Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40S86BDX/XEE som slocknar

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE40S86BD (TV) 1 7,57 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 05 februari 2008 - 16:20

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,

under mellandagarna köpte jag en Samsung LE-40S86BDX/XEE från Elgiganten. TVn fungerar klockrent till en början. Sedan hände något väldigt oförklarligt. Utan förvarning så går den ner i stand-by läge i några sekunder för att sedan gå igång igen. Detta händer 2-3 ggr per kväll och inträffar efter någon timmes TV-tittande.

Har även testat att koppla bort all kringutrustning och anslutit TVn till ett jordat uttag - felet kvarstår.

Har t o m felanmält till Samsung som skickade hem en servicetekniker som uppdaterade firmwaren till en nyare, utan framgång. Det blev t o m ännu värre efter det. TVn kunde ta flera försök att starta igen efter att ha gått ner i standby-läge enligt ovan.

Lämnade in mitt första exemplar och fick en ny. Hinner knappt ha denna i 1 dag innan samma fel uppträder igen. Står nu i färd med att antingen begära ett tredje exemplar eller byta till en annan modell.

Denna modell har sålt som smör på både MediaMarkt och Elgiganten. Vilket innebär att den bör finnas hemma hos flera av våra svenska hushåll. Har försökt hitta information som bekräftar ifall detta är en bugg elller ett handhavandefel eller helt enkelt om jag har haft väldigt otur och fått 2 måndagsexemplar.

Tacksam om ni delar med er av liknande erfarenheter.

Mvh Anton

Postad 05 februari 2008 - 19:25

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Du vet väl att S:et i modellnamnet står för SMÄCK.

Sånt man får räkna med.

Tacka vet jag Pio.

Postad 06 februari 2008 - 13:21

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag köpte en modell av ovanstående i julas, på Elgiganten precis som du.
TV´n har jag i sovrummet tillsammans med en DVD och en PC.

För priset tycker jag att man får en riktigt bra TV. (köpte min för 9000:-)
Allt fungerar bra förutom det problemet du nämnde, att den dör ibland.
Det konstiga är att det bara inträffar när man kör DVD via scarten.
Jag kan ha igång PC´n många timmar utan att det händer något.
På DVD´n via scart händer det med typ 2 timmars mellanrum

Jag bytte och körde component istället från DVD´n. Sedan dess har jag inte haft några problem alls.

Jag tror det är någon bugg på scartporten. Fanns det inte en scart-bug på även Samsungs M-serie?

Så tipset till dig, kör via component eller HDMI istället så kommer du bli av med problemet.

Postad 06 februari 2008 - 14:25

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
S86 modellerna har enligt samsung mjukvaruproblem.

Att dom dör är vanligt. Bör bara vara att gå tillbaka och få en ny tv.

/ Niklas

Postad 06 februari 2008 - 16:44

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag bytte och körde component istället från DVD´n. Sedan dess har jag inte haft några problem alls.

Jag tror det är någon bugg på scartporten. Fanns det inte en scart-bug på även Samsungs M-serie?

Så tipset till dig, kör via component eller HDMI istället så kommer du bli av med problemet.

Hej,

De enheter jag har anslutna till TVn är:

1 x Samsung DVD-HR750 inspelningsbar DVD med 160 GB HDD (via scart)
1 x Dilog DT-355 box för mitt Boxer-abonnemang (via scart-RGB)
1 x HP laptop (via VGA)

Det vore intressant att veta vilken scart-ingång du använder. För om jag inte minns fel så rockade TVn felfritt de första 3 veckorna. Sen möblerade jag om och kan vid samma tillfälle ha kopplat DVD-spelaren till "fel" scart-ingång, vilket i sin tur kan ha orsakat felet.

Man kan ju tycka att Samsungs egna prylar borde lira ihop. Men tydligen inte. Vad har du för typ av DVD-spelare?

Hursomhelst, det var ett värdefullt tips! Ska genast testa detta ikväll! Kan vara värt att köra DVD via komponent, får ju bättre bild dessutom. Och om detta funkar kanske jag skaffar en CA-modul och kör via den inbyggda digital-mottagaren...

Återkommer med besked.

Mvh Anton

Postad 06 februari 2008 - 17:46

Ulysses
  • Ulysses
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Sånt man får räkna med.

Tacka vet jag Pio.

Intelligent inlägg... :)

Postad 06 februari 2008 - 18:05

Unregistered14085878
  • Unregistered14085878
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Sånt man får räkna med.

Tacka vet jag Pio.

Ja, precis, det hjälpte ju knappast trådstartaren om säger så. Idiotiskt helt enkelt

På ämnet kan jag säga att jag har haft samma tv fast 32" i 3 dagar nu och samma sak hände faktiskt när jag körde Wii via en av scart-ingångarna. Så du är nog inne på rätt spår, har inte hänt annars. Jag kör ingenting med SCART normalt så, körde bara SCART då jag inte hittade komponent-kabeln först.

Postad 06 februari 2008 - 18:45

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej,

1 x HP laptop (via VGA)

Det vore intressant att veta vilken scart-ingång du använder. För om jag inte minns fel så rockade TVn felfritt de första 3 veckorna. Sen möblerade jag om och kan vid samma tillfälle ha kopplat DVD-spelaren till "fel" scart-ingång, vilket i sin tur kan ha orsakat felet.

Man kan ju tycka att Samsungs egna prylar borde lira ihop. Men tydligen inte. Vad har du för typ av DVD-spelare?

Hursomhelst, det var ett värdefullt tips! Ska genast testa detta ikväll! Kan vara värt att köra DVD via komponent, får ju bättre bild dessutom. Och om detta funkar kanske jag skaffar en CA-modul och kör via den inbyggda digital-mottagaren...

Återkommer med besked.

Mvh Anton

Jag kör via scart1 (ext1 kallas ingångskällan på tv´n) dvs. den som kan köra rgb-full.

Btw , Samsung vägrar ge mig en kabel och firmware själv att uppgradera, vilket jag tycker är väldigt märkligt. Måste ju vara bra mycket billigare än att skicka hit en person som hämtar tv´n och sen skicka den på service.

/Henke

Postad 06 februari 2008 - 20:59

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Sånt man får räkna med.

Tacka vet jag Pio.

Ja, precis, det hjälpte ju knappast trådstartaren om säger så. Idiotiskt helt enkelt

På ämnet kan jag säga att jag har haft samma tv fast 32" i 3 dagar nu och samma sak hände faktiskt när jag körde Wii via en av scart-ingångarna. Så du är nog inne på rätt spår, har inte hänt annars. Jag kör ingenting med SCART normalt så, körde bara SCART då jag inte hittade komponent-kabeln först.

Hej,

1 x HP laptop (via VGA)

Återkommer med besked.

Mvh Anton

Jag kör via scart1 (ext1 kallas ingångskällan på tv´n) dvs. den som kan köra rgb-full.

Btw , Samsung vägrar ge mig en kabel och firmware själv att uppgradera, vilket jag tycker är väldigt märkligt. Måste ju vara bra mycket billigare än att skicka hit en person som hämtar tv´n och sen skicka den på service.

/Henke

Hej på er,

Det kommer en servicekille imorgon för att lägga på ny firmware. När jag tittar på systeminformationen hittar jag följande:

Programversion: T-BDXPDEU00-1010
Firmware-version: T-ST1DEU7-1000

Vore tacksam om ni (och övriga som läser denna tråd och har samma problem) ville kolla motsvarande uppgifter på era apparater.

De gånger jag varit i kontakt med Samsung-supporten har de hänvisat till att det är en bugg i mjukvaran som orsakar detta problem, andra gånger har de fått byta ut nätdelen i TVn. Vet inte riktigt vad man ska tro på. De känns inte konsekventa. Jag blev faktiskt erbjuden en kabel och firmware-CD när jag var i kontakt med supporten första gången. Men tackade nej, eftersom jag inte ville in o pilla med mjukvaran. =(

Jag misstänker också att det är en bugg i scart-rgb kontakten. Kan ha varit som så att jag aldrig nyttjade den initalt, vilket också gjorde att jag inte fick problem förrän jag kopplade in digitalboxen på Ext1.

Vi får verkligen hoppas att vi är felet på spåren, och att våra iakttagelser inte bara beror på slumpen :rolleyes:

Nu ikväll har jag ryckt ur alla scart-sladdar, köpt en CA-modul till Boxerkortet (tycker bilden blir mycket bättre). Ska prova denna setup ett par dagar.

Fortsättning följer...

Mvh Anton

Redigerat av Anton81, 06 februari 2008 - 21:07.

Postad 06 februari 2008 - 21:18

Vigge75
  • Vigge75
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Är det detta som kallas Ghosting :rolleyes:
Jag hade iaf blivit smått mörkrädd om tv:n slått av och på sig själv :)
Sett att nån skrivit om detta fenomen på f86 oxå kom ej ihåg hur det gick dock.

Postad 06 februari 2008 - 21:50

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är det detta som kallas Ghosting :rolleyes:
Jag hade iaf blivit smått mörkrädd om tv:n slått av och på sig själv :)
Sett att nån skrivit om detta fenomen på f86 oxå kom ej ihåg hur det gick dock.

Om du råkar snubbla över just det inlägget så vore jag tacksam ifall du kunde bifoga länken...

Mvh Anton

Postad 07 februari 2008 - 17:31

dino_95
  • dino_95
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En Firmware uppgradering fixade felet hos mig..

Postad 07 februari 2008 - 20:04

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

En Firmware uppgradering fixade felet hos mig..

Hej,

vore tacksam ifall du kunde ange vilken firmware-version som ligger på din TV-apparat. Servicekillen uppdaterade firmwaren. Nu ligger min apparat på:

Programversion: T-BDXPDEU00-1013

Efter 3 timmars TV-tittande så slocknade TVn igen. Då var DVD-spelaren och digital-boxen inkopplade på scart-ingångarna. Så nu ikväll har jag återigen ryckt ur alla scart-kablar och använder den inbyggda digitalmottagaren. Om den slocknar igen de närmsta dagarna så kan vi nog utesluta bugg i scart-ingången.

Suck...

Mvh Anton

Postad 09 februari 2008 - 10:49

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej,

vore tacksam ifall du kunde ange vilken firmware-version som ligger på din TV-apparat. Servicekillen uppdaterade firmwaren. Nu ligger min apparat på:

Programversion: T-BDXPDEU00-1013

Efter 3 timmars TV-tittande så slocknade TVn igen. Då var DVD-spelaren och digital-boxen inkopplade på scart-ingångarna. Så nu ikväll har jag återigen ryckt ur alla scart-kablar och använder den inbyggda digitalmottagaren. Om den slocknar igen de närmsta dagarna så kan vi nog utesluta bugg i scart-ingången.

Suck...

Mvh Anton

Hur har det gått för dig Anton efter att du uteslutit scart-porten?
Själv använder jag som sagt inte porten och det går klockrent hitills.

Föresten ringde jag Samsung en andra gång, nej ingen kabel skickas ut. Vi måste skicka en tekniker som löser det alt. tar med tv ´n.
Tredje gången jag ringde igår. Inga problem, vi skickar en kabel + CD. Vill ändå göra uppdateringen så man har senaste firmwaren.

/Henke

Postad 09 februari 2008 - 19:24

Unregistered1208
  • Unregistered1208
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har haft samma problem med det tillägget att den även byter AV-källa av sig själv. Supporten påstod att det var min dvd eller digitalbox som skickade en signal till TV:n. Tog bort dvd:n och problemet kvarstod. Bytte till min gamla digitalbox i en vecka och hade inga avbrott under den veckan. Bytte sedan tillbaka till min (hör och häpna) samsung box och det tog en halv dag innan TV:n bytte AV-källa. Men det händer aldrig när jag använder PC-ingången utan bara när man använder sig av scartkanalerna.

Postad 09 februari 2008 - 22:23

KentAgenten
  • KentAgenten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla proffs...

Jag har en nyköpt 32 tum Samsung LE-32S86BDX som funkat klockrent tills för två dagar sedan då jag fått problem med boxers kodade digitalkanaler.

TV:n har inbyggd mottagare och jag kör med en CA-modul + boxerkort för att se kanalerna. Nu kan jag bara se någon minut innan bilden "fryser" på de kodade kanalerna. Är det någon annan som råkat ut för samma sak?

Detta händer inte på de okodade kanalerna som 1:an, 2:an, 4:an osv, men ändå på alla kodade kanaler som 3:an, femman m fl.

Hoppas ni har någon hjälp att ge mig, eller något tips på vad som kan vara fel..

/Kent

Postad 10 februari 2008 - 03:08

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej på er alla!

igår lämnade jag tillbaka vår S86:a tillsammans med allt bekymmer och huvudbry vi haft de senaste veckorna.

De två dagar jag körde med den inbyggda digitalboxen och utan några enheter inkopplade (varken via Scart eller någon av de andra ingångarna) så fungerade TVn bra.

Men vem vill betala för en TV som inte fungerar till 100% och inte är bekymmersfri? Inte jag i alla fall.

Nu avvaktar vi lite innan vi köper ny TV och det är tveksamt att det blir Samsung igen trots att vi sneglar lite på R8 och M8 serierna. Att Samsung har överlägsen design till ett svårslaget pris är svårfrånkomligt, dessvärre.

Tycker också det är omständigt att behöva uppdatera med senaste mjukvaran. Lite som säljaren på MediaMarkt sa: En felfri TV ska man inte behöva skicka in på service eller uppdatera mjukvaran på. Det ska bara vara att ta hem TVn, packa upp den och njuta. Säkert en sanning med modifikation, men han hade en poäng i det han sa.

Samma säljare medgav också att de haft massa återköp på just S86 serien, pga att apparaten stängt av sig själv samt att firmware-uppdateringen inte alltid hjälpt.

Tycker vi ändå ska hålla tråden levande. Fortsätt föda varandra med era erfarenheter och nyttiga tips!

Mvh Anton

Postad 11 februari 2008 - 16:15

Unregistered1208
  • Unregistered1208
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Pratade med supporten idag.

Ska få en kabel och skiva hemskickad så fort de får in nya kablar.

Sedan får vi se.

Postad 14 februari 2008 - 23:46

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Lite uppdatering vad som hänt för mig med ovanstående modell.

Fick kabel + program/ny firmware hemskickad av Samsung i måndags.
Jag har kört med digital-tv box på scartporten i 5 dagar. Har jag på tv´n en kväll, så startar den om sig ca 4-5 gånger under en 5 timmars period. Inte jättestörande men ändå tillräckligt.

Well, körde in nya mjukvaran i måndags (mycket enkelt, tog mig 15 min max inkl. koppla in kabel)
Sedan i måndags har jag haft igång tv´n 16 timmar, och hör och häpna inte en enda omstart. Dessutom tycker jag menyerna känns lite snabbare.

Mycket nöjd än så länge vad gäller mjukvaran.

Så mitt tips, har ni problem med omstart om denna samsung modell. Ring supporten och tanka in nya firmwaren.

/Henke

Postad 17 februari 2008 - 14:05

Unregistered1208
  • Unregistered1208
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har kört med digital-tv box på scartporten i 5 dagar. Har jag på tv´n en kväll, så startar den om sig ca 4-5 gånger under en 5 timmars period. Inte jättestörande men ändå tillräckligt.

Well, körde in nya mjukvaran i måndags (mycket enkelt, tog mig 15 min max inkl. koppla in kabel)
Sedan i måndags har jag haft igång tv´n 16 timmar, och hör och häpna inte en enda omstart. Dessutom tycker jag menyerna känns lite snabbare.

Så mitt tips, har ni problem med omstart om denna samsung modell. Ring supporten och tanka in nya firmwaren.

/Henke

Vilken mjukvara fick du?

Var det den som heter 13 på slutet?

