Har precis flyttat till vĂ„r nya lĂ€genhet! Ăppen planlösning Ă€r ju stiligt, men det Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt att dra kablarna till bakhögtalarna och baslĂ„dan. TĂ€nkte höra med er experter hur ni skulle ha gjort. Bifogar nĂ„gra bilder.
Mvh Claes
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
|
Postad 21 July 2008 - 11:38
Hej!
Har precis flyttat till vĂ„r nya lĂ€genhet! Ăppen planlösning Ă€r ju stiligt, men det Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt att dra kablarna till bakhögtalarna och baslĂ„dan. TĂ€nkte höra med er experter hur ni skulle ha gjort. Bifogar nĂ„gra bilder. Mvh Claes Bifogad fil(er)Postad 21 July 2008 - 15:32
Jag kan inte sÀga att jag anser mig vara expert eller sÄ. Men jag personligen skulle nog ha försökt att utnyttja skarven i taket att dra kablarna i med nÄgon snygg list som döljer detta.
Postad 21 July 2008 - 15:41
Det Àr tyvÀrr lite svÄrt att se exakt var man kan dra kablarna i din nya lÀgenhet, men jag skulle försöka utnyttja utrymmet under trösklarna (om det finns nÄgra), för det har jag sjÀlv gjort. Jag hade viserligen förmÄnen att renovera vardagsrummet, sÄ jag kunde ordna lite extra mellanrum under dÀr jag la trösklarna. Annars Àr Àven lister av typen kanallisten som gjorda för snygg kabeldragning (vilket jag anvÀnt till resten av kabelvÀgen)
Postad 22 July 2008 - 13:01
Hej och tack för svaren!
Pki: Just skarven i taket Àr jag inte sÄ sugen pÄ, dÄ jag mÄste dra en kabelkanal i stort sett rakt upp pÄ vÄr fondtapet. Miltex: Jag har funderat i de banorna, att dra under listerna. Det kÀnns dock som det största och mest omstÀndiga sÀttet. Hur ska jag t.e.x. för att fÄ bort de nuvarande listerna utan att skada tapeten? Jag funderar pÄ att dra en kabellist lÀngs med kanten pÄ TV-vÀggen, upp i taket, över till sidan med skÄpen. Sedan lÀngs med taket Ànda tills jag hamnar bakom soffan. VÀl dÀr, dra ner kanalen bakom en gardin. Vad tror ni om det? Vad kan man köpa snygga, vita, diskreta kabelkanaler som skruvas/spikas upp? Jag vill inte anvÀnda nÄgon sorts dubbelhÀftande tejp iallafall! Mvh Claes Postad 22 July 2008 - 13:27
Coop forum har bra stooora lister.titta in i mitt galleri sĂ„ hittar du nĂ„gra bilder pĂ„ dom listerna. dom har jag skruvat fast. sen har jag nĂ„gra lister ifrĂ„n ĂoB som funkar bra dom ocksĂ„,dock inte i samma storlek,dom har vĂ€ldigt smĂ„ om du bara ska dra nĂ„gon kabel i,dock Ă€r dom dubbelhĂ€ftande men jag har lĂ„tit "plasten" suttit kvar över tejpen och sen skruvat. Postad 22 July 2008 - 13:53
Du kan ju alltid vara försiktig samt att skaffa en list som Àr nÄgot högre Àn befintlig list. Denna artikel visar hur du skulle kunna göra: https://www.minhembi...m/artiklar/1049 /Miltex Redigerat av Miltex, 22 July 2008 - 13:55. Postad 22 July 2008 - 20:37
Jag tapetserade mina kabellister, det blir klart smÀckrare...bild i mitt galleri...
1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |