Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PZ70 vs Samsung P96

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2008 - 15:16

Nellus
  • Nellus
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hallå alla glada!

Jag är ny här och har en liten fråga.
Jag är sugen på en ny TV. Har en 9 år gammal Panasonic 32" tjock tv, som i och för sig har väldigt bra bild både på digitala tv-sändningar och DVD via rgb, men har en PS3 och X360 samt en ny Pioneer DVD med uppskalnings möjligheter. Så det är dags att ta steget in i HD världen.

Jag har kollat runt lite i affärer samt på detta forum, och siktat in mig på antingen en Panasonic PZ70 eller en Samsung P96. Båda verkar ha sina anhängare här på forumet och ligger i samma prisskikt.

Var inne på en expert butik idag och kollade på Samsungen och 42" varianten av PZ70. Båda hade väldigt bra bild, men jag tyckte nog att Pannan var något klarare, men det är så svårt att jämföra i butik.

Samtidigt kommer ju Panasonics nya Full-HD modeller snart, så det kanske är smart att vänta. Eller?

Så frågan är, vilken är bäst? För och nackdelar osv.
Tack på förhand!

Andreas

Postad 10 March 2008 - 19:05

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Är det 42" som gäller så går Samsungen bort direkt då den bara finns i 50" & 58". Det finns väl två läger här antar jag och själv är jag nog ganska partisk... Men Pannan saknar bild i bild, optisk digital ut, har endast 2 HDMI och klarar ej pixelmappning från annat än HDMI.

Samsungen presterar minst lika bra efter bildjustering. Pannan har bra inställningar direkt från lådan. Samsungen klarar 1080p/24hz vilket jag inte vet om Panasonic'en gör vilket känns vitalt om du kommer spela bluray i framtiden.

Designen på Samsungen tilltalar många.

Vet ej om Panasonic leveras med fotstöd?

Postad 10 March 2008 - 20:21

Nellus
  • Nellus
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tackar för svaret.

Nej, det är bara 50" som gäller för mig. Att jag nämnde Panasonic 42an var för att dom hade ingen 50" inne i affären för tillfället, så jag kunde inte jämföra 50 tummarna mot varann.

Jag lutar nog lite år Samsungen, mest på grund av att Pannan kanske inte klarar 24hz lika bra. Men dom kommande Panasonic modellerna (PZ80 etc) skulle väl klara 24hz bättre lät det som.

Jag tror att Pannan kommer med fotstöd. 42 an gjorde det i alla fall enligt lappen i butiken.

Postad 11 March 2008 - 09:08

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Stämmer att fotstödet ingår i 70'an. Vänta kan man alltid göra men hur kul är det? ;)

Postad 11 March 2008 - 12:59

Nellus
  • Nellus
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Nej, vänta är inte roligt! ;)

Men jag tror att jag kommer göra det faktiskt. Dels för att jag måste få in lite mer pengar på kontot innan köp och för att jag är rätt nyfiken på dom nya Pannorna. Såg den nya PX80 igår också. Såg väldigt bra ut, något bättre än PZ70 faktiskt, men det kan ju vara en inställnings sak. Så man kan ju hoppas att Pannas nya full HD apparaterna har samma (eller bättre) bild kvalite.

Men jag har fortfarande siktet inställt på Samsungen.

Postad 26 March 2008 - 12:36

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
För att balansera det hela så måste väl ett inlägg komma från en Panasonic-innehavare också.... :-)

Jag har haft min 50" PZ70 i två månader och förutom att bilden från min Bluray-spelare (Panasonics BD10A) är makalöst fantastisk så är också den inbyggda digitalboxen riktigt bra (förutom den mediokra EPGn) bildmässigt. Jag såg t.o.m. fotboll från Afrikanska Mästerskapen på Eurosport, och det gick helt OK. Jag vet inte hur Samsung hanterar vanligt SD-material (vilket borde vara den stora värdemätaren, då HD förmodligen är lika bra på båda två).

PiP finns inte vilket jag saknar, och jag saknar också några fler ingångar (component framförallt), då jag ännu inte bytt receiver. I övrigt har jag svårt att hitta problem/fel/brister med PZ70 (så som jag använder den, till TV, spel och DVD/Bluray). Inbyggda ljudet är OK för "normalt" TV-tittande. Designen är snygg och enkel.

Jag är nöjd, men jag kanske hade blivit lika nöjd med en Samsung....

//

Postad 26 March 2008 - 16:38

Nellus
  • Nellus
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Det blev till slut en Panasonic 42PZ85 för mig. Jag var inne på 50", men upptäckte när jag kollade måtten att en så stor tv tyvärr inte skulle få rum hemma hos mig (litet rum), bland högtalare och annat. Och Samsung har ju ingen 42" Full HD plasma så jag bestämde mig för att vänta ett par veckor på dom nya pannorna. Har beställt en PZ85 hos Fyndbörsen, borde komma senast i början av nästa vecka.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.