Samsung LE-32R41/51 + frakt blir totalt: 12.489:-
Sharp LC32GA6E + frakt blir totalt: 12.990:-
Hyundai HLT3272 + frakt blir totalt: 10.395:-
V7 LTV-32H + frakt blir totalt: 9.389:-
Ovanstående är några alternativ nu när jag letar ny TV. Har exakt 14.318:- att lägga men bara om det blir 42" plasman från LG. Blir det en 32" LCD så vill jag inte lägga mer än 12.000:- då jag inte tycker att 32" motiverar ett så högt pris. Alltså max 12.000:- + ev frakt om det blir en LCD.
LG verkar vara högintressant men det medföljer ju inte några högtalare eller bordsstativ. Istället tvingas man köpa ett väggfäste för 500:- för inte lägger jag ut 2.000:- på bordsstativet. Högupplöst 42" plasma som är HD-Ready gör så att det vattnas i munnen.
Samsung (väljer 41:an då den har snyggare design än 51:an) har den bästa bild jag sett på en LCD i butik men det var ett tag sedan jag var och kollade sist. Bor i en liten håla och idag när jag kollade utbudet så fanns ingen Samsung att finna så jag tar upplevelsen ur minnet. Har vissa problem med pixelfel mm så det avskrämmer ju lite men snygg, det är den allt. Om det blir en Samsung så får jag tyvärr hålla mig till butiker som kör med gråimport och då förfaller ju nollpixelgarantin och Inhome servicen
Sharp skall ha en utmärkt bild enligt dom som äger den och jag kan inte hitta någon som tycker annat eller som har haft problem med den så den känns stabil. Att den har justerbar backlight är ju också ett plus.
Hyundaien fick bäst bildkvalitet av tidningen Bild & Ljud Hemma så den kan kanske vara något att ha. Ägarna till den verkar vara nöjda även om någon skrev något om att svärtan inte var på topp.
V7 (Videoseven) var med i samma test som Hyundaien och den kunde lika väl ha varit en vinnare enligt testarna om den hade bättre inställningsmöjligheter på DVI-ingången. Panelen verkar också vara av bättre sort än IPS eftersom det karaktäristiska blåskäret som kännetecknar panelen när man ser från sidan uteblev vilket jag tolkar som positivt. Även denna har justerbar backlight vilket är bra. Nackdelen är att ingen verka äga denna så omdömen är omöjliga att hitta.
Det finns en uppsjö men andra kandidater men det blir för mycket skrivande.
Ni har nu fått lite info om hur jag ser på saken och det kanske kan hjälpa er att hjälpa mig
Svar som "märke x är bäst, köp den" undanbedes...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
51 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?