Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iMON vfd display

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Soundgraph iMon PAD (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 01 april 2006 - 12:12

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Tjena!

Skaffade mig ett fjärkontrollkit från iMON för ett tag sedan, jag kopplade in enligt bruksanvisning (Usb till moderkortets usb-anslutning, samt till ON/OFF och nätaggregat). Funkar riktigt bra men tycker inte om att displayen alldrig släcks ner, inte ens när datorn avslagen.

Någon annan som har en iMON som fungerar på annat sätt, eller om det skall vara så här?

Antar att man kan koppla ifrån mellananslutningen mellan moderkort och nätdel, men då blir man väl av med vissa funktioner?

/Andreas

Postad 01 april 2006 - 16:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Skaffade mig ett fjärkontrollkit från iMON för ett tag sedan, jag kopplade in enligt bruksanvisning (Usb till moderkortets usb-anslutning, samt till ON/OFF och nätaggregat).  Funkar riktigt bra men tycker inte om att displayen alldrig släcks ner, inte ens när datorn avslagen.

Någon annan som har en iMON som fungerar på annat sätt, eller om det skall vara så här?

Antar att man kan koppla ifrån mellananslutningen mellan moderkort och nätdel, men då blir man väl av med vissa funktioner?

Japp, den lever på "Standby Power" så länge PSUt har ström, vill du ha den nersläckt får du (troligen) modda den så att VFDn tar ström från ett av PSUts molex, istället för moderbordskabeln, eller se till att VFDn rensas innan datorn stängs ner.

Redigerat av frollic, 01 april 2006 - 16:22.

Postad 03 april 2006 - 10:04

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Det finns en inställning för displayen där du fritt kan välja vilken text som skall visas när den datorn är avslagen. Jag gillar inte heller när den lyser hela tiden så jag raderade helt enkelt texten som visas. Hade varit fint om den t.ex kunnat visa datum och tid istället men eftersom datorn är avslagen finns ingen dynamisk information att visa utan displayen visar bara den text som lagrats i dess egna minne.

Lösningen är alltså att radera stand by- texten.

Redigerat av Snurrbo, 03 april 2006 - 10:05.

Postad 03 april 2006 - 16:52

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Tack för tipsen! Hade precis tänkt att ta fram tången och klippa lite i datorn men nu nöjer jag mig med att radera dessa rader, att jag inte tänkte på det själv... :-)

/Andreas

Postad 03 april 2006 - 19:04

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0
dåligt av imon att det är så.. det sittar redan logikkrets på den för att avkoda poweron signal då kunde de lika gärna lagt in en klocka oxo som synka mot imon programmet...

Postad 03 maj 2006 - 22:31

Desmo no1
  • Desmo no1
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vet någon vad det är för skillnad på fjärrkontrollen mellan iMon VFD och iMon 2.4G DT? Kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska ha. Egentligen skulle jag vilja ha både VFD:n och radiofunktionen.

/Daniel

Postad 03 maj 2006 - 22:48

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0
den senare går via RF

Postad 04 maj 2006 - 00:14

Desmo no1
  • Desmo no1
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jo, men jag tänkte mer knappfunktionerna, fjärrarna ser helt olika ut.

Postad 04 maj 2006 - 12:18

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0
RF versionen, som är mindre har en "shift"-knapp. Den ger dig allså samma funktionlitet som den större men med färre knappar. Nackdelen är att det blir lite jobbigt att byta mellan de olika funktioenra eftersom man måste trycka ner shift-knappen hela tiden...

Postad 29 september 2006 - 23:56

Unregistered94de2195
  • Unregistered94de2195
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan man använda denna för att styra sina andra apparater eg. AV receiver, projector, tv etc. ??

Funktionerna för att styra sin HTPC verkar ju bra. Men skall man få bort alla de andra fjärrkontrollerna......

Vad jag skulle tro att man vill göra är att låta knapparna på imon fjärren spela upp macron. Tex on knappen sätter inte bara på HTPCn utan även projen och av recveivern samt ställer in dessa i rätt lägen.

Tack sam för info från någon som provat.

Andra produkter där detta är möjligt är också av intresse...

/h.

Redigerat av Unregistered94de2195, 29 september 2006 - 23:57.

Postad 30 september 2006 - 08:01

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Tyvärr går den medföljande fjärren ej att programmera... Kör själv med en Nad HTR2 (rejäl o mkt bra) som jag istället bl.a. programmerat med de funktioner jag behöver från imon:ens fjärr, där finns det macron mm...

Postad 30 september 2006 - 08:59

Unregistered94de2195
  • Unregistered94de2195
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Andy!

Tack för dit snabba svar.
Så du har "lärt" din Nad fjärr att skicka de signalerna som IMON skickar till datorn?

Någon som känner till en lösning som kan spela upp macron från datorn som skickar ut nya IR kommandon till tex projektorn.
* Hårdvara med IR sändare
* Program som kan förstå det inkommande IMON kommandot och trigga macron

Postad 30 september 2006 - 15:17

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

dåligt av imon att det är så.. det sittar redan logikkrets på den för att avkoda poweron signal då kunde de lika gärna lagt in en klocka oxo som synka mot imon programmet...

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med att den självklart borde haft klocka.... Vad tänkte de med egentligen ;) Men det kommer en uppdaterad version som har klocka när datorn är helt avstängd B) (står på deras OEM-websidor om det)

Postad 30 september 2006 - 19:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Någon som känner till en lösning som kan spela upp macron från datorn som skickar ut nya IR kommandon till tex projektorn.
* Hårdvara med IR sändare
* Program som kan förstå det inkommande IMON kommandot och trigga macron

Girder, förutsatt att den har stöd för IMON-fjärren.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.