Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dilog DT550PVR

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 April 2006 - 10:52

Unregistered15a8d749
  • Unregistered15a8d749
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Köpte mig en 550PVR häromdagen efter att bara ha läst goda recensioner. Därefter fick jag se den långa tråden i detta forum angående alla problem som finns. Man kan väl säga som så, att jag hade ALDRIG köpt den om jag hade läst detta innan... Men nu står den här och jag är nöjd! Det var mjukvara 1.09 i den när jag fick hem den, men jag uppdaterade omgående till 1.15. Har kört den i en vecka nu med massor av inspelningar och den verkar uppföra sig som den ska. Jag gillar starkt funktionen med återkommande inspelningar. Exempelvis så jobbar jag nästan alltid när mina favoritprogram sänds. Därför låter jag boxen själv alltid spela in "Plus" kl 21,00 varje måndag, "Efterlyst och insider" klockan 21,00 varje torsdag, så kan jag se dem i lugn och ro när jag vill. Absolut bästa funktionen enligt mig!

Funktionsmässigt har den annars allt jag behöver, men det känns inget vidare om man inte kan lita på att den fungerar. Dvs missar viktiga inspelningar mm...

Den skräpiga EPG:n kunde man ju nästa varit utan och eftersom boxer bara har en framförhållning på en dag framstår det hela som en mindre katastrof...

Den gråbleka fjärrkontrollen ser ut att vara hämtad från nån billig 399 kronors, DVD spelare i snabbköpet...

Som sagt, jag har inte stött på några problem ännu, men med de erfarenheter ni delar med er av så kommer den väl att missa att spela in vartannat program.

Postad 20 June 2006 - 10:04

mrhansson
  • mrhansson
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har du fått ordning på några problem, vad har hänt?

Postad 25 July 2006 - 13:31

Afem
  • Afem
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tröttnade på allt strul med att försöka ta in teve genom dator så jag köpte också en Dilog DT-550 DVR.

Hämtade den i förmidags och nu sover lilleman middag så då var det dags att börja installationen. Ihopkopplandet av sladdar och kanalsökningen gick som smort. Helt kalas utan trassel!

Dock kan jag inte få datorn att hitta drivisen till som behövs för USB-kopplingen, kan man hämta den någonstans?

Dessutom har jag inte lyckats uppdatera mjukvaran trots att jag följer anvisningarna i manualen till punkt och pricka. Förutom att jag inte kan välja [Fabrik 1] som punkt 6. anger. Hur gör man?

Redigerat av Afem, 25 July 2006 - 13:34.

Postad 25 July 2006 - 22:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Dock kan jag inte få datorn att hitta drivisen till som behövs för USB-kopplingen, kan man hämta den någonstans?

Dessutom har jag inte lyckats uppdatera mjukvaran trots att jag följer anvisningarna i manualen till punkt och pricka. Förutom att jag inte kan välja [Fabrik 1] som punkt 6. anger. Hur gör man?

<{POST_SNAPBACK}>

Drivrutin till USB finns på Dilogs hemsida

Uppdatering över luften funkar inte eftersom det f n inte skickas ut någon, sånt sker inte kontinuerligt. Du får uppdatera över USB, filerna finns på hemsidan. Tanka ner komplett installationspaket så får du allt du behöver inklusive instruktioner och USB-drivrutiner.

Postad 26 July 2006 - 20:33

Afem
  • Afem
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tack så mycket, nu funkar det också B)

Dock så lyckas jag inte med att spela in från EPG:n. Strax efter att det dykt upp ett meddelande i teverutan om att inspelningen börjat så kommer ett nytt som lyder; "Ingen signal, Inspelningen inställd". Men jag har väl signal eftersom jag kan titta på kanalen, eller avses det något annat?
/anders

Redigerat av Afem, 26 July 2006 - 21:19.

Postad 26 July 2006 - 21:46

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Tack så mycket, nu funkar det också  :D

Dock så lyckas jag inte med att spela in från EPG:n. Strax efter att det dykt upp ett meddelande i teverutan om att inspelningen börjat så kommer ett nytt som lyder; "Ingen signal, Inspelningen inställd". Men jag har väl signal eftersom jag kan titta på kanalen, eller avses det något annat?
/anders

<{POST_SNAPBACK}>

Har inget med EPG att göra, och att du kan se kanalen är inte heller helt relevant. Grejen är att inspelningarna sker via en mottagare, och det du tittar på via en annan (själva poängen med en box som har dubbla mottagare). Meddelandet betyder helt enkelt att den mottagara som inspelningen sker från inte uppfattar någon signal.

