Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Min bildvägg av dagun

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 July 2008 - 15:44

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Kommentarer till Mina bilder av dagun

Postad 25 July 2008 - 15:44

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
hmm!..vill se fler bilder,ser intressant ut.

Postad 25 July 2008 - 16:14

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
usch, det ser ju ut som en oprationssal ;)

Mer bilder så kommer jag att ändra min synpunkt

Postad 25 July 2008 - 18:37

milde
  • milde
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Ser grymt ut, vore kul att se mer bilder. Nöjd med tvn?

Postad 25 July 2008 - 21:11

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att detta inte uppskattas av minhembio's horder av "white trash". Själv gillar tycker jag det är hur schysst som helst!

Postad 25 July 2008 - 22:23

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Obs detta är väggen före snart uppspikade tillägg av riktig icke elektronisk konst. Jag har precis limmat upp tv'n.

Postad 25 July 2008 - 22:34

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Smooth..

Postad 26 July 2008 - 02:05

koofi
  • koofi
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Lakritstomte kan sticka och måla något. Det är riktigt cleant, en riktigt bra grund!

Postad 26 July 2008 - 07:00

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Riktigt cleant. Tycker att det ser grymt ut utan en ram runt apparat facket.

Postad 26 July 2008 - 09:56

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Lite tavlor? Oj undra om det kommer se ut som promobilderna... GUD VAD PERSONLIGT!!!!!1

Postad 26 July 2008 - 10:54

Peanutboysweden
  • Peanutboysweden
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Snyggt!!!! Kan bli riktigt coolt med tavlor runt om TV:n.... Men vi vill se lite byggbilder!!!!

Postad 26 July 2008 - 17:51

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har egentligen inget emot copy - paste heminredning, de flesta blir inspirerade av tidningar, andras hem, tv. Jag sticker inte under stol med att ha blivit rejält inspirerad av Sonys promobilder. Trots allt är sedan förutsättningarna när man väl skall genomföra olika, måtten, färgerna, inredningen. Tavlorna runt om blir de gamla som redan finns.

Postad 26 July 2008 - 20:25

bubbleboy76
  • bubbleboy76
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ska bli kul att följa det här, grymmt lovande!

Postad 26 July 2008 - 21:40

Jungblom
  • Jungblom
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Helt klart en snygg tv.....!! Lite kalt än så länge dock....!!

Postad 28 July 2008 - 18:11

MrMarantz
  • MrMarantz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
lite kalt,,grymt med elektroniken i väggen=)

Postad 30 July 2008 - 08:00

greijer
  • greijer
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Ser ut så som Sony vill att det ska se ut. Mycket fint gjort. Frågan är, vad har du sakat på baksidan :-)
Funderar på en silvermodell (kdle4020) tackar vänligast för din vägledande recension!

Postad 31 July 2008 - 13:03

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ser ut så som Sony vill att det ska se ut. Mycket fint gjort. Frågan är, vad har du sakat på baksidan :-)

Hmm, jag vet inte om det ligger i Sonys intresse att vi sänker in dem i väggen, det är lite emot deras ventilationsrekommendation som anvisar att man måste ha massor av luftspalt runt tv'n. Jag har sakat gipsskiva och bitar av två reglar bakom tv'n.

Postad 31 July 2008 - 13:39

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Ser ut som taget från en Sony katalogs heminredning.

Inte min stil, kallt och opersonligt, men alla har olika smak

Postad 04 August 2008 - 12:54

Ingemar100
  • Ingemar100
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Riktigt fint & härlig elektronik.

Postad 04 August 2008 - 13:09

ZYKLON CL
  • ZYKLON CL
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
underbart snyggt!

Postad 04 August 2008 - 13:50

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Härligt... som jag alltid sag, våga vägra tvbänk :) hade jag inte bott i hyreslgh hade jag gjort likadant.

Postad 06 August 2008 - 11:32

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Så opersonligt som det bara kan vara! Tom. bilderna du har är ju helt opersonliga, herre gud gör du ett gratis arbete i reklam för Sony eller?

Postad 06 August 2008 - 12:29

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Så opersonligt som det bara kan vara! ....

Två kommentarer nämner opersonligt, för mig innebär det att stora massor av folk gör samma sak eller att man rakt av tar sin bäste väns idé och kopierar rakt av. Intressant om ni kan säga vad som är extra opersonligt med det här upplägget jämfört mot andra gallerier med t.ex. en mediabänk, en 46-tummare på benstöd och apparaterna i facken under? Jag tror personligen inte så många kommer att bygga den här designen så den blir nog inte såå vanlig. Om ni förväntar er bilder på familjen, så blir det inte här! Kanske är personligt att visa sitt dvd-bibliotek även det (lilla) försöker jag i min sterila smak dölja undan. Vad skall till för att göra väggen mer personlig?

