Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp att montera 46" TV på vägg i Stockholm?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2006 - 21:57

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Nu heter förvisso detta forum "gör det själv" men jag hittade ingen annan som kändes lämpligare... så här är frågan.
Jag har nyligen köpt en Sony KDL-46V2000 LCD-TV som jag nu vill ha upp på väggen.
Dock vill jag inte göra detta själv, jag vill anlita en fackman som kan avgöra vilken typ av skruv och plugg och så vidare som behövs för att bära upp tyngden.
Jag vill INTE vakna av ett brak en natt och se en TV för 30 lakan ligga krossad på golvet :P
Så, har någon tips på företag/snickare i Stockholm som man kan anlita för ett sådant jobb?

Postad 20 September 2006 - 10:13

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Nu heter förvisso detta forum "gör det själv" men jag hittade ingen annan som kändes lämpligare... så här är frågan.
Jag har nyligen köpt en Sony KDL-46V2000 LCD-TV som jag nu vill ha upp på väggen.
Dock vill jag inte göra detta själv, jag vill anlita en fackman som kan avgöra vilken typ av skruv och plugg och så vidare som behövs för att bära upp tyngden.
Jag vill INTE vakna av ett brak en natt och se en TV för 30 lakan ligga krossad på golvet :P
Så, har någon tips på företag/snickare i Stockholm som man kan anlita för ett sådant jobb?

<{POST_SNAPBACK}>

Varfor kollar du inte med nan av hembiobutikerna i stockholm? Finns ju faktiskt en del.
Ligger en pa soder (tror den heter hembiobutiken), dom sysslar aven med installationer. Nu har du ju inte kopt TVn dar, men du borde kunna betala for att fa en installation utford.
Blir nog battre med en san installation an fran en snickare, som nodvandigtvis inte har erfarenhet av TVs.

Postad 20 September 2006 - 17:32

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Kan rekomendera Sound-Vision i Alvik. Mycket trevlig personal.

Postad 21 September 2006 - 13:49

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Kan rekomendera Sound-Vision i Alvik. Mycket trevlig personal.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipsen! :)

Postad 29 December 2006 - 21:56

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Jag vill INTE vakna av ett brak en natt och se en TV för 30 lakan ligga krossad på golvet :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men det fixar du, kanske :-D Har du tummen mitt i handen så gå på killarnas tips.
Annars kolla i bygghandeln, säg vilken typ av vägg du har och hur mycket det väger det du skall skruva upp. Har du teleskop-anordning så du kan dra ut tv´n så krväs det verkligen seriösa grejjer :-D

Själv har jag tegel o puts vägg, det betyder att skruvar jag ett hål så kan det vara hårt eller så kan det vara som smör, så när jag skall gör det i framtiden så blir det en lång metallskena/platta med plats för kanske va 5-6 stora bultar men grova plugg. Så hoppas jag de flesta får fäste :-D

Lycka till!

Postad 30 December 2006 - 00:18

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Jag vill INTE vakna av ett brak en natt och se en TV för 30 lakan ligga krossad på golvet B)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men det fixar du, kanske :-D Har du tummen mitt i handen så gå på killarnas tips.
Annars kolla i bygghandeln, säg vilken typ av vägg du har och hur mycket det väger det du skall skruva upp. Har du teleskop-anordning så du kan dra ut tv´n så krväs det verkligen seriösa grejjer :-D

Själv har jag tegel o puts vägg, det betyder att skruvar jag ett hål så kan det vara hårt eller så kan det vara som smör, så när jag skall gör det i framtiden så blir det en lång metallskena/platta med plats för kanske va 5-6 stora bultar men grova plugg. Så hoppas jag de flesta får fäste :-D

Lycka till!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag anlitade en bekant som har koll på sådant här i slutändan. Fungerade utmärkt :) Resultatet finns att beskåda i mitt galleri.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.