Stolen är en vanlig bilstol (förarplats på en 9000), så den är justerbar i längsled, går att höja en bit samt givetvis justerbar lutning och svankstöd.
Ställningen för ratten går att justera i längsled samt höjd. Har byggt egna pedaler som hänger ner som på en riktigt bil, samt har ca dubbla arbetslängden mot konsolen. "Mina" pedaler är i sin tur sammankopplade via en länkarm med konsolens pedaler. Pedalerna är även förstärkta med extra fjädrar för att få lite mer att jobba mot. Har även justerskruvar för båda ändlägena, vilket är väldigt smidigt på tex Formula one, där man måste trycka ner pedalerna en bit innan de ger utslag (är kanske så på fler spel, har inte hunnet prova andra spe ännu). Ger mycket bättre känsla då gas/broms reagerar direkt.
Det som är kvar är lite finlir. Blev lite tunnt med färg på några ställen, så det ska jag snygga till nån dag. Tror växelspaken har hamnat lite för lågt för att kännas riktigt bra, men det fixar jag när jag införskaffat need för speed pro street. Sen ska jag fixa en handbromsspak ifrån nån skrotbil, så man kan sladda lite på dom spel som har den funktionen. Har även satt dit ett litet blått ljusrör som lyser upp pedalerna, men inte fixat 12V matning i rummet ännu, så det får ni vänta på
Ska även fixa till nån snygg golvmatta, samt ev 4-punktsbälten med finessen att de ska dras åt lite när man bromsar...
Och jag vet inte hur många timmar det taget, dock har det inte kostat många kronor utöver själva ratten.
/Pajje
Bifogad fil(er)
Redigerat av Pajje, 02 December 2007 - 20:00.
Sökningen pågår
Avancerad sökning

8 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?