Postad 27 March 2008 - 01:03
Ser mycket trevligt ut. Vore kul om du skrev en liten kommentar där du jämför dina gamla RS8:or mot S3:orna. Går de överhuvudtaget att jämföra?
Postad 27 March 2008 - 08:42
Visst allt går att jämföra men det är två olika klasser av högtalare var av den ena kostar nästan dubbelt så mycket som den andra.
Jag har inte provat att koppla in RS8:an på Naim förstärkaren men jag prova både S3 super och RS8 på Arcams diva A70 med tillhörande cd spelare.
Jag skulle vilja säga att det lät som man hade lagt en filt över RS8 i jämförelse med S3 Super.
Allt är så mycket tajtare och mer tydligare.
Diskanterna är klarare och bas och mellan register spelar mer luftigt.
Det känns som att musiken kommer mer ut i rummet.
Den största skillnaden skulle jag nog säga är basen som på rs8 saknar den kontroll som finns på S Super.
Nu låter det som jag klankar ner på RS8 men som sakt i jänförelse med ett par högtalare som kostar dubbelt så mycket så bör ju skillnaden vara stor.
Vill dock påpeka att i den prisklassen som RS8 ligger i har jag fortfarande dem som favorit.
/Simz
Jag har inte provat att koppla in RS8:an på Naim förstärkaren men jag prova både S3 super och RS8 på Arcams diva A70 med tillhörande cd spelare.
Jag skulle vilja säga att det lät som man hade lagt en filt över RS8 i jämförelse med S3 Super.
Allt är så mycket tajtare och mer tydligare.
Diskanterna är klarare och bas och mellan register spelar mer luftigt.
Det känns som att musiken kommer mer ut i rummet.
Den största skillnaden skulle jag nog säga är basen som på rs8 saknar den kontroll som finns på S Super.
Nu låter det som jag klankar ner på RS8 men som sakt i jänförelse med ett par högtalare som kostar dubbelt så mycket så bör ju skillnaden vara stor.
Vill dock påpeka att i den prisklassen som RS8 ligger i har jag fortfarande dem som favorit.
/Simz
Postad 27 March 2008 - 21:54
Mumma för både öron (?) och ögon. Måste säga att S3 Super är en riktigt snygg högtalare, speciellt i svart (önskar att jag köpt svarta Mi3 Super med facit i hand).
Postad 29 March 2008 - 20:53
En fröjd för ögat. Stilrent och allt verkar genomtänkt i minsta detalj.
Postad 01 April 2008 - 16:02
Asså va avus jag blir.. Det ser ut som det blir efter sommarn.Tänkte beställa mina S3 Super i Juli/augusti. Måste ha ny förstärkare med. Funderar på en Arcam
Postad 02 April 2008 - 20:27
Ser mycket lovande ut, lyssnade du på andra signalkablar eller hur kommer det sig att du valde King Cobra? Kör du din LoRad kabel med en Supra grendosa om inte prova det om det inte blir någon skillnad med bara kablen. Allt gott //Patric
Postad 08 April 2008 - 15:44
Tjenna!
Riktigt fina grejor, funderar själv på en naim stärkare. Har den nya 5i ngn pre-out?
Någon som vet?
mvh! memme
Riktigt fina grejor, funderar själv på en naim stärkare. Har den nya 5i ngn pre-out?
Någon som vet?
mvh! memme
Postad 21 April 2008 - 12:46
Ser bra ut.
Har du testat att dra ut dina Audiovector en halvmeter till i rummet när du skönlyssnar?
Det brukar jag göra och det blir stor skillnad, beror antagligen på den bakåtstrålande diskanten.
Har du testat att dra ut dina Audiovector en halvmeter till i rummet när du skönlyssnar?
Det brukar jag göra och det blir stor skillnad, beror antagligen på den bakåtstrålande diskanten.
Postad 21 April 2008 - 12:46
Ser bra ut.
Postad 02 May 2008 - 11:34
Kul att se att det finns fler som kör på Naim Nait. =)
Tycker du att den lilla "stora" Naiten orkar driva på dem ordentligt när du poppar?
Tycker du att den lilla "stora" Naiten orkar driva på dem ordentligt när du poppar?
Postad 14 September 2008 - 19:14
Föredömlig anläggning.. Audiovector har en klan som jag tycker är helt fantastisk, har tyvärr inte lyssnat på Naim.. Mvh
Postad 06 June 2010 - 19:11
Intressant med dämp-kuddarna.
Jag hade turen att få möjlighet att snacka med Ole Klifoth vid en produkt-demo i Västerås och han tyckte absolut att man inte skulle använda dämpkuddar till hans högtalare och det är enda anledningen till att jag ej provat.
Nu ser jag att du ser ut att ha ungefär samma förutsättningar som jag har i mitt lyssningsrum, nämligen parkettgolv och hårda väggar (betong) och intresset att testa med kuddar väcktes på nytt.
Det vore intressant om du kunde utveckla hur du upplevde skillnaderna med/utan dämpkuddar.
Jag hade turen att få möjlighet att snacka med Ole Klifoth vid en produkt-demo i Västerås och han tyckte absolut att man inte skulle använda dämpkuddar till hans högtalare och det är enda anledningen till att jag ej provat.
Nu ser jag att du ser ut att ha ungefär samma förutsättningar som jag har i mitt lyssningsrum, nämligen parkettgolv och hårda väggar (betong) och intresset att testa med kuddar väcktes på nytt.
Det vore intressant om du kunde utveckla hur du upplevde skillnaderna med/utan dämpkuddar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?