Normalt sett beror problemet på att man antingen inte kopplat in boxen på avsett sätt med den lilla bygeltråden för att förbinda de båda mottagarna, eller att mottagaren för inspelning hängt sig. Beroende på vilket så löses det genom att man antingen kopplar på rätt sätt, eller startar om boxen.

Postad 26 July 2006 - 22:20

Afem
  • Afem
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tack så mycket, nu funkar även inspelningen klockrent.
Gissa om detta är ett vanligt fel eftersom det tas upp som en av tolv punkter i manualens felsökningslista B)

Postad 21 August 2006 - 12:48

Unregisteredff8f752a
  • Unregisteredff8f752a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Har rev 1.17 installerat. Timerinspelningar verkar inte fungera om boxen inte står i standby. Ska det vara så eller har jag missat något? Jag kollade i Menu/Timers efter "rec"-trycket och inspelningen fanns med där. Dock inget alls inspelat under PVR listan...

Anders

Postad 22 August 2006 - 09:55

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Har rev 1.17 installerat. Timerinspelningar verkar inte fungera om boxen inte står i standby. Ska det vara så eller har jag missat något? Jag kollade i Menu/Timers efter "rec"-trycket och inspelningen fanns med där. Dock inget alls inspelat under PVR listan...

Anders

<{POST_SNAPBACK}>

Det är vanligare tvärtom, att inspelningar misslyckas om boxen står i standby. Är det enstaka inspelningar som misslyckats eller genomgående? Min teori är nämligen att du drabbats av det fruktade "No signal"-felet som enligt min teori beror på att nånting i tuner 2 eller tillhörande signalbehandling hängt sig. När den detekterar att den inte får signal så avbryts inspelningen och inget lagras på disken, men inspelningen tas bort ur timern.
Har du däremot boxen i standby så startas ju tuner 2 från scratch når boxen "vaknar" och då skall den rimligen inte ge det felet.
För de flesta verkar timerinspelningar med påslagen box vara näst intill klockrent, bortsett från just hängningar på tuner 2 som antingen ger svarta inspelningar eller "No signal" (och ingen inspelning alls). Hur ofta man drabbas verkar vara ganska individuellt, i mitt fall gissar jag på mindre än en per hundra inspelningar.

Postad 22 August 2006 - 14:13

wretan
  • wretan
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej på er, även jag en nybliven 550ägare :rolleyes:

förgrymmar mig lite över att man inte kan lägga olika egna mappar i "pwr-utrymmet" med filmer/serier/nyher osv... eller kan man det??

hittar inget?

Mvh

Postad 11 September 2006 - 09:46

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har ett problem som jag tydligen är den enda som har (enligt dilog support)

Jag kan inte installera drivrutinen för boxen till min Xp-dator. Jag pekar på rätt drivrutin och datorn söker men får sedan ett meddelande om att installationen inte kan genomföras. Håller på att bli knäpp. Hittar inget på nätet och microsoft ger inte mycket hjälp. Nån som vet vad det kan vara......
Har inga andra usb produkter inkopplade samtidigt

Postad 11 September 2006 - 09:54

Unregisteredb4fbcdcc
  • Unregisteredb4fbcdcc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har ett problem som jag tydligen är den enda som har (enligt dilog support)

Jag kan inte installera drivrutinen för boxen till min Xp-dator. Jag pekar på rätt drivrutin och datorn söker men får sedan ett meddelande om att installationen inte kan genomföras. Håller på att bli knäpp. Hittar inget på nätet och microsoft ger inte mycket hjälp. Nån som vet vad det kan vara......
Har inga andra usb produkter inkopplade samtidigt

<{POST_SNAPBACK}>

En liten fråga, du är väl administrator eller medlem av administratorsgruppen när du försöker installera drivrutinen? Vad får du för felmedelande?

Postad 11 September 2006 - 19:14

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag är admin och jag får inget felmeddelande. Bara att maskinvaran inte kan installeras då ingen info om maskinvaran hittas.....

Postad 16 September 2006 - 17:26

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Detta felmedelande får jag

Bifogad fil(er)

Postad 16 September 2006 - 19:31

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Hej

Du anger väl biblioteket där sys och inf filerna för XP ligger (dom från Dilog)? Upp-packade, inte zippade.

När Dilog'en är ansluten så antar jag att du har en unknown device (eller vad det nu står, vid ett frågetecken) i device manager?

Om det nu är så att du har ett väldigt konstigt fel, så kör gärna följande program. Det visar alla USB anslutna enheter.
UsbView

Till vänster har du en trävy med USB bussarna och hub'arna. Hitta Dilogen och klicka på den. Då dyker det upp info till höger. Där finns idVendor och idProduct, vilka värden har du?

//Michael

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.