Köpte mig en 550PVR häromdagen efter att bara ha läst goda recensioner. Därefter fick jag se den långa tråden i detta forum angående alla problem som finns. Man kan väl säga som så, att jag hade ALDRIG köpt den om jag hade läst detta innan... Men nu står den här och jag är nöjd! Det var mjukvara 1.09 i den när jag fick hem den, men jag uppdaterade omgående till 1.15. Har kört den i en vecka nu med massor av inspelningar och den verkar uppföra sig som den ska. Jag gillar starkt funktionen med återkommande inspelningar. Exempelvis så jobbar jag nästan alltid när mina favoritprogram sänds. Därför låter jag boxen själv alltid spela in "Plus" kl 21,00 varje måndag, "Efterlyst och insider" klockan 21,00 varje torsdag, så kan jag se dem i lugn och ro när jag vill. Absolut bästa funktionen enligt mig!
Funktionsmässigt har den annars allt jag behöver, men det känns inget vidare om man inte kan lita på att den fungerar. Dvs missar viktiga inspelningar mm...
Den skräpiga EPG:n kunde man ju nästa varit utan och eftersom boxer bara har en framförhållning på en dag framstår det hela som en mindre katastrof...
Den gråbleka fjärrkontrollen ser ut att vara hämtad från nån billig 399 kronors, DVD spelare i snabbköpet...
Som sagt, jag har inte stött på några problem ännu, men med de erfarenheter ni delar med er av så kommer den väl att missa att spela in vartannat program.