Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV med DVB-T och CI bör ju klara Boxer

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y120 HD Digital (TV) 0 6 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 12 februari 2007 - 18:41

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Köpte nyligen en ny TV, med inbyggd digital tuner (DVB-T) och CI-uttag för CA-modul.
Åker hem och stoppar in Boxerkortet och det fungerar galant i 2 veckor,
därefter slutar TV:n att visa betalkanalerna. De fria kanalerna fungerar utmärkt.
Boxer-kortet stoppas in i den gamla Nokiaboxen, och visar sig fungera felfritt.

Vid kontakt med säljföretaget hävdar de att de inte garanterar att TV:n fungerar
med Boxer "eftersom den inte är Boxer-godkänd".

"Man kan sätta in ett boxerkort + CA-modul i TV’n ja, men vi kan inte
garantera att detta fungerar på alla apparater överallt i Sverige."
säger säljföretaget!

Häpnandsväckande dålig kundservice tycker jag. Det är ju ganska troligt att det är
fel på CI-modulen, och det lönar sig att pröva detta.

Om det inte fungerar med betalkanalerna avser jag reklamera TV:n, och det tror jag
det finns fullt stöd för i konsumentköplagen. Varan fungerar inte som avsett eller förväntat.

Tacksam för synpunkter och kommentarer!
(Återkommer med namn på både TV och säljföretag när jag ser var detta ärende slutar med)

Edit: CA-modulen är godkänd av Boxer, men ändå hävdar säljföretaget att
de inte kan garantera funktionen!
Det handlar om en SCM http://www.boxer.se/?page=220

Redigerat av bng, 12 februari 2007 - 18:57.

Postad 12 februari 2007 - 19:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Det har väl sålts en hel del mottagare genom åren som är avsedd för marknätet, men som inte Boxer godkänt för deras utbud.

Företaget som sålde maskinen till dig borde ha varit tydligare med hur boxen fungerar, men de har nog ingen skyldighet att upplysa dig om produktens brister såtillvida du inte specifikt efterfrågade den funktionen, eller stödet för boxer.

Ganska värdelöst dock att sälja en TV med inbyggd markbox idag som inte är boxer-godkänd.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 februari 2007 - 19:08.

Postad 12 februari 2007 - 19:14

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag tycker nog, att om man idag säljer en TV med inbyggd DVB-T mottagare och uttag för CA-modul så bör man kunna stoppa in en Boxer-godkänd CA-modul i apparaten och få det att fungera.

I annat fall bör säljaren tydligt upplysa om att apparaten endast fungerar för fria kanaler, dvs det finns en funktion i TV:n som inte fungerar. Tror man kan begära prisavdrag.

Postad 12 februari 2007 - 21:16

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Du har en undersökningsplikt i detta fallet så att trots vårt lands väldigt generösa konsumentköplag har jag svårt att se dig få godkänt för prisavdrag eller på annat sätt hävda att det finns ett fel i köpet från säljarens sida. Såvida han inte uttryckligen lovat dig att det fungerar och du kan bevisa detta så har du dina rättigheter med öppet köp.

Däremot att hävda någonting annat blir ytterst svårt såvida du inte står på dig och får dem av ren goodwill godkänna ärendet.

Postad 12 februari 2007 - 21:21

Unregistered51e43403
  • Unregistered51e43403
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Är det en Samsung-tv du har? Vet flera som haft problem med att ca-modulerna gått sönder i dessa då Samsungen använder en 5 voltssignal medan modulen endast klarar 3 volt. Du måste i sådan fall se till att få en modul som klarar 5 volt.

Postad 12 februari 2007 - 21:56

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Det är inte en Samsung, men kommentaren var ju intressant ändå.

Det är ju PC Card, som sedan 1995 specas för 3,3 Volt.
Det är endast i tidigare PC Card specar som 5 Volt förekommer,
så det förefaller osannolikt att en TV byggd 2006 skulle ha
ett interface för 5 Volt.

