Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Buggar i firmware TF-NPTs 3.00

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 January 2008 - 11:23

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag har en TF5700PVRt, och har en NSLU2 ansluten för att ladda upp 7 dagars EPG-data som jag hämtar med xmltv via internet. Har dessutom installerat ToppyWeb så att jag kan se EPG-listan i en web-sida + lägga till/ta bort timer-inställningar via web-servern på NSLU2.

Har noterat ett par saker... Efter att ha installerat EPG_uploader3.25 (vilket behövs för att hantera timer-inställingarna), så har jag märkt att EPG_uploader får konstiga kanal-namn (från toppyns API) på de kanaler som innehåller svenska tecken. (Typ SVT2 Västnytt, TV4 Göteborg).
Dessa namn inleds med asci-tecken 5, dvs "\005SVT2 Västnytt" och "\005TV4 Göteborg". Alla andra kanaler ser ok ut. (typ "SVT1", "TV3"). Detta gjorde det väldigt svårt att skapa fungerande konfig-filer, och kanalerna ser konstiga ut i web-gränssnittet.

Samma konstiga tecken (ascii \005) har jag sett på vissa inspelade program (rec-filer) som är gjorde utan några TAPs installerade. (Detta även på program som inte innehåller svenska tecken)

Var skall man rapportera buggar som detta?

/Christian

Redigerat av d1mag, 18 January 2008 - 11:24.

Postad 09 April 2008 - 18:44

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hejsan,

Jag har en TF5700PVRt, och har en NSLU2 ansluten för att ladda upp 7 dagars EPG-data som jag hämtar med xmltv via internet. Har dessutom installerat ToppyWeb så att jag kan se EPG-listan i en web-sida + lägga till/ta bort timer-inställningar via web-servern på NSLU2.

Har noterat ett par saker... Efter att ha installerat EPG_uploader3.25 (vilket behövs för att hantera timer-inställingarna), så har jag märkt att EPG_uploader får konstiga kanal-namn (från toppyns API) på de kanaler som innehåller svenska tecken. (Typ SVT2 Västnytt, TV4 Göteborg).
Dessa namn inleds med asci-tecken 5, dvs "\005SVT2 Västnytt" och "\005TV4 Göteborg". Alla andra kanaler ser ok ut. (typ "SVT1", "TV3"). Detta gjorde det väldigt svårt att skapa fungerande konfig-filer, och kanalerna ser konstiga ut i web-gränssnittet.

Samma konstiga tecken (ascii \005) har jag sett på vissa inspelade program (rec-filer) som är gjorde utan några TAPs installerade. (Detta även på program som inte innehåller svenska tecken)

Var skall man rapportera buggar som detta?

/Christian

Verkar som denna bugg är fixad i 3.21. Åtminstone inspelningarnas namn.
/SwedXit

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.