Jag har precis fått min popcorn och är verkligen supernöjd. Mitt mål med den var som några andra här på forumet ... spela upp rar'ade filmer/tv/you name it... Har kört en del Plex (ex osxbmc) och jag måste säga att det fungerar riktigt bra. Tyvärr hantera inte min tv min mac-mini så bra utan gav mig horizontal tearing vilket var ganska jobbigt och den var inte riktigt pixelmapped.
Med popcorn kan jag öppna rar filer och se MKV i rar arkivet .. lovely! jag kör med LLink NMT och det fungerar riktigt nice. Har inte hunnit testa olika skins och kopplingar mot IMDB men det kommer imorgon.
Testa även dom andra LLink apparna som finns och tycker att win32 versionen crashed lite för mycket. OSX kändes mera stabil och gjorde jobbet. Hade dock lite problem med båda att öppna rar archives.
Men efter som dom utvecklat LLink NMT som körs direkt på din popcorn box så ser jag ingen anledning att använda någon av dom andra versionerna.
Efter lekt med den några timmar så är jag verkligen supernöjd med mitt köp. Finns säker saker som jag inte kommer gilla men nu är jag redo för en lång HDTV höst =) Så för alla er RAR LOVERS ... get a popcorn box =)
Om någon vill ha hjälp med config eller liknande hör gärna av er så kan vi hjälpa varandra.
cheers.
.heno
ps. don't flame me .. i know the popcorn box isn't 100% pixel mapped either but it's just good enough for me ds.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?