Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

MKB FireDTV C/CI

15 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 15 December 2006 - 18:26

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
Efter att först bara erbjudit deras allemansbox kommer nu flera alternativ
för den som vill köpa en digitalbox sjÀlv och bara betala avgift för programkort 50 kronor
och sedan dÄ minst 60 kronor för deras digitala grundutbud plus mer förstÄs om man vill ha fler kanaler.

Mer att lÀsa finns hÀr:

http://www.onp.nu/di...talbox val.html

Det finns dock som mÄnga gÄnger förr ett mÀrkligt upplÀgg hos MKB.
Ingen verkar ha riktig koll, men ÖNP och Protelo pĂ„stĂ„r att den mĂ„ste köpas via Protelo.
Och det innebÀr nog, tyvÀrr, att mÄnga inte kommer att bestÀlla kabeltv via dem dÄ de sÀljer boxen dyrt.

Priset som Àr satt pÄ boxen med fjÀrkontroll och Conax CA-Modul Àr 2995:-
De sÀljer ocksÄ bara denna variant, alltsÄ inte Floppydtv för intern montering,
eller varianter utan fjÀrrkontroll eller utan CA-Modul för de som nu inte vill ha det.
Dessutom gÄr det antagligen inte för de som redan har en box att bara betala för programkort.

Återigen innebĂ€r detta begrĂ€nsningar som gör att MKB kommer att tappa kunder om de inte gör nĂ„got,
sjÀlv funderar jag pÄ att istÀllet vÀlja en subventionerad box för Boxer som ligger runt halva priset.
Tror MKB kommer att förlora mycket pÄ detta pÄ sikt, inte minst mÄnga kabeltv kunder.

MKB pÄstÄr att detta beror pÄ sÀrskild mjukvara men det Àr inte fallet,
vad jag förstÄtt kommer de att göra en enklare variant med förinstallerade kanaler för Mytheatre.
Det finns inget i praktiken som gör att man inte kan bestÀlla av t.ex. Bildirutan, som sÀljer alla varianter och mycket billigare.

http://bildirutan.se...uemart&Itemid=1

Om det Àr fler som intresserade, skriv gÀrna i den hÀr trÄden och ligg pÄ Protelo
och kanske framförallt ÖNP och MKB sjĂ€lva om att ni inte gillar att de tvingar oss att köpa boxen till överpris.

Redigerat av Unregistered94c655a8, 15 December 2006 - 19:32.

Postad 15 December 2006 - 19:13

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
ps. förhoppningsvis kommer denna trÄd i fortsÀttningen handla mer om instÀllningar, tips
och om MKB sköter sina kort rÀtt, Àven om möjligheten till t.ex, HDTV med denna box ;)

Postad 18 December 2006 - 22:18

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr definitivt intresserad, min tanke nÀr jag flyttade var att köra allt via HTPC:n men det alternativet dog nÀr Allemansboxen blev kÀnd. Kommer det en lösning som gör att jag kan köra allt inkl TV genom datorn sÄ nappar jag direkt. Men som du skriver jag vill inte betala dubbla priset bara för att nÄgon bestÀmt att jag mÄste.

Postad 18 December 2006 - 22:36

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
Jag har mailat de ansvariga idag och vÀntar fortfarande pÄ svar.
Alla andra fĂ„r gĂ€rna maila ocksĂ„ till de ansvariga hos MKB och ÖNP

[email protected]
[email protected]

Ps. Eftersom deras erbjudande om att slippa startavgiften pÄ 395 kronor
bara gÀller tills den 1 januari Àr det lite brÄdis att fÄ besked frÄn dem.

Redigerat av Unregistered94c655a8, 18 December 2006 - 22:36.

Postad 19 December 2006 - 22:43

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
Det har varit riktigt oklara besked frĂ„n ÖNP under dagen,
troligen för att, som det verkar, de har fÄtt mycket respons frÄn detta forum,
plus att de haft mycket att göra med den kommande digitalomstÀllningen hos MKB. :blink:

