DiBoss LT-40H5LPH och jag undrar om någon sett dessa två och kan jämföra? Har en DiBoss LT-26H5LPH och den är okej, vad som talar för DiBoss är att den har 3 års garanti, hur är det på Viewpian? Sedan vet jag att det går bra att köra htpcn via dvi-hdmi, vilket verkar vara problem på vissa plasma apparater med det kanske LCD inte lider av?

//P

Postad 25 February 2006 - 13:13

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hmmm, kikade lite i 32"- och 37"-tråden där nån klagade på riktigt dålig betraktningsvinkel på 37-tummaren.
Nixxdorf, är detta fallet även på 40-tummaren?  :P

Mvh Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det tycker jag verkligen inte att det är. Tvärtom blev jag imponerad av att det var så bra bild!!

Om jag vill utesluta eventuella dåliga kablar och dåliga digitalboxar så kör jag igång en film från datorn och där är bilden extremt fin!! :)

Jag har lagt en beställning på en FloppyDTV som kommer in nästa vecka... Då kan jag se ifall mitt " rosa" fenomen försvinner.

*Glömde helt! Min polare har en Viewpia 37" och det är mycket sämre betraktningsvinkel på hans ex än på min 40"... han e lite lack för det faktiskt :wub: :( :D

Redigerat av Nixxdorf, 25 February 2006 - 13:30.

Postad 25 February 2006 - 13:28

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Såg på Viewpias hemsida att dessa skärmar ska ha inbyggd dvb mottagare, stämmer det? http://www.indtek.co...product1_12.php

Väljer mellan denna och DiBoss LT-40H5LPH och jag undrar om någon sett dessa två och kan jämföra? Har en DiBoss LT-26H5LPH och den är okej, vad som talar för DiBoss är att den har 3 års garanti, hur är det på Viewpian? Sedan vet jag att det går bra att köra htpcn via dvi-hdmi, vilket verkar vara problem på vissa plasma apparater med det kanske LCD inte lider av?

//P

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte min från Dustin och den har inte DVB mottagare, tror inte dessa modeller kommer till Sverige ?

Jag kör DVI till min skärm vilket fungerar ypperligt! ( XFX 7800GT )

Garanti?? hittar inte mina papper just nu.. får nog återkomma i det fallet :P

Postad 25 February 2006 - 16:51

pgpg
  • pgpg
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Går det att justera bakgrundsbelysningen på den här modellen?

Sen undrar jag ifall det går att välja källa direkt med bara ett knapptryck på fjärren eller ifall man måste trycka flera gånger för att bläddra igenom olika ingångar.

Postad 25 February 2006 - 23:31

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Mycket intressant tråd detta, har nämligen själv bestämt mig för denna TV nu efter mycket velande fram och tillbaka. Den finns dessutom i lager vilket underlättar saken när man tittar hos Dustin. Tänkte förresten också passa på att fråga om en digitalbox som jag sett som verkar vara billig oc hbra. DILOG DIGITALBOX DT-355 som kostar 995 kr hos Dustin och fick utmärkelse i M3 som bästa köp. Någon som har erfarenhet av denna digitelbox och vill dela med sig om ifall det är ett bra köp eller inte? Hoppas at det kommer fler recensioner av denna TV med. Gärna från folk som spelar xbox/xbox 360.

Postad 26 February 2006 - 00:11

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Nej det tycker jag verkligen inte att det är. Tvärtom blev jag imponerad av att det var så bra bild!!

*Glömde helt! Min polare har en Viewpia 37" och det är mycket sämre betraktningsvinkel på hans ex än på min 40"... han e lite lack för det faktiskt 

Underbart! :) (Fast tråkigt för din polare förstås...)

Kom på ett par frågor till, Nixxdorf (hoppas d e okej):

Hur e d me bildminnet? E d ett globalt eller finns det separata inställningsmöjligheter för varje ingång?
Vore ju trevligt att slippa ändra bildinställningar varje gång man växlar från hdmi till RGB-scart till komponent osv...

Hur e svärtan? Normal för en LCD eller bättre/sämre.
(Sin City ska visst va en bra referensfilm för att undersöka svärtan. Om den filmen ser ok ut så är svärtan och förmågan att återge detaljer i mörka områden fullt tillräcklig - för mig iaf! :P)

Mvh Henke

Postad 27 February 2006 - 09:12

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

//P

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte min från Dustin och den har inte DVB mottagare, tror inte dessa modeller kommer till Sverige ?

