Detta ska inte gå att köra PC via DVI/HDMI enligt manualen och jag lyckas inte heller. Det blir ingen bild. Nu vet jag att någon har lyckats med detta men till priset av en viss overscan och jag undrar bara hur. Jag vill kunna mata med 50Hz för att slippa micro-stutters med FireDTV. VGA-ingången klarar bara 60Hz.
Postad 10 January 2007 - 22:29
Detta ska inte gå att köra PC via DVI/HDMI enligt manualen och jag lyckas inte heller. Det blir ingen bild. Nu vet jag att någon har lyckats med detta men till priset av en viss overscan och jag undrar bara hur. Jag vill kunna mata med 50Hz för att slippa micro-stutters med FireDTV. VGA-ingången klarar bara 60Hz.
Postad 12 January 2007 - 09:58
Jag har VGA-porten uppsatt som huvuddisplay och har den satt på 1366*768. Nvidia-kortet stödjer olika inställningar på olika displayer.
Bägge kablarna är anslutna till TVn och nu kan jag köra film/TV i HDMI-fönstret och den vanliga dator-displayen med full upplösning om jag trycker på PC-knappen på TVn´s fjärrkontroll. HDMI-displayen har lite overscan vilket gör att jag tappar en aning av kanterna på bilden, men detta kan jag leva med för TV och film. Det viktiga är att bildfrekvensen är 50Hz non interlaced.
Postad 12 January 2007 - 14:05
Jag får svara på mitt eget inlägg då jag hittade en lösning igår kväll. Mitt grafik-kort stödjer dubbla displayer, en på DVI-utgången och en på den vanliga VGAn. Tricket var att slå på den funktionen och sätta upp ena displayen som HDTV-display och välja 720p upplösning och där gick det också att välja 50Hz!
Jag har VGA-porten uppsatt som huvuddisplay och har den satt på 1366*768. Nvidia-kortet stödjer olika inställningar på olika displayer.
Bägge kablarna är anslutna till TVn och nu kan jag köra film/TV i HDMI-fönstret och den vanliga dator-displayen med full upplösning om jag trycker på PC-knappen på TVn´s fjärrkontroll. HDMI-displayen har lite overscan vilket gör att jag tappar en aning av kanterna på bilden, men detta kan jag leva med för TV och film. Det viktiga är att bildfrekvensen är 50Hz non interlaced.
Varför inte bara köra genom VGA porten på tvn till DVI till datorn?.. Funkar lika bra, är ju typ ingen skillnad, och du får fullupplösning och tappar inga pixlar.
Postad 12 January 2007 - 14:43
I USA kör man med NTSC och 30Hz. Detta förklarar att man ofta låser displayen på 60Hz.
Postad 16 January 2007 - 08:14
Jag har såg ingen skillnad när jag testade på min Andersson Y27 i sovrummet men ska testa på min Samsung 40S71 nån dag tänkte jag. För det är väl ingen skillnad om jag kör DVI/DVI än att jag kör DVI/HDMI ? alltså bildmässigt......??????????
Tacksam för svar MVH Skrewie
Redigerat av Skrewie, 16 January 2007 - 08:15.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?