Alla audiofiler,
i dagsläget kör jag single-wire (AQ Bedrock) mellan Arcam DiVA A90 och Audiovector Mi3 Super
och har nu börjat titta lite på en framtida uppgradering. Ser följande intressanta möjligheter:
1) Uppgradera högtalarna till Signature-modellen
2) Bygga på med fler slutsteg för bi- eller tri-ampning
3) Bygga på med 2 monoblock (och kanske samtidigt terminera om Bedrock:en till bi-wire)
Eftersom grejjerna är ganska nya i dagsläget så tror jag att punkt 2 eller 3 känns mest intressant
det närmaste året. Fast vilket av dom tre alternativen skulle ge mest välljud tycker ni?
Min tanke är följande:
1) är klockren, bara att uppgradera
2) bygger inte in mej i ett hörn, det är ju i rätt riktning
3) bygger jag på med två monoblock (NuForce eller ICE) och sedan i framtiden vill utöka till tri-ampning så
blir det 4 monoblock till -> dyrt
Så om jag vidareutvecklar punkt 2 så ser jag följande alternativ:
[a] Arcam DiVA P90, 2 stycken (och chaina dem)
[b] Arcam DiVA P1000 (och använd 6 kanaler till frontarna)
[c] Rotel RMB-1077 (med de omtalade ICE-modulerna)
[d] andra förslag?
Tjaa, nu är jag mycket nyfiken på vad ni tycker! Good or bad? Andra ideér? Ris och ros emottages,
tar inget personligt
/Laz
i dagsläget kör jag single-wire (AQ Bedrock) mellan Arcam DiVA A90 och Audiovector Mi3 Super
och har nu börjat titta lite på en framtida uppgradering. Ser följande intressanta möjligheter:
1) Uppgradera högtalarna till Signature-modellen
2) Bygga på med fler slutsteg för bi- eller tri-ampning
3) Bygga på med 2 monoblock (och kanske samtidigt terminera om Bedrock:en till bi-wire)
Eftersom grejjerna är ganska nya i dagsläget så tror jag att punkt 2 eller 3 känns mest intressant
det närmaste året. Fast vilket av dom tre alternativen skulle ge mest välljud tycker ni?
Min tanke är följande:
1) är klockren, bara att uppgradera
2) bygger inte in mej i ett hörn, det är ju i rätt riktning
3) bygger jag på med två monoblock (NuForce eller ICE) och sedan i framtiden vill utöka till tri-ampning så
blir det 4 monoblock till -> dyrt
Så om jag vidareutvecklar punkt 2 så ser jag följande alternativ:
[a] Arcam DiVA P90, 2 stycken (och chaina dem)
[b] Arcam DiVA P1000 (och använd 6 kanaler till frontarna)
[c] Rotel RMB-1077 (med de omtalade ICE-modulerna)
[d] andra förslag?
Tjaa, nu är jag mycket nyfiken på vad ni tycker! Good or bad? Andra ideér? Ris och ros emottages,
tar inget personligt
/Laz
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Stereoförstärkare
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?