Kommentarer till Hemma hos Andreas och Familjen. av Saltade
Startad av
Saltade
, Nov 12 2007 01:08
131 svar till detta ämne
Postad 22 November 2007 - 23:41
I morgon fredag ska jag koppla in bakhögtalarna... det blir spänande..
Postad 01 December 2007 - 21:44
rått!! de høytaleren var sykt fete!
sinsykt fete elementer.
topp score fra meg!!
mvh
sinsykt fete elementer.
topp score fra meg!!
mvh
Postad 18 December 2007 - 01:12
Det är väll inte lement av plast ?! Eller ? =O
Hur som helst så spelar det igen roll bara dom låter bra, och det gör dom, men fattar inte hur dom kunde vara "trasiga" i porten.
Men det är ju en sådan grej som man alldrig skulle märka i gentligen så dom brydde sig väll inte.
Hur som helst så spelar det igen roll bara dom låter bra, och det gör dom, men fattar inte hur dom kunde vara "trasiga" i porten.
Men det är ju en sådan grej som man alldrig skulle märka i gentligen så dom brydde sig väll inte.
Postad 18 December 2007 - 02:02
riktigt imponerande...
Jag kanske är pryd men jag har sjukt svårt att se mig själv öppna upp och titta vad som finns inne i ett par högtalare för närmare 45 lök! men som sagt... riktigt imponerande!
Jag kanske är pryd men jag har sjukt svårt att se mig själv öppna upp och titta vad som finns inne i ett par högtalare för närmare 45 lök! men som sagt... riktigt imponerande!
Postad 18 December 2007 - 08:36
Schyssta grejer. Ett tips till dig är att köpa en riktig förstärkare till 2 kanlasljud (dvs om du lyssnar mycket på musik) Du kommer då få ut så mycket mer av dina veritas. Jag har hört dem med dels Krell kav 400i och en Arcam avr 200. Skillnaden var så pass stor att man knappt trodde det var sant. Men jag kan tänka mig att det låter bra redan i dagsläget
Postad 19 December 2007 - 01:42
Anledning till att jag öppnade upp högtalarna var att det inte spelade från diskanten. Så jag fick en ny diskant från toneelektronik. men det var inte fel på diskanten. Det var slarv från fabriken. Då blev jag nyfiken och tog några foton. Men med blandade känslor så såg men hur den var uppbyggd. men vet ni vad, det låter så j*vla bra att jag får gåshud. PS det är många timmar kvar att spel in dom LOL....
nästa steg är bättre kablar, men vilka??? jag funderar på Transbarant men det måste finnas med prisvärda.. kom gärna med förslag
M.V.H Andreas
nästa steg är bättre kablar, men vilka??? jag funderar på Transbarant men det måste finnas med prisvärda.. kom gärna med förslag
M.V.H Andreas
Postad 26 January 2008 - 10:56
Kanske inte det första man skulle göra om man köpte högtalare för 45", hmmm undra hur dom här ser ut innuti? Jag skruvar isär och kollar. Tummen upp för att du vågar.
Postad 26 January 2008 - 11:27
Fett med veritas högtalare =) jag ska nog oxå köpa men då blir det lilla golvaren V2.3i
Postad 28 January 2008 - 07:51
Vilket paket =) De ser verkligen grova ut domdär högtalarna. Kan bara föreställa mig hur det kan låta. Har du funderingar på att skaffa en sub ? Men det kanske inte behövs med de frontarna... hehe
Postad 28 January 2008 - 13:23
Huga! Vilka bjässar, hoppas dom låter lika bra som dom ser ut att göra.
Postad 29 January 2008 - 00:42
Hej andgående en sub. så länge jag bor i lägenhet så är det inte lönt för dom spelar så tungt. men det kommer en trevlig sub. en Velodyne DD-15.
Postad 29 January 2008 - 00:48
Hej andgående en sub. så länge jag bor i lägenhet så är det inte lönt för dom spelar så tungt. men det kommer en trevlig sub. en Velodyne DD-15.
Postad 14 February 2008 - 18:52
LOL ja kan hålla med dig om att dem inte är världens snyggasre, men dem är ju så sjukt grymma att lysna på
Postad 16 February 2008 - 15:38
Ser plastigt ut....kan bero på blixten att den tagit hårt på bilderna :/
Men det verkar vara riktiga höjdargrejer, marantzerna vet jag ju att det spelar bra.
Lycka till !
P.s bra smak
Men det verkar vara riktiga höjdargrejer, marantzerna vet jag ju att det spelar bra.
Lycka till !
P.s bra smak
Postad 27 March 2008 - 10:22
Se där ja...ännu en som har upplevt det magiska Energy Veritas ljudet. Jag gratulerar till en mycket fin uppsättning högtalare som du inte kommer att behöva byta ut på mycket länge. Desto bättre elektronik du kopplar till dessa högtalare desto bättre kommer dom att prestera. Funderar dock på invinklingen du har av frontarna samt att dom står så nära bakväggen. Jag ser att du inte kan flytta ut dom med tanke på storleken på rummet men har du testat att täcka bakporten med skummpropp...jag tänker på risk för bumlig bas? Dessa frontarna mår bäst om du vinklar dom inåt mot lyssningsposition..ungf, 25-30% samt att om du sätter dom på spikes (4st) då du får en liten bakåtlutad variant vilket ger bästa resultatet. Självfallet råder jag dig till att skaffa underläggsplattor då.
Grattis
Grattis
Postad 13 May 2008 - 21:19
Snyggt, snyggt och snyggt. Duken och ny mediamöbel gjorde väldigt mycket för helhetsintrycket.
Postad 14 May 2008 - 20:36
Härliga högtalare och kompetent elektronik! Snyggt uppställt! Tack för titten. Ha det gott mvh /Calle
Postad 17 May 2008 - 11:12
Klart snygg setup, gilllar färgerna....! Mkt bra val av elektronik å högtalare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
71 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?