Postad 13 februari 2007 - 10:36

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Du har en undersökningsplikt i detta fallet så att trots vårt lands väldigt generösa konsumentköplag har jag svårt att se dig få godkänt för prisavdrag eller på annat sätt hävda att det finns ett fel i köpet från säljarens sida. Såvida han inte uttryckligen lovat dig att det fungerar och du kan bevisa detta så har du dina rättigheter med öppet köp.

Däremot att hävda någonting annat blir ytterst svårt såvida du inte står på dig och får dem av ren goodwill godkänna ärendet.

<{POST_SNAPBACK}>

Såhär beskriver leverantören sina produkter:

HD Ready LCD-TV med överlägsen bild och ljudkvalitet tack vare bl.a. hög upplösning och inbyggd digital-TV-mottagare. Perfekt för dig som vill slippa en extra box och dubbla fjärrkontroller.

CA-modul för Viaccess/Boxer. Möjliggör användandet av Boxers programkort i en TV eller digitalbox med inbyggd läsare för Viaccess, s k Common Interface-port.

Då bör man väl ha undersökt tillräckligt för att förvänta sig att det går att använda TV:n med Boxers utbud?

Postad 13 februari 2007 - 11:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!

Är det en TV som börjar på An... och slutar på ...dersson??

Att dom inte kan garantera Boxers utbud kan jag förstå på ett enda sätt: det är olika stöd i olika delar av vårt avlånga land.

Men är det Netonnet så har dom ju ganska bra policy vad gäller åttertag osv.

Det är ju bara att ligga på, fungerar den i 2 veckor ska den ju kunna funka. Har du inte möjlighet att testa CA-modulen på någon annans utrustning? Då kan du se om den brännt, om det skulle vara 5/3,3 volts problem. Då är det ju bara undersöka TV:n och försöka skaffa fram en korrekt!

Postad 13 februari 2007 - 13:19

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tack för tipset, men jag tror inte att CA-modulen är helt felaktig,
eftersom TV:n hittar den när man startar den, och det går att
hitta CA-modulen via TV:ns konfigurationsmeny. Däremot hittar inte TV:n
Boxerkortet alls, trots att kortet fungerar i den fristående digitalboxen (Nokia).

...och ja, jag har testat båda hållen, och slagit av och på strömmen, och
som sagt det har fungerat tidigare.

Bemötandet från leverantören är bara så dåligt - att man hävdar att det
inte ens ska fungera.

Postad 13 februari 2007 - 14:15

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Tjena igen!

Jag vet inte om det är långsökt, men jag hade nog testat den någonannastans för att konstatera att den läser ditt kort korrekt där, det vet du ju inte säkert! Ditt kort är OK, CA:n hittas korrekt, men skulle det kunnat hänt något med läsningen av kortet i din CD-modul...?!...

Annars skulle jag nog fjäskat in mig lite hos Boxer o snackat runt lite om det som hänt... det låter ju otroooligt skumt att det funkar 2 veckor och sedan inte?!? Det borde funka, eller inte funka! I alla fall i min värld!

Postad 13 februari 2007 - 14:16

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Jag har en Sony KDL, den är inte godkänd av Boxer, men funkar finfint ändå. Anledningen till att Boxer inte godkänner denna tv har dock inte med CA-modulen att göra, utan att den har problem med att separera antennsignaler.

Postad 13 februari 2007 - 14:39

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
phil neal:

Ok, men vad innebär det i verkligheten... Är det inte mycket konstigt att den först klarar av det och sen plötsligt inte?! Hade det varit ett... ibland... ibland inte... hade jag nästan förstått bättre?!

Nyfiken fråga: Hur vet du att det är exakt det som den torskat på??

Postad 13 februari 2007 - 20:37

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Suck, vad skall man säga. EFter kontakt med två personer på leverantören, NetOnNet AB,
får jag bekräftat att de INTE garanterar något annat än mottagning av de fria kanalerna.

