Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

supernöjd och lite config av llink NMT

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2008 - 23:48

heno
  • heno
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har precis fått min popcorn och är verkligen supernöjd. Mitt mål med den var som några andra här på forumet ... spela upp rar'ade filmer/tv/you name it... Har kört en del Plex (ex osxbmc) och jag måste säga att det fungerar riktigt bra. Tyvärr hantera inte min tv min mac-mini så bra utan gav mig horizontal tearing vilket var ganska jobbigt och den var inte riktigt pixelmapped.

Med popcorn kan jag öppna rar filer och se MKV i rar arkivet .. lovely! jag kör med LLink NMT och det fungerar riktigt nice. Har inte hunnit testa olika skins och kopplingar mot IMDB men det kommer imorgon.

Testa även dom andra LLink apparna som finns och tycker att win32 versionen crashed lite för mycket. OSX kändes mera stabil och gjorde jobbet. Hade dock lite problem med båda att öppna rar archives.

Men efter som dom utvecklat LLink NMT som körs direkt på din popcorn box så ser jag ingen anledning att använda någon av dom andra versionerna.

Efter lekt med den några timmar så är jag verkligen supernöjd med mitt köp. Finns säker saker som jag inte kommer gilla men nu är jag redo för en lång HDTV höst =) Så för alla er RAR LOVERS ... get a popcorn box =)

Om någon vill ha hjälp med config eller liknande hör gärna av er så kan vi hjälpa varandra.

cheers.
.heno

ps. don't flame me .. i know the popcorn box isn't 100% pixel mapped either but it's just good enough for me ds.

Postad 06 August 2008 - 21:26

Björnaskim
  • Björnaskim
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har precis fått min popcorn och är verkligen supernöjd. Mitt mål med den var som några andra här på forumet ... spela upp rar'ade filmer/tv/you name it... Har kört en del Plex (ex osxbmc) och jag måste säga att det fungerar riktigt bra. Tyvärr hantera inte min tv min mac-mini så bra utan gav mig horizontal tearing vilket var ganska jobbigt och den var inte riktigt pixelmapped.

Med popcorn kan jag öppna rar filer och se MKV i rar arkivet .. lovely! jag kör med LLink NMT och det fungerar riktigt nice. Har inte hunnit testa olika skins och kopplingar mot IMDB men det kommer imorgon.

Testa även dom andra LLink apparna som finns och tycker att win32 versionen crashed lite för mycket. OSX kändes mera stabil och gjorde jobbet. Hade dock lite problem med båda att öppna rar archives.

Men efter som dom utvecklat LLink NMT som körs direkt på din popcorn box så ser jag ingen anledning att använda någon av dom andra versionerna.

Efter lekt med den några timmar så är jag verkligen supernöjd med mitt köp. Finns säker saker som jag inte kommer gilla men nu är jag redo för en lång HDTV höst =) Så för alla er RAR LOVERS ... get a popcorn box =)

Om någon vill ha hjälp med config eller liknande hör gärna av er så kan vi hjälpa varandra.

cheers.
.heno

ps. don't flame me .. i know the popcorn box isn't 100% pixel mapped either but it's just good enough for me ds.

Räcker det att man sätter in ett usb minne (enl manualen) så får man "nmt" om man inte har intern hdd ??

Postad 10 August 2008 - 17:32

Hillblom
  • Hillblom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej.
Jag köpte en PCH förra veckan och upptäckte för några dagar sedan Llink.
Jag har uppdaterat PCH'n med senaste firmwaren via gränssnittet i den.
Samt installerat Llink-nmt. Jag gissar på att installationen gick bra för jag får upp llink-nmt när jag ska välja mediakälla.
Problemet kommer när jag ska starta en film. filmen består av en massa filer,r01, r02...etc och är en mkv film i grunden. Filmen ligger på hårddisken som jag kopplat in i PCH'n.
När jag trycker på play så blinkar skärmen till ungefär som innan buffringsbilden kommer upp när du spelar en vanlig film. Men den hoppar tillbaka till Llink efter en sekund. jag kan alltså inte starta filmen. Om jag försöker trycka 'enter' istället för 'play' så får jag upp ett felmeddelande: "Förfrågan kunde inte utföras. Tryck RETURN för att återgå till tidigare skärm"
Det kan mycket väl vara något jag missat i config filen för jag tyckte den var lite luddig.
Tacksam för svar.

Mvh
Stefan

EDIT: Fått det att fungera klockrent nu. V2.0.8. fungerade utan problem. Prövade med V2.1.0. och det var den som inte ville fungera.

Redigerat av Hillblom, 11 August 2008 - 19:04.

Postad 15 August 2008 - 19:20

oscar_lkpg
  • oscar_lkpg
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Jag har problem med Llink. Installationen funkade bra, har testat både 2.1.0 och 2.0.8 men får samma problem med båda. När jag försöker spela upp filmer, antingen mkv i RAR filer eller alla andra filer också så börjar filmerna spela men efter några sekunder så slutar filmen spela.. Vet inte vad felet kan vara. Har kollat configfilerna men hittar inget som jag bör ändra?
Någon som har en lösning??

Postad 16 August 2008 - 00:06

zombie73
  • zombie73
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej jag har liknande fel jag med 2.1.0 och 2.0.8 Ska man lägga in filerna i pch men det stannar inte kvar.
Jag fattar inte vad detta är (You must also make llink-installer.cgi be executable.) ska man döpa en fil eller vad?????

Redigerat av zombie73, 16 August 2008 - 00:07.

Postad 16 August 2008 - 06:01

oscar_lkpg
  • oscar_lkpg
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Du måste göra filen exekverbar/körbar med ett FTP-program.
site chmod 755 llink-installer.cgi
Oftast gör du det genom att högerklicka och välja properties eller liknande därifrån brukar det gå att skriva in vilka rättigheter som ska gälla. Skriv 755.

Jag har fortfarande inte fått Llink att funka. Lyckas installera men efter 10 sekunder sluta filmen rulla..

Postad 16 August 2008 - 18:00

oscar_lkpg
  • oscar_lkpg
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Nu funkar det för mig!
Helt otroligt men båda mina "referensfiler" som jag testade spela var korrupta och funkade inte heller att packa upp i datorn. Riktig otur. La en hel dag på att leta fel sen laddade jag ned ett par filmer till och dom funkar kanon att spela upp rarade.
Jag är helnöjd!

Postad 18 September 2008 - 20:54

Wiedel
  • Wiedel
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har precis installerat lllink på min pch nu, får upp en sån nmt icon i min souce nu och så. Nar jag trycker på icon kommer jag direkt till in en meny där jag ser dvd, tralier, och delade saker. Trycker på de jag delar ut. där får jag upp allt jag delar som jag delar ut på pch innan också. men där kommer problem när jag öppnar en mapp så händer det inget. helt tom.
där är en mapp som jag kan komma åt som ligger på mitt nätverk. rikrigt skumt :S tacksam med snabb hjälp :-)

Postad 19 September 2008 - 09:55

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Jag har precis installerat lllink på min pch nu, får upp en sån nmt icon i min souce nu och så. Nar jag trycker på icon kommer jag direkt till in en meny där jag ser dvd, tralier, och delade saker. Trycker på de jag delar ut. där får jag upp allt jag delar som jag delar ut på pch innan också. men där kommer problem när jag öppnar en mapp så händer det inget. helt tom.
där är en mapp som jag kan komma åt som ligger på mitt nätverk. rikrigt skumt :S tacksam med snabb hjälp :-)

prova att gå in en gång först via utdelningen från sources först, sen tillbaka till sources och in på llink då ska det nog funka har jag för mig

Postad 07 October 2008 - 23:17

Unregistered7baa31c2
  • Unregistered7baa31c2
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som jag undrar om det går att lösa och hoppas att någon här vet vad det handlar om..
Jag har ingen hdd i pch så kör llink NMT ifrån usbminne och streamar ifrån en Synology 207+ Nas-server.

Jag får det att fungera fint i uppspelandet av rarfiler MEN när jag bläddrar i llink så väljer jag network_share och går vidare i mapparna på servern så ser jag bara första pagen och om jag bläddrar neråt till det som skulle kommit efter i bokstavsordning då hoppar den ut till root mappen istället för att visa nästkommande!? Det fungerar att gå in i undermapp efter undermapp men om jag vill se mer än det första som får plats på skärmen i just den mappen då kan jag inte komma till dom! Kan det vara något problem med att jag har för många undermappar eller något sådant?

Någon annan som upplevt detta?

Edit: Jag sa förresten aldrig att jag har inte konfigurerat llink filen någonting utan bara gjort den exekverbar genom ftp prog. Kan det vara någon inställning jag behöver programmera in? Jag är inte direkt van att >programmera< in inställningar...har använt windows 95/98/2000/ME/XP/vista och oftast så klickar man ju sina val då..

Redigerat av Unregistered7baa31c2, 09 October 2008 - 11:28.

Postad 18 November 2008 - 20:15

Mr_Foppa
  • Mr_Foppa
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Väcker denna gamla tråd till liv, blir nämligen inte klok på llink. Har läst och läst och gråtit floder därimellan.

Har filerna på datorn. Skickar över dem till Pch. Sätter behörighet. Sedan säger den "Cannot process request" eller dylikt. Varje gång. Oavsett hur jag bär mig åt. Blir tokig!

Läste på något forum att det kunde vara winzip som korrupterade filen, laddade hem programmet som den killen hade använt: Samma sak.

Jag laddar över llink-installer.cgi, llink-installer.html, llink-2.2.0-nmt.tar. Men går icke att köra llink-installer.html trots att alla filerna har behörighet 755. Vad gör jag för fel? Har packat upp llink-installer.zip med hjälp av winzip, winrar, jzip1.2, jzip 1.3....

Hur bar ni er åt? Kör XP på min pc.

Postad 23 August 2009 - 23:07

elarn
  • elarn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Mr_Foppa Postat Nov 18 2008, 21:15
Väcker denna gamla tråd till liv, blir nämligen inte klok på llink. Har läst och läst och gråtit floder därimellan.

Har filerna på datorn. Skickar över dem till Pch. Sätter behörighet. Sedan säger den "Cannot process request" eller dylikt. Varje gång. Oavsett hur jag bär mig åt. Blir tokig!

Läste på något forum att det kunde vara winzip som korrupterade filen, laddade hem programmet som den killen hade använt: Samma sak.

Jag laddar över llink-installer.cgi, llink-installer.html, llink-2.2.0-nmt.tar. Men går icke att köra llink-installer.html trots att alla filerna har behörighet 755. Vad gör jag för fel? Har packat upp llink-installer.zip med hjälp av winzip, winrar, jzip1.2, jzip 1.3....

Hur bar ni er åt? Kör XP på min pc.

Jag blir oxå helt tokig på detta!
Snälla! Nån som kan beskriva hur man gör!

Väldigt tacksam isåfall!

/elarn

Postad 24 August 2009 - 08:57

makkan_x
  • makkan_x
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Om ni inte lyckas installera det annars förslår jag att ni provar NMT Community Software Installer.

Postad 10 December 2009 - 20:05

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Jag har börjat få problem med Llink från datorn (win7), jag kör llink.exe men får inte upp llink-win32 i PCH'n. PCH kan hitta datorn annars, via network browsern... och jag kan öppna llink i typ ett firefox fönster.

Jag är helt novis på linux etc...så jag vet inte riktigt var jag ska börja felsökningen ;) hjeelp

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.