Om en tv INTE har pixel-mapping.. vad får det egentligen för effekter? Kollar på en sån här...
... och den verkar trevlig, förutom att den inte har pixelmapping (och lite låg kontrast, men det är inte jätteviktigt). Den är HD Ready. Om jag kopplar datorn till den, betyder det att datorn inte "förstår" vad den klarar för upplösningar och att man kanske måste välja t.ex. 1024x768 och då få ett kasst uppskalat resultat? Eller kan man lösa det ändå med nån sorts specialprogram (dvs speca exakt vilken upplösning man ska skicka ut). Jag är rätt datorkompetent så är det så, så är det inte något jätteproblem.
Nån nämnde att det kommer bli delays eftersom den måste skala om.. Gäller det bara om den MÅSTE skala om (dvs om fel upplösning kommer in), eller är det så generellt? Eftersom jag kommer köra 360 och senare PS3a, och ibland koppla in datorn till den (för att spela dans-matte-spel), så vill jag ha så lite fördröjning som möjligt när jag spelar.
När jag kollar vilka upplösningar den här datorn kan skicka (till just den här monitorn - vet inte om det visas olika för olika skärmar), så finns 1360x768... inte 1366. Innebär det att det kommer bli nån sorts felmapping som blir jättetydlig? Eller går det att fixa på nåt sätt?
Slutligen.. varför heter det 720p om upplösningen är 768 pixlar i höjdled?