Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blandade frågor om Mediabox MB-801S

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 July 2008 - 16:56

Dizzie71
  • Dizzie71
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom trådarna för PCH och Mediabox MB-801S, och har samlat på mig lite frågor:

1. Jag antar att denna funktion som visar filmkonvolut inte är standard i Mediabox/PCH?
http://www.youtube.c...h?v=rHahN-an1jE
Nån som vet hur man får denna funktion?

2. Hur ser strukturen ut i Mediabox (med senaste firmware) när man väljer från sitt mp3-bibliotek? Jag köper den rakt av om det liknar det man ser i WindowsMedia player 11, med albumkonvolut o.s.v. Nu har man jobbat hårt i WMP11 med att hitta albumcovers till sina album, och då vill man ju kunna utnyttja dessa även till tex sin framtida (?) Mediabox (eller PCH A-110)
3. Joost hade man gärna viljat se i PCH/Mediabox...
4. Jag förstår inte riktigt alla benämningar på hårddiskstandards som beskrivs här i trådarna. FAT/Fat32 är väl Windowsversioner innan Xp, (samt vissa externa usb-diskar). NTFS är XP har jag förstått. Men jag har sett nånting som benämns EXT2 och EXT3, eller är det inte samma sak?
5. Gissar att Vista har nåt annat filsystem också?
6. När PCH/Mediaboxen "formaterar sig" om man slänger i en intern SATA/PATA-disk, vilket format blir det då? Kan man plocka ut den interna disken efteråt och tex slänga in den i en PC? DVS all media som man samlat på sig på disken går att komma åt i en PC?
7. Hur stor SATA-disk stöds i Mediabox MB-801S? Enligt Curantas hemsida är det 750GB, men ser man på specifikationerna på EGreat (som skall vara samma maskin) så stödjer den 1 TB.

Postad 01 July 2008 - 17:19

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
1. vet ej
2. vet ej, dock har jag hört att pch och mediabox främst briljerar i videoppspelning, inte musik.
3. ingen koll på joost
4. EXT2/EXT3 är filsystem som vanligast används i unix (linux) datorer, för att vissa funktioner på PCH/mediabox ska fungera krävs det en intern disk med ext2/3 filsystem på.
5. Vista kör NTFS
6. Så vitt jag vet formateras den till ext2 el ext3 (det krävs iaf för vissa funktioner), det går inte att läsa ext2/3 i windows utan tredjepartsmjukvara, och dessa mjukvaror är inte helt fungerande alla gånger.
7. Svårt att tro att den inte skulle stödja 1tb, men kan inte lova nått

Postad 01 July 2008 - 17:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

För att få forumet att funka så är det viktigt att inte starta upp en massa extra trådar om samma saker! Kör därför alla dessa frågor i respektive tråd!!

Läs svaret på dina frågor i Mediabox tråden!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.