Jag kör DVI till min skärm vilket fungerar ypperligt! ( XFX 7800GT )

Garanti?? hittar inte mina papper just nu.. får nog återkomma i det fallet :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Kommer Viewpia med DVB-T och CA i april.. Inte denna modell dock.. De som kommer ligger uppe på vår webb..

Gällande garanti.. Viewpia ger 2 års garanti på sina produkter.. Men man har som konsument alltid 3 års reklamationsrätt..oavsett märke..

mvh
Anders

Postad 27 February 2006 - 11:41

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Nixxdorf några frågor om TV:n. Kan vi få lite fler bilder på den tro så man ser lite bättre hur den ser ut i hemmiljö? Sedan undrar jag oxå om den stödjer pixelmappat 1:1 och hur man i sådana fall får till det? Är novis på det området så all tips och hjälp där uppskattas :)

Fråga till Anders från Dustin om den nya viewpia-modellen. Vet du något om storlek på den och pris? Samt vad exakt innebär CA-modul och inbyggd DVB-T-mottagare jämfört med nuvarande modeller? Är det tillräckligt stora förbättringar jämfört med nuvarande modeller för att det ska vara värt att vänta lite extra? Börjar smått hata den här djungeln då det alltid kommer nya grejor hela tiden när man äntligen bestämt sig vilket gör att man blir velig igen :)

Postad 27 February 2006 - 11:43

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Nixxdorf några frågor om TV:n. Kan vi få lite fler bilder på den tro så man ser lite bättre hur den ser ut i hemmiljö? Sedan undrar jag oxå om den stödjer pixelmappat 1:1 och hur man i sådana fall får till det? Är novis på det området så all tips och hjälp där uppskattas :)

Fråga till Anders från Dustin om den nya viewpia-modellen. Vet du något om storlek på den och pris? Samt vad exakt innebär CA-modul och inbyggd DVB-T-mottagare jämfört med nuvarande modeller? Är det tillräckligt stora förbättringar jämfört med nuvarande modeller för att det ska vara värt att vänta lite extra? Börjar smått hata den här djungeln då det alltid kommer nya grejor hela tiden när man äntligen bestämt sig vilket gör att man blir velig igen :)

<{POST_SNAPBACK}>

CA-modul och DVB-T mottagare innebär inbyggd digitalbox med plats för boxer-kort så man kan se även betalkanaler alltså...

tror den ligger uppe på sidan och kommer vara 32, 37 och 40...men checka dustinhome.se

Postad 27 February 2006 - 11:47

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
slowmove tack för det snabba svaret :) Men då innebär det alltså inga större förändringar om jag förstått saken rätt och om jag då skaffar en seperat digitalbox som DILOG DIGITALBOX DT-355 så fyller den samma funktion som CA-modul och inbyggd DVB-T-mottagare? Tror jag kör vidare med min planering nu, ska bara försöka hitta lite fler omdömmen om ovanstående digitalbox.

Postad 27 February 2006 - 11:54

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
exakt, om man inte bryr sig om att det blir en liten låda vid sidan om kan man lika gärna köpa en tv utan och en box vid sidan om...

Postad 27 February 2006 - 14:16

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
[/quote]

Hej,

Kommer Viewpia med DVB-T och CA i april.. Inte denna modell dock.. De som kommer ligger uppe på vår webb..

Gällande garanti.. Viewpia ger 2 års garanti på sina produkter.. Men man har som konsument alltid 3 års reklamationsrätt..oavsett märke..

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Anders, ni som säljer både DiBoss och Viewpia, har du kunnat bilda dig någon uppfattning beträffande bildkvaliteten dessa två emellan?

Mvh

P

Postad 27 February 2006 - 16:47

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
[quote name='Petta' date='Feb 27 2006, 15:16 ']
[/quote]

Hej,

mvh
Anders

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Anders, ni som säljer både DiBoss och Viewpia, har du kunnat bilda dig någon uppfattning beträffande bildkvaliteten dessa två emellan?

Mvh

P

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Hej,

Vill inte säga att den ena är bättre än den andra egentligen.. Både Diboss och Viewpia anser jag vara bra TV-apparater till de priser de ligger på..

Om man ska köpa en "noname-TV" är mitt tips att kolla om företaget som tillverkar TV:n har egen tillverkning eller om de bara "lablar" vad som helst..

En del "tillverkare" letar överallt efter billiga apparater.. När de hittar ett gäng köper de in dem och sätter sin logga på.. Medans andra har egen tillverkning..och mao en helt annan koll på sina produkter..

Både Viewpia och Diboss är avknoppningar från LG och bägge har egna fabriker.. Kan vara bra att veta..