Nu Àr dock deras hemsida uppdaterad med förÀndringar bÄde vad gÀller pris och information,
som mycket tydligare beskriver varför de valt upplÀgget med att sjÀlva sÀlja boxen. ;)

http://www.onp.nu/di...talbox val.html

http://www.onp.nu/TV...atorn info.html

Eftersom de nu verkar förhandla direkt med importören kommer priset sÀkert ocksÄ att bli bÀttre. :rolleyes:
Jag förmodar om det Àr mÄnga som mailar och visar intresse att de vÄgar köpa in en större volym till ett bÀttre pris.
Ett pris pÄ exempelvis 1995 kr utan fjÀrrkontroll och 2495 kr med skulle nog göra att vÀldigt mÄnga vÀljer denna lösning. :huh:

Det enda som i sÄ fall fattas för Àr om det fanns möjlighet till olika paket, t.ex. utan fjÀrrkontroll och ett med FloppyDTV.
Det Àr mÄnga som redan har fjÀrrkontroll som fungerar med MyTheatre och andra som föredrar ett internt tv-kort. ;)

Redigerat av Unregistered94c655a8, 19 December 2006 - 22:56.

Postad 19 December 2006 - 23:55

Vladic
  • Vladic
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Blev mycket glad över att lÀsa detta hÀr.FrÄn MKB har jag fÄtt tidning och brev med information om andra boxar Àn denna. Varför ingen information kommit om denna vet jag inte?Tror att mÄnga blir glada över att slippa allemansboxen och att denna box till datorn kan bli mycket populÀr bara bÀttre information kommer.Jag frÄgar om en box rÀcker till att koppla till en dator och sedan via nÀtverk skicka till flera datorer i vÄrt hem.NÄgon som vet fÄr gÀrna svara.Tack.

Postad 20 December 2006 - 10:26

Vladic
  • Vladic
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag ringde till PROTELO och de sa att den enda varianten de kommer fÄ in Àr den externa tillsammans med en fjÀrrkontrollen.De har den redan inne men till gamla priset 2995 kronor.De hoppades att komma med nytt pris denna vecka.Vilket pris kan de inte sÀga nu.Jag har sett priser pÄ runt 2500 kronor i datorbutiken.com dÀr jag brukar handla, sÄ det kan nog bli mycket bra billigare Àn sÄ om de kan köpa direkt frÄn fabriken.Kan tÀnka att MKB vill ocksÄ ge rabbatt till sina kunder.De gör BOXER dÀr FIREDTV plus extra box gÄr att köpa för 995 kronor med extra box som ingÄr.

Postad 20 December 2006 - 18:42

lyckogubben
  • lyckogubben
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
fick tips om denna sida av en kompis som har samma box fast till comhem, funkar kanon, :rolleyes: :lol: ;) coolt att mkb ska sÀlja den med, har mailat utan att fÄ svar, nÄgon som hört nÄgot nytt idag?

Postad 21 December 2006 - 00:05

lyckogubben
  • lyckogubben
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
har sökt runt lite pÄ nÀtet, det Àr omöjligt att mkb kommer att sÀlja firedtv utan fjÀrrkontroll dÄ licensen för mytheatre ingÄr i det paketet, lite löjligt att spekulera i pris som ni gör, jag Àr sÀker pÄ att bÄde importören och mkb vill ha ett bra pris sÄ att de kan sÀlja flera boxar respektive abonnemang, pÄ samma sÀtt har ju boxer sponsrat sina firedtv boxar vad jag förstÄr, och de Àr ju dde som konkurerar med samma box, annars kan man ju alltid sÀtta upp en parabol och köra med canal digitals nya hdbox med hdmi :rolleyes: :lol: ;)

Postad 21 December 2006 - 09:50

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0

har sökt runt lite pĂ„ nĂ€tet, det Ă€r omöjligt att mkb kommer att sĂ€lja firedtv utan fjĂ€rrkontroll dĂ„ licensen för mytheatre ingĂ„r i det paketet, lite löjligt att spekulera i pris som ni gör, jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att bĂ„de importören och mkb vill ha ett bra pris sĂ„ att de kan sĂ€lja flera boxar respektive abonnemang, pĂ„ samma sĂ€tt har ju boxer sponsrat sina firedtv boxar vad jag förstĂ„r, och de Ă€r ju dde som konkurerar med samma box, annars kan man ju alltid sĂ€tta upp en parabol och köra med canal digitals nya hdbox med hdmi ;)  ;)  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder :rolleyes:

Det lĂ„ter troligt att ÖNP bara kör med den boxen de har pĂ„ hemsidan,
d.v.s. med allt inkluderat, Mytheatre, CA-modul och fjÀrrkontroll.

