Jag kommer bl.a. göra en polisanmälan för att klara upp detta.
Det började med att jag beställde en kamera den 1:a februari, Canon IXUS 65, som jag inte fick levererad. Jag tog kontakt med företaget via mail (varan fanns i lager och enligt sidan skall det ta mellan 2-9 arbetsdagar) och blev lovad att den var packad och skulle skickas måndagen den 12:e februari, men den dök aldrig upp. Några dagar senare, mailade jag återigen och frågade vad som pågick. Fick då svaret att de bad om ursäkt och inte längre kunde leverera kameran, men att jag kunde få pengarna tillbaka. Att varan skulle packas och skickas måndagen den 12:e var alltså lögn.
Jag mailade då min information till dem för att kunna få mina pengar tillbaka, men efter att ännu en vecka gått och jag ännu inte fått tillbaka mina pengar skickade jag återigen ett mail där jag krasst skrev att jag "ville ha mina d###### pengar tillbaka" och att jag skulle rapportera deras bolag eftersom jag inte är den förste de ljugit rakt upp i ansiktet till (jag var riktigt trött på behandlingen av företaget som aldrig tog kontakt med mig och informerade om nånting utan jag var tvungen att dra ur dem sanningen). Nu blev stämningen från företaget riktigt hemsk, de ringde hem till mig och var väldigt snäsiga mot min sambo och dagen efter skickades några riktigt obehagliga mail, här följer utdrag ur de senaste mail jag mottagit från företaget:
"Även om man är en DJÄVLA horunge som du är måste man använda den lilla hjärna man har...
Du innan du ens öppnar din käft nästa gång sätt dig in i VEM/VILKA du handlat av....
Allra helst när du lämnat ut din adress...
För du har idag gjort bort dig DJÄVLIGT kraftigt!!! [...] Alternavtivt mailar du ett nummer jag kan nå dig på din DJÄVLA snippa så ska vi lösa problemet omgående!"
"Hoppas verkligen du polisanmäler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du är verkligen den dummaste d###### horunge jag stött på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Som ni förstår ser jag VÄLDIGT allvarligt på detta. Jag har handlat för hundratusentals kronor via internet, allt från nya datorer till diskmaskiner av många olika företag som varit väldigt vänliga både när det varit problemfritt eller när varor varit defekta eller försenade, men jag har aldrig i hela mitt liv stött på något sådant här.
Återigen vill jag poängtera att detta är endast utdrag ur min mail korrsepondens med dem och de hårda orden från deras sida är ocensurerade citat. Jag förstår om ni måste censurera vissa ord men det här måste komma fram för så här kan inte företag bete sig i dagens samhälle.
De försöker uppenbarligen skrämma mig eftersom jag sa att jag skulle rapportera detta till konsumentsajter såsom denna och pricerunner, men nu kommer jag utöver det även polisanmäla.
/Sebastian
PS. Jag kan inte skriva en recension angående It's Your Home och mitt köp eftersom jag varit medlem för kort tid, men jag kommer göra det så fort jag får möjlighet. .DS
Sökningen pågår
Avancerad sökning
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?