Är tyvärr en djungel att köpa platt TV.. Men läs på på de olika forumen (som detta).. så tror jag du hittar rätt!

mvh
Anders

Postad 27 February 2006 - 23:38

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

*Glömde helt! Min polare har en Viewpia 37" och det är mycket sämre betraktningsvinkel på hans ex än på min 40"... han e lite lack för det faktiskt 

Underbart! :D (Fast tråkigt för din polare förstås...)

Kom på ett par frågor till, Nixxdorf (hoppas d e okej):

Hur e d me bildminnet? E d ett globalt eller finns det separata inställningsmöjligheter för varje ingång?
Vore ju trevligt att slippa ändra bildinställningar varje gång man växlar från hdmi till RGB-scart till komponent osv...

Hur e svärtan? Normal för en LCD eller bättre/sämre.
(Sin City ska visst va en bra referensfilm för att undersöka svärtan. Om den filmen ser ok ut så är svärtan och förmågan att återge detaljer i mörka områden fullt tillräcklig - för mig iaf! :D)

Mvh Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Bildminnet har jag inte testa så mycket än.. har lite strul med datorn tyvärr :(

Svärtan?? Ja vad skall jag säga om den.. tycker den är bra. Skall testa med SinCity nån dag..
Jag har som sagt en litet problem med min Digitalbox tror jag iaf.. '
Får ibland ett rosa/rödaktigt skimmer överst på skärmen.. i vissa sändningar. Kan inte riktigt hitta någon direkt felkälla. Som sagt så kommer nog min FloppyDTV-C inom kort å då kan jag säga ifall detta fenomen försvinner.

Postad 27 February 2006 - 23:42

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Nixxdorf några frågor om TV:n. Kan vi få lite fler bilder på den tro så man ser lite bättre hur den ser ut i hemmiljö? Sedan undrar jag oxå om den stödjer pixelmappat 1:1 och hur man i sådana fall får till det? Är novis på det området så all tips och hjälp där uppskattas :(

Fråga till Anders från Dustin om den nya viewpia-modellen. Vet du något om storlek på den och pris? Samt vad exakt innebär CA-modul och inbyggd DVB-T-mottagare jämfört med nuvarande modeller? Är det tillräckligt stora förbättringar jämfört med nuvarande modeller för att det ska vara värt att vänta lite extra? Börjar smått hata den här djungeln då det alltid kommer nya grejor hela tiden när man äntligen bestämt sig vilket gör att man blir velig igen :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skall fixa såfort jag får tag i en card-reader.. :D
Pixelmappat? ja jo hur är det nu med det igen.. jag vet faktiskt inte om den stöder det för jag har inte provat. ( vet inte hur man skall göra för att få det att funka korrekt, vågar knappt pilla på dessa inställningar på grafikkortet ) Men jag kunde köra alla andra inställningar :D Gillade 1280*1024 bäst dock, var bekvämast för ögat.

Postad 28 February 2006 - 20:14

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Nixxdorf kan du ta mått på TV:n din tror du? Jag sitter och letar lämpliga TV-bänkar på bland annat IKEA, men hittar ingen storlek på 40". Enligt dustin är 37" 1045 mm och flesta TV-bänkar ligger runt 1200 mm, kan bli lite tight med utrymme om man säger så. Vore verkligen uppskattat om du kan kolla måtten i manualen eller något. Ska googla efter viewpias hemsida och se om något går att hitta där.

Postad 02 March 2006 - 19:49

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Nixxdorf kan du ta mått på TV:n din tror du? Jag sitter och letar lämpliga TV-bänkar på bland annat IKEA, men hittar ingen storlek på 40". Enligt dustin är 37" 1045 mm och flesta TV-bänkar ligger runt 1200 mm, kan bli lite tight med utrymme om man säger så. Vore verkligen uppskattat om du kan kolla måtten i manualen eller något. Ska googla efter viewpias hemsida och se om något går att hitta där.

<{POST_SNAPBACK}>

Klart! H74 B124 D12 Foten: 25*75

En stor tv e det allt! :huh:

Men jag är inte riktig nöjd med denna tv än... skall tilläggas! läs mina ovanstående inlägg..
Har inte fått min FloppyDTV än..

Postad 13 March 2006 - 23:40

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Hur går det, Nixxdorf? Har du fått FloppyDTV:n än? Vill ju gärna veta om du får bukt med dina rödrosa störningar uppe på skärmen...

Keep us posted!

Mvh Henke

Postad 14 March 2006 - 12:27

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
hej hej

är denna tv bättre/sämre än LG RZ-42PX4RV

vad är bättre/sämre mvh johan

Postad 16 March 2006 - 20:22

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hur går det, Nixxdorf? Har du fått FloppyDTV:n än? Vill ju gärna veta om du får bukt med dina rödrosa störningar uppe på skärmen...

Keep us posted!

Mvh Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Det vill jag oxå!! :) :(
Webhallen skulle skickat den för snart tre veckor sen! Vad tror ni händer? Jag ringer och frågar vart den blir av, då säger dom att logistikavdelningen inte hittar min FloppyDTV!!

Man blir så för_annad! ;)

Har beställ den från Datorbutiken.com men den fanns inte på lager.

Håll ut, det är på gång!

Postad 17 March 2006 - 17:15

pgpg
  • pgpg
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av närbild på fjärrkontrollen.
Dessutom undrar jag ifall det är justerbar backlight på denna?

Postad 22 March 2006 - 22:54

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Justerbart backlight?? Hmm det vet jag inget om. Vad skall det heta typ?

* Får min FloppyDTV imon!! ;)

Det är samma fjärr som till 37"

Bifogad fil(er)

Redigerat av Nixxdorf, 22 March 2006 - 22:54.

Postad 23 March 2006 - 08:45

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Det är det inte tyvärr..

mvh
Anders

Postad 23 March 2006 - 09:00

pgpg
  • pgpg
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Tack så mycket för bilden. Det jag ville se var ifall det fanns olika knappar för att välja olika input. Det verkar det ju tyvärr inte finnas.

Postad 06 April 2006 - 19:02

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Då skall vi se:

De rosa aktiga skenet som jag hade överst på min skärm vid vissa sändningar och vissa kanaler , finns inte längre!! :)

Det verkar som min Digitalbox och min scart inte var tillräckligt bra.

Nu med FloppyDTV så är det KANON bild!!
Jag är riktigt nöjd med denna LCD! Det enda som e lite sådär är utseendet, men smaken e som baken :( Det viktiga för mig är just användarvänligheten, och den e riktigt bra för mina behov.

Jag har min HTPC igång dygnet runt i princip och har nästan alltid igång Mytheatre.

Postad 06 April 2006 - 20:40

noose
  • noose
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Håller med om att det inte är en skönhet men priset är riktigt bra för en 40" LCD. Står mellan denna och Q400 :)

Postad 09 April 2006 - 21:58

Robyboreto
  • Robyboreto
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag är riktigt nöjd med denna LCD! Det enda som e lite sådär är utseendet, men smaken e som baken  :) 
Det viktiga för mig är just användarvänligheten, och den e riktigt bra  för mina behov.

Skulle vara superschyst om du kunde plåta tv:n och lägga upp lite bilder här så man kan bilda sig en uppfattning om hur tv:n gör sig på plats.

Postad 11 April 2006 - 17:14

Unregisteredcaabd87f
  • Unregisteredcaabd87f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Nixxdorf: Hej! Du verkar nöjd med Tv:n! Hur är bilden vid snabba panoreringar? Blir det suddigt eller flyter det fint som om TV:n skulle vara utrustad med "natural motion" eller liknande?

Postad 11 April 2006 - 18:43

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Nixxdorf: Hej! Du verkar nöjd med Tv:n! Hur är bilden vid snabba panoreringar? Blir det suddigt eller flyter det fint som om TV:n skulle vara utrustad med "natural motion" eller liknande?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder min LCD som primär bildskärm och spelar väldigt mycket på den :P :blink: ( tills axlarna inte pallar mer :) , man sitter inte så skönt i en soffa )

Jag har inte sett några som helst tendenser till att den skulle vara släpningar eller liknande. Kollar mycket fotboll och hockey oxå för den delen.

Bilden e skarp! Jag kan bara jämföra med Viewpia 37" då min polare har en sådan. Han har ganska blått sken när man kollar från sidan, jag har inget blått sken alls :ph34r:
Det var en grym skilland på vilket digitalbox du använder och självklart scart.
Jag installera en FloppyDTV och det var en sån grym skilland!

Är väldigt nöjd just nu med min LCD!

Redigerat av Nixxdorf, 11 April 2006 - 18:44.

Postad 11 April 2006 - 21:21

Unregisteredcaabd87f
  • Unregisteredcaabd87f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Tack för svaret! Man kanske skulle slå till... Var inne på en Samsung R51 först, men den kostar 2000 kr mer och har den gamla PVA-panelen istället för den nya SPVA-panelen som LC40IE11 har, enligt Dustin. Fast Samsungen har nog bättre elektronik.

Postad 21 April 2006 - 11:53

Charlatan
  • Charlatan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det finns inga fler som har köpt denna TV och kan dela med sig av sina erfarenheter? Med tanke på priset borde en hel del ändå köpt den tycker man.