De har fått flera chanser, på mail och på telefon, att försöka hjälpa till, men de säger:

Har kollat upp med vår audio/video-avdelning och vi lämnar ingen garanti på sådant förutom de kanaler som är gratis.
Med vänlig hälsning / Best regards
xxx
NetOnNet AB

Det emotsäger ju garantivillkoren där det lämnas 2 års garanti.

Konsumentköplagen säger:
"Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:
kräva att felet avhjälps, kräva en ny, felfri vara,
få prisavdrag, få ersättning för reparation,
häva köpet och få pengarna tillbaka,hålla inne betalningen,
få skadestånd."

I detta fall vägrar alltså säljaren, NetOnNet att ens försöka avhjälpa felet.

Jag ångrar att jag valde NetOnNet.

Postad 13 februari 2007 - 22:23

FatAgnus
  • FatAgnus
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

phil neal Postat Idag, 15:16
  Jag har en Sony KDL, den är inte godkänd av Boxer, men funkar finfint ändå. Anledningen till att Boxer inte godkänner denna tv har dock inte med CA-modulen att göra, utan att den har problem med att separera antennsignaler.

Hey! Vilken KDL-modell är det? Var hittar man mer info om det?
Har en KDL-32V2000, inköpt hos NetOnNet som för andra gången är inskickad för kontroll pga stora problem med digitalmottagningen. Servicefirmorna "hittar inget fel".
Hela antennanläggninen utbytt för dyra pengar, har 3 andra digitalmottagare i huset som fungerar helt utan problem. Synd att en f.ö. mycket bra TV inte fungerar fullt ut :)
Min modell finns ändå listad som godkänd av Boxer,.. ??

Postad 14 februari 2007 - 09:20

Unregistered33fa9ced
  • Unregistered33fa9ced
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Altså - NetOnNet borde hängas ut för denna typ av beteende. Sälja en maskin som det sedan inte visar sig att den fungerar med på marknaden förekommande CA-moduler (om det nu är där problemet ligger). Häng ut märket så ingen annan behöver gå på samma nit. Skriv sedan till dem igen och påtala att de just förlorat kunder.

Lagar och leveransvillkor är ju en sak, men kundvärd kan kräva lite mer än "stiff upper lipp".

Häng ut dem stort!

Postad 14 februari 2007 - 11:11

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag är ingen vän av att hänga ut någon orättvist, men i detta fall har de fått flera chanser, och hävdar ändå att de inte garanterar funktion av betalkanalerna, trots att deras egen produktbeskrivning uttryckligen säger att CA-modulen är avsedd för Boxer, och att den är godkänd av Boxer.

Jag har även kontrollerat frågan med en konsumentvägledare, som styrker att jag har rätt, och om de inte hjälper till har jag rätt att häva hela köpet. Går det inte med på detta är det Allmänna reklamationsnämnden som gäller.

Varning alltså för NetOnNet!

Köpte dessa två artiklar:

Art nr: 106160 Andersson Y120 HD Digital

Beskrivning: 42 tums HD Ready LCD-TV med överlägsen bild och ljudkvalitet tack vare bl.a. hög upplösning och inbyggd digital-TV-mottagare. Perfekt för dig som vill slippa en extra box och dubbla fjärrkontroller.

Art nr: 098659 CA Modul Viaccess/Boxer
Beskrivning: CA-modul för Viaccess/Boxer. Möjliggör användandet av Boxers programkort i en TV eller digitalbox med inbyggd läsare för Viaccess, s k Common Interface-port.

Redigerat av bng, 14 februari 2007 - 11:27.

Postad 14 februari 2007 - 11:34

Kimo
  • Kimo
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nästan 100% säker på att det som har hänt är följande: När du tecknar boxer abonnemang så får du 2 veckor gratis med alla kanelar öppna på ditt programkort. (för att boxer ska hinna med pappersarbete etc).