Helt klart verkar de vilja ha ett enkelt paket som fungerar för alla,
men eftersom det Àr mÄnga som kör HTPC som vill köra med andra program,
Àr jag sÀker pÄ att det kommer att finnas lösningar för det ocksÄ, i alla fall pÄ sikt.
Om MKB ocksÄ gör bÀttre reklam för den hÀr boxen sÄ Àr jag sÀker att det kommer att sÀlja som smör. :lol:

Inte bara ger den redan nu klart bÀsta bild utan den Àr den enda boxen som kommer att hÄlla pÄ sikt.
BÄde vad det gÀller stöd för Mpeg4 och genom att den Àr enkel att uppgradera genom att man sjÀlv upgraderar sin dator.

Vad det gÀller att strömma den pÄ flera datorer Àr det sÀkert möjligt.
Men eftersom den bara har en tuner sÄ mÄste man i sÄ fall titta pÄ samma program.
Det ska dock inte vara nÄgra problem att köpa in fler om man vill ha ha olika bild i olika rum.
Kika in Àven pÄ denna trÄden, dÀr finns mycket vÀrdefull info om det mesta som handlar om firedtv:

https://www.minhembi...howtopic=104658

Ingen annan som hört nÄgot?

Postad 22 December 2006 - 00:02

lyckogubben
  • lyckogubben
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
nej, jag har inte hört nÄgot, tror att det Àr kört med nytt pris innan jul, de har sÀkert för mycket att göra nu med julstress och annat, allt blir sÀkert klart dan innan nyÄrsafton eller nÄt :unsure: :blink: B)

Postad 27 December 2006 - 23:48

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
Det börjar bli lite brÄdis nu,
undrar om det gÄr att fÄ det bÀttre priset
och slippa anslutningsavgiften om man bokar innan 1 januari.

Tror att det Àr mÄnga som tvekar inför att slÄ till ochh om boxen blir 500 kr billigare,
och man sedan mÄste betala 395 kronor i anslutninggs avgift sÄ spelar det ju inte sÄ stor roll :)

Postad 04 January 2007 - 15:36

lyckogubben
  • lyckogubben
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Jag har böjat tröttna pÄ dessa sega gubbar. Deras förhandling verkar segare Àn den vÀrsta löneförhandlingen. SlÀng upp ett bra pris vettja pÄ hemsidan, sÄ kör vi. :) ;) :D

Postad 30 April 2007 - 14:44

ilstallione
  • ilstallione
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
Vad aer det foer kvalitet paa bilden med detta paket? Flyttar strax till MKB-laegenhet och taenkte ev koera det mot min HTPC.

Postad 29 March 2008 - 16:28

MaxEmil
  • MaxEmil
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Drar upp en gammal trÄd hÀr, men nu har jag skaffat en HTPC och satt en FloppyDTV i den. Allting fungerar riktigt bra, men nÀr jag kollar pÄ Eurosport sÄ hör jag svenska kommentatorer i vÀnstra högtalaren och danska kommentatorer i högra högtalaren, samtidigt! Otroligt störigt och efter timmars sökande sÄ inser jag att det inte Àr ett sÀrskilt vanligt problem.

Har nÄgon av er skaffat FireDTV/FloppyDTV och anvÀnder pÄ MKBs nÀt? Har ni samma problem?

NÀr jag hade allemansboxen sÄ hÀnde detta ocksÄ ibland, men dÄ gick jag bara in i ljudvÀljarmenyn och valde svenska, och dÄ blev det rÀtt men med FloppyDTV hittar jag inget sÀtt att stÀlla in det och i Mediaportal fÄr jag bara upp en ljud-ström och den heter "swe". HjÀlp!

Postad 03 April 2008 - 19:42

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • LĂ€rjunge

• 255 inlĂ€gg
  • 0
MaxEmil:

Testa att stÀll frÄgan hÀr istÀllet,
hÀr hÀnger mÄnga fler som har koll pÄ FloppyDTV och FireDTV:

http://www.tystpc.nu...wforum.php?f=10

BerÀtta gÀrna mer hur du upplever hur din FloppyDTV funkar,
funderar Äterigen att köra med denna i en ev. ny HTPC,
vad har du för moderkort och processor t.ex?

Har du testat att köra med andra program Àn Mediaportal,
DVB Viever, Mytheatre, eller med MCE eller Vista?

Sista frÄgan: planerar du att testa deras HD-paket?

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.