Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyro 9000 HDTV mottagare PVR Satellit o Boxer

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Hyro 9000 HDTV (Digitalboxar) 1 7,5 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 januari 2008 - 09:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Bifogad fil  8500_front_web.jpg   113,76K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  hyro_hd_bak_dvbs.jpg   182,83K   4 Antal nerladdningar

Ful som stryk men verkar var vettig eftersom det går att koppla till valfri usb eller SATA-Disk.

Kan köpas fraktfrit för 4195.00 från bl a limmared.nu/satvision.se och verkar vettig. Någon annan än denna som har denna box och kan ge en recession. Jag tänkte i början ha den som pvr till marknätet. Jag har annars sökt efter boxerbox men hdmi och hårdisk men denna kan ju så mycket mer. Obs - det ska visst vara samma mjukvara som finns i Vantage 7100

Fakta:
Ny box från Hyro med HD TV! (HD = High definition.)
För fria och kodade kanaler via satellit och marksända nätet, har 2 st. Multicas Ca-modul inbyggt for kodade kanaler och 2CI slott for ca- moduler.
HDMI-anslutning med uppscalning ger bättre bild även på vanliga standard sändningar !

SATA och USB utgång för anslutning av hårddisk. .
TV-System Video 576 720i 720P 1080i 1080P MPEG-4 part 10 / H.264 Main Profile Level 4
MPEG-2 (MP@HL) or multiple SD (MP@ML) video decode
European DVB standard digital Satellit mottagning
Nordic requirement for Scandinavian markets supported
Automatic find for best Satellit station
Channel search mode : Network / Auto / Manual
Teletextsupported : OSG & VBI insertion for TV
Subtitle supported : DVB subtitle / Teletextsubtitle
Dolby AC3 digital audio bitstreamout through S/PDIF
EPG : Present / Following & Scheduled EPG
Over-The-Air SW download
Parental lock : Channel lock / Install lock / STB lock
Variable aspect ratio : 4:3 (Full, Center, Letter Box) / 16:
Timer : On timer / Off timer / Sleep timer / VCR timer
Channel grouping : Favorite / Network / CAS / A-Z
Volume offset for each channel
RS-232C port for SW upgrade

A/V & Data In/Out:
SCART 2st TV x 1, VCR x 1
RGB video out TV SCART x 1
CVBS video out RCA x 1, SCART x 2 (TV, VCR)
Component out RCA x 3 (Y, Pb, Pr)
Digital AV out HDMI
S/PDIF Optical x 1
PVR funktion: koppla in en extern SATA hårddisk (medföljer ej) för att använda inbyggda PVR funktioner

Bifogad fil(er)

Redigerat av ruva, 28 januari 2008 - 21:10.

Postad 19 januari 2008 - 09:30

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
saxat från användarrecensionen :
"Program till boxen finns att hämta på Vantage hemsida ( gratis ). Denna box rekommenderas till folk som vill kunna ta in fler satelliter än de nordiska ( Thor,Sirius )."

Är detta samma apparat som Vantage combobox måntro?

HS

Postad 20 januari 2008 - 09:42

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Har Vantage en combox som kan ta in HDTV? Inte vad jag läst om på deras hemsida men kanske missat det.

- EDIT -

Jovisst finns den men inte verkar den säljas i Sverige :blink:

http://www.vantage-d...58dbc9c42e2ec5f

Redigerat av ruva, 20 januari 2008 - 10:16.

Postad 20 januari 2008 - 21:07

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Varför står det DVB-C på antenningången?
Jag trodde Marksänt hette DVB-T.

Eller tänker jag fel nu?

Postad 20 januari 2008 - 23:14

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Funkar uppdateringen av Viasat-kort i den här?

Postad 22 januari 2008 - 16:57

svegust
  • svegust
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Varför står det DVB-C på antenningången?
Jag trodde Marksänt hette DVB-T.

Eller tänker jag fel nu?

Nej du har rätt. DVB-C är digital TV via kabel-TV (ComHem)

Postad 22 januari 2008 - 21:42

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Ja, varför står det C ??? Den tar inte comhem i alla fall. Den tar marknätet. Liksom sin syster från Vantage så spelar inte heller denna in text från Canal Digital.

Postad 23 januari 2008 - 14:47

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
S = satellite (satellit)
T = terrestrial (marknät)
C = cable (kabel)

Postad 23 januari 2008 - 21:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
http://www.teknikked...rbmti4rk83823i2

http://www.limmared....p;productId=217

För sattelit och Marknätet. Och javisst fattar jag att DVB-C står för cabel och inte ComHem :P

Redigerat av ruva, 23 januari 2008 - 21:40.

Postad 05 februari 2008 - 11:17

simply
  • simply
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Inte någon annan som lagt vantarna på den och kan berätta mer om den?

Sitter på Boxer och vill byta till en PVR box... klarar den HD också är det ju önskvärt!
Antingen denna eller en toppy lutar det ju åt just nu, men lite mer kött på benen angående
denna modell vore inte helt fel!

/A/A/A/A

Postad 05 februari 2008 - 11:34

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Hej
Hyro 9000 och Vantage 7100TS är i princip samma box med lite olika utförande. Det är dock inte samma firmware i dessa, där är Vantage snabba med nya ( uppdateringar ) orginalfirmware ( 1 i veckan ) samt att det finns patchade firmware till denna. Vantage 7100 TS finns nu i Sverige hos Teknikkedjan, skickar med länk.Vantage 7100 TS

Angående recensionen Ruva länkar till i första inlägget är min recension på Vantage 7100 S ( Prisjakt ) och har blivit kopierad. Ni kan nog se den recensionen på fler ställen då jag var bland de första som fick Vantage 7100 S i Sverige :P .
Min recension på Prisjakt om ( Vantage 7100 S ) känns den igen ? Jag gjorde en uppdatering för ca 2 veckor sedan dock, men i det stora fortfarande samma.
Recension Vantage 7100 S

Postad 05 februari 2008 - 20:34

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Tror det lutar åt CD egna HDTV-PVR box då texningen av program inspelade på CD inte verkar kunna lösas. Och sedan verkar ju inte CD allt för villiga att skaffa nya kunder om man inte samtidigt beställer en HDTV Box från dem. Annars verkar just Vantage 7100 TS ligga bättre till hos mig just nu än Hyro 9000 efter att läst ovanstående inlägg. Väldigt svår det här och kanske lutar det åt att jag struntar i TV och köper mig en PS 3 istället :) Game over med andra ord.

Postad 07 februari 2008 - 10:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Tror det lutar åt CD egna HDTV-PVR box då texningen av program inspelade på CD inte verkar kunna lösas. Och sedan verkar ju inte CD allt för villiga att skaffa nya kunder om man inte samtidigt beställer en HDTV Box från dem. Annars verkar just Vantage 7100 TS ligga bättre till hos mig just nu än Hyro 9000 efter att läst ovanstående inlägg. Väldigt svår det här och kanske lutar det åt att jag struntar i TV och köper mig en PS 3 istället :( Game over med andra ord.

Om du vill ta in fler än 1 satellit så undvik CD's boxar har själv haft en ( numera nerpackad i låda ). Det finns många guldkorn på andra satelliter och är du intresserad av tex fotboll ( Bundesliga, Champions League ) så har du Prem**r HD kanal på Astra med patchad firmware till Vantage. Fördelen med Hyro och Vantage är att du kan se och få fler HD kanaler ( som är gratis ) än med CD's HD box. Har själv aldrig ångrat detta byte till Vantage som är så lätt att uppgradera och som det finns så många uppdateringar ( varje vecka ) samt patchade firmware till, vill ha en mottagare som man jobbar med mjukvaran till och inte CD´s val ( högst 1 uppdatering per år ).

Postad 08 februari 2008 - 21:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Tror det lutar åt CD egna HDTV-PVR box då texningen av program inspelade på CD inte verkar kunna lösas. Och sedan verkar ju inte CD allt för villiga att skaffa nya kunder om man inte samtidigt beställer en HDTV Box från dem. Annars verkar just Vantage 7100 TS ligga bättre till hos mig just nu än Hyro 9000 efter att läst ovanstående inlägg. Väldigt svår det här och kanske lutar det åt att jag struntar i TV och köper mig en PS 3 istället :) Game over med andra ord.

Om du vill ta in fler än 1 satellit så undvik CD's boxar har själv haft en ( numera nerpackad i låda ). Det finns många guldkorn på andra satelliter och är du intresserad av tex fotboll ( Bundesliga, Champions League ) så har du Prem**r HD kanal på Astra med patchad firmware till Vantage. Fördelen med Hyro och Vantage är att du kan se och få fler HD kanaler ( som är gratis ) än med CD's HD box. Har själv aldrig ångrat detta byte till Vantage som är så lätt att uppgradera och som det finns så många uppdateringar ( varje vecka ) samt patchade firmware till, vill ha en mottagare som man jobbar med mjukvaran till och inte CD´s val ( högst 1 uppdatering per år ).

Du har rätt. Valet beror på vad man är ute efter. Jag är ute efter Allsvenskan, kunna spela in Filmer med text så då passar CD-Boxen för mina små behov. Fasst skulle jag få tag på en 2 metare+motor och lång tjock välisolerad sladd vore BBC HD lockande och en Vantage eller Hyro ett självklart köp. Men i dagsläget är det inte så... fast om något år kanske (Tror att jag behöver en 2.2 M uppsatt på ladugården här i Sjuhärad för att få in godiset på den Astrakanlen).

Postad 14 februari 2008 - 12:55

arames
  • arames
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
bilderan som ni har är från Satvision Scandinavia har ni fått lov att låna dem?

Postad 14 februari 2008 - 22:52

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

bilderan som ni har är från Satvision Scandinavia har ni fått lov att låna dem?

Detta är de officiella bilderna för denna modell och används av alla återförsäljare och är inget Satvision Scandinavia äger eller har copyright på.

Postad 17 februari 2008 - 19:33

queenman
  • queenman
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag tror att ni har fel här bilden är tagen av satvision själv eftersom återförsäljare har fel bild också det står på dreas också c och det samma fel bild på alla andra butiker.

Postad 18 februari 2008 - 11:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag tror att ni har fel här bilden är tagen av satvision själv eftersom återförsäljare har fel bild också det står på dreas också c och det samma fel bild på alla andra butiker.

Det viktigaste är att rätt bild visas här i denna tråd, för det är meningen att visa rätt produktbild samt rätt produktinformation.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 21 februari 2008 - 00:37.

Postad 24 mars 2008 - 19:41

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Något nytt som händer med denna box?

Vad har den här som inte Vantage 7100 har, och tvärtom?

Postad 27 mars 2008 - 12:23

lourma
  • lourma
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har denna verkligen nätverk som det står i egenskapslistan på prisjakt?
Kan man isf ha den som mediespelare?

Redigerat av lourma, 27 mars 2008 - 12:25.

Postad 02 april 2008 - 10:13

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har tråden flyttats eller?

Lite dåligt med trafik här inne.

Postad 06 april 2008 - 15:39

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Beror kanske på att inte många vill ha boxen då den dras med en hel del buggar ännu. Själv satsade jag på en inspelningsbar HD-box från Canal Digital och ångrar mig inte. Du, maerd, kanske är detta forum något för dig att läsa: http://www.satpro.se...p?TOPIC_ID=3041

Postad 07 april 2008 - 15:36

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Beror kanske på att inte många vill ha boxen då den dras med en hel del buggar ännu. Själv satsade jag på en inspelningsbar HD-box från Canal Digital och ångrar mig inte. Du, maerd, kanske är detta forum något för dig att läsa: http://www.satpro.se...p?TOPIC_ID=3041

Nä fasen att jag köper en från CD. Aldrig skrev hon i brevet. :)
Men tack iaf för förslaget.
Lutar mer åt en Vantage 7100TS.

Postad 10 april 2008 - 21:27

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Vantage är ett bättre alternativ då det är ett större märke i övriga Europa. Mjukvaran uppdateras nästan 1/veckan och det finns patchad firmware till den. Att välja CD's boxar är att ta ett kliv tillbaka ifrån valfriheten med en parabol.

Postad 10 april 2008 - 22:02

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Fast den eviga frågan är ju, vad kan jag se och om jag väljer CD - kommer det att funka även om nå't år eller har de på nå't sätt låst sitt kort till sin egen box?

..och hur är bildkvaliten jämfört med CD:s egen box som ju vad gäller bildkvalitet verkar väldigt bra.

Jag titttar mest på SVT och kanske skulle ett kort för SVT+TV4 från CD räcka tillsammans med Vantage'n.
...som dessutom då har möjligheten till flera satelliter och inspelning på USB-disk.

Är i valet och kvalet vad gäller vilken box/abb. jag ska välja.

Jisses, det är inte lätt att vara människa! :D

HS

Postad 12 april 2008 - 16:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Med dina behov Hari Seldon så kommer du aldrig att råka ut för paring då SVT ska kunna ses av alla. Paring snackar vi om - vi snackar om Canal+ HD-kanaler. Välj vilken box du vill och känn dig trygg.

Postad 20 april 2008 - 13:41

astfors
  • astfors
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Någon som vet om den uppdaterar Viasat korten?

Någon som vet om man kopplar HDD externt eller internt, jag och svågern har en diskution om detta och kan inte riktigt enas om det hela.

Redigerat av astfors, 20 april 2008 - 13:52.

Postad 29 april 2008 - 09:08

506XDE
  • 506XDE
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats att installera den
senaste uppdateringen från april i år.
Jag följer anvisningarna men inget fungerar.
Får bara ett felmeddelande på skärmen.

I övrigt är jag nöjd med min Hyro 9000.
Har extern hårddisk och kan spela in hd-filmer
utan problem. Har ännu inte hittat något program
som kan omvandla RAR-filerna till filer som känns
igen av andra spelare och datorer.
506XDE.

Postad 07 juli 2008 - 22:14

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Du 506XDE

Vad har du för ext disk, jag fårnämligen inte min att fungera (WD MY Book 500GB)
boxen hittar disken och jag kan se filer på den men inspelning går inte.

//Breiz

Postad 08 juli 2008 - 09:51

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Detta är boxar med samma hårdvara, alltså samma box från OEM tillverkaren . Bra å veta ifall nån av er är intresserde av alternativ mjukvara, för med lite fix finns en hel del att då välja mellan..

Vantage HD 7100
NanoXX 9500HD
Hyro 9000
Echolink 7020HR

humlan.

Redigerat av humlan57, 08 juli 2008 - 09:51.

Postad 02 oktober 2008 - 21:51

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Skulle bara kolla lite....
Är det bara jag som har denna box?
Eller är det så att den fungerar så jäkla bra/dålig att ingen har något att säga?

Postad 03 oktober 2008 - 16:09

Unregistered3955597f
  • Unregistered3955597f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min, förutom:
- Kan inte spela in på min 500 GB HD om jag inte har TimeShift-inställningen på "AUTO".
- Textningen fungerar då oftast på Canal Digitals HDTV-kanaler, men aldrig på andra kanaler.
- När jag pausar vid användning av TimeShift så fortsätter ljudet ut i högtalarna.
- När jag har TimeShift-inställningen på "AUTO" så hänger sej mottagaren efter en timme eller så.

Så därför kan jag inte använda hårddiskinspelning eller TimeShift. Har HD:n ansluten via USB, SATA fungerar ej.

Min firmware är från den 10/9-08.

Hoppas det kommer ny firmware snarast som löser dessa problem. Eller finns det ngn som har fått sin att fungera???

Ska försöka hålla ut ett tag till, annars får man se sej om efter ngn annan (kanske Vantage 8000TS).

Postad 17 oktober 2008 - 19:59

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Kan man ha både Canal Digital-kort och Viasat-kort samtidigt i denna box? Jag vill kunna se både Premier League på Canal Digital (betalkanal) samt Champions League på Viasat Fotboll (betalkanal).

Såg i en recension att Viasats kort inte skulle funka pga pairing, eller?

/Jonzy

Postad 06 november 2008 - 08:44

peterlast
  • peterlast
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Kan man ha både Canal Digital-kort och Viasat-kort samtidigt i denna box? Jag vill kunna se både Premier League på Canal Digital (betalkanal) samt Champions League på Viasat Fotboll (betalkanal).

Såg i en recension att Viasats kort inte skulle funka pga pairing, eller?

/Jonzy

Jo, det klarar Viasat. Du behöver bara den patchade mjukvaran som kan hämtas från www.relook.nu

/Peter

Postad 18 september 2009 - 13:04

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Funkar denna box med Viasat? Måste man ladda patchad mjukvara? (Jag har både Viasat och Canal Digital och skulle vilja ha en box som klarar bägge leverantörer...)

Postad 19 september 2009 - 10:53

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Funkar denna box med Viasat? Måste man ladda patchad mjukvara? (Jag har både Viasat och Canal Digital och skulle vilja ha en box som klarar bägge leverantörer...)

Ingen som har Hyro 9000?

Postad 19 september 2009 - 13:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Jag har en Hyro 9000TS och den klarar av Viasatkort (SD). Då jag köpt den begagnad med en patchad version (april 2009)) så vet jag inte om originalet klarar Viasat.

Postad 20 september 2009 - 09:21

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Jag har en Hyro 9000TS och den klarar av Viasatkort (SD). Då jag köpt den begagnad med en patchad version (april 2009)) så vet jag inte om originalet klarar Viasat.

OK! Funkar timeshift och inspelning? Övrigt?

Postad 20 september 2009 - 10:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

OK! Funkar timeshift och inspelning? Övrigt?

Timeshift och inspelning fungerar. Jag misstänker att min externa (USB Seagate 500 GB) hårddisk inte riktigt hänger med. Att spela in HD-material orkar den inte, bilden blir till och från pixlig, men SD-material går smärtfritt. Nu tänter jag skaffa mig en SATA-hårddisk och hoppas att det flyter bättre.

EPG räcker över fyra dagar och man kan välja för alla kanalerna eller enbart en i taget. Text-TV tar åtta sidor och fungerar utmärkt med HDMI. Tunern tar svaga signaler bra och jag kan ta emot BBC/ITV från Astra 2D bättre med denna box än min gamla Relook 400s som i sin tur är mycket bra.

Det jag saknar är att kunna redigera bort reklam och dyligt. Men får väl leta på nätet efter program att använda i datorn för redigering. Att flytta programlistor mellan box och PC går bra via USB-minne, liksom att lägga in ny programvara i boxen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.