Kommentarer till Nästan High End av swampus
Startad av
swampus
, Mar 17 2008 18:01
27 svar till detta ämne
Postad 17 March 2008 - 21:37
Alltså jag måste ju fråga, känns det inte som man måste springa fram och fånga högtalaren för att den håller på att "falla" ? Kanske bilderna som gör det extremt, men det ser ju som om dom håller på och tippar baklänges hela tiden?
Är personligen alergisk mot högtalare som är sådana, men smaken är som baken och det låter som du hittat rätt i ljud-djungeln, gott. Personligen älskar jag "flåset i nacken" vid filmtittning, därför köpte jag 2-kanals som komplement istället för att byta. =) Tjusiga bilder och trevligt galleri.
Är personligen alergisk mot högtalare som är sådana, men smaken är som baken och det låter som du hittat rätt i ljud-djungeln, gott. Personligen älskar jag "flåset i nacken" vid filmtittning, därför köpte jag 2-kanals som komplement istället för att byta. =) Tjusiga bilder och trevligt galleri.
Postad 17 March 2008 - 21:58
Väldigt snyggt! mm jae? kan du förklara dig lite mer skulle vara trevligt.
Postad 17 March 2008 - 23:00
-Dudemeister
Det stämmer att högtalarna lutar bakåt! Detta för att få upp ljudbilden lite samt att det ser ganska så fräckt ut (tycker jag iaf).
Det stämmer att högtalarna lutar bakåt! Detta för att få upp ljudbilden lite samt att det ser ganska så fräckt ut (tycker jag iaf).
Postad 18 March 2008 - 19:17
Jag vill bara poängtera att mitt inlägg var riktat som en ärlig fråga, om du gillade lutningen, samt om de verkligen lutar lika mycket som bilderna ger sken av. Tyckte själv nästan att jag lät lite "snorkig" när jag läste mitt eget inlägg idag nämligen =)
Trevligt att du gillar det, för jag gör det inte. =)
Trevligt att du gillar det, för jag gör det inte. =)
Postad 18 March 2008 - 23:35
imponerande rigg för att vara såpass ung som du är. inte många som har såna saker som du har när dom är 60 ens:)
Postad 19 March 2008 - 19:22
-Niklas F
Jag må vara ganska ung, men jag har hållt på i snart 5 år nu.
Har man bara helgjobb och ett glödande intresse så är allt möjligt.
Jag må vara ganska ung, men jag har hållt på i snart 5 år nu.
Har man bara helgjobb och ett glödande intresse så är allt möjligt.
Postad 21 March 2008 - 13:22
Ja du Hampus, en tia för ljudet sa vi ju så här kommer den=)
Har aldrig någonsin hört något bättre och det var en rejäl aha upplevelse att få komma in till dig och lyssna på dina grejor TACK!
Har aldrig någonsin hört något bättre och det var en rejäl aha upplevelse att få komma in till dig och lyssna på dina grejor TACK!
Postad 25 March 2008 - 20:33
Trevliga prylar, vid din ålder hade jag nog NAD Silverline rigg om jag minns rätt. Eller så var det Primare riggen, och håller med! Inget är omöjligt om man jobbar lite och har intresset
Ser trevligt ut och låter säkert riktigt bra!
Postad 25 March 2008 - 21:22
Är det du eller pappa som har betalat? Annars mycket fina kompnonenter du skaffat dig....låter säkert kanon!
Postad 25 March 2008 - 21:33
Kan helt ärligt säga att ett bra helgjobb, brinnande intresse samt hundratals timmars sökande efter bra deals på olika annonssiter gör att pappa aldrig behöver lägga sig i.
Postad 27 March 2008 - 22:28
Dom tillverkas inte längre, utan är ersatta med Miles 3. Du får kontakta mårten design (numera Marten) om prisuppgift. Jag har köpt mina begagnade.
Postad 30 March 2008 - 10:16
Tackar!
Jag har testat att dämpa mina bakom, men det gjorde faktiskt ingen skillnad...
Det verkar som att det räcker med gipsvägg och gardinerna. Jätteskönt, jag vill inte att hifin ska ta över rummet, vilket är rätt svårt med mina högtalare
Dina prylar är grymma! Jag vet ungefär hur det låter. Både Marten och Bladelius är ju riktigt fina grejer.
Jag har testat att dämpa mina bakom, men det gjorde faktiskt ingen skillnad...
Det verkar som att det räcker med gipsvägg och gardinerna. Jätteskönt, jag vill inte att hifin ska ta över rummet, vilket är rätt svårt med mina högtalare
Dina prylar är grymma! Jag vet ungefär hur det låter. Både Marten och Bladelius är ju riktigt fina grejer.
Postad 31 March 2008 - 20:37
Hehe tack för kommentaren. Du har också feta grejer som jag gärna hade lyssnat på. Angående Gryphonen så vågar jag faktiskt inte göra mig av med den den håller ett sånt jvla järngrepp och med en otrolig luftighet. Jag är supernöjd med mitt ljud nu efter en massa byten fram o tillbaka, och då är det dumt att byta..
Postad 02 April 2008 - 11:56
Ser riktigt bra ut, bor du i källarvåningen så du kan få lira fullt ut utan att ha päronen efter dig?
HTPC-chassit, används det än? Är på jakt efter ett..
HTPC-chassit, används det än? Är på jakt efter ett..
Postad 08 April 2008 - 19:20
Tack maestro! långt kvar till ditt välljud men med tanke på min andra anläggning så är det natt o dag.
ny cd står högst på listan och jag är väl medveten om vad det kan göra för en anläggning!
ny cd står högst på listan och jag är väl medveten om vad det kan göra för en anläggning!
Postad 04 May 2008 - 10:57
Börjar bli nyfiken på den nya setupen, vet ju at det blivit en del förändringar i anläggningen..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
166 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?