Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CA/CI-modul, CAM-modul, vad är det? Skillnader?

5 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 17 August 2008 - 23:13

psykomet
  • psykomet
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej!

Rotat som en galning i forumet men får otroligt nog inte ett tydligt svar på detta (antar att det är för låg nivå, hehe), så en gång för alla:

1. Vad är en CAM-modul, är det samma som en CA-modul? Vad är i så fall en CI-modul?
2. Ska bygga HTPC och tänkte kanske ta in Comhem med den. Om jag skaffar ett FloppyDTV, vad behöver jag mer? Min gissning är att jag behöver en CAM-modul (och en CA-modul om det nu inte är samma sak som en CAM-modul) plus programkortet från Comhem?
3. Går det bra att köra FloppyDTV-kortet helt utan programkort och modul, och då få in samma kanaler som när jag kopplar antennkabeln direkt till min gamla vanliga TV?

Tack!

#2

Postad 17 August 2008 - 23:16

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
1. CAM=CA-Modul
2. Du behöver FloppyDTV+CAM(Rätt typ, kommer inte ihåg vilken som är för ComHem)+Programkort
3. Nej det är analogakanaler.

#3

Postad 17 August 2008 - 23:34

psykomet
  • psykomet
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Tack, vad jag nu läst mig till är det Conax som gäller för Comhem. Attans, analoga kanaler.. det har du ju rätt i, då funkar det ju inte med DVB-C...

Bara en fråga kvar då, vad är en CI-modul?

#4

Postad 18 August 2008 - 00:19

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1470 inlägg
  • 0

Bara en fråga kvar då, vad är en CI-modul?

CI-modul finns det afaik inget som heter*. CI är gränssnittet, en CI-slot är hålet där du trycker i CA-modulen.


* även om en g00gling visar att en ofantlig massa individer kallar CA-moduler för CI-modul, så jag förstår förvirringen.

#5

Postad 18 August 2008 - 14:06

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0
Jag visste att jag hade skrivit om det förut... Efter lite letande så hittade jag följande inlägg.

Tråden "När kan man få DVB-C inbyggt...., För oss Comhemmare" ger lite kött på benen men tråden "ComHem och CA-modul" ger ännu bättre beskrivning.

Det tog en stund eftersom snabbsöken bara söker på inlägg som postats senaste halvåret. Det tog en stund innan jag begrep det...

mvh
Bäckman

#6

Postad 23 August 2008 - 13:41

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14166 inlägg
  • 0
... och därför låser vi denna tråd.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.