Nixxdorf: hade du det där rosa skenet även i analoga sändningar?

Postad 25 April 2006 - 19:50

Nixxdorf
  • Nixxdorf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det finns inga fler som har köpt denna TV och kan dela med sig av sina erfarenheter? Med tanke på priset borde en hel del ändå köpt den tycker man.

Nixxdorf: hade du det där rosa skenet även i analoga sändningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Körde aldrig analogt. Men det var absolut min Box eller scarten som var felkällan till problemet.
Bilden är grym och väldigt bra svärta tycker jag :(

Postad 30 May 2006 - 16:39

Unregistered3bf3e665
  • Unregistered3bf3e665
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det skulle jag också vilja veta :(
Hittade den här tv:n igår och blev sugen. Priset är riktigt bra och den verkar helt ok.

Nixxdorf kan du bekräfta vilka anslutningar det finns på den ? Har sett lite olika bud på olika sidor.

1x VGA
1x Komponent
1x DVI (HDMI)
2x Scart varav endast 1 är RGB.
1x S-Video

Postad 29 June 2006 - 11:42

barbapapa
  • barbapapa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hur fungerar HDMI-DVI adaptern, är det en speciell för viewpia som kan ta in digitalt ljud från t.ex en DVD med HDMI via DVI-ingången på TV:n?

Eller är adaptern en helt vanlig Clas Ohlson (149:-)adapter där ljudet försvinner?

/Daniel

Postad 11 July 2006 - 22:12

Unregisteredf9606dfb
  • Unregisteredf9606dfb
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej

Beställde denna LCD-TV tidigare ikväll ifrån Dustin, förhoppningsvis har jag den hemma på torsdag eller fredag.

Bestämde mig snabbt efter att ha vart en tur hos en kompis efter jobbet, han har denna modellen och jag var väldigt nöjd med bilden den presterar.... inte den minsta tendens till eftersläpningar i bilden, väldigt djup och bra svärta, skarp och behaglig bild.

Tyckte dock att bilden var aningen för röd i färgerna men det går säkert att justera.

Ska försöka skriva en liten recension när jag fått hem och ställt in den ordentligt :rolleyes:

Postad 16 August 2006 - 12:39

zenke
  • zenke
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej en fråga, väger tvn verkigen 58kg?

Postad 16 August 2006 - 15:16

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hej en fråga, väger tvn verkigen 58kg?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du beställt den och det står så hos posten så är det vikten med pall som anges.

Mvh
Micke

Postad 16 August 2006 - 15:23

zenke
  • zenke
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ne har inte beställt den men funderar på den, men väger den 58kg så känns det lite väl tungt då andra 40" lcd verkar väga runt det halva :) Orkar ni som har den lyfta den? :D

Postad 16 August 2006 - 15:27

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Ne har inte beställt den men funderar på den, men väger den 58kg så känns det lite väl tungt då andra 40" lcd verkar väga runt det halva :) Orkar ni som har den lyfta den? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har den inte men skulle gissa ca 35-38kg på den...58 är som sagt antagligen med pall.

Postad 17 August 2006 - 12:28

zenke
  • zenke
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej igen är ni säkra på att den har S-PVA panel dustin verkar inte veta det :)

Redigerat av zenke, 17 August 2006 - 13:53.

Postad 17 August 2006 - 15:00

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Denna tror jag inte är S-PVA utan det är LC-40IEA3 som är S-PVA.

Mvh

Micke

Postad 17 August 2006 - 15:21

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Snabb och dum fråga;
Är S-PVA panelen något positivt? Och har hela LC/LN-xxIEA3 serien samma panel?

Postad 17 August 2006 - 15:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Snabb och dum fråga;
Är S-PVA panelen något positivt? Och har hela LC/LN-xxIEA3 serien samma panel?

<{POST_SNAPBACK}>

S-PVA ska vara positivt då det är en "nyare" panel än den CCFL som troligen sitter i LC-40IE11.

LC/LN-xxIEA3 bör riimligen vara samma panel rakt igenom då det är samma specifikationer förutom storlekarna.

Mvh

Micke

Postad 17 August 2006 - 17:07

zenke
  • zenke
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Men som det har sagt i någon annan tråd, tvn har 178 grader betraktningsvinkel angiven borde det inte vara s-pva panel då?

Postad 17 August 2006 - 17:41

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Men som det har sagt i någon annan tråd, tvn har 178 grader betraktningsvinkel angiven borde det inte vara s-pva panel då?

<{POST_SNAPBACK}>

Instinkten svarar ja, men jag vågar inte lova ngt.....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.