Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iaudio 7

78 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 juni 2007 - 14:09

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Iaudio kommer med en uppdaterad variant av deras iaudio 6 men nu är den med flashminne upp till 8 gb. Någon som har en aning när denna fina spelare kommer till Sverige eller fall den inte kommer.

Posted Image

Iaudio 7

Postad 19 juni 2007 - 09:03

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ingen som vet något? Skulle bli en bra ersättare till min u10

Postad 19 juni 2007 - 19:54

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
säger till så fort jag får svar från abtech, öppnade en tråd på sweclockers om den :)

Postad 19 juni 2007 - 22:41

Unregistered51312342
  • Unregistered51312342
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag kan passa på att rekommendera iAudio 6 och också denna 7:an då den säkert är minst lika bra! Otroligt bra ljud, kan pressa ut det mesta ur en mp3-fil. Man kan skapa en behaglig närvarokänsla och öppenhet med iAudios riktigt bra:iga inställningar också :)

Postad 20 juni 2007 - 08:15

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Jag kan passa på att rekommendera iAudio 6 och också denna 7:an då den säkert är minst lika bra! Otroligt bra ljud, kan pressa ut det mesta ur en mp3-fil. Man kan skapa en behaglig närvarokänsla och öppenhet med iAudios riktigt bra:iga inställningar också  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

:) , man blir nästan aldrig missnöjd med en iAUDIO.

Postad 20 juni 2007 - 09:12

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
okej tack så mycket och hoppas nu att de tar in den och även den röda modellen som är grymt snygg.

Postad 20 juni 2007 - 14:15

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

• 1 317 inlägg
  • 0

Jag kan passa på att rekommendera iAudio 6 och också denna 7:an då den säkert är minst lika bra! Otroligt bra ljud, kan pressa ut det mesta ur en mp3-fil. Man kan skapa en behaglig närvarokänsla och öppenhet med iAudios riktigt bra:iga inställningar också  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du dendära som får ljudet att låta brukigt under 5 och låta halvmånekurva över 5?
Hade en x5l. Var skitbra på allt utom hållbarhet.. Och "ljudförbättrarna" kan dra åt skogen :)

Postad 20 juni 2007 - 22:48

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
den ska komma till sverige, och enligt abtech bör den komma 10 juli redan....

Postad 21 juni 2007 - 10:21

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ja men tyvärr kommer den nog inte ta in den röda varianten. Annars ser det ut som en bra spelare med bra pris. Cdon har även lagt ut den för förhanskbokning nu.

Postad 21 juni 2007 - 10:31

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Riktigt bra priser :(

Postad 24 juni 2007 - 20:11

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon som har koll på storlek och vikt på denna? Eller har inte iaudio släppt den informationen ännu?

Jag eftersöker just en flashspelare med mycket utrymme och lång batteritid, så därför är denna mycket intressant. Men samtidigt är storlek och vikt lite avgörande med, den ska ändå vara relativt liten och inte alltför tung, jag inser samtidigt att man inte kan begära allt för mycket på det området med en spelaren i den här klassen. Men det ska ändå vara inom rimliga gränser.

Redigerat av wigstroem, 24 juni 2007 - 20:27.

Postad 24 juni 2007 - 20:52

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Här är några bilder från iaudio 6 som är näst intill samma spelare med samma mått.Vikten är 53 gram.

Posted Image

Posted Image

här är även ett test med bilder på iaudio 6:iaudio 6

Redigerat av imail_92, 24 juni 2007 - 20:54.

Postad 24 juni 2007 - 21:13

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Här är några bilder från iaudio 6 som är näst intill samma spelare med samma mått.Vikten är 53 gram.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag är medveten om att den är nästan identisk med iaudio 6, men frågan är hur mycket det kommer att skilja? För man borde väl nästan kunna utgå ifrån att den borde vara lite tyngre och lite större med tanke på att den har mer utrymme och större batteri. Eller?

Redigerat av wigstroem, 24 juni 2007 - 21:14.

Postad 24 juni 2007 - 21:22

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag är medveten om att den är nästan identisk med iaudio 6, men frågan är hur mycket det kommer att skilja? För man borde väl nästan kunna utgå ifrån att den borde vara lite tyngre och lite större med tanke på att den har mer utrymme och större batteri. Eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Den har ju flashminne istället för hårddisk :P kanske drar ner vikten och jag tror inte batteriet är så mkt större, den måste inte vara större i huvudtaget men den kan ju fortfarande vara kraftfullare + att flash drar mindre batteri jämfört med hårddisk.

Postad 25 juni 2007 - 00:06

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ok, tack för svar.