Postad 06 August 2008 - 20:27

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Helt ärligt så är jag bara avundsjuk.

Det är för snyggt, du borde skaffa in en PS3a där i väggen och slänga på en slags ram runt kanterna också imo! Svarta lister hade inte heller suttit fel...

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det är för snyggt, du borde skaffa in en PS3a där i väggen och slänga på en slags ram runt kanterna också imo! Svarta lister hade inte heller suttit fel...

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Postad 06 August 2008 - 21:20

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt! Nästan så man vill göra likadant själv :P

Postad 10 August 2008 - 19:37

undead
  • undead
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Riktig fräckt

Postad 10 August 2008 - 23:44

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Snyggt och mycket stilrent, dock lite väl likt reklambilderna... men det är ju ändå bara vi internet-nördar som de bilderna :P

Du borde sätta en ram runt hålet där du har resten av elektroniken!

Postad 12 August 2008 - 00:08

gåz
  • gåz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
riktigt, riktigt snyggt! mer personligt än detta är nog fasen svårt att komma, men håller med, en ram runt boxen där nere! då blir de klockers!! =)

Postad 12 August 2008 - 08:54

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

riktigt, riktigt snyggt! mer personligt än detta är nog fasen svårt att komma, men håller med, en ram runt boxen där nere! då blir de klockers!! =)

Tack, tack. Det där med ramen kring apparaterna är lite av ett dilemma. Först tänke jag en tavelram med glaset kvar i lämplig storlek. Då kommer problemet med dvd-släden som slår i glaset och att man måste göra någon gångjärnslösning som är lättrörlig. Omvända svarta rambitar är naturligtvis lättast och plan A men ett snabbtest visade att det inte ser optimalt ut från sidan, det blir fortfarande ett hål/en "glugg" Jag tänker varje dag på det här så tips idéer mottages gärna. jag vill helst dölja bort apparaterna, mer än rama in dem, dvd-släden är ett sådant dilemma någon kan ha en idé om.

/dagun

Postad 17 August 2008 - 16:31

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Du får helt enkelt vänta på någon ny promobild där en lösning till ditt problem kanske finns!

Postad 18 August 2008 - 07:15

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Du får helt enkelt vänta på någon ny promobild där en lösning till ditt problem kanske finns!

:( Sony brukar gilla att möblera lite på golvet. I min minimalistiska värld finns ju bara ett hål i väggen. Det är nog upp till mig utan Sony att göra hålet snyggt. Dessutom gillar jag egentligen inte att se apparaterna dom är fula men man måste se deras displayer och lysdioder för att det skall funka. Dessutom är ev. blue-ray på köplistan och ersätter Jamo. En minimal front till en dold HTPC ersätter den väldigt daterade Philips streamboxen. Forceburken får leva kvar som inspelningsenhet. Med detta delvis nya apparatlag blir det estetiskt fulare och mindre enhetligt i hålet. Cloaking device please.

/dagun

Postad 01 September 2008 - 09:39

Klattermusen
  • Klattermusen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Klockren idé med tavlor o ramar! =) Bra jobbat!

Postad 01 September 2008 - 22:20

Unregistered214d64de
  • Unregistered214d64de
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ap snyggt!!!

Postad 24 September 2008 - 13:47

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Rikitigt snyggt !!!

Jag har en likadan TV som dig men med silverramen, tänker sno ditt (sonys) koncept rakt av ! :) problemet för mig är att jag inte kan såga upp baksidan av väggen,pannrummet ligger väggivägg, så jag har beslutat att sätta upp reglar på väggen, upp med ett fäste på dem och smacka upp tv:n. Då bygger det ut ca 20 cm från väggen. Reglar upp en ny vägg framför den befintliga, som blir jämn med tv:n, får väl lämna nån glipa ute i kanterna och sätta upp ventilationsgaller uppe och nere för luftgenomdtrömmningen. Men tror det kan bli ganska så najs ! Funder oxå på att göra nån STOR ram på väggen och bygga tv i den.

Vad tror du om det blir snyggast/bäst ?