Så det som kan ha hänt är att din säljare inte har full följt din registrering hos boxer, eller att boxer har gjort en tappa och inte aktiverat ditt abonnemang. Så mitt bästa tips är att ringa till boxer och fråga om du har ett registrerat kort hos dom. Har du inte det så be din säljare fixa det omgående.

Postad 14 februari 2007 - 11:56

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Har du fortfarande kanalinfo på betalkanalerna men ingen bild?Händer mig ibland och då drar jag ut och sätter tillbaka hela Viaccess-hållaren med kortet i och med tv´n påslagen.

Postad 14 februari 2007 - 12:01

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

phil neal:

Ok, men vad innebär det i verkligheten... Är det inte mycket konstigt att den först klarar av det och sen plötsligt inte?! Hade det varit ett... ibland... ibland inte... hade jag nästan förstått bättre?!

Nyfiken fråga: Hur vet du att det är exakt det som den torskat på??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var nog lite luddig där :) men OM jag hade bott på ett ställe med väldigt speciella mottagningsförhållanden, (dvs i detta fall där antennen kan ta emot flera olika sändare samtidigt) så kanske det inte hade funkat. Nu bor jag på ett ställe där detta problem aldrig uppstår, så det funkar finfint. Detta problemet har jag fått reda på av Sony själva, eftersom leveranstiden på denna tv drog ut på tiden just pga att den var på test hos Boxer. Den blev heller aldrig godkänd, och jag blev även upplyst av säljaren att dom inte kunde garantera funktionen på den inbyggda boxen.

Fat Agnus; Detta var alltså förra generationens KDL-S32, Sonys senaste är godkända.

Redigerat av phil neal, 14 februari 2007 - 12:02.

Postad 14 februari 2007 - 12:05

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Nästan 100% säker på att det som har hänt är följande: När du tecknar boxer abonnemang så får du 2 veckor gratis med alla kanelar öppna på ditt programkort. (för att boxer ska hinna med pappersarbete etc).

Så det som kan ha hänt är att din säljare inte har full följt din registrering hos boxer, eller att boxer har gjort en tappa och inte aktiverat ditt abonnemang. Så mitt bästa tips är att ringa till boxer och fråga om du har ett registrerat kort hos dom. Har du inte det så be din säljare fixa det omgående.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter inte som nån omöjlighet, har trådskaparen testat kortet i en annan box?

Postad 14 februari 2007 - 12:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Boxer-kortet stoppas in i den gamla Nokiaboxen, och visar sig fungera felfritt.

Ja det har han.

Postad 14 februari 2007 - 12:56

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tackar för glada tips, men så här är det:

Boxer-kortet fungerar sedan lång tid, och också nu,
i min gamla Nokia-box utan anmärkning.

Mottagningsförhållandena är utan anmärkning. Fria kanaler fungerar.

Det märkliga är att apparaten hittar CA-modulen, men inte Boxer-kortet.

Postad 14 februari 2007 - 12:57

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
NetOnNet nämner bara att de fria digitalkanalerna kan tas emot,inget om Boxers betalkanaler.I den tekniska specen nämns förvisso att den har CI-port.Det verkar som om de har ändrat sig.
I så fall utifrån dåvarande produktbeskrivning som senare skulle visa sig vara felaktig så borde du ha returrätt.

Redigerat av Tomas T, 14 februari 2007 - 12:59.

Postad 14 februari 2007 - 13:43

Unregistered33fa9ced
  • Unregistered33fa9ced
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Tackar för glada tips, men så här är det:

Boxer-kortet fungerar sedan lång tid, och också nu,
i min gamla Nokia-box utan anmärkning.

Mottagningsförhållandena är utan anmärkning. Fria kanaler fungerar.

Det märkliga är att apparaten hittar CA-modulen, men inte Boxer-kortet.

