Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CA/CI-modul, CAM-modul, vad är det? Skillnader?

5 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 17 August 2008 - 23:13

psykomet
  • psykomet
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej!

Rotat som en galning i forumet men får otroligt nog inte ett tydligt svar på detta (antar att det är för låg nivå, hehe), så en gång för alla:

1. Vad är en CAM-modul, är det samma som en CA-modul? Vad är i så fall en CI-modul?
2. Ska bygga HTPC och tänkte kanske ta in Comhem med den. Om jag skaffar ett FloppyDTV, vad behöver jag mer? Min gissning är att jag behöver en CAM-modul (och en CA-modul om det nu inte är samma sak som en CAM-modul) plus programkortet från Comhem?
3. Går det bra att köra FloppyDTV-kortet helt utan programkort och modul, och då få in samma kanaler som när jag kopplar antennkabeln direkt till min gamla vanliga TV?

Tack!

Postad 17 August 2008 - 23:16

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
1. CAM=CA-Modul
2. Du behöver FloppyDTV+CAM(Rätt typ, kommer inte ihåg vilken som är för ComHem)+Programkort
3. Nej det är analogakanaler.

Postad 17 August 2008 - 23:34

psykomet
  • psykomet
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack, vad jag nu läst mig till är det Conax som gäller för Comhem. Attans, analoga kanaler.. det har du ju rätt i, då funkar det ju inte med DVB-C...

Bara en fråga kvar då, vad är en CI-modul?

Postad 18 August 2008 - 00:19

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Bara en fråga kvar då, vad är en CI-modul?

CI-modul finns det afaik inget som heter*. CI är gränssnittet, en CI-slot är hålet där du trycker i CA-modulen.

* även om en g00gling visar att en ofantlig massa individer kallar CA-moduler för CI-modul, så jag förstår förvirringen.

Postad 18 August 2008 - 14:06

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Jag visste att jag hade skrivit om det förut... Efter lite letande så hittade jag följande inlägg.

Tråden "När kan man få DVB-C inbyggt...., För oss Comhemmare" ger lite kött på benen men tråden "ComHem och CA-modul" ger ännu bättre beskrivning.

Det tog en stund eftersom snabbsöken bara söker på inlägg som postats senaste halvåret. Det tog en stund innan jag begrep det...

mvh
Bäckman

Postad 23 August 2008 - 13:41

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
... och därför låser vi denna tråd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.