Samsung LE-32R41/51 + frakt blir totalt: 12.489:-
Sharp LC32GA6E + frakt blir totalt: 12.990:-
Hyundai HLT3272 + frakt blir totalt: 10.395:-
V7 LTV-32H + frakt blir totalt: 9.389:-
OvanstÄende Àr nÄgra alternativ nu nÀr jag letar ny TV. Har exakt 14.318:- att lÀgga men bara om det blir 42" plasman frÄn LG. Blir det en 32" LCD sÄ vill jag inte lÀgga mer Àn 12.000:- dÄ jag inte tycker att 32" motiverar ett sÄ högt pris. AlltsÄ max 12.000:- + ev frakt om det blir en LCD.
LG verkar vara högintressant men det medföljer ju inte nÄgra högtalare eller bordsstativ. IstÀllet tvingas man köpa ett vÀggfÀste för 500:- för inte lÀgger jag ut 2.000:- pÄ bordsstativet. Högupplöst 42" plasma som Àr HD-Ready gör sÄ att det vattnas i munnen.
Samsung (vÀljer 41:an dÄ den har snyggare design Àn 51:an) har den bÀsta bild jag sett pÄ en LCD i butik men det var ett tag sedan jag var och kollade sist. Bor i en liten hÄla och idag nÀr jag kollade utbudet sÄ fanns ingen Samsung att finna sÄ jag tar upplevelsen ur minnet. Har vissa problem med pixelfel mm sÄ det avskrÀmmer ju lite men snygg, det Àr den allt. Om det blir en Samsung sÄ fÄr jag tyvÀrr hÄlla mig till butiker som kör med grÄimport och dÄ förfaller ju nollpixelgarantin och Inhome servicen
Sharp skall ha en utmÀrkt bild enligt dom som Àger den och jag kan inte hitta nÄgon som tycker annat eller som har haft problem med den sÄ den kÀnns stabil. Att den har justerbar backlight Àr ju ocksÄ ett plus.
Hyundaien fick bĂ€st bildkvalitet av tidningen Bild & Ljud Hemma sĂ„ den kan kanske vara nĂ„got att ha. Ăgarna till den verkar vara nöjda Ă€ven om nĂ„gon skrev nĂ„got om att svĂ€rtan inte var pĂ„ topp.
V7 (Videoseven) var med i samma test som Hyundaien och den kunde lika vĂ€l ha varit en vinnare enligt testarna om den hade bĂ€ttre instĂ€llningsmöjligheter pĂ„ DVI-ingĂ„ngen. Panelen verkar ocksĂ„ vara av bĂ€ttre sort Ă€n IPS eftersom det karaktĂ€ristiska blĂ„skĂ€ret som kĂ€nnetecknar panelen nĂ€r man ser frĂ„n sidan uteblev vilket jag tolkar som positivt. Ăven denna har justerbar backlight vilket Ă€r bra. Nackdelen Ă€r att ingen verka Ă€ga denna sĂ„ omdömen Ă€r omöjliga att hitta.
Det finns en uppsjö men andra kandidater men det blir för mycket skrivande.
Ni har nu fÄtt lite info om hur jag ser pÄ saken och det kanske kan hjÀlpa er att hjÀlpa mig
Svar som "mÀrke x Àr bÀst, köp den" undanbedes...
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
51 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?