Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bytes tråd: PSN spel

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2008 - 18:31

MyStyle93
  • MyStyle93
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Här kan du byta dina PSN spel mot andras, jag står inte för någonting om du har blivit lurad.
det fungeran nästan som PS3 bytes tråden skri så här tex. Byter: Warhawk Booster Packs. Vill ha: Pain..
Men kom ihåg att inte byta lösenord efter byte för då kan inte den andra spela spelet den fått efter 4 dar!

Byter: Pain, Warhawk Booster Packs (alla 3), Locoroco Coreccho! och Toyhome + Toyhome tillbehör, har även home betan nu

Redigerat av MyStyle93, 06 December 2008 - 20:02.

Postad 06 December 2008 - 22:06

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Jag vill ha HOME, har Tekken DR 5 Online..

Postad 07 December 2008 - 00:29

GurraBurra
  • GurraBurra
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
har: PAIN + High Velocity Bowling
vill ha: det mesta B)

Postad 10 December 2008 - 11:33

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Byter: Tekken DR 5 Online, Pixeljunk Monsters + expansion, Go! Sports Ski, Eye of Judgment set 2, Linger in Shadows, Gauntlet II, High Velocity Bowling, Mortal Kombat II, Tori-Emaki, The Trials of Topoq, 1942: Joint Strike, Pain + några extra characters

Vill ha: Wipeout HD, Super Stardust HD, flOw, Lemmings, Mega Man 9, Mesmerize, Söldner-X: Himmelsstürmer

Redigerat av galactus, 22 December 2008 - 11:31.

Postad 10 December 2008 - 12:20

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag fattar ingenting.
Kan någon förklara hur det här går till?
Har jag inte kvar spelet efter att jag bytt bort det?

Postad 10 December 2008 - 12:56

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag fattar ingenting.
Kan någon förklara hur det här går till?
Har jag inte kvar spelet efter att jag bytt bort det?

Du kan ladda ner nästan (finns få undantag) allt som du köpt på PSN fem gånger, till olika enheter om du så vill.
Man byter egentligen kontouppgifter, så du har själv också kvar spelen efter bytet.

Postad 10 December 2008 - 15:11

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Vill man verkligen ge bort sina kontouppgifter till höger och vänster?

Postad 10 December 2008 - 15:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du kan ladda ner nästan (finns få undantag) allt som du köpt på PSN fem gånger, till olika enheter om du så vill.
Man byter egentligen kontouppgifter, så du har själv också kvar spelen efter bytet.

rättare sagt,,du kan inte byta psn spel med någon annan ifall spelet finns på skiva,, man kan alltså inte byta R&C eller siren blood curse tex eftersom dom finns på skiva,,

Postad 10 December 2008 - 15:37

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
när man väl laddat ner spelen, kan man då använda dom på sitt ordinarie konto precis som om man skulle köpt det själv direkt till sitt eget konto?

Postad 21 December 2008 - 03:38

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Testade detta med en polare nyss och inte f.. funkar det bra iaf. Tänker inte gå in närmare på det men det kommer nog skapa en del problem tillslut. Stäng tråden och kasta bort..

Postad 22 December 2008 - 11:33

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Testade detta med en polare nyss och inte f.. funkar det bra iaf. Tänker inte gå in närmare på det men det kommer nog skapa en del problem tillslut. Stäng tråden och kasta bort..

Har själv gjort detta flera gånger och det funkar hur bra som helst. Låter som skräp bakom spakarna...

Postad 23 December 2008 - 03:58

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Smuts i kontrollen menar du? :)
Nu valde vi ju oturligt nog helt fel spel för detta (warhawk) som tydligen inte går att lira samtidigt, börjar den ena spela så kan inte den andra spela på 24h. F.ö bara grejjen att man måste ha varandras konton och lösenord sparade på varandras maskiner känns ju inget vidare, visst vänner emellan men byta uppgifter på ett publikt forum, nee..

Redigerat av nimda80, 23 December 2008 - 03:58.

Postad 23 December 2008 - 06:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Smuts i kontrollen menar du? :)
Nu valde vi ju oturligt nog helt fel spel för detta (warhawk) som tydligen inte går att lira samtidigt, börjar den ena spela så kan inte den andra spela på 24h. F.ö bara grejjen att man måste ha varandras konton och lösenord sparade på varandras maskiner känns ju inget vidare, visst vänner emellan men byta uppgifter på ett publikt forum, nee..

vad jag har hört ska man inte kunna dela med sig av spel som finns att köpa på skiva,, warhawk kan man köpa på skiva så det är nog därför det krånglar

Postad 23 December 2008 - 19:52

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Användarvillkoren:

PlayStation® Store Nerladdningsartiklar

Interna spelartiklar eller innehåll som du har köpt kan laddas ner från PLAYSTATION®Store. I enlighet med de särskilda användarvillkor som gäller för specifika interna spelartiklar eller innehåll som du har köpt kan du använda artikeln eller innehållet ifråga på upp till tre (3) olika PLAYSTATION®3-system som har aktiverats för ditt konto. Du kan inaktivera eller aktivera specifika PLAYSTATION®3-system, så länge som det högsta antalet aktiverade PLAYSTATION®3-system på ditt konto aldrig överstiger tre (3).

Det finns två olika användarprogram för innehåll, som motsvarar de två kategorierna för interna spelartiklar och annat innehåll som du kan köpa.

- Den första kategorin, som heter Nätverksinnehåll, kan endast användas av ett aktiverat PLAYSTATION®3-system per dag och endast av det konto som Nätverksinnehåll köptes igenom. Nätverksinnehåll kan inte användas på två olika PLAYSTATION®3-system inom en tjugofyra (24)-timmarsperiod.

- Den andra kategorin kallas Lokalinnehåll. När den väl är installerad på ett PLAYSTATION®3-system av det konto som köpte den kan den användas av andra konton på samma PLAYSTATION®3-system.

SCEE eller dess licensgivare har fullständig ensamrätt att besluta om en specifik artikel eller innehåll är Nätverksinnehåll eller Lokalinnehåll, och beslutet kan när som helst ändras.

Här ser man inte något direkt som bryter mot villkoren.

Men tittar man i användarvillkoren för PSN-account så ser man att detta direkt bryter mot villkoren och frågan är om denna tråden är laglig och följer forum reglerna. Jag bryr mig inte, men jag har iallafall varnat er :)

You may not sell, buy, trade, or otherwise transfer your Online ID or any personal access to PSN through any means or method, including by use of web auction sites.
You may not provide anyone with your name or any other personally identifying information other than your own Online ID, or the name, password or personally identifying information of any other person or business through any means, including messaging, chat or any other form of PSN communication.

Redigerat av e3henri, 23 December 2008 - 20:10.

Postad 26 December 2008 - 00:32

GurraBurra
  • GurraBurra
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har nu:
burnout paradise , Pain , Wipeout HD , Velocity Bowling

vill ha: tekken 5 online!

Postad 31 December 2008 - 01:09

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Undrar över det här med att byta.. Om man har en massa spel som man köpt och vill byta ett utav dom till den andre... Då är det ju bara för den andra och plocka hem allt man har laddat hem eller kan man begränsa till just det spelet man vill byta?

Postad 31 December 2008 - 02:44

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Undrar över det här med att byta.. Om man har en massa spel som man köpt och vill byta ett utav dom till den andre... Då är det ju bara för den andra och plocka hem allt man har laddat hem eller kan man begränsa till just det spelet man vill byta?

Ja, så länge du har hans användaruppgifter eller du ger bort din egna så kommer du/den andre kunna ladda hem allt man har köpt och laddat tidigare. Kanske går och begränsa om man skapar ett konto för varje sak man köper, om det ens är möjligt... men vem orkar hålla på liksom? Detta funkar bland vänner man litar på o ska hållas där enligt min mening.

Postad 31 December 2008 - 03:14

glericus
  • glericus
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Tänkte bara klargöra med att säga att ett konto kan man ha på 5st PS3or. Så tänk på de innan ni byter 1 eller 2 spel från ditt konto.
Man kan avaktivera ett konto genom att gå in på account management, men då kan inte den personen spela spelen som man ladda ner på de kontot.

Så jag rekommendera att göra som jag gjorde, att vara 5st på ett konto som lägger in 10$ i stöten och du får spel värt 50$.

Postad 31 December 2008 - 10:02

GurraBurra
  • GurraBurra
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tänkte bara klargöra med att säga att ett konto kan man ha på 5st PS3or. Så tänk på de innan ni byter 1 eller 2 spel från ditt konto.
Man kan avaktivera ett konto genom att gå in på account management, men då kan inte den personen spela spelen som man ladda ner på de kontot.

Så jag rekommendera att göra som jag gjorde, att vara 5st på ett konto som lägger in 10$ i stöten och du får spel värt 50$.

Ja precis.
det är alltså inte 5 shares per spel utan per konto, man kan alltså dela med 4 andra.
det är ingen mening med att bara byta ett spel utan man kan lika gärna ladda allt som man vill ha från den andres konto!

Postad 01 January 2009 - 13:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Min fråga är då. Om man är 5 maskiner som delar på 1 konto. Kan man då i t ex Crash Commando lira online samtidigt på alla 5?

Postad 01 January 2009 - 14:16

GurraBurra
  • GurraBurra
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Min fråga är då. Om man är 5 maskiner som delar på 1 konto. Kan man då i t ex Crash Commando lira online samtidigt på alla 5?

Ja det kan man!

Postad 01 January 2009 - 18:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja det kan man!

Fan va guld. Tack för det grabbar.

Postad 02 January 2009 - 12:09

haxxel
  • haxxel
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har: Crash Commando
Vill ha: Alla möjliga! Kom med förslag via PM!

Postad 02 January 2009 - 14:22

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Men när man delar sitt konto med någon annan (Vilket om jag förstått det rätt är något man måste göra för att kunna byta PSN-spel), finns inte kort-nr och sånt kvar då?
För jag har ett Amex utan kreditgräns och jag är för lat för att ändra, hade ju sugit att få en räkning på en handväska för 2 000 000 shoppad i New York. :)

Postad 02 January 2009 - 14:41

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Angående kortnummer så är det bara de 4 första och sista i kortnumret som syns resten är ersatta med * (i alla fall med mastercard som har 12 siffror) upptäckte det i veckan då mitt kort hade ny giltighetstid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.