<{POST_SNAPBACK}>

Skönt att du omedelbart ser ut att ha röjt den saken ur världen. Min sponatan reaktion är att det - godkänd eller inte godkänd av Boxer - måste vara hål i huvudet på den som säljer en TV idag som inte klarar att ta emot annat än fria kanaler samtidigt som de har plats för CA-modul. Går ju inte ihop. Om TVn inte hade CA-modul vore det annat. Kan tänka mig att alla inte är så intresserade.

Åter igen - när nu också konsumentvägledare ger dig stöd så tycker jag du ska på dom.

Men man kanske kan konstatera att billigt har sitt pris. Namnet Andersson är i mina ögon för alltd befläckat. Altså - TV-tillverkaren! :-)

Postad 14 februari 2007 - 14:16

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så, att Boxer-kortet fungerar i en box men
inte i en annan. Det skall inte varken NetOnNet eller Andersson skyllas för.

Jag antar att Boxer-korten finns i olika versioner som uppdateras
en aning, och mitt kort är ganska gammalt. Nytt är på väg, och
det kan lösa saken.

Det kan också vara så, att CA-modulen har slutat att få kontakt med
ett kort i sin hållare. Då skall det reklamaras.

Det som däremot NetOnNet kan lastas för är att de hanterar ett
kundproblem som idioter genom att gömma sig bakom att de endast
garanterar fria kanaler.

Autentiska citat från NetOnNets kundtjänst, fällda av två olika personer:

"Den stöder marksänd digital-TV, den ska fungera bra med SVT1, SVT2, TV4 och de övriga fria kanalerna. Dock så är den inte godkänd av just Boxer för att kunna ta emot deras utbud med betalkanaler. Man kan sätta in ett boxerkort + CA-modul i TV’n ja, men vi kan inte garantera att detta fungerar på alla apparater överallt i Sverige."

"Har kollat upp med vår audio/video-avdelning och vi lämnar ingen garanti på sådant förutom
de kanaler som är gratis."

De säljer sin CA-modul med dekalen "Boxer" på. Fabrikatet SCM är en Boxer-godkänd CA-modul, och visst har jag kontrollerat att den har rätt produkt id, revision osv.

Postad 15 februari 2007 - 15:23

bng
  • bng
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Så har jag även testat med ett nytt Boxer-kort.
Kundtjänsten på Boxer var mycket tillmötesgående.

Inte fungerar det med nytt Boxer-kort heller, så man kan
nog vara ganska säker på att CA-modulen inte fungerar
med denna TV.

Problemet att NetOnNet inte ens tycker att det skall fungera
så överhuvudtaget kvarstår.

Postad 17 februari 2007 - 13:09

itkroppen
  • itkroppen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

med denna TV.

<{POST_SNAPBACK}>

På dem bara, som tidigare har nämnts i den här tråden är det självklart att det ska fungera. Även om det mot förmodan inte har sagts rakt ut att det ska fungera med betalkanalerna och ditt kort så är det i alla fall implicit underförstått att det ska göra det. Ge dig inte! :)

Lycka till!
/ITkroppen (IT byggde denna vackra kropp...)

Postad 02 mars 2007 - 18:07

patrikho
  • patrikho
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har just köpt en CA-modul (den från netonnet) och jackat in i min panasonic px60. Får inte heller in betalkanalerna. Jag är dock lite undrande över det här med versionsnummer... eller hoppas att det är där felet ligger...

Dessa versionsnummer föreskriver boxer, följt av min CA-moduls versionsnummer inom parentes:

Application: V1.08 (V1.04.001)
Viaccess version: V483 (V481)
Hardware: P/N 904240, 904463 (901273)

Enligt anndra trådar här på forumet fungerar inte CA-moduler som har fel P/N. Någon som har några erfarenheter?

bng, fick du helt rätt versionsnummer från NetOnNet? Eller är det bara jag som fått ett gammalt kort?