Postad 24 September 2008 - 14:31

Plajb
  • Plajb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Kanske tokigt förslag för o dölja dvd o digitalbox, men en idé vore att göra hålet större, montera in en utdragbar låda. I lådan ställer man dvd och digitalbox på högkant så man kan komma åt att öppna dvdn. Som synlig ytterdel på lådan skulle man ha en inglasad ram med valfritt foto i. Fjärrstyrning av apparaterna däri löser man med någon fom av ir-förlängning med ir-öga dolt på nåt snyggt sätt.
Alternativt gör man en utdragbar "låda" med bara ytterdelen i form av en ram. Apparaterna får stå kvar som dom gör, man kommer åt att lägga i dvd om man drar ut "lådan".

Postad 26 September 2008 - 08:52

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Rikitigt snyggt !!!
... Reglar upp en ny vägg framför den befintliga, som blir jämn med tv:n, får väl lämna nån glipa ute i kanterna och sätta upp ventilationsgaller uppe och nere för luftgenomdtrömmningen. Men tror det kan bli ganska så najs ! Funder oxå på att göra nån STOR ram på väggen och bygga tv i den.

Vad tror du om det blir snyggast/bäst ?

Jag tror på att du reglar och går ut med din vägg en sektion och i den fixa dolda förvaringarför el, sladdar och ev apparater på högkant i det. Lycka till, mycket jobb jfrt med vanligt väggfäste :-)
/dagun

Postad 26 September 2008 - 08:56

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Kanske tokigt förslag för o dölja dvd o digitalbox, men en idé vore att göra hålet större, montera in en utdragbar låda. I lådan ställer man dvd och digitalbox på högkant så man kan komma åt att öppna dvdn. Som synlig ytterdel på lådan skulle man ha en inglasad ram med valfritt foto i. Fjärrstyrning av apparaterna däri löser man med någon fom av ir-förlängning med ir-öga dolt på nåt snyggt sätt.

Alternativt gör man en utdragbar "låda" med bara ytterdelen i form av en ram. Apparaterna får stå kvar som dom gör, man kommer åt att lägga i dvd om man drar ut "lådan".

Tack, Brilliant idé! Skall börja fundera på den men tror det borde gå utan stående orientering. Problemet med att dölja fronten på apparaterna är att displayerna faktisdkt visar en del vettig info t.ex. att apparten är på eller i time-shift som min digitalbox jämt glöms bort med. Låda är grejjen!
/dagun

Postad 26 September 2008 - 09:56

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag tror på att du reglar och går ut med din vägg en sektion och i den fixa dolda förvaringarför el, sladdar och ev apparater på högkant i det. Lycka till, mycket jobb jfrt med vanligt väggfäste :-)
/dagun

ja blir så !vad tror du ventilatioen ? kan ju inte bygga in den helt väl ?

Postad 27 September 2008 - 10:28

dagun
  • dagun
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

ja blir så !vad tror du ventilatioen ? kan ju inte bygga in den helt väl ?

I värsta fall så går det ju att sätta en tyst temperaturstyrd pc-fläkt som hjälper till att ventilera annars borde lite diskreta galler uppe vid taket och nere vid golvet ventilera. Min garderob bakom tv'n (med frys, dator och tv värmekällor) har ett par grader högre temp än rummet utanför men jag hoppas på att Sony har övertempskydd och har bara satt galler, ingen fläkt ännu. man får hålla lite koll. Tv´n skall ju säljas i tropikerna också eller hur.

Postad 29 September 2008 - 12:10

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

I värsta fall så går det ju att sätta en tyst temperaturstyrd pc-fläkt som hjälper till att ventilera annars borde lite diskreta galler uppe vid taket och nere vid golvet ventilera. Min garderob bakom tv'n (med frys, dator och tv värmekällor) har ett par grader högre temp än rummet utanför men jag hoppas på att Sony har övertempskydd och har bara satt galler, ingen fläkt ännu. man får hålla lite koll. Tv´n skall ju säljas i tropikerna också eller hur.

Låter bra det ! bara att grabba hammaren och börja banka ;)

Postad 02 October 2008 - 21:34

Plajb
  • Plajb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ett alternativ kanske är att på nåt sätt skapa en ram med foto i, som går att dra nedåt, eller åt nån av sidorna och på så sätt visa hålet med apparaterna i. Då kan du ha dolt när du vill, öppet och se displayer (och lägga i dvd) när du vill. Hur man nu löser det rent tekniskt vet jag inte...

Postad 03 November 2008 - 13:18

Unregistered069bc7e0
  • Unregistered069bc7e0
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
SJUKT SNYGGT!!! är sotis så jag dör!! Får börja med att köpa tv'n, sen byta boende så man kan göra något liknade... Tack för inspirationen :-)

Postad 27 July 2009 - 01:16

xector
  • xector
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sjukt snyggt! Vill gärna se mer bilder från rummet

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.