Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför inget om TH-PZ8?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 november 2008 - 00:56

Grega
  • Grega
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
hej!

Jag hittar väldigt lite info om panasonic TH-PZ8 här ute på nätet, är den märkbart sämre än TH-PZ80?
http://www.dustinhom...5010140966.aspx

Är det något att ha? min ekonomi säger stopp precis där.. Full HD lockar eftersom jag tänkt köra ut 1080p film från datorn..

men PX80 kanske är bättre?

Gah, tror jag bestämt mig för plasma iaf.
Snälla hjälp mig.

Postad 10 november 2008 - 13:30

AndersNolberger
  • AndersNolberger
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt en PZ8 från Dustin. Jag har inte sett de andra Panasonicplasmorna mer än med kass anslutning i diverse affärer och jag beställde denna med den lilla informationen som jag fått tag på nätet.

Jag återkommer när jag fått igång den och hunnit testa lite. Den bör väl i alla fall vara bättre än den 5 åt gamla NEC som dog för mig för några veckor sedan!

Postad 11 november 2008 - 01:42

Mautana
  • Mautana
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Även jag har beställt en!

Postad 11 november 2008 - 02:38

Grega
  • Grega
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tror jag bestämt mig jag också, vet inte om jag ska gå 42" eller 47" dock.. Kan fan inte bestämma mig.

Hur tror ni det kommer funka att köra PC-HDMI -> PZ8 ? pixelmappa? Jag kör mycket mkv och dessutom sitter blurayspelaren i laptopen.

Postad 12 november 2008 - 09:35

AndersNolberger
  • AndersNolberger
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min 42PZ8! Första varningen - ta det försiktigt om ni försöker lyfta kartongen själva! Jag har fruktansvärt ont i ryggen i dag. Men det får det väl vara värt antar jag!

Första intrycket när kartongen väl skulle öppnas är att den är väldigt snygg. I mitt tycke mycket snyggare än både PZ80 och PZ85. Den liknar PX80 lite men som jag kommer ihåg den från en affär i förra veckan så var kanterna lite annorlunda på den. Hela tvn är svart förutom en mörksilver rand i nerkant på framsidan. Kanterna runt bildrutan är blanka och övrigt är matt. Kanterna är en del bredare än den tv jag hade innan men inte störande mycket.

Jag kör min plasma med en HTPC så jag har inte testat den inbyggda mottagaren alls, jag har ingen antenn i tv-rummet. På min förra tv så hade jag inga HDMI så för att kunna utnyttja denna bättre fick jag "möblera" om lite mellan mina datorer för att få ett grafikkort med HDMI i HTPCn. Jag installerade drivrutinerna för mitt NVidia 7600 och satte i kontakten och startade om datorn. Datorn valde då automatiskt en 1080p upplösning med 50Hz uppdteringsfrekvens. Det finns även 24p och 60p att välja på i NVidias kontrollpanel. Först så blev bilden för "stor" för plasman men efter att jag tagit upp menyn på plasman och valt inställningar så kunde jag stänga av Overscan och fick då pixelmappat! Jag har tittat lite på filmerna Cars (tecknat från Pixar) och nya Indiana Jones filmen. Det är helt enormt bra bild. Jag valde läge bio och varm i bildinställningarna men har i övrigt lämnat allt som det var tills vidare.

När jag kör TV/Boxer via min HTPC får jag också väldigt bra bild. Jag försökte lite snabbt att köra lite HD material från nätet men min HTPC orkar inte riktigt med det. Att titta på foton har också blivit ett rejält lyft jämfört med förut.

Jag har ingen Blu ray och min PC orkar som sagt inte riktigt den typen av material så jag kan inte säga hur den klarar 24p men eftersom PZ80 ska klara det så borde ju även denna göra det eftersom det är samma processorer idem.

Efter bara några få timmar en kväll så är jag hittills väldigt nöjd. Jag kan återkomma om ett tag när jag testat mer om det finns intresse. Jag kan också försöka svara på frågor om det är någon som undrar något.

Postad 12 november 2008 - 09:49

AndersNolberger
  • AndersNolberger
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
En sak till. När jag först slog på tvn med knappen på fronten så kom den igång och jag fick göra lite förstagångsinställningar. När jag senare stängde av för att flytta runt lite och satte på den så lyste det bara en röd lampa på fronten och vad jag än tryckte på fjärren så hände det ingenting. Jag blev klart stressad ett tag och tänkte att det var en kort tid att njuta av den nya tvn. Sen kom jag att tänka på vad jag läst om PZ85:

Man måste trycka lite längre stund på powerknappen för att den ska starta.

Redigerat av AndersNolberger, 12 november 2008 - 09:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.