Nu undrar jag en sak till. Som egentligen är ganska off-topic, men som indirekt berör iaudio7. En nackdel med inbyggt batteri är ju som bekant om man tex. är ute någonstans och batteriet plötsligt tar slut. Nu kanske inte det är något stort problem med 60 timmars batteritid, men det är ju ändå lätt hänt att slarva enstaka gånger med uppladdningen. Och det är såna stunder man önskar att det gick att byta ut batteriet på plats.

Jag har tittat runt lite efter små och kompakta bärbara laddare att ha som backup batteri vid behov, att ha med sig när man är ute och har hittat dessa två bland annat. Tror ni dom skulla passa för iaudio 7?

http://www.24.se/Sho...aspx?prodid=871

http://www.pixmania....zExODI3MjYwMjc7

Sen har vi ju den här, fast den ser lite större ut och är dyrare.
http://store.apple.c...LearnMore=TL287

Nu står det visserligen att samtliga i första hand är anpassade för iPods, men som jag har fattat så bör dom funka till andra mp3spelare också som har en vanlig ubs-port.

Ni får hemskt gärna rekommendera någon annan "on-the-go" laddare, om ni inte tycker dessa två är bra.

Redigerat av wigstroem, 25 juni 2007 - 16:59.

Postad 25 juni 2007 - 16:37

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag läste på något iaudio-forum att den ska släppas redan i slutet av Juni i UK, och dom hade länkat till någon källa, minns dock inte vilken sida det var nu. Så får vi hoppas att det finns lite större specifikationer att tillgå då och att det kanske skrivs en och annan recension, förutsatt att det stämmer då. Så vi får hålla ögonen öppna. :P

tror det var på iaudioiphile.com någonting.

Redigerat av wigstroem, 25 juni 2007 - 16:42.

Postad 25 juni 2007 - 17:28

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
http://product.cowon...IO7_feature.php

Äntligen en ordentlig spec, visserligen på koreanska, men ändå. :P

Måste säga att vikten och storleken ser helt ok ut.

Redigerat av wigstroem, 25 juni 2007 - 17:30.

Postad 25 juni 2007 - 22:30

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Ingen av laddarna passar tror jag, de är anpassade till iPods.
Hittade inte uteffekten på sidan :S
Borde ha runt 30+30mW som iAUDIO 6 hade.
Och jag älskar den blanka designen :P

Postad 26 juni 2007 - 09:30

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
uteffekten är 16 Ohm 26mW + 26mW.

Den finns nu även påAbtech men dock utan pris och information.

Redigerat av imail_92, 26 juni 2007 - 09:36.

Postad 26 juni 2007 - 09:55

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

uteffekten är 16 Ohm 26mW + 26mW.

Den finns nu även påAbtech men dock utan pris och information.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för infon om uteffekten, :) måste ha missat det.
Såg också den på Abtech imorse ;) När som helst kommer den :)

Postad 26 juni 2007 - 20:46

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
http://www.futureins.....sheet PDF.pdf

Här hittade jag en liknande som den där ReCharge4 till ipod, fast den här är gråfärgad. Och dom nämner visserligen inte specifikt iaudio, men det står att den passar till tex. iriver, iPod och Creative spelare, och till liknande spelare som laddas via en USB kabel.

Problemet är väl var man ska köpa den bara, förmodligen blir det väl till att importera från utlandet, och då måste man väl köpa någon slags omkopplare för att kunna ladda den bärbara laddaren i ett svenskt uttag antar jag. Dom länkar till lite utländska återförsäljare på: http://www.recharge4.com/

Vet inte om det finns några svenska affärer som säljer den.

Bara den inte är sådär dyr som Ipod versionen är, har inte kollat priserna ännu.

Vad säger ni?

Redigerat av wigstroem, 26 juni 2007 - 20:47.

Postad 27 juni 2007 - 08:00

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
tror fortfarande inte du behöver något sånt, batteritiden är så maffig så du hinner nog tänka dig för innan du går ut med spelaren.

Postad 28 juni 2007 - 11:30

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Här är ett liten förhandstitt iaudio 7

Postad 12 juli 2007 - 20:26

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har nyss förbeställt en från abtech, hoppas den kommer till dom imorn ;)

edit: angående laddare så insåg jag just nu att det hade varit skönt med en som man kopplar in i väggen.. men är det vanlig eller mini-usb på i7an ? ;) https://www.abtech.s...ssories/Laddare

Redigerat av K_arlstrom, 13 juli 2007 - 15:41.

Postad 16 juli 2007 - 16:31

imail_92
  • imail_92
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Det är mini-usb.

Postad 17 juli 2007 - 18:28

_Lars_
  • _Lars_
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
sofft =), jag ska nog byta ut min gamla iriver 256mb kostade mig 2000kr ^^för ett par år sedan. Den med 512mb kostade nästan 3000kr :unsure:

Blir till och spara ihop till den med 8 gb : P

Redigerat av _Lars_, 17 juli 2007 - 18:28.

Postad 19 juli 2007 - 08:45

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

sofft =), jag ska nog byta ut min gamla iriver 256mb kostade mig 2000kr ^^för ett par år sedan. Den med 512mb kostade nästan 3000kr ;)

Blir till och spara ihop till den med 8 gb :  P

<{POST_SNAPBACK}>

Jo du, allt mp3 splare med mycket minne var dyra för några år sen, speciellt de med riktigt bra kvalité och ljud

Postad 23 juli 2007 - 14:28

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
http://www.pixmania....#fichetechnique lite om i7an, mått i mm och allt :)

Postad 29 juli 2007 - 11:24

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Någon som fått sin ? Jag funderar på att avbeställa min pga att den aldrig verkar komma :/

Jösses.. 20 lök för i7an ! ;) https://www.abtech.s...0... 8GB Silver

Redigerat av K_arlstrom, 29 juli 2007 - 11:31.

Postad 30 juli 2007 - 19:36

Peng
  • Peng
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min den 24e :) Love it.
Beställde den från inet, första gången jag prövar dom och det fungerade ruskigt bra!

Postad 01 augusti 2007 - 09:15

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Någon som fått sin ? Jag funderar på att avbeställa min pga att den aldrig verkar komma :/

Jösses.. 20 lök för i7an ! :) https://www.abtech.s...0... 8GB Silver

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, lite fel va? :D

Postad 05 augusti 2007 - 22:36

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Som jag fattar det följer det inte med någon laddare med iAudio 7, utan det är tänkt att man ska ladda via USB? Någon testat någon USB-laddare som funkar? Jag tycker ju att det knappt går att hitta någonting på abtech.se, men på https://www.abtech.s...6...ni USB cord hittade jag en billig laddare som i alla fall ska fungera till några iAudio:

Extern laddare till iAUDIO U2, U3, och 6. Denna laddare passar även alla andra enheter med mini-USB typ B kontakt.

Kan den passa/fungera till iAudio 7 också?

Postad 06 augusti 2007 - 07:01

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Som jag fattar det följer det inte med någon laddare med iAudio 7, utan det är tänkt att man ska ladda via USB? Någon testat någon USB-laddare som funkar? Jag tycker ju att det knappt går att hitta någonting på abtech.se, men på https://www.abtech.s...6...ni USB cord hittade jag en billig laddare som i alla fall ska fungera till några iAudio:

Extern laddare till iAUDIO U2, U3, och 6. Denna laddare passar även alla andra enheter med mini-USB typ B kontakt.

<{POST_SNAPBACK}>

Den borde passa iAUDIO 7.

Postad 09 augusti 2007 - 14:35

cAizer
  • cAizer
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns väl ett antal såna där laddare på tex Teknikmagasinet & liknande affärer. Kan ju inte skilja så mycket då dom skickar strömmar som stämmer överens med vad standarden för USB är.

Postad 15 augusti 2007 - 08:29

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Jo, det skiljer mycket. En mycket stor del av laddarna som finns, speciellt de billigare, fungerar dåligt eller inte alls med iaudios produkter. Antagligen många andras produkter också, men det var dem jag läst om. Laddarens överladdningsskydd slår ifrån snabbt då spelaren felaktigt tas för att vara laddad.

Postad 15 augusti 2007 - 21:10

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Dustin har också denna (för samma pris) och där står det att den passar till U2, U3 och i6, och om den passar på i6 så borde den med all säkerhet också passa till i7.

Postad 17 augusti 2007 - 21:19

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Någon som fått ett cover att fungera på spelaren ? alltså albumcover.. vars ska man lägga filen ? Jag la den i samma mapp som låtarna och döpte den till cover.jpg men det ville inte :blink:

//Jonas som fick sin i7a idag!

Postad 22 augusti 2007 - 19:03

Hennor46
  • Hennor46
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena,

Tänkte kolla ifall någon har någon uppfattning om hur denna spelare står sig i konkurrensen jämfört med t.ex. iriver E10. Jag hade i princip bestämt mig för att köpa E10:an när jag såg denna spelaren.

