Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40R7XB

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 april 2006 - 18:27

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
I ett försök att det inte skall uppstå oöverskåderliga monstertrådar på uppåt 1400-1500 (eller fler) inlägg så hade jag här på försök testa ett nytt sätt att bygga upp en Officiell Tråd.

Sättet jag tänker mig är att försöka skapa någon form av innehållsförteckning över den informationen som skrivs om en specifik (populär) produkt.

Detta hade jag tänkt lösa genom att skapa denna officiella tråden och sedan låsa den. I första inlägget här så kommer jag att länka till ytterligare X-antal trådar kategorier som kan behandla diskution kring modellen på olika sätt. Eventuellt kommer första inlägget oxå innehålla en komplett produktspec med bild.
Unikt för denna "pilot-tråd" är att jag oxå har en länkning till den tidigare tråd som startats angående denna produkt. För att vi skall verkligen testa hur detta fungerar så kommer jag däremot låsa den tråden.

För att detta skall fungera så är det viktigt att alla är noga med att hålla sig till topic! Har man flera frågor så ställ rätt fråga i rätt tråd!

Vilka kategorier man skall ha kan diskuteras i kommentera forumet, detta skall bara statyera exempel på principen, för att se hur det fungerar.
Jag tar gärna emot PM som berättar vad ni tycker om detta sätt att skapa officiella trådar vs. skapa EN stor. Helst med en bra motivering oxå.

Samsung LE-40 R 7X B
Användaromdömmen
Officiell Tråd (index)

I denna tråd behandlar vi:
  • Dina omdömmen mer grundligt
    Föreslaget ett inlägg per användare, diskussion kring omdömmen kan tas i annan lämplig tråd
  • Bör kompleteras med skicka PM till mig

Redigerat av Unregistered42611, 13 april 2006 - 11:58.

Postad 10 april 2006 - 11:45

knydde
  • knydde
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Finns det ingen som har något att skriva ???

Postad 13 april 2006 - 14:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Har haft min LE40R72B i drygt ett dygn nu.

Hunnit med och kolla en film (DVD med oldschool scartkabel ;) ) samt kollat lite tv (analog ComHem) och lirat lite XBOX via scart.

Bilden är enligt mig helt ok, detta är dock min första LCD så jag har inte direkt mycket att jämföra med.

Jag valde 72modellen då jag gillar dess utseende, silverranden nertill gör sig bra enligt mig, har inte hunnit störa mig på den högblanka framsidan/chassit, lär väl utkristalisera sig mer mot sommaren om det är ett problem eller ej.

Om inte jag missat nåt så har Samsung skrotat 'brightness sensorn' som de tidigare LCD modellerna använder, har kikat i manualen, menyn samt kollat runt på TVn utan att hitta någon sensor. <_<

Fjärrkontrollen är lätt och smidig.

Strömsladd ingår, inga andra sladdar!

TVns menysystem är lättanvänt och lättförståeligt.

Har TVn på tillhörande fot nu, jag retar mig lite på att den lutar svagt åt vänster, får lägga under en pappersbit eller två så den står rakt. :)

PMa mig gärna om det är något ni undrar över så ska jag redigera in det i detta inlägg.

Redigerat av mrNoodles, 13 april 2006 - 23:11.

Postad 13 april 2006 - 14:10

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Förslaget om "Ett inlägg per medlem" är som sagt bara ett förslag. Tanken med det är att man allt eftersom man blir mer bekant kan redigera sitt inlägg och fylla på med mer användarsynpunkter.

Alternativet är att fortsätta skriva inlägg etc etc... Gör som ni anser blir smidigast!!

//Loofy

Postad 19 maj 2006 - 08:08

adrianm
  • adrianm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har haft en 40R72 i några dar nu och är nöjd. Kör enbart Canal Digital (Scart-RGB) och DVD och tycker att bilden och ljudet är väldigt bra. Har inte haft LCD hemma förut så har inte så mycket att jämföra med.

Några saker som jag blev lite besviken på:
1. "Autowide" suger. Det enda den gör är att dra ut bilden i sidled. Till och med min snart 10 år gamla Philips TV klarar av att automatiskt dra ut bilden vertikalt när det är svarta band uppe och nere. Kör för närvarande på minsta Zoom istället men det blir inte så bra.

2. När man sätter på textning (t.ex. 199 på SVT, 890 på TV4) så syns fortfarande sidnumret uppe i vänstra hörnet. Har aldrig sett någan annan TV som gör så.

3. Stänger man av ljudet så står det "mute" mitt i textremsan och det går inte att ta bort.
(Man får stänga av ljudet med volymkontrollen istället)

4. Dyamiska kontrasten (antar jag) får ett spel när man byter kanal på digitalboxen. Min box visar en informationsruta med nuvarande program mm. Denna ruta är normalt blå men vid kanalbyte (innan bilden kommer) blir den dassigt grå och svårläst.

5. Foten är onödigt stor på baksidan. Det går inte att få TV:n närmare väggen än en dryg decimeter. Får nog bli ett väggfäste i framtiden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.