Postad 28 november 2007 - 22:39
Sök på forumet så hittar du nog en hel del negativt skrivet om Klipsh.
Postad 29 november 2007 - 12:14
Sen handlar det ju mycket om vad man lyssnar på också, i mitt fall Hardstyle, Hardcore och psykadelisk musik. I dessa genrer tycker jag både Klipsch och Harman Kardon gör mycket bra ifrån sig, då man vill ha ett brett, klart, djupt och tungt ljud. Rock och äldre musik (Som ofta dessa så kallade "finsmakare" lyssnar på) låter däremot mer eller mindre tragiskt utan externa ljud-inställningar, om det nu är det du syftar på. Men det är liksom inget jag lyssnar på, alltså ingen prioritering i min värld.
Vad gäller film-tittandet med surround så har dom dock en helt annan och mer neutral karaktär, där jag lätt ser dom som kungar i sin klass. Detta va nog den mest avgörande delen för mig vad gäller högtalarna.
För att sedan kunna få ut det bästa möjliga ljudet så är det många timmars pillande med inställningar som gäller. Först då får man reda på om man har gjort rätt val eller ej, inte när man sitter och provlyssnar i en hifi-affär eller läser om andras åsikter på ett forum.
Så att säga att "Klipsch är dåliga" är ju bara trångsynt. Jag skulle kunna säga detsamma om många märken också bara för att dom inte lever upp till mina personliga krav. Ett flertal av mina polare har bytt ut sina högtalare till Klipsch efter mig, och dom är minst lika nöjda dom också. Hur kan Klipsch vara så stora och populära om dom nu är så dåliga?
Redigerat av Mr. Bravo, 29 november 2007 - 12:19.
Postad 19 december 2007 - 19:01
Undrar bara vad din fina soffa heter och vad du köpt den?
Mvh
Martin
Postad 19 december 2007 - 19:08
Har själv letat efter en liknande och den jag kom fram till var
Marinella 3-sits soffa från
http://www.presentgrossisten.se/
Postad 19 december 2007 - 19:20

Postad 19 december 2007 - 20:18

Postad 11 oktober 2008 - 11:55
Undrar var man kan få tag på en sån vägghylla som du ställt projektorn på, riktigt läcker.
MVH Johan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar