![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 21 augusti 2006 - 02:27
Postad 21 augusti 2006 - 11:04
Om jag tolkat din recension rätt, så om man helt bortser från priset är Hc900 en bättre projektor och även Toshiba MT-400 är bättre en HC910.
Lista Matterhornprojektorer oberoende av pris.
1. HC900
2. MT-400
3. HC910
Är listan korrekt eller ska 1 och 2an byta plats?
Jag har sett HC910 mot MT-400 och tycker själv dom är ganska jämbördiga
Edit: Jag har tyvärr inte sett HC900
Mvh
Nygren
Redigerat av nygren, 21 augusti 2006 - 11:07.
Postad 21 augusti 2006 - 11:12
MEN
HC900 kostade 25k o har utgått
MT400 kostade 15k o är på väg att försvinna
HC910 kostar 10k o är sist ut på banan o finns ännu att köpa... en stund till :S
För "Bästa Köp" är priset viktigt och priserna här skiljer mycket mer än kvaliteten...

Postad 21 augusti 2006 - 11:28
En fråga bara (om den nu går att svara på). RGB syns för mig olika på olika DLP projektorer ex har titta på optoma H27 och störder inte alls av det men på Toshiba MT 400 fick jag nästan ont i huvudet av allt flimmer (Tyvärr då den annars har en bra bild) Är någon av er som testar känslig för RGB? Kan ni se olika på olika projektorer? Hur står sig i så fall HC910 gentemot MT 400 när det gäller att man ser flimmer?

Postad 21 augusti 2006 - 11:30
Yes, precis så skulle jag gradera dem...
MEN
HC900 kostade 25k o har utgått
MT400 kostade 15k o är på väg att försvinna
HC910 kostar 10k o är sist ut på banan o finns ännu att köpa... en stund till :S
För "Bästa Köp" är priset viktigt och priserna här skiljer mycket mer än kvaliteten...
Ja absolut det förstår jag.
Men dom börjar dyka upp på beg marknaden och hc910 lär ju dyka upp snart den också. Väl där ute lär inte prisskillnaden vara stor. Då kan det vara intressant att veta vilken som oberoende av pris är den vassaste maskinen. Även om skillnaderna är ganska små. (och tycke och smak)

Mvh
Nygren
Postad 21 augusti 2006 - 11:47
Tack för en mycket intressant recension har gått och kollat in denna projje ett tag nu men inte sett den i funktion med egna ögon. Låter mycket intressant.
En fråga bara (om den nu går att svara på). RGB syns för mig olika på olika DLP projektorer ex har titta på optoma H27 och störder inte alls av det men på Toshiba MT 400 fick jag nästan ont i huvudet av allt flimmer (Tyvärr då den annars har en bra bild) Är någon av er som testar känslig för RGB? Kan ni se olika på olika projektorer? Hur står sig i så fall HC910 gentemot MT 400 när det gäller att man ser flimmer?
Hej
Jag har sett MT400 och HC910 väldigt mycket! Jag tycker dom uppvisar ungefär lika mycket (lite) rbe. Jag är ganska känslig för rbe dvs jag ser det utan att framkalla det! Det är dock inget jag har problem att leva med. Dom finns där men bara när jag tänker på det. Har man dessutom en projj själv hemma så är det inte ovanligt att man efter ett tag får problem att se rbe, om man inte framkallar det. Tycker dom flesta 4x spin projj jag sett uppvisar likvärdig rbe (under samma förhållanden) undantaget Optoma HD72i som jag tycker visar ovanligt lite rbe.
Dom absolut bästa jag sett är Sharp z2000 och Optoma H78. Där såg jag bara rbe vid kraftig provocering.

mvh
Nygren
Postad 21 augusti 2006 - 12:13

Jo, vi är ca 8 pers när vi är samlade alla och 2 av oss är väldigt känsliga, den ena är extremt känslig. Jag SER dem men stör mig inte... Stör mig mer på Iris Delay faktiskt :-s
Postad 21 augusti 2006 - 12:34

Men vem vet en tur norrut kunde vara trevlig kanske....
Postad 21 augusti 2006 - 12:36
MVH Kimpaaa
Postad 21 augusti 2006 - 13:26

Jo InFocus ligger i siktet nu för oss direkt efter Sharp Z3000...

Här är det som är testat...
http://www.bigscreen.../tester-ant.htm
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar