Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PCH Ljudproblem

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 October 2008 - 08:50

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

För någon vecka sen fick jag hem min popcornhour A-100 och den fungerar utmärkt.
Har dock stött på ett litet problem nyligen som jag inte kan få rätt på. Har letat
på alla forum och blivit halvt galen då jag inte hittar några svar.

När jag ställer ljudet på Ac3 raw så får jag inget ljud från mina filmer, utan min DD lampa bara blinkar
ojämnt på min reciver, en Sony Dav-dc660. Detta känns ju sjukt tråkigt då man istället
får köra på Pro Logic som är fake surroud. Dts fungerar utan problem. Men som sagt inte
någon fil med Ac3 då är det bara knäpptyst.

Tacksam för svar

/Fredrik

Postad 05 October 2008 - 09:54

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Gruffalon:

Testa olika Volume värden på PCH:n, tex 44 el 43. Har för mig att det finns vissa värden som kan påverka hur ljudet släpps igenom. Jag utgår från att du satt AC3 som RAW i setupen, annars går det ju inte.... då mixas ljudet ner!

Postad 05 October 2008 - 12:19

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Tyvärr så var det samma sak. DD lampan bara blinkar på
receivern och ljudet är stendött.

Postad 05 October 2008 - 20:47

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag har samma problem och fått följande svar från ABTech (som är importär av PCHn i Sverige:

Det verkar vara ett generellt fel att vissa (och lyckligtvis ganska få) system har problem att ta emot en digital AC3-signal från A-100. Jag har sett just ditt märke nämnas tidigare i samband med ett liknande/samma problem. Felet påverkas inte alls av hur pass hög volym A-100 skickar ut? En simpel tillfällig lösning skulle vara att skicka ut den analogt via RCA, men det vill man inte ha i längden förstår jag. Förhoppningsvis så ska detta fixas till i en kommande mjukvara då flera personer har nämnt det här på tillverkarens officiella forum.

Så förhoppningsvis känner du att du kan invänta åtminstone nästa mjukvara och se om någon förbättring sker då.

Så vi med ett sony DAV-x60 system tillsammans med en PCH-100 (säkert samma problem med PCH-110) får nog snällt vänta på en fw uppgradering och köra Pro Logic II så länge.

Det kan ju vara så att någon tidigare FW har haft fungerande ljud.

Postad 05 October 2008 - 21:49

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Får vi hoppas dom fixar det i nästa firmware då.
Tack för svaret. Kan man sluta leta sig galen efter rätt inställningar så länge !

Postad 06 October 2008 - 07:07

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Här diskuteras samma sak på det officiella forumet http://www.networked...ad.php?tid=3954.

Verkar som det både kan vara Phillips och Sony system som har problem med att acceptera AC3 raw från PCH-100.

(Jag har testat med en optisk konverter och skickat in ljudet på min optiska ingång på mitt DAV-660 system, men det blev ingen skillnad. DD lampan bara blinkar.)

Postad 06 October 2008 - 16:28

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Mm jag har med läst lite på den sidan!

Aha ok. Jaja vi får hoppas dom fixar det i nästa firmmware då. För
det är ju förbannat störigt. Jag har skrivigt en ticket på popcornhour.com med. Får se
om dom svarar mig.

Postad 08 October 2008 - 18:05

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jaha. Har skrivit några rader till supporten på Popcornhour.com
men dom verkar ju inte ha någon koll direkt. Antar att dom inte har med
mjukvaran att göra. Såg att du (erlis) hade postat på NMT-forumet i
Ac3 tråden. Dum som jag var så trodde jag den tråden var lite halvt död så
jag råkade starta en ny på deras forum.

Summan av allt verkar iaf vara att vi med Sony får vänta på nästa firmware och hoppas på det bästa.
Det jag undrar över bara är om syabas har tagit del av problemen eller om vi bara
sitter o "klagar" på forum som ingen ansvarig läser.

Vi får se.

/Fredde

Postad 15 October 2008 - 06:47

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag har lagt en post på NMTs bugg repport sida, uppdatera gärna med mer info. Jag tor och hoppas att syabas är där inne och läser ibland iaf.

http://www.networked...ad.php?tid=9518

Postad 19 October 2008 - 13:38

Gruffalon
  • Gruffalon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Okej. Skrev att jag med hade problem inget mer inget mindre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.