Framförallt saknar jag bas, men frågan är om det bara är det. har svårt för att karaktärisera ljudbilden och dess brister. Någon som kompletterat sina med en subbas och kan rapportera om skillnaden? Har iofs provlyssnat i butiken och visst blir det bättre, men är inte säker på att det räcker.
Som det ser ut står jag därför inför följande alternativ:
1. Köpa hemmabioförstärkare, MiniPod subbas och MiniPod center och para ihop med Podsen till en 3:1-anläggning (bakhögtalare får bli en senare fråga) enkom för film. Musiken körs i en dedikerad anläggning med C325BEE och ett par B&W 685.
2. Byta ut Podsen mot ett par B&W 685 samt komplettera med hemmabioförstärkare och center HTM62 för att kunna köra både musik och film i samma system. Hoppas slippa subbas med detta alternativ (gör jag det?).
Med alternativ 1 uppenbarar sig dock ett nytt problem eftersom jag vill kunna strömma musik med AirTunes via en Airport Express till 325:an. Ljudet kan plockas ut både analogt och digitalt från Airport Express. Alla tester jag läst indikerar att digitalt låter märkbart bättre, men jag har precis insett att 325:an saknar digital ingång! Frågan är hur B&W 685 och 325BEE kommer att upplevas med analog ingång från Airporten? Är det ens någon idé att köpa 685:orna med ett sådant scenario?
Tacksam för all input!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Vad är ett par Scandyna MiniPod samt Bass station värda?
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?