Postad 17 februari 2008 - 15:23

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

/Henke

Vilken mjukvara fick du?

Var det den som heter 13 på slutet?

T-BDXPDEU00-1013.0.tvz
heter filen som ligger med på cd´n.
det är samma firmware vi har du och jag.

Btw, tv´n går fortfarande grymmt bra. Inte en enda ofrivillig omstart.
Rekommenderar alla med denna modell att uppgradera med ny firmware.
/Henke

Postad 05 mars 2008 - 23:18

weyland-yutani
  • weyland-yutani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har också problem med avstänging, men jag har bara sett det ca 30 min efter att jag växlat från analog kabeltv till den inbyggda digitaltvmottagaren. Jag har ingen SCART inkopplat, bara komponent och HDMI.

Jag har software/firmware: T-BDXPDEU00-1010/T-ST1DEU7-1000

Nån som har samma problem???

PS. Vad är det för kabel som behövs för uppgradering? Specialgrejer eller vanlig RS232?

Postad 05 mars 2008 - 23:53

akon
  • akon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mjukvare fel , lämna tillbaka skiten jag har lämnat tillbaka 2.

Postad 05 mars 2008 - 23:59

Anton81
  • Anton81
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Mjukvare fel , lämna tillbaka skiten jag har lämnat tillbaka 2.

Då är vi två! Synd verkligen...för det ju trots allt en väldigt prisvärd TV.

/Anton

Postad 08 mars 2008 - 08:29

Unregistered1208
  • Unregistered1208
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min tv hämtad och uppgraderad. Fick tillbaka den i måndags (4/3) och har inte haft en enda omstart. Tyvärr repade nötterna foten till tv:n så det blev att sätta sig i telefonkö igen för förhoppningsvis sista gången i det här ärendet. :D

Postad 24 mars 2008 - 14:29

rubustus
  • rubustus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har med intresse följt denna tråd,då jag själv råkat för det här problemet. Så här var det. Köpte min TV i början av Jan. Hade inte hunnit mer än hem och instalerat den,förän den börjar stänga av sig sjäv. I min enfald trodde jag felet låg hemma hos mig,det var ju ändock en ny TV. Så jag köpte nya "super kablar",fortarande likadant. Jag satte upp en ny antenn, den gamla var kanske för dålig, samma resultat.Var nu inne på att orsaken kunde vara för svag
signal, det kunde en antennförstärkare fixa. En sådan inhandlades, men icke, likadan fortfarande.
Jag hade givetvis varit kontakt med handlaren flera gånger,som absolut inte trodde på fel hos TVn. Han tipsade om åtgärder och hejade på i största allmänhet. Vid det här laget började mitt tålamod tryta.Jag började leta på NÄTET, och där, där fanns ni ju," mina olycksbröder". In till handlaren visade, han hade ingen aning, sa han. Men nu ville han skicka iväg appraten. Det ville inte jag, det fanns ju kablar och program att få tag i. Jag krävde att felet skulle avhjälpas i affären där jag köpt TVn. Det tog väl ungfär en vecka att få hem programvaran, givetvis med fel sladd. Vi närmar oss nu Mars och jag börjar bli riktigt sur. Jag tar kontakt Samsung suport, (som nu har tagit upp problemet på sin hemsida), och får prata med en kille som hamnat på helt fel ställe här i livet. När jag förklarat allt för honom, säger han med sin mest nonchalanta och släpiga röst:"Det är inte säkert det är något fel på din TV, men vi får väl ta in den och titta. Hitta vi inget får du betala allt." Just då brast något hos mig, någon sorts godtrohet försvann. Han fick dagen på sig att laga TVn hemma hos mig,för dagen efter skulle kräva återköp punkt slut. Det gick två timmar, så kom det hem en data-kille och fixade TVn på 20-mimuter. Han berättade att han varit hos många och gjort samma sak. Det har nu gått två veckor och TVn går som den ska. Vad vill jag säga med denna historia, jo. Om du tyccker något är fel eller konstigt med en vara du köpt, då är det så, stå på dig och byt. Låt dom inte valsa med dig. Tar det lång tid att få rättelse.Tala om för dom att detta var ditt sista köp här. HA det bra. :)

Postad 26 mars 2008 - 20:20

Unregistered1208
  • Unregistered1208
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Den historien om att du skulle få betala drog samsung supporten för mig med och den killen hade tur att han satt i en annan stad för just i den stunden som han yttrar att jag eventuellt får betala för en undersökning av en trasig produkt brann det till i huvudet på mig och jag började babbla om återköp och att aldrig mer ens titta på en samsung produkt. Tv:n blev hämtad dagen efter och har fortfarande inte gjort en enda omstart.

Jag har nu även fått en ny fot efter många om och men. Fraktbolaget ringde och ville hämta tv:n vilket inte jag gick med på. Dagen efter ville de komma hem och hämta foten. När jag hade slutat skratta frågade jag om han tyckte att jag skulle lägga tv:n på golvet i en vecka. Han visste inte riktigt. Då ringde jag till anovo som lagade tv:n och fick ett gapflabb i örat och en ny fot hemskickad efter en vecka.

Det är fan tur att det är en riktigt bra tv i övrigt. :)

Postad 10 april 2008 - 13:15

Blockqoute
  • Blockqoute
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har haft exakt samma problem med min tv. Hade från början bara analog-tv från Com Hem inkopplad och inga scartkablar alls, även då hade jag samma fel. Något som upplevt felet även via antennkabel? Nu har jag kopplat in en box med scartkabel och det är exakt samma fel då. Däremot, som några av er säger, så händer det aldrig när jag har dator kopplad med DVI -> HDMI eller komponent från Xbox 360. Verkar som att det enda rätta är att ringa till Samsungs support och vara beredd på att man måste pressa de lite. Bra att man kan hänvisa till andra personer med samma fel och vad som hjälpt för de. Vet hur det brukar vara att ringa supporter, det är inte alltid man blir betrodd.

Postad 17 april 2008 - 13:23

Unregisteredf263c9af
  • Unregisteredf263c9af
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en begagnad Pioneer DV-490V som har HDMI ut då jag precis köpt mig en Samsung LE37S86BD.

MEN jag får inte ljudet att fungera ordentligt mellan dessa.

Jag kopplade HDMI-kabeln mellan DVD och HDMI1 på TV'n.
Ställde in i DVD'n att den skall visa HDMI och HDMI ut på ljudet också.
När jag gör så ställer sig TV'n på volym 16 och ljudet blir otroligt högt. Drar jag ner volymen till 15 eller mindre kommer ljudet BARA på en kanal samt volymen sänks inte.

Några som har några idéer? Annars får jag köpa en annan helt enkelt.
Någon som isåfall kan tipsa mig om en DVD med HDMI ut?

Postad 17 juni 2008 - 01:25

keken1
  • keken1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu var det ett tag sen det skrevs i den här tråden. Men som jag skrivit innan har jag haft problem med at min tv stängt av sig till och från. Jag ringde samsungsupport och en kille instruerade mig vid tv:n och jag fick trycka lite konstiga kombinationer. Då kom jag in i en anna meny som jag fick ändra ett läge på. Efter detta så har inte min tv krånglat någonting. Detta va för över en månad sen. Jag råder alla med problem att ringa till samsung support...jag fick iaf hjälp där.

Postad 17 juni 2008 - 07:34

Langos
  • Langos
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tacksam om ni delar med er av liknande erfarenheter.

Mvh Anton

Detta hände min flickvänns lillebror, TVn slocknade/gick i standbyläge efter varierande tid av tittande/spelande. Vi tog tillbaks den och fick en ny direkt, det var tydligen inget ovanligt och berodde på att strömförsörjningen (nätagget) inte pallade med, för att spara pengar överdimensionerar de inte nätagget och tydligen (i vissa fall) tom. underdimensionerar det.
Mitt tipps är alltså att kolla om du kan få nätagget bytt. Antar att du har TVn kopplad till ett jordat uttag, annars riskerar problemet att uppstå igen. Utan jordade kontakter kan nätagget få mycket stryk.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.