Postad 02 mars 2007 - 19:30

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
patrikho:

Du har troligtvis fått en modul till satellitmottagare(Canal Digital)

Så sälj tillbaka modulen och köp en i en affär.(om det vore jag skulle jag inte vänta på omleverans utifall att jag skulle behöva returnera hela tv´n inom 14 dagarna)

Om du sen får in betalkanalerna så skulle det vara intressant att få reda på:

Fungerar texttv?

Fungerar textningen?

Får du in betalkanaler varje gång då tv´n sätts på(utan att behöva dra ut hela modulen&sätta tillbaka den med tv´n påsatt)

Postad 02 mars 2007 - 23:15

Stream
  • Stream
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

med denna TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror det er CA-modulen din som er ødelagt. Har du mulighet til å låne en CA-modul fra en nabo eller noe for å teste?
Prøv også å flytte litt på kortet mens det sitter i CA-modulen. Det kan være dårlig kontakt...

Postad 03 mars 2007 - 16:26

patrikho
  • patrikho
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

patrikho:

Du har troligtvis fått en modul till satellitmottagare(Canal Digital)

Så sälj tillbaka modulen och köp en i en affär.(om det vore jag skulle jag inte vänta på omleverans utifall att jag skulle behöva returnera hela tv´n inom 14 dagarna)

Om du sen får in betalkanalerna så skulle det vara intressant att få reda på:

Fungerar texttv?

Fungerar textningen?

Får du in betalkanaler varje gång då tv´n sätts på(utan att behöva dra ut hela modulen&sätta tillbaka den med tv´n påsatt)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag inte testat så länge och så mycket... Men det FUNGERAR!!!! Jag hade helt enkelt fått fel CA-modul på NetOnNet! Lyckligtvis bor jag ganska nära deras lagershop i Stockholm!

Texttv fungerar dock inte, den enda kanalen det fungerar på är TV4.
Textning verkar fungera som det ska, vad jag sett så här långt!

Detta gäller alltså Panasonic PX60 + CA-modul (SCM Microsystem)

Postad 03 mars 2007 - 16:59

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Intressant info Patrikho att du också får samma smådefekter med Boxer.Själv har jag en äldre Panasonic-plasma(th-37PE55E,introducerad okt 2005) med inbyggd CA- modul(3Son)

*Endast texttv på TV4
* Endast undertext på kanaler med inbäddad text=Alla fria kanaler+3,5,TV4+,4fakta,4film,4-400,Discovery. Ej undertext på bla Canal+,TV8 bland övriga.

Nu gör det mig inte speciellt då jag ändå bara har Boxers standardpaket fortsättningsvis.

Att inte PX60 var Boxergodkänd förvånar kanske inte då Panasonic troligtvis medvetna om dessa Boxerbrister kanske aldrig valt att få den godkänd.

Ska bli intressant att se om den kommande PX70 kommer att Boxeranpassas.

Postad 05 mars 2007 - 10:11

patrikho
  • patrikho
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit kolla lite mer! Stämmer det där med textningen! Endast klassisk textning med svart textremsa (inbäddad) fungerar... Det finns en insällning i menyn på TVn där det står "Subtitles: No Subtitles" men det går inte att ändra!

Jag är dock mest glad att det överhuvudtaget fungerar. Är bara avsett som en tillfällig lösning tills de har sparkat igång HDTV med UPC/comhem i mitt hus (men det blir väl massa elände med det också...)!

Postad 05 mars 2007 - 16:07

Tomas T
  • Tomas T
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Vill minnas när SVT digitaliserades i slutet av 90-talet så skickades undertexten till att börja med som en separat digital ström(finns säkert nåt kortare namn för det) men det fick problem med dåvarande mottagare varför man ändrade till nuvarande.
Som tur är.Får väl hoppas att SVT&co inte ändrar system på ett tag till.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.