Det som lockar är batteritiden och att spelaren är flashbaserad då den främst skall tjänstgöra som träning/joggingsällskap. Nu är skulle jag vilja veta hur ljudkvaliteten, känslan i menyerna och hur bra övriga funktioner är i förhållande till E10:An samt ifall batteritiden verkligen är så bra som anges i specen.

Vore tacksam för lite input.

//H

Postad 26 augusti 2007 - 01:24

cassady
  • cassady
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hörde att den ska släppas med 16gb, samtidigt som D2:an med 8gb. Någon som har koll på ungefärlig tid för detta och vem som tar in den?

Min snart tre år gamla n10 gick sönder i dagarna :) och vill inte vänta för länge innan jag köper en I7. Ljudkvalitén är grym men har inte pillat alltför mycket i menyerna. Lite tunnare och den hade vart perfekt.

Postad 27 augusti 2007 - 09:59

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hörde att den ska släppas med 16gb, samtidigt som D2:an med 8gb. Någon som har koll på ungefärlig tid för detta och vem som tar in den?

Min snart tre år gamla n10 gick sönder i dagarna  :) och vill inte vänta för länge innan jag köper en I7. Ljudkvalitén är grym men har inte pillat alltför mycket i menyerna. Lite tunnare och den hade vart perfekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, någon som har mer info om 16gb-varianten? Låter perfekt! :P

Postad 13 september 2007 - 16:14

jennsapennsa
  • jennsapennsa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag bara måste få veta när jag kan köpa iaudio 7 med 16GB och var jag kan göra detta?

Helst skulle jag vilja ha den med svart och röd färg, den är ju så snygg!

Postad 16 september 2007 - 08:58

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hur är det med färgen på den, på några bilder så har den en röd kant, på några en silvrig. Är det olika färger för olika storlekar eller finns det båda för alla storlekar?

Postad 20 september 2007 - 09:55

nikon
  • nikon
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Nu finns ju 16GB på cowons hemsida.. http://www.cowonglobal.com/

När kommer denna till Sverige?! Nån som vet?

Börjar bli riktigt sugen på denna!

Postad 07 oktober 2007 - 15:55

sajfen
  • sajfen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ser inga 16 GB:are på sidan deras. Skulle vilja ha en 8:GB fast den röda versionen men det verkar som alla svenska återförsäljare bara kör silver. Nån som hittat den röda någonstans?

Postad 09 oktober 2007 - 22:22

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Ser inga 16 GB:are på sidan deras. Skulle vilja ha en 8:GB fast den röda versionen men det verkar som alla svenska återförsäljare bara kör silver. Nån som hittat den röda någonstans?

<{POST_SNAPBACK}>

Skojar du? Går du in på sidan så står det ju 16gb med stora bokstäver med en bild på iaudio 7 bredvid, hur kan du missa den?

Postad 16 oktober 2007 - 09:08

kape
  • kape
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Kollar lite på iAudio 7 på deras hemsida och noterar detta:

Charging Time - About 3.5 hours by adapter (USB)

Kan man även ladda den via PCn eller är det bara datatransfer från PC? Det vore ju praktiskt om den även kunde laddas via PC så kan jag ha den på laddning på jobbet utan att behöva ha med adaptern.

Postad 16 oktober 2007 - 09:12

Juzam
  • Juzam
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Kan man även ladda den via PCn eller är det bara datatransfer från PC? Det vore ju praktiskt om den även kunde laddas via PC så kan jag ha den på laddning på jobbet utan att behöva ha med adaptern.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå den laddar via datorns USB-port.

Postad 16 oktober 2007 - 09:13

kape
  • kape
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Som jag fattar det följer det inte med någon laddare med iAudio 7, utan det är tänkt att man ska ladda via USB? Någon testat någon USB-laddare som funkar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det följer med en adapter för laddning som dock laddar via USB-porten på spelaren.
Kolla in filen som jag bifogar, den visar vad som följer med i paketet.

Edit: Oops, ser nu att adaptern är "optional", det var ju inte bra...

Bifogad fil(er)

Redigerat av kape, 16 oktober 2007 - 09:14.

Postad 17 oktober 2007 - 13:10

kape
  • kape
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Är det någon som har iAudio 7 och har provat den med ett par Sennheiser CX300? Jag är "livrädd" för att få ett bakgrundsbrus som från min mobil och som en del påstår att de får med samma hörlurar och iriver T60.

Postad 19 oktober 2007 - 18:54

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Sennheiser cx300 funkar i alla fall helt utmärkt till iaudios D2. Inget bakggrundsbrus från mobiltelefon eller liknande, så det borde inte vara något problem med i7 heller. För övrigt så är det riktigt bra hörlurar och ljudet från en i7 kommer att göra de ännu bättre.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.