Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tappar signal till TV efter Remote Desktop?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2008 - 09:37

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Hej!

Min dator är kopplad till TV'n via S-video (till scart). Allt funkar numera förträffligt i den aspekten, med ett undantag: Om jag går in via Remote Desktop på datorn och senare vill se på TV så tappar TV'n signalen. Jag får upp inloggningskärmen i Vista på TV'n men när jag loggar in försvinner signalen.

Utan att ha funderat särskilt mycket gissar jag att en möjlig orsak är att det blir problem med upplösningen eller displayen (TV'n). Sådant har inte varit några problem med datorn kopplad till skärm - även om skärmen på remotedatorn och den kopplad till HTPC'n har haft olika upplösningar.

Några idéer? Som en intermediär lösning tänkte jag skapa kortkommandon i CCC (ATI X1250-kort) men får inte det heller att funka, och jag skulle bra gärna vilja komma till rätta med problemet ordentligt.

mvh Moriarty

Postad 20 August 2008 - 09:31

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Problemet nästan "löst" (har sedan förra posten även uppgraderat både Vista och grafikrutiner). Men - jag köpte en ny TV i dagarna så nu kör jag HDMI vilket eliminerar problemet med "tappad signal".

Däremot tycker jag att det inte är helt problemfritt att köra Remote Desktop. T.ex. verkar upplösningen man kör Remote Desktop i påverka inställningarna för upplösning när jag sedan loggar på direkt på datorn.

Nån som är en fena på